سؤال روز سیصد و بیستم تولد

چگونه می توان مهارتهای حرکتی کودک را تقویت ساخت؟

در این مقاله به نکاتی از جمله راه های تقویت مهارتهای حرکتی کودک و تحقیقات صورت گرفته در این زمینه اشاره شده است.
پنجشنبه، 27 آذر 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه می توان مهارتهای حرکتی کودک را تقویت ساخت؟
آیا به هنگام خرید اسباب بازی برای کودک خود، به کارایی آن در بهبود رشد و تکامل کودک فکر می کنید؟ و آیا تا به حال فکر کرده اید وسایلی مانند میز قهوه خوری یا کاناپه چگونه می توانند به تقویت مهارتهای حرکتی نوزاد شما کمک کنند؟
 
طبق تحقیقاتی که اخیراً صورت گرفته مشخص شده است که بسیاری از والدین نمی دانند که اسباب بازی ها و وسایل خانه تا چه اندازه می توانند به رشد مهارتهای حرکتی کودک شان کمک کنند. اما یک پرسشنامه ساده می تواند به تغییر آن کمک نماید.
 
به منظور ترغیب والدین برای نگاه متفاوت به اسباب بازی ها و وسایل خانه، محققان دانشگاه تگزاس آرلینگتون با ترتیب دادن نوعی پرسشنامه در خصوص قابلیت های محیط یا فراهم سازهای محیط خانه برای سنجش رشد حرکتی نوزاد (AHEMD-IS) به مراقبان کمک کرده وسایلی که کودکان با آنها مواجه می شوند را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند. پرسشنامه AHEMD-IS به طور خاص بر روی نوزادان 3 تا 18 ماهه متمرکز است و سؤالات آن محیط فیزکی خانه، انواع محرک ها و وجود اسباب بازی های کمک کننده به مهارتهای حرکتی ظریف و درشت را مورد ارزیابی قرار می دهند.
 
پریسیلیا کایزولا (Priscila Caí§ola) محقق و استادیار در رشته کینزیولوژی (حرکت شناسی بدن) از دانشکده پرستاری و بهداشت UT آرلینگتون طی مصاحبه مطبوعاتی عنوان کرد که: «وقتی والدین اسباب بازی می خرند، به ندرت به قابلیت آن فکر می کنند، به اینکه آیا این اسباب بازی برای رشد مهارتهای حرکتی ظریف و درشت کودک شان مفید است یا خیر، اما اگر به هر یک از سؤالات پرسشنامه AHEMD-IS  و هر یک از سؤالات تفکیک شده آن نگاهی بیندازند می توانند اسباب بازی هایی را برای خرید انتخاب کنند که متفاوت بوده یا فرصت های مختلفی برای نوزادان آنها فراهم می سازند».
 
محققان طی 5 سال پاسخ های داده شده به این پرسشنامه توسط والدین بیش از 400 نوزاد را مورد بررسی قرار داده و متوجه شده اند که AHEMD-IS  در واقع ابزاری قابل اعتماد برای والدین و متخصصان جهت ارتقاء مهارتهای حرکتی کودک به شمار می رود. بنابراین به این پرسشنامه نگاهی بیندازید و ببینید آیا ایده جدیدی برای خود و کودکتان به شما ارائه می دهد یا خیر!
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.