سؤال روز دویست و دهم تولد

آیا می توانم از صندلی ایمنی کودک دست دوم جهت صرفه جویی در هزینه ها استفاده کنم؟

استفاده از صندلی مخصوص کودک در خودرو امری ضروری است اما آیا می توان از نوع کارکرده آن استفاده نمود یا خیر؟ پاسخ این سؤال را در مقاله پیش رو بیابید.
شنبه، 3 آبان 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آیا می توانم از صندلی ایمنی کودک دست دوم جهت صرفه جویی در هزینه ها استفاده کنم؟
صندلی ایمنی کودک در صورت وقوع حادثه یا تصادف متوسط تا شدید نبایستی مورد استفاده قرار گیرد. حتی اگر سالم به نظر برسد، باز هم ممکن است در اثر ضربه ناشی از تصادف ساختار داخلی آن ضعیف شده باشد. هرگز صندلی ایمنی دست دوم را خریداری نکنید به این دلیل که نمی توانید متوجه شوید که آیا دچار حادثه شده است یا خیر.
 
اگر دوستی به شما پیشنهاد کرد صندلی ایمنی کودک خود را به شما قرض دهد و اطمینان داد که صندلی هرگز دچار حادثه نشده است، از او سؤالاتی که در زیر آمده است را بپرسید. چنانچه به تمام سؤالات شما پاسخ مثبت داد، بنابراین اشکالی ندارد صندلی را از او قرض بگیرید.
 
* آیا عمر صندلی کمتر از 6 سال است؟ (فرسایش می تواند توانایی حفاظتی صندلی را کاهش دهد).
 
* آیا تمام قطعات صندلی موجود هستند؟ (در غیر این صورت ممکن است بتوانید قطعات گمشده را از سازنده سفارش دهید).
 
* آیا صندلی دارای برچسبی است که در آن تاریخ ساخت و شماره مدل ذکر شده باشد؟ (به منظور اطلاع فراخوان بودن یا بیش از حد قدیمی بودن صندلی به این موارد نیاز دارید).
 
نکته: کالای فراخوان، کالای عموماً دارای عیب و نقص است که از سوی سازنده جهت اصلاح فراخوانده می شود.
 
* آیا صندلی دارای دفترچه راهنما است؟ (در صورت عدم وجود دفترچه، شاید بتوانید یک نسخه از آن را از سازنده درخواست کنید یا یک نسخه از آن را از وب سایت مربوطه دانلود نمایید).
 
* در صورت فراخوان بودن صندلی، آیا به درستی تعمیر و اصلاح شده است؟ (سازنده بایستی جزئیات فراخوان را داشته باشد. گاهی اوقات وجود مشکل موجود در صندلی فراخوانده شده قابل برطرف شدن است).
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.