کاربرد واقعیت مجازی در صنعت سرگرمی

واقعیت مجازی نوعی شبیه سازی دنیای واقعی با کمک کامپیوتر و تجهیزاتی مخصوص است که در صنایع مختلف می توان از آن استفاده نمود. در این مقاله به موضوعاتی از جمله واقعیت مجازی و کاربرد آن در صنعت سرگرمی پرداخته شده است.
دوشنبه، 29 دی 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کاربرد واقعیت مجازی در صنعت سرگرمی
آیا می دانید واقعیت مجازی چیست؟ واقعیت مجازی با حروف اختصاری VR نوعی دنیای جدید به حساب می آید که توسط بسیاری از افراد در سراسر جهان ساخته شده است. طراحان، توسعه دهندگان، هنرمندان و ویراستاران در هر یک از نقاط این کره خاکی هر روزه دست به ساخت محصولات جدید و شگفت انگیزی از واقعیت مجازی می زنند. کاربرد واقعیت مجازی در صنعت گردشگری، علوم، پزشکی و آموزش و پرورش دیده می شود. گرچه صنعت سرگرمی به طور حتم بزرگترین صنعتی است که توسط واقعیت مجازی تسخیر شده است.
 
واقعیت مجازی به طور شگفت انگیزی مناسب برای صنعت سرگرمی است و در این صنعت کاربرد بسیاری دارد. در سالهای اخیر این امر در نمایشگاه های بین المللی از جمله IAAPA، نمایشگاه  تفریح و سرگرمی دبی (DEALNEC بیرمنگام، نمایشگاه جاذبه های یورو و غیره محسوس بوده است. نمایشگاه های دیگری از جمله VRLA، نمایشگاه واقعیت مجازی میامی، WAVE، نمایشگاه جهانی واقعیت افزوده (AWE) و نمایشگاه سیلیکون ولِی واقعیت مجازی (SVVR) نیز  منحصراً برای ارائه این فناوری برپا شده اند.
 

تجهیرات مورد نیاز واقعیت مجازی در صنعت سرگرمی

تجهیزاتی از جمله موتور سیکلت، هواپیما یا دوچرخه و حتی وسایلی در مقیاس های بزرگتر شبیه سازهای مختلف واقعیت مجازی به حساب می آیند. همانطور که جایگاه واقعیت مجازی در صنعت سرگمی رو به بهبود و پیشرفت است، سرگرمی هایی مانند بازی، اتاق و پارکهای VR در حال ظهور می باشند. چه کسی می داند در آینده چه نوع سرگرمی قرار است از واقعیت مجازی به روی کار آید. شبیه سازهای بسیاری برای  انجام مسابقه یا حتی پرواز کردن در یک مکان واحد در اختیار بازدیدکنندگان قرار دارند.
 
تولید کنندگان حتی می توانند ایده های خود مانند ایده پروازی هیجان انگیز یا ایده سفر و سیاحت در مریخ را به معرض فروش گذراند
 شرکت های کوچکتر که نمی توانند پارک های بزرگ واقعیت مجازی را اداره کنند به تجهیزات واقعیت مجازی روی آورده اند که دسترسی به چندین بازی، فیلم یا تور مجازی با کیفیت بالا را فراهم می سازند. بنابراین تولید کنندگان حتی می توانند ایده های خود مانند ایده پروازی هیجان انگیز یا ایده سفر و سیاحت در مریخ را به معرض فروش گذراند.
 
از جمله معروف ترین طرح های مفهومی VR ظاهراً بازی های ورزشی مهیج و پرخطر، با محصولات سخت افزاری جدید VR ارائه شده توسط کمپانی اکستریمتیک (Xtrematic) را شامل می شود. آنها نوعی شبیه ساز مخصوص این نوع ورزش ها تحت عنوان Extreme-Machine را برای هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت (Oculus RiftHTC Vive و Samsung Gear ارائه می کنند. این یک فرصت عالی و سرگرم کننده بوده که می توانید احساسات و شور و هیجان نفس گیری را تجربه کنید. از این وسیله همچنین ورزشکاران برای تمرین حرکات ورزشی خود استفاده می کنند.
 
کاربرد واقعیت مجازی در صنعت سرگرمی

دستگاه Extreme Machine ارائه شده توسط اکستریمتیک
 

شبیه ساز واقعیت مجازی Extreme Machine

در یک دنیای مجازی مهم نیست که چند سال دارید یا هر روز چه می کنید، همه می توانند واقعیت مجازی را امتحان کنند. برای کسانی که تمایل دارند زندگی ورزشکاران حرفه ای را تجربه کنند، پلتفرم های جذاب VR توانایی شرکت در مسابقات، پریدن از ارتفاع، صعود و غیره را بدون ایجاد خطر واقعی برای سلامتی فرد فراهم می سازند. حتی افراد دارای معلولیت نیز می توانند آن را امتحان کنند.
 
به گفته مدیر عامل شرکت اکستریمتیک: «شرکت های دیگر سعی کرده اند شبیه سازهایی را تولید کنند که هر کدام تنها برای یک نوع ورزش کاربرد دارند. اما طرح مفهومی ما از شبیه ساز کاملاً متفاوت است. ما می خواستیم یک شبیه ساز جهانی بسازیم که فرصتی را برای تجربه بسیاری از ورزش ها در یک مکان واحد فراهم سازد! این یک محصول منحصر به فرد از اکستریمتیک است که برای افراد پرجنب و جوشی که عاشق احساسات مهیج و کششی هستند طراحی شده است. اکنون بیش از 30 بازی واقعیت مجازی برای دستگاه Extreme-Machine از بازی های مسابقه ای، اکشن و وحشتناک گرفته تا ترن هوایی و غیره را تولید کرده ایم. علاوه بر آن امکان انجام بازی چند نفره با دو یا چند دستگاه نیز وجود دارد».
 

فرصت های شغلی فراهم شده توسط VR در صنعت سرگرمی

واقعیت مجازی در صنعت سرگرمی می تواند به دو شیوه عمده، کار و تجارت را تسهیل سازد. این دو شیوه یا راه (الف) ساخت، فروش و اجاره محصولات VR (محصولات محبوب برای بازی، سرگرمی، مهمانی ها، رویدادهای گروهی، استفاده شخصی و غیره) و (ب) تبلیغات از طریق بازی های VR را شامل می شود.
 
کاربرد واقعیت مجازی در صنعت سرگرمی

نمونه ای از قرار دادن تبلیغات در یک بازی واقعیت مجازی
 
آندسته از افرادی که این امکان را مورد بررسی قرار داده اند پیش از این به اهمیت تجهیزات (سخت افزار) پی برده اند، اما همچنین می دانند که این تماماً در مورد محتوا است. هر چه محتوا، بازی، شبیه ساز و تورهای بیشتری در اختیار داشته باشیم، بهتر است. مردم به دنبال تجربه و شور و هیجان جدید هستند، آنها می خواهند سرگرم شوند. بازی های واقعیت مجازی مشتریان جدیدی که به دنبال هیجان هستند را به خود جذب می کنند. چندین تجربه بازی در یک شبیه ساز واحد یک مزیت محض در این زمینه به حساب می آید.
 
آیا تا به حال شبیه سازهای ورزشی واقعیت مجازی را امتحان کرده اید؟ از چه نوع بازی یا محصولاتی خوشتان می آید؟
 

منبع: thinkmobiles


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.