اطمینان از عملکرد صحیح ماشین آلات در کشاورزی بدون خاکورزی

برای کسب بیشترین راندمان در برداشت محصول زراعت بدون خاکورزی، تنظیم دقیق ماشین آلات مربوطه در رابطه با زمین و دانه و شرایط خاک و غیره از اهمیت به سزایی برخوردار است.
يکشنبه، 18 آبان 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اطمینان از عملکرد صحیح ماشین آلات در کشاورزی بدون خاکورزی
هر چند که کشاورزی بدون خاکورزی محبوب شده است، بسیاری از ما هنوز مطمئن نیستیم که چگونه می توان به درستی این کار را انجام داد، به خصوص هنگامی که یک منطقه وسیع از زمین های کشاورزی برای مدیریت با روش های بدون خاکورزی در اختیار داشته باشیم. خرید ماشین آلات فقط اولین قدم است. در مرحله بعدی باید اطمینان حاصل کنید که آنها به درستی کار می کنند. شما همیشه باید، قبل از این که غوطه ور شوید و همه مزرعه بدون خاکورزی خود را بکارید، تست نواری کوتاهی روی زمین از آن بگیرید...  اما مواردی وجود دارد که باید قبلاً انجام دهید.
 
در گذشته یک لیست بررسی نگهداری ماشین های کار ارائه شده است؛ فقط نکات مهم را در این جا به شما ارائه می دهیم:
 
همه چیز را جدا کنید و دو باره کنار هم قرار دهید. این ممکن است دلهره آور به نظر برسد اما ارزش آن را دارد که بدانید دقیقاً نحوه کار دستگاه گیاه کار شما چیست. هنگامی که از زیر و بم اطلاعات مطلع شدید، می توانید به سرعت مناطقی را که در آنها نیاز به جایگزینی است، تشخیص دهید و بدانید که در حالی که در نیمه راه کاشت هستید چگونه می توانید هرگونه گرفتگی را به سرعت برطرف کنید. همچنین می توانید قبل از شروع، هرگونه انسداد را پیدا کنید و اطمینان حاصل کنید که همه چیز روان است.
 
قسمت هایی را که با بذرها در تماس هستند جایگزین کنید. برای اطمینان از صحت عملکرد گیاه کارتان، کیفیت این قطعات باید در حد بالایی باشد. وجود ترک یا تراشه حتی کوچک در بیلچه، پیچ خوردگی جزئی در لوله یا وجود دیسک فرسوده می تواند به معنی تفاوت بین ردیف های یکنواخت و کاملاً کاشته شده و یک آشفتگی کامل در مزرعه باشد.
 
اگر از ماشین کاشتتان خوب نگهداری نکنید، قادر به کنار آمدن با سرعت های جدید افزایش یافته شما نخواهد بود.
 

قبل از کاشت، خاک خود را در بررسی کنید

دستگاه کاشت شما باید برای نوع خاکی که در مزارع بدون خاکورزی روی آن کار می کنید تنظیم شود.
 
ابتدا باید با آزمایش خاک شروع کنید. به دنبال خاک رس، خاک هوموس دار و غیره باشید اما همچنین در نظر بگیرید که به طور کلی یکنواختی مزرعه چگونه است - آیا تپه ماهور هایی وجود دارد؟ شما همچنین باید به دنبال سنگ، صخره و چیزهای دیگری باشید که توسط ماشین خیش زنی مرتب شده اما در ازای آن برای دستگاه کاشت شما باقی مانده که روی آنها کار کند.
 
نرمی خاک بر میزان نیروی رو به پایین شما برای کاشت تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، با فشار بیش از حد در یک خاک نرم، دانه ها در عمقی کاشته می شوند که قرار نیست بذرهای شما در آن عمق کاشته شوند. و از طرف دیگر اما با نیروی کم فشار در یک خاک سخت، شما با افزایش ارتعاشات، عمق کمِ کاشت بذر و ردیف های نامنظم رو به رو خواهید شد.
 
از آن جا که مزارع شما خیش زده نشده و مخلوط نشده اند، باید کمی عمیق تر بکَنید تا بفهمید لایه های خاک چگونه است. برای بیرون رفتن و کاشت محصولات خود باید روز مناسب را انتخاب کنید. شما ممکن است یک خاک فوقانی نرم و گلدانی داشته باشید اما وقتی کمی بیشتر برای عمق کاشت بذر حفاری کنید متوجه شوید که یک لایه سخت خاک رس وجود دارد ... اما این فقط در نصف مزرعه شما صادق است، و خاک نیمه دیگر آن تا یک سطح بسیار عمیق تر گلدانی است. یادگیری درباره ترکیب مزرعه تان، مانند چیزی که گفته شد، می تواند بسیار روشنگر باشد. ممکن است دریابید که بذرها را باید با تقسیم مزرعه به نصف و با استفاده از نیروی مضاعف رو به پایین در یک طرف، در حالی که در نیمه دیگر با سرعت بیشتری رانندگی می کنید و نیروی رو به پایین کمتری اعمال می کنید، بکارید.
 
بررسی مزارع باید برای شما یک امر ضروری در مزرعه باشد، از این رو اگر وقت آن را ندارید که خودتان این کار را انجام دهید، باید کارگری را استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد. به گونه ای دیگر، می توانید از هواپیماهای بدون سرنشین با فناوری پیشرفته استفاده کنید یا از دانشگاه ها و کالج های محلی دعوت کنید تا نمونه های مزرعه ای را برای گروه علوم خود بگیرند تا هر دو از تجزیه و تحلیل این نمونه ها بهره مند شوید.
 

سرعت کود دهی

چیزی که هنوز به آن نپرداخته ایم کودها هستند. برای بسیاری از ما، مراقبت از کود و کاشت تنها در یک حرکت رو به پایین، امری کاملاً منطقی است: بسیاری از دستگاه های گیاه کار ما توانایی پاشش / چکانش و کاشت همزمان را دارند. با داشتن آن کود به طوری که مستقیماً در تماس با بذرها باشد باعث افزایش قابلیت دیگری برای دستگاه می شوید که در صورت برخورد با خاک های بدقلق و خیش زده نشده، ممکن است واقعاً به آن نیاز داشته باشید.
 
ما قبلاً نشان دادیم که دستگاه های گیاه کار می توانند برای اطمینان از کاشت دقیق بذرها با سرعت بالاتر، سازگار، اصلاح یا جایگزین شوند. اما در مورد کود چطور؟ وقتی به سرعت بیشتری می رسیم، مایع به گونه ای متفاوت به سمت ماده جامد، مانند دانه ها، حرکت می کند. اگر منطقه خاکی برای دستگاه کاشتگر شما وحشتناک باشد، برای محصولات شما نیز وحشتناک است. شما باید اطمینان حاصل کنید که مایع در قطرات کوچکتر پاشیده نمی شود یا در زاویه ای متفاوت از بذرهای شما قرار نمی گیرد و به قسمت اشتباهی از سطح خاک برخورد نمی کند.
 
شما چند گزینه محدود برای انتخاب دارید:
 
* استفاده از دستگاه های گیاه کاری که برای زراعت بدون خاکورزی طراحی شده اند، و به این ترتیب کود از قبل تنظیم شده است که به طور صحیح همراه با بذر ریخته شود.
 
* تنظیم گیاه کار موجودتان با اجرای نوارهای آزمایشی روی زمین و محاسبه نحوه پاشش کود با زاویه و زمان ریزش بذر.
 
* بعد از کاشت بذرها، مزارع را کود دهید تا بتوانید زمان بگیرید و دقیق باشید.
 
* از کود جامدی استفاده کنید که با همان سرعت / زاویه بذرها می افتد.
 
* اصلا کود ندهید!
 
همچنین می توانید به سیستم آبیاری قطره ای Figaro نگاهی بیندازید که مشکلات پاشش کود را کلاً از بین می برد.
 

بررسی های میدانی را افزایش دهید

 
ما فقط در مورد گرفتن نمونه خاک و تجزیه و تحلیل واقعی شرایط خاک در مزارعتان صحبت کرده ایم، بنابراین شما در حال تنظیم دستگاه کاشت خود هستید تا با سرعت کامل برای مزارع شما کار کند ... اما همچنین باید قبل و بعد مزارع را نیز بررسی کنید.
 
بررسی های طولانی مدت میدانی که در آن می توانید به طور دقیق تری تجزیه و تحلیل کنید و واقعاً روی یک منطقه خاص تمرکز کنید، نه تنها می تواند مناطق مشکلی را که باید دستگاه کاشت خود را برایشان آماده کنید به شما نشان دهد، بلکه به شما این فرصت را می دهد تا در مورد آنها کاری انجام دهید.
 
اگر منطقه خاکی برای دستگاه کاشتگر شما وحشتناک باشد، برای محصولات شما نیز وحشتناک است. مناطق بدقلق را در نواحی در نظر بگیرید تا بتواند ثبات خاک خوبی برای آنها فراهم آورید تا با بقیه قسمت ها مطابقت داشته باشد.
 
بعد از این که با دستگاه کاشتگر کار کردید نیز باید مزارع را بررسی کنید. اجرای یک نوار زمینی تست ساده به شما امکان می دهد تا خطاهای آشکاری را که با راه اندازی دستگاه کاشت رخ داده است بررسی کنید، اما این همه‌ی مشکل را حل نمی کند. دستگاه کاشت شما باید برای نوع خاکی که در مزارع بدون خاکورزی روی آن کار می کنید تنظیم شود. شما همچنان مستعد ابتلا به خطاهای تصادفی در این جا و آن جا هستید، به علاوه بدون ردیف های تعیین شده‌ی مشخص برای راهنمایی شما، احتمالاً مناطقی را از دست می دهید. برای حل این مسئله، کافی است هنگامی که دور با دستگاه کاشتگر را تمام کرده اید چند بار مناطق مختلف مزرعه خود بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که در تمام طول کاشت دقیق کاشته اید.
 
شما همچنین می توانید از هواپیماهای بدون سرنشین برای کمک به کاشت خود از آسمان استفاده کنید - یک تصویر هوایی بلادرنگ از مزرعه ای که می کارید می تواند شما را راهنمایی کند که آیا از مسیر خارج شده اید یا نه. اگر چه که در صورتی که دستگاه کاشت درجه یکی را انتخاب کرده باشید، به احتمال زیاد از قبل GPS در اختیار دارید.
 

تقویم را کنترل کنید

برای بیرون رفتن و کاشت محصولات خود باید روز مناسب را انتخاب کنید. کاشت در این سه شنبه بارانی و کاشت در آن جمعه سرد می تواند دارای تفاوتی بین برداشت موفقیت آمیز و گیر افتادن دستگاه کاشتتان در نیمه راه مزرعه باشد.
 
مشاهده کنید که باران چگونه بر قوام خاک شما تأثیر می گذارد، خصوصاً اگر خاک های سنگینی بر پایه خاک رس دارید. دما را نیز در نظر بگیرید: روزهای سرد منتهی به روز کاشت تعیین شده شما می تواند خاک را کاملاً یخ زده کند حتی اگر روز کاشت واقعی معتدل باشد.
 
برای این که واقعاً با حداکثر سرعت بکارید، باید اطمینان حاصل کنید که شرایط خاک شما در حالت بهینه باشد که این در هنگام کار در مزرعه بدون خاکورزی کار آسانی نیست. اما بعضی کارها هست که می توانید انجام دهید. اگر از ماشین کاشتتان خوب نگهداری نکنید، قادر به کنار آمدن با سرعت های جدید افزایش یافته شما نخواهد بود. در مرحله اول، سعی کنید پاک کننده ها را به دستگاه خود بچسبانید تا قبل از ریختن بذرها کار کنند. جدا سازی زمین هم باعث می شود که بذرها در جاهایی که باید فرود بیایند و هم ارتعاشات ناشی از عبور از روی سنگهای بزرگ را کاهش دهد. دادن جای بهتر برای حرکت روی زمین به چرخ سنج خود، به این معنی است که می توانید کمی منصفانه نیز سرعت بگیرید.
 
در نتیجه، روش های مختلفی وجود دارد که می توانید سرعت دستگاه کاشت خود را افزایش دهید تا کارایی کاشت در یک مزرعه بدون خاکورزی افزایش یابد. ممکن است همه آنها آسان، ارزان و سریع نباشند اما ترکیب مناسبی از آنها می تواند شرایط را برای گیاهان شما در مزرعه بهبود بخشد.
 
تصمیم گیری در مورد این که بهترین روش برای شروع بهبود در مزرعه شما کدام روش است، به کشاورزی دقیق بستگی دارد. همه چیز در ارتباط با داده، داده، و داده است. مثلاً قبل از این که تصمیم بگیرید کمی به نصف مزرعه خود خیش زنید یا مکانیزم های نیروی رو به پایین بیشتری را ضمیمه کنید، تا می توانید داده جمع کنید. شما مطمئناً نمی خواهید در مورد مسئله‌ی مهمی مانند کاشت، تصمیمات غیر آگاهانه بگیرید. اگر چنین اشتباهی بکنید می توانید به طور جدی به یک فصل برداشت خود آسیب بزنید.
 
منبع: farmmanagement


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط