معرفی بهترین اپلیکیشن های رایگان واقعیت مجازی برای گوشی های هوشمند

با انتشار هدست گوجی ‏Carphone Warehouse's Goji ‎، واقعیت مجازی در گوشی های هوشمند بیشتر از همیشه قابل ‏دسترس شده است. این مقاله به انواع اپلیکیشن های رایگان واقعیت مجازی برای گوشی های هوشمند می پردازد.‏
دوشنبه، 2 تير 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
معرفی بهترین اپلیکیشن های رایگان واقعیت مجازی برای گوشی های هوشمند
 اکنون می توانید به راحتی از خانه خود اپلیکیشن ها و بازی های VR را دانلود کرده و از کار با آنها لذت ببرید بدون آنکه مجبور به پرداخت هزینه ای باشید. خواه از Google Cardboard و Goji VR استفاده می کنید یا یکی از بسیار گجت های دیگر، ما برخی از بهترین و جالب ترین برنامه های کاربردی یا اپلیکیشن های واقعیت مجازی را برای شما انتخاب کرده ایم تا با استفاده از هدست خود از آنها لذت ببرید.

به منظور اجرای بسیاری از این اپلیکیشن ها، بایستی از قبل اپلیکیشن گوگل کاربورد (Google Cardboard) را بر روی اندروید گوشی خود نصب کرده باشید، حتی اگر از هدست غیر کاردبورد (Cardboard) استفاده می کنید.

جهت کالیبره شدن دستگاه خود، اپلیکیشن را اجرا کنید و به محض کامل شدن آن می توانید به ویژگی هایی مانند Google Earth، Street View و Cardboard Camera و همچنین فهرستی از اپلیکیشن های سازگار با کاردبورد نصب شده بر روی گوشی هوشمند خود دسترسی پیدا کنید.

هر دانلود جدید به طور خودکار در این بخش از اپلیکیشن Google Cardboard ظاهر می شود، بنابراین نیازی به جستجوی بیشتر نخواهید داشت. در ادامه بهترین موارد انتخابی خود را معرفی می کنیم.
 

اپلیکیشن ژوراسیک وی آر (Jurassic VR)


ژوراسیک

این اپلیکیشن شما را در دنیای مجازی پر از دایناسور قرار می دهد به طوری که می توانید در آن قدم زده و به کاوش این سرزمین شگفت انگیز بپردازید. این برنامه یک اپلیکیشن ساده است که نشان می دهد فناوری سه بعدی چگونه می تواند در گوگل کاردبورد و دستگاه های مشابه کار کند و برای آندسته از کسانی که دوست دارند در یک پارک خیالی ژوراسیک زندگی کنند،  اپلیکیشن ایده آلی به شمار می رود.

هیچ دکمه ای برای استفاده از این اپلیکیشن وجود ندارد و فقط کافی است به مسیر دلخواه خود نگاه کرده و آنگاه شخصیت شما به آرامی در آن مسیر حرکت خواهد کرد. منظور از آرام سرعتی همانند حلزون است اما دایناسورهایی که با آنها برخورد می کنید سرعتشان بسیار بیشتر است.
 

اپلیکیشن ویزارد آکادمی (Wizard Academy)


ویزارد آکادمی

از جمله تعاملی ترین اپلیکیشن هایی است که نویسنده این مقاله دن پلامر (Dan Plummer ) برای موبایل VR پیشنهاد می دهد. این اپلیکیشن شما را در نقش جادوگری کاوشگر در یک شهر کوچک قرار می دهد و می توانید از جادوی خود برای پاک کردن چیزهای سر راه خود استفاده کنید. برای تمرکز بر روی عصای جادویی کافی است به شئ یا وسیله ای  که می خواهید بر روی آن جادو انجام دهید خیره شده و بازی مابقی کارها را انجام خواهد داد.

در ابتدا کمک زیادی به شما می کند تا به محدودیت های کنترلی عادت کنید به عنوان مثال در صورتی که نیاز به حرکت فیزیکی در بازی داشته باشید به شما کمک می کند.
 

اپلیکیشن اربولوس (Orbulus)


اربولوس

اربولوس یک گالری از تصاویر پانوراما 360 درجه است که می توانید از چشم انداز واقعیت مجازی لذت ببرید. چشم اندازهای بسیاری را در این اپلیکیشن خواهید یافت، خواه بخواهید سپیده شمالی در برف را تماشا کنید یا با افتخار بر روی سطح مریخ بایستید.
کافی است به صحنه ای که می خواهید تجربه کنید تا زمان اتمام بارگذاری خیره شده و تصویر در پیرامون شما ایجاد می شودکافی است به صحنه ای که می خواهید تجربه کنید تا زمان اتمام بارگذاری خیره شده و تصویر در پیرامون شما ایجاد می شود. آنگاه می توانید به اطراف نگریسته و از مناظر موجود لذت ببرید.
 

اپلیکیشن گلیچر وی آر (Glitcher VR)


گلیچر

این اپلیکیشن بر خلاف واقعیت مجازی، در زیرمجموعه «واقعیت افزوده» قرار می گیرد و بجای آنکه شما را در یک محیط مجازی قرار دهد، با اضافه کردن برخی فیلترهای عالی به دید شما، محیط واقعی را تقویت می سازد.

با کمک این اپلیکیشن قادر خواهید بود از رنگهای معکوس لذت برده یا هر آنچه را که دوست دارید مشاهده کنید به گونه ای که گویی بر روی یک VHS ضبط شده است یا از طریق مانیتور Apple IIc CRT نشان داده می شود.

فیلترهای آن همگی بسیار چشمگیر هستند و گلیچر را می توان با استفاده از دکمه مغناطیسی واقع در کنار هدست کاربورد خود و یا کلیدهای تغییر صدا در کنار گوشی و یا حتی با استفاده از فرمانهای صوتی کنترل نمود. بله شما می توانید به گلیچر بگویید به کدامیک از فیلترها تغییر پیدا کند.
 

اپلیکیشن استار وارز وی آر (Star Wars VR)


استاروارز

استار وارز یا همان جنگ ستارگان یکی از محبوب ترین سری فیلم های تمام دوران به حساب می آید و سرانجام راه خود را به سوی گوشی های هوشمند ما باز کرده است. این اپلیکیشن تمام انواع جنگ ستارگان را برای افرادی که آن را دانلود می کنند، فراهم می سازد.

کاربران کاردبورد می توانند اپلیکیشن را باز کرده و بر روی « Jakku Spy» ضربه بزنند تا مجموعه ای از فیلم های کوتاه واقعیت مجازی برای آنها به نمایش درآید.
 

اپلیکیشن سیسترز (Sisters)


سیسترز

سیسترز یا خواهران یک بازی ترسناک مجازی برای موبایل VR است و تجربه ای ساده و در عین حال غوطه ور کننده به حساب می آید. صداهایی ترسناک و محیطی که به اشیاء مورد نظر شما واکنش نشان می دهد تنها شروع یک بازی ترسناک است.

در واقع اپلیکیشن های وحشتناک زیادی برای VR وجود ندارد و موارد موجود نیز چندان ترسناک نیستند. اما به گفته نویسنده این اپلیکیشن حقیقتاً ترسناک است.
 

وی آر کازمیک رولر کوستر (VR Cosmic Rollercoaster)


رولرکوستر

در این اپلیکیشن برای هدستهای VR موبایل، امکان سفر در فضا با رولرکوستر (ترن هوایی) فراهم شده است. این اپلیکیشن با وجود آن که چندان تعاملی (یا آموزنده) نیست، اما بسیار جذاب بوده و به شما این احساس را می بخشد که در حال گذر از کیهان هستید.
درواقع اپلیکیشن های VR بسیاری وجود دارد که از نوع رولر کوستر بوده و می توانید آنها را انتخاب کنیددرواقع اپلیکیشن های VR بسیاری وجود دارد که از نوع رولر کوستر بوده و می توانید آنها را انتخاب کنید اما این نوع یکی از دیدنی ترین اپلیکیشن های رولر کوستر به حساب می آید.
 

کروم اکسپریمنت (Chrome Experiments for Virtual Reality)


کروم اکسپریمنت

برای یافتن این اپلیکیشن می توانید سایت گوگل را از گوشی هوشمند خود مرور کرده و آن را بر روی هدست VR خود قرار دهید و از اپلیکیشن های عجیب و فوق العاده مبتنی بر مرورگر موجود لذت ببرید.

از آنجا که این اپلیکیشن مبتنی بر وب است، بروز رسانی های مکرری در مورد آن وجود داشته و به فضای ذخیره سازی کمتری در گوشی خود نیاز خواهید داشت. بنابراین صفحه مربوط به آن را بوکمارک کرده و از محتوای این صفحه لذت ببرید.

 
منبع: teamknowow


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.