کاربرد کابین دوش شیشه ای

با کوچک شدن فضای منزل و افزایش خانه های آپارتمانی امروزه بیشتر سرویس بهداشتی ها و حمام ها در یک محیط قرار دارد که باعث بروز بیماری های پوستی و عفونی می شود. کابین دوش شیشه ای محصول شیشه ای است که برای جداسازی فضای دوش از سرویس بهداشتی یا بخش های دیگر استفاده می شود.
پنجشنبه، 25 دی 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
کاربرد کابین دوش شیشه ای
کابین دوش شیشه ای از خیس شدن بخش های دیگر حمام و سرویس بهداشتی جلوگیری می کند و مانع از رشد انواع باکتری و قارچ در حمام می شود. استفاده از شیشه برای ساخت کابین دوش شیشه ای علاوه بر روشن شدن محیط حمام باعث گرم شدن فضای دوش در هنگام استفاده از آن می شود. شیشه ها متریال های بسیار لوکسی هستند که در طرح و رنگ های مختلفی به صورت شفاف، مات و آینه ای  استفاده می شوند. برای ساخت کابین دوش شیشه ای از شیشه سکوریت مات و شفاف استفاده می شود که از ضخامت بالایی برخوردار است. کابین دوش شیشه ای به صورت ثابت و متحرک در انواع مختلف فریم لس، فریم دار و... ساخته می شوند که کابین دوش شیشه ای فریم لس به دلیل عدم استفاده از فریم های آلومینیومی در ساختارش از جذابیت بسیار بالایی برخوردار است. درب هایی که  برای کابین دوش شیشه ای استفاده می شود از نوع لولایی و کشویی است. درب شیشه ای لولایی نسبت به درب شیشه ای کشویی فضای بیشتری را در هنگام باز شدن اشغال می کند و برای حمام های بزرگ مناسب است. معمولا برای فضا های کوچک از درب کشویی برای سرویس بهداشتی استفاده می کنند. در کابین دوش شیشه ای از ابزار یراق و متریال هایی برای نصب شیشه استفاده می کنند که در برابر زنگ زدگی و رطوبت مقاوم هستند و در اثر برخورد با آب دچار تغییر رنگ نمی شوند.

کاربرد کابین دوش شیشه ای

کاربرد کابین دوش شیشه ای
 

بالکن شیشه ای و کاربردن آن در طراحی داخلی ساختمان

بالکن ها فضایی در خانه هستند که با ورود نور خورشید و هوای تازه به داخل ساختمان باعث روشن شدن فضا می شوند. بالکن ها بسیار پر کاربرد هستند و در بسیاری از خانه ها از آن به عنوان فضایی برای نشستن و استراحت، پخت غذا، خشک کردن لباس و نگهداری گل ها استفاده می کنند. استفاده زیاد از بالکن شیشه ای باعث شده است که معماران و طراحی داخلی برای استفاده از آن در فصل زمستان از پوشش های شیشه ای استفاده کنند. شیشه ها متریالی هستند که علاوه بر پوشش اطراف باعث روشن شدن فضا و ورود نور به داخل ساختمان می شوند. برای ساخت بالکن شیشه ای از شیشه هایی با ضخامت بین 8 تا 20 میلی متر استفاده می شود. شیشه لمینت و شیشه سکوریت دو نمونه از شیشه های ضخیم و نشکن هستند که برای ساخت محصولات شیشه ای مانند بالکن شیشه ای، حمام شیشه ای، پارتیشن شیشه ای و... استفاده می شوند. این شیشه ها در دو نوع مات و شفاف تولید می شوند که دوی آن ها باعث انعکاس نور به داخل ساختمان می شوند. بنابراین کسانی که تمایل به ساخت بالکن شیشه ای نادید دارند می توانند از شیشه های سندبلاست شده و شیشه ساتیا که مات هستند و از شیشه های سکوریتی ساخته می شوند استفاده کنند.  بالکن شیشه ای در دو نوع ثابت و متحرک ساخته می شود.

کاربرد کابین دوش شیشه ای
 

پارتیشن و کاربرد آن در طراحی داخلی ساختمان

پارتیشن ها فضایی در ساختمان هستند که باعث تقسیم بندی بخش های مختلف می شوند. پارتیشن ها بسیار پر کاربرد هستند و برای تقسیم بندی اتاق کارمندان، جداسازی فضای اتاق خواب، هال، پذیرایی، سالن کنفرانس و ایجاد فضای خصوصی استفاده می شود. برای ساخت پارتیشن ها از متریال های مختلفی مانند چوب، ام دی اف، آلومینیوم و شیشه استفاده می کنند که شیشه نسبت به انواع دیگر متریال ها از جذابیت بیشتر برخوردار است. شیشه یک متریال بسیار لوکس است که امروزه در طراحی داخلی ساختمان برای دیزاین محیط بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. پارتیشن شیشه ای در انواع مختلف دو جداره، تک جداره، فریم لس، فریم دار و... ساخته می شود که پارتیشن فریم لس نسبت به انواع دیگر پارتیشن ها به دلیل عدم استفاده از فریم در ساختارش از جذابیت و زیبایی خاصی برخوردار است. برای ساخت پارتین شیشه ای از شیشه های سکوریت با ضخامت بسیار بالا استفاده می کنند تا در برابر ضربه و فشار بسیار مقاوم باشد. پارتیشن ها نسبت به انواع دیگر متریال ها فضای کمتری را اشغال می کنند و در مدت زمان کوتاهی تولید و نصب می شوند. امروزه بسیاری از پارتیشن ها به صورت متحرک ساخته می شوند و در مواقع ضروری برای بخش های دیگر استفاده می شوند یا برداشته می شوند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.