باهوش ترین افراد تاریخ با بالاترین ضریب هوشی

افراد بسیار باهوشی در تاریخ جهان وجود دارند که باعث تغییر و دگرگونی عمده ای در علم و فناوری های جهان شده اند ، در این مطلب به معرفی برخی از این افراد پرداخته ایم.
سه‌شنبه، 18 آذر 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
باهوش ترین افراد تاریخ با بالاترین ضریب هوشی
مغز پیچیده ترین و رازآلودترین عضو بدن انسان و مهم ترین بخش از سیستم خارق العاده ماست که باعث می شود برخی از افراد بسیار باهوش تر از دیگران باشند. در طول تاریخ افراد نابغه ای وجود داشته اند که با استعدادشان تمام معادلات را تغییر دادند . بدین منظور در ادامه این مطلب شما را چند نفر از سراسر جهان که می توان به هر کدام لقب باهوش ترین افراد تاریخ داد آشنا کنیم .


هیپاتیا (Hypatia) یکی از باهوش ترین افراد تاریخ

هیپاتیا به عنوان نخستین زن برجستهٔ ریاضی دان و آخرین کتابدار کتابخانه اسکندریه شناخته می شود که استاد فلسفه و ریاضی در شهر اسکندریه بود و در علم نجوم تبحر داشت. نمره IQ هیپاتیا به صورت تقریبی بین 170 تا 210 برآورد شده است . همچنین او در حل مسائل جبر و هندسه راه حل های جدیدی ارائه کرد که تا عصر دکارت، نیوتن و لایب نیتز و چندین قرن بعد علوم ریاضی از آن حد که هیپاتیا تدریس می کرد فراتر نرفت .


گری کاسپاروف

گری کاسپاروف استاد بزرگ شطرنج ، اهل روسیه است که توانست مسابقه ی شطرنجش با یک کامپیوتررا با مساوی به پایان برد وتمام دنیا از این نتیجه شگفت زده ، بهره هوشی گری کاسپاروف 190 محاسبه شده است.


فیلیپ امیگوالی

امیگوالی مهندس، ریاضیدان و زمین شناس نیجریه ای است که توانست جایزه گوردون بل برای استفاده از ابرکامپیوترها به منظور کشف میادین نفتی را بدست آورد. ضریب هوشی این نابغه آفریقایی 190 محاسبه شده است .


ماریلین ووس ساوانت

ماریلین ووس ساوانت رکورد باهوش ترین زن جهان را با ضریب هوشی 190 به مدت پنج سال پیاپی در اختیار داشت. او یک روزنامه نگار بسیار مشهور در یک مجله عمومی است.1


میسلاو پرداوچ

این استاد ریاضی اهل کرواسی موسس و رییس سازمان GenerIQ Society است که متعلق با باهوش ترین انسان های جهان است. علاوه بر این وی صاحب و مدیر عامل یک شرکت فعال در حوزه تجارت است. بهره هوشی این نابغه کروات ۱۹۲ اعلام شده است.


ریک رازنر

ریک رازنر با بهره هوشی ۱۹۲ هیچ شباهتی به دیگر افراد حاضر در این لیست ندارد. وی زندگی سختی داشته و سال های زیادی را در یک کافه مشغول به کار بوده است. وی یک تهیه کننده ی تلویزیونی مشهور در ایالات متحده بوده و از کارهای تلویزیونی او می توان به شو تلویزیونی «CHiPs» اشاره کرد. رازنر بعدها یک تلویزیون ماهواره ای را در مشارکت با DirecTV راه اندازی کرد.


کریستوفر لانگان

کریستوفر لانگان یک شخصیت خودآموخته آمریکایی است که بهره هوشی او بین ۱۹۵ تا ۲۱۰ تخمین زده شده و او را با لقب باهوش ترین مرد آمریکا و باهوش ترین مرد جهان نیز می شناسند. او در شش ماهگی شروع به صحبت کردن نمود. علاوه بر این وی خواندن را به صورت خوداموخته و در سن ۳ سالگی آغاز کرد. وی نظریه ای در مورد رابطه بین ذهن و واقعیت ارائه داده که خود آن را «مدل شناختی-تئوریک جهان» می نامد.


دکتر اِونجلوس کاتسیولیس

دکتر اونجلوس کاتسیولیس که به خاطر رتبه های بالایش در تست های بهره هوشی شناخته می شود یک نابغه اهل یونان است که در حوزه پزشکی و روانشناسی فعالیت می کند. او در رشته های فلسفه، تکنولوژی تحقیقات پزشکی و داروشناسی روانی مدارک دانشگاهی معتبری دارد. همچنین او موسس شبکه هوش جهانی بوده که ارگانی بین المللی برای افراد دارای بهره هوشی بالا است. بهره هوشی او ۱۹۸ تعیین شده و علاوه بر مهارت در نقاشی، شناگر ماهری نیز هست.2


جیمز وودز

وودز دانشجوی باهوشی بود که در آزمون شفاهی اس‌اِی‌تیِ پیش از ۱۹۹۵ نمره‌ی ۸۰۰ کامل و در آزمون ریاضی نمره‌ی ۷۷۹ را دریافت کرد. او با بورس تحصیلی وارد ام‌آی‌تی شد و به گفته‌ی سایت IMDb آی‌کیوی ۱۸۰ دارد. او زمانی که هنوز یک دانش‌آموز دبیرستانی بود، یک دوره جبر خطی را در دانشگاه یوسی‌ا‌ِل‌اِی گذراند. این نشان می‌دهد که لازم نیست باهوش ترین مردم دنیا حتما ریاضیدان، فیزیکدان یا شطرنج‌باز باشند، بلکه ممکن است علاقه‌ی خود را در رشته‌های دیگری مثل بازیگری دنبال کنند.

باهوش ترین افراد تاریخ با بالاترین ضریب هوشی


بابی فیشر

فیشر به‌خاطر حافظه‌ی بسیار قدرتمندش معروف است. او در دبیرستان تست آی‌کیو داد و طبق گزارش سایت شطرنج، آی‌کیوی او ۱۸۰ است. فیشر نابغه‌ی مشکل‌داری بود که به داشتن مشکلات روانی معروف بود. شاید او نابغه‌ترین قانون‌شکن دنیا باشد. فیشر در سال ۱۹۹۲ برخلاف دستور وزارت امور خارجه‌ی ایالات متحده‌ی آمریکا، در بازی برگشت درمقابل حریف یوگسلاو خود بوریس اسپاسکی (Boris Spassky) قرار گرفت و پس از آن تحریم اقتصادی شد و باقی عمر خود را به‌ عنوان فردی تحت تعقیب گذراند.


کریستوفر مایکل لانگن

لانگن امتیاز بالایی در آزمون اس‌اِی‌تی دریافت کرد. اما با این ادعا که اساتید دانشگاه چیزی برای آموزش به او ندارند، دانشگاهش را رها کرد. طبق گفته‌ها، آی‌کیوی او چیزی بین ۱۹۵ تا ۲۱۰ است. او در شش ماهگی شروع به صحبت کرد و در سه سالگی خواندن را یاد گرفت! او می‌گوید: «سال‌هاست که دو زندگی متفاوت را تجربه می‌کند، روزها کارگر یدی است و در شب‌ها حل‌کننده‌ی معادلات پیچیده». گاهی باهوش ترین مردم دنیا رفتار عجیب‌و‌غریبی دارند، این‌طور نیست؟!


کیم اونگ یونگ

یونگ در شش ماهگی کاملا روان صحبت می‌کرد و در سن ۳ سالگی دانشجوی مهمان درس فیزیک در دانشگاه هانگ-یانگ شد! او در زمان خود رکورد هوش کتاب گینس را با عدد ۲۱۰ شکست. بعد از ترک ناسا در ۱۶ سالگی، از طرف معتبرترین دانشگاه‌های کره دعوت‌نامه دریافت کرد. اما درعوض یک دانشگاه ایالتی معمولی را برای گرفتن مدرک دکتری در رشته‌ی مهندسی عمران انتخاب کرد. او از سال ۲۰۰۷ در دانشگاه ملی چانگ-باک در کره مشغول به خدمت است.


کریستوفر هیراتا

هیراتا دوره‌ی متوسطه را جهشی خواند و در سن ۱۶ سالگی با ناسا برای ایجاد امکان مهاجرت به سیاره‌ی مریخ همکاری ‌کرد! او دکترای فیزیک نجومی خود را در سن ۱۸ سالگی از دانشگاه پرینستون دریافت کرد. روزنامه‌ی همین دانشگاه آی‌کیوی کریستوفر را ۲۲۵ برآورد کرده است.


ترنس تائو

تائو در سن ۸ سالگی موفق به کسب نمره‌ی ۷۶۰ در اس‌اِی‌تی پیش از ۱۹۹۵ شد. در ۲۰ سالگی از دانشگاه پرینستون دکتری گرفت و در ۲۴ سالگی تبدیل به جوان‌ترین استاد تمام‌وقت دانشگاه‌ یوسی‌اِل‌اِی شد! آی‌کیوی او چیزی بین ۲۲۰ و ۲۳۰ است.


ویلیام جیمز سیدیس

حالا نوبت به باهوش ترین فرد دنیا می‌رسد. سیدیس با آی‌کیویی بین ۲۵۰ تا ۳۰۰، بالاترین میزان هوش ثبت‌شده را به خود اختصاص داده است. او در ۱۱ سالگی وارد هاروارد شد. او درهنگام فارغ‌التحصیلی به بیش‌ از ۴۰ زبان مسلط بود و مانند فردی بالغ رفتار می‌کرد. او در سال ۱۹۱۸ به جرم ایجاد اغتشاش دستگیر شد و از سال ۱۹۲۱ تا پایان عمرش (۴۶ سالگی) در حال کار با ماشین‌حساب مکانیکی و انجام کارهای پیش‌پا‌افتاده بود، افسوس.3


پی نوشت:
1.www.namnak.com
2.www.yjc.ir
3.www.chetor.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.