دستور تهیه سه نوع شیرینی خشک بسیار خوشمزه

شیرینی، هر نوع آن با هر شکلی که دارد قطعا یکی از محبوب ترین خوراکی ها در تمام جهان می باشند، که از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. این شیرینی های لذیذ بافتی نرم و پودری دارند پیشنهاد می کنیم که این شیرینی ها را تهیه نموده و از خوردنش نهایت لذت را ببرید.
شنبه، 18 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
دستور تهیه سه نوع شیرینی خشک بسیار خوشمزه

شیرینی دادلی

شیرینی دادلی یکی از انواع شیرینی ها خوشمزه و فانتزی است که معمولا برای عید نوروز تهیه می شود.

مواد لازم شیرینی دادلی
روغن صاف۸۰ گرم

کره۱۰۰ گرم

پودر قند۹۰ گرم

زرده تخم مرغ۱ عدد

آرد قنادی۳۰۰ گرم

پودر هل¼ قاشق چایخوری

شکلات تخته ای۵۰ گرم

دستور پخت شیرینی دادلی
مرحله اول
برای تهیه شیرینی دادلی خوشمزه ابتدا کره را از یخچال خارج می کنیم تا نرم شود، سپس کره را به همراه پودر قند و روغن داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و به اندازه ای مخلوط می کنیم که پوک شود، سپس زرده تخم مرغ را اضافه می کنیم.

مرحله دوم
در این مرحله پودر هل را نیز اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا با دیگر مواد یکدست شوند. پس از اینکه خمیر جمع شد، روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا خمیر استراحت کند.

مرحله سوم
در صورتی که زمان کافی نداشته باشیم می توانیم مرحله استراحت خمیر در یخچال را حذف کنیم، البته قرار دادن خمیر در یخچال باعث می شود که شیرینی ها پس از پخت ترک بر ندارند و در نتیجه ظاهر زیباتری داشته باشند.

مرحله چهارم
پس از اینکه خمیر استارحت کرد انرا با نوک انگشتان کمی ورز می دهیم تا نرمتر شودف البته توجه داشته باشید که ورز دادن زیاد خمیر باعث می شود که روغن پس بدهد که این عمل در نتیجه باعث خشک شدن شیرینی ها پس از پخت می شود.

مرحله پنجم
در این مرحله با دست چونه های بسیار کوچک اندازه فندق درشت می گیریم و با فاصله داخلی سینی می چینیم، سپس وسط شیرینی ها را با یک شی گرد مثل نی نوشابه گود می کنیم (در صورتی که قالب داشته باشیم کار راحت تر می شود)

مرحله ششم
ما برای تهیه این شیرینی از قالب گل استفاده کردیم که خودش وسط شیرینی چال ایجاد می کرد. پس از اینکه قالب زدن شیرینی ها به پایان رسید فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس سینی فر را در طبقه وسط قرار می دهیم.

مرحله هفتم
حدود ۲۰ دقیقه زمان برای پخت شیرینی ها نیاز است، پس از اینکه شیرینی ها پختند، اجازه می دهیم به طور کامل خنک شوند سپس آنها را جمع می کنیم. حالا شکلات تخته ای را به همراه کمی روغن مایع به روش بن ماری ذوب می کنیم.

مرحله هشتم
پس از اینکه شکلات ذوب شد، آنرا داخل یک قیب یک بار مصرف می ریزیم و حفره وسط شیرینی ها را پر می کنیم و اجازه می دهیم شکلات سفت شود. در پایان شیرینی ها را داخل ظرف مورد نظرمان می چینیم و در یخچال نگهداری می کنیم.1

دستور تهیه سه نوع شیرینی خشک بسیار خوشمزه


شیرینی یاقوتی

شیرینی ها از انواع مختلفی برخوردار می باشد که در ایام مختلف تهیه و سرو می گردد، شیرینی یاقوتی یک نوع شیرینی خوشمزه که در مناسبت های گوناگون از جمله شب یلدا و ایام نوروز مورد استفاده قرار می گیرد و طعم بینظیری هم دارد.

مواد مورد نیاز
۳۰ گرم نشاسته ذرت

۱۵۰ گرم آرد

۵۰ گرم آرد برنج

۶۰ گرم پودر قند

۱ عدد زرده تخم مرغ

۱۲۵ گرم کره (کره مارگارین، روغن جامد لادن)

۱ قاشق غذاخوری پودر زنجبیل

۱/۲ قاشق غذاخوری وانیل

طرز تهیه شیرینی یاقوتی با طعمی جادویی
در اولین اقدام برای تهیه شیرینی یاقوتی زرده کره و تخم مرغ را در دمای محیط قرار دهید، سپس آرد برنج و آرد سفید را با نشاسته ذرت از صافی بگذرانید.

در دومین مرحله از طرز تهیه شیرینی یاقوتی پودر قند و کره را درون ظرفی ریخته و برای ۵ دقیقه هم می زنیم برای اینکار می توانید از همزن استفاده نمایید؛ به هم زدن ادامه دهید تا پف کرده و سفید و یکنواخت شود، سپس وانیل، زرده تخم مرغ و پودر زنجبیل را بیافزایید و مجددا برای ۲ دقیقه هم بزنید.

حالا ترکیب دو نوع آرد و نشاسته که از صافی گذشته را به ترکیب حاصله افزوده و کمی ورز دهید (البته این کار را با کف دست انجام ندهید)، خمیر به دست آمده را داخل نایلون قرار داده و ۱ ساعت و نیم تا ۲ ساعت در یخچال بگذارید تا استراحت کند.

پس از این زمان خمیر را از یخچال خارج کرده و برای ۱۵ دقیقه در دمای محیط قرار داده، سپس میان دو نایلون خمیر در ابعاد ۱ سانتی متر پهن کنید و قالب بزنید.

کف سینی را با کاغذ روغنی بپوشانید و قالب را در آن قرار داده و درون فر بگذارید تا پخته شود. فر را پیش از استفاده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۵ دقیقه گرم نمایید.

تغییر رنگ شیرینی ها به رنگ طلایی نشانه پخته شدن آن است، از فر بیرون آورده و پس از سرد شدن آنها را از کاغذ روغنی جدا کنید. نوع قالب های انتخاب می تواند متفاوت باشد، در صورت استفاده از قالبی که میان آن خالی است می توانید وسط شیرینی را با بریلو اناری پر نموده و طعم بینظیری به آن ببخشید.2

دستور تهیه سه نوع شیرینی خشک بسیار خوشمزه


شیرینی سابله

شاید بیشتر شما با این اسم اشنا باشید سابله یه شیرینی خیلی خیلی معروف فرانسوی هست که واقعا خوشمزست و طرز تهیه آن بسیار راحت هست. این شیرینی علاوه بر ساده بودن به شدت خوشمزه و خوش خوراک است.

مواد لازم
آرد سفید   ۲۵۰ گرم

تخم مرغ (زرده)   ۱ عدد

کره   ۱۵۰ گرم

پودر بادام   ۱۲۵ گرم

پودر شکر   ۱۵۰ گرم

وانیل‏  ۱/۴ قاشق چای خوری

طرز تهیه
اول کره نرم شده در دمای اتاق رو با پودر شکر مخلوط کنید و با همزن خوب هم بزنید تا یکنواخت بشن(حدود ۵دقیقه)بعد وانیل رو هم به آنها اضافه کنید و کمی دیگه هم بزنید.
 
آرد رو ۳تا ۴بار حتما الک کنید و بعد یکباره به مواد اضافه کنید و با دست مواد رو خوب یکنواخت کنید.پودر بادام رو به مواد اضافه کنید و باز هم با دست به خوبی هم بزنید و خمیر رو منسجم کنید.
 
خمیر رو داخل نایلون قرار بدید و در دمای اشپزخونه بذارید ۱ ساعت استراحت کنه.فر رو با دمای ۳۵۰درجه فارنهایت روشن کنید .
 
مقداری آرد روی میز بریزید و خمیر رو به قطر نیم سانت تا یک سانت روش باز کنید.
 
با قالب دلخواهتون روی خمیر رو قالب بزنید و شیرینی ها رو داخل سینی چرب شده یا روی کاغذ روغنی بذارید و بعد روی اونها رو با زرده تخم مرغ برس بزنید و اجازه بدید ۱۰ دقیقه شیرینی بپزه.

سایر نکات
اگر دوست دارید به آرد پودر کاکائو اضافه کنید تا شیرینی کاکائویی بشه (همون مقدار ارد رو کم کنید)

میتونید به شیرینی زعفران هم اضافه کنید.

اگر دوست دارید به جای کره روغن اضافه کنید.

این شیرینی رو میشه با سایر مغز‌ها مثل پسته تهیه کنید.3


پی نوشت:
1.www.chishi.ir
2.www.arga-mag.com
3.www.parsine.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.