سفر به یک از زیباترین شهرهای ایران

اگر بخواهید سفر به زیباترین شهر ایران را تجربه کنید، کدام شهر را انتخاب کنید؟ جواب این سوال آسان نیست چون کشور ما شهرهای زیبا کم ندارد. اما در اینجا قرار است از رشت بگوییم. با ما همراه باشید.
چهارشنبه، 17 دی 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
سفر به یک از زیباترین شهرهای ایران
رشت به یکی از محبوب ترین شهرها برای گردشگران جوان تبدیل شده است. شهری که با انواع جاذبه های محیطی و تاریخی و مردم با فرهنگش، مقصدی ایده آل برای مسافرت است. با جاهای دیدنی رشت بیشتر آشنا شوید.


پرسه در رشت

رشت از جمله زیباترین شهرهای ایران است که آوازه شهرت آن فراتر از مرزها رفته است. شهری که خواب از چشمان شما می گیرد و دوست دارید ساعتها در خیابان هایش پرسه بزنید. آثار متعددی برای دیدن در این شهر هست، شما می توانید برای شروع به خانه میرزا کوچک خان، قهرمان گیلان سر بزنید. بازار رشت جذابترین بازار شمال است، انواع فروشندگان با محصولات رنگارنگ بساط کرده اند. این بازار سنتی بر خلاف دیگر بازارهای ایران، سرپوشیده نیست. در بازار رشت، کاروانسراها و سراهای قدیمی مانند کاروانسرای چینی چیان و ملک نیز خواهید دید. اینجا بهترین محل برای خرید سوغات خوراکی رشت است.

 
سفر به یک از زیباترین شهرهای ایران
میدان شهرداری رشت

مرداب سراوان

مرداب سراوان در فاصله 17 کیلومتری رشت و نزدیک دره پشت قرار گرفته است. این مرداب راکد به واسطه موقعیتش در دل جنگل، حال و هوای عجیب و رویایی دارد. روی سطح مرداب به خاطر برگ درختان و گیاهان متناسب فصل به رنگ سبز، قرمز  و نارنجی دیده می شود. انواع امکانات تفریحی از قایق سواری تا موتور چهار چرخ در دسترس مسافران است. انواع امکانات رفاهی هم برای راحتی بازدیدکنندگان از جنگل سراوان در دسترس است. شما هیچ جای ایران نمی توانید لذت قایق سواری در این مرداب آرام و رنگین را تجربه کنید. شما می توانید برای اقامت به یکی از روستاهای اطراف مراجعه کنید یا اگر اهل طبیعت گردی هستید، در فصل تابستان به فکر کمپ زدن باشید. تهیه بلیط هواپیما رشت شما را از ترافیک جاده ای آزاد می کند. رشت شهر باران و طراوت، فرهنگ بارور، مزه و طعم، رنگهای زنده و تجسم یک شهر زیباست. رشت پرجمعیت‌‌ترین شهر شمال و سرزنده‌ترین شهر ایران است. اینجا پایتخت غذایی کشور است که در سازمان یونسکو به عنوان شهر خلاق ثبت شده است، پس تجربه غذاهای محلی را در اولویت قرار دهید. از میدان شهرداری آغاز کنید. ترکیب کاخ قدیمی (با الهام از معماری روس)، هتل پهلوی ایران و موزه پست، جلوه‌ای از یک میدان شهری چشم‌نواز است.
 

تالاب انزلی

دیدن گیلان بدون بازدید از مرداب انزلی کامل نمی شود. شما وقتی سوار بر قایق در این تالاب بین المللی حرکت می کنید، با انبوهی از گل های لوتوس روبرو می شوید که روی آب شناورند. اینجا یکی از زیستگاههای مهم جانداران است. غیر از پرندگان بومی، انواع گونه های پرنده مهاجر نیز در این تالاب به چشم می خورد. برای همین پرنده نگری و عکاسی جذابیت فراوانی در این محل دارد. از دیگر تفریحات دلچسب تالاب، ماهیگیری است. در نظر داشته باشید که تالاب یک پناهگاه حیات وحش مهم است. به همین دلیل از ایجاد هر گونه آلودگی محیطی و صوتی اجتناب کنید. در تالاب انزلی چندین جزیره مانند قلم گوده و میان پشته کول وجود دارد
 
سفر به یک از زیباترین شهرهای ایران
نمایی دیدنی از تالاب انزلی

میراث روستایی گیلان

حالا که از مرداب بازدید کردید، در همین جنگل سراوان یکی از مجموعه های نادر گردشگری را ببینید. موزه میراث روستایی گیلان، یک موزه باز در دل طبیعت زیبای رشت است. در این محل نمونه ای از معماری، فرهنگ، آداب و رسوم مردم گیلک را خواهید دید. نکته جالب در این موزه، وجود نمونه های معماری روستایی گیلان در ابعاد واقعی است. هنوز موزه ای مشابه به این در ایران برپا نشده است. با پرواز تهران رشت در عرض نیم ساعت به مقصد خود می رسید. انواع قیمت بلیط هواپیما تهران به رشت را می‌توانید در همین صفحه مشاهده کنید. در این صفحه شما می‌توانید به راحتی و با انتخاب تاریخ پرواز و زمان سفر خود قیمت بلیط هواپیما تهران به رشت را انتخاب و خرید کنید. لازم به ذکر است که ما در تریپ تضمین می‌کنیم بهترین قیمت بلیط هواپیما تهران به رشت را بدست مشتریان عزیز برسانیم.
 

غذاهای رشت

در سفر رشت تا جایی که زمان و بودجه شما کفاف می کند، از غذاهای متنوع و خوش طعم رشتی لذت ببرید. چرا که رشت به عنوان شهر خلاق غذا در ایران انتخاب شده و در فهرست جهانی یونسکو به  ثبت رسیده است. از غذاهای رشتی می توان به کباب ترش، واویشکا، ترشه آش، شوید قرمه و باقلا قاتق اشاره کرد. مردم رشت بسیار خوش خوراک هستند و همراه غذا انواع ترشیجات، زیتون و چاشنی های محلی استفاده می کنند.

سفر به یک از زیباترین شهرهای ایران
لذت طعم غذاهای شمالی

سخن آخر

سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند تا به راحتی بلیط هواپیما چارتر خریداری کنید. شما در کمترین زمان نسبت به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید شد و  مناسبترین قیمت بلیط را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، رزرو اینترنتی و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ سریع و آسان تجربه کنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.