طرز تهیه پیراشکی با چند روش متفاوت

سریع ترین طرز تهیه پیراشکی کرم دار در منزل با دستورالعمل ساده و مرحله به مرحله در این جا برای شما آموزش داده شده است. با دقت در نکات ارایه شده پیراشکی کرم دار را همانند پیراشکی های موجود در قنادی و فروشگاه ها، آماده کنید.
شنبه، 18 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه پیراشکی با چند روش متفاوت

پیراشکی


مواد لازم کرم پیراشکی
شیر۲٫۵ پیمانه

شکر۱ پیمانه

وانیل۱ پنس

زرده تخم مرغ۳ عدد

نشاسته ذرت۳ قاشق غذاخوری

نمک۱ پنس

دستور تهیه کرم پیراشکی
مرحله اول
ابتدا یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و زرده های تخم مرغ را کمی هم می زنیم تا از هم باز شوند، سپس شیر و شکر را اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند. در ادامه قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم
حرارت زیر قابلمه باید متوسط باشد. در ادامه نشاسته ذرت را به همراه وانیل و نمک اضافه می کنیم و متداوم هم می زنیم تا کرم پیراشکی شکل بگیرد و به غلظت برسد. پس از اینکه کرم به غلظت کافی رسید قابلمه را از روی حرارت بر می داریم تا کرم خنک شود.

مواد لازم پیراشکی
آرد سفید۳ تا ۴ لیوان

خمیر مایه فوری۲ قاشق غذاخوری

آب ولرمنصف لیوان

تخم مرغ۲ عدد

کرهیک سوم لیوان

شیر گرمنصف لیوان

شکرنصف لیوان

وانیل۱ پنس

نمک۱ پنس

دستور پخت پیراشکی
مرحله اول
ابتدا پودر خمیر مایه فوری را به همراه شیر ولرم داخل یک ظرف مناسب می ریزیم و درب ظرف را می گذاریم تا خمیر مایه به مدت ۵ دقیقه عمل بیاید و حباب بزند. در ادامه یک ظرف گود و جادار برای درست کردن خمیر انتخاب می کنیم.

مرحله دوم
حالا آب ولرم را به همراه خمیر مایه عمل امده، تخم مرغ ها، کره نرم شده، شکر، وانیل و نمک به ظرف اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه آرد را کم کم اضافه می کنیم و با دست ورز می دهیم تا خمیر شکل بگیرد.

مرحله سوم
تا زمانی باید آرد اضافه کنیم که خمیر کمی چسبندگی داشته باشد و زیاد خشک نشود. اگر بیش از حد آرد اضافه کنید پیراشکی های شما به خوبی پف نمی کنند. پس از اینکه خمیر جمع شد باید آنرا به ظرفی منتقل کنیم که حجمش دو تا سه برابر خمیر باشد.

مرحله چهارم
پس از انتقال خمیر، روی ظرف را با سلفون می پوشانیم و ظرف را به مدت یک ساعت در یک جای گرم قرار می دهیم تا خمیر عمل بیاید. پس از گذشت یک ساعت خمیر را از ظرف خارج می کنیم و کمی ورز می دهیم تا هوای ان خارج شود.

مرحله پنجم
در این مرحله خمیر را روی یک سطح صاف با وردنه پهن می کنیم به طوری که قطر خمیر حدود نیم سانتی متر باشد. حالا با قالب گرد به اندازه دلخواه داخل خمیر قالب می زنیم، اگر قالب گرد ندارید از لیوان یا کاسه های ماست خورش کوچک استفاده کنید.

مرحله ششم
پس از اینکه کار قالب زدن به پایان رسید، خمیرهای قالب زده شده را داخل یک سینی می چینیم و روی خمیرها را با یک دستمال مرطوب می پوشانیم. دستمال را خیس کنید و آبش را بگیرید، دستمال فقط باید نم داشته باشد و نباید خیس باشد.

مرحله هفتم
۳۰ دقیقه در همین حالت به خمیرها استراحت می دهیم، سپس داخل یک قابلمه جادار روغن می ریزیم و اجازه می دهیم روغن داغ شود سپس پیراشکی ها را داخل روغن سرخ می کنیم. اگر روغن داغ نباشد ممکن است پیراشکی ها به خوبی پف نکنند.

مرحله هشتم
پس از سرخ کردن پیراشکی ها، روغن اضافی شان را با دستمال حوله ای می گیریم و اجازه می دهیم خنک شوند، سپس از یک سمت پیراشکی ها را با یک کارد تیز باز می کنیم و داخل پیراشکی ها به اندازه دلخواه از کرم پیراشکی می ریزیم.

مرحله نهم
در صورت تمایل می توانیم روی پیراشکی ها هم تزیین کنیم، برای این منظور شکلات تخته ای با رنگ دلخواه را به روش بن ماری با کمی روغن مایع ذوب می کنیم، سپس با قاشق روی پیراشکی ها می ریزیم و اجازه می دهیم شکلات سفت شود.1

طرز تهیه پیراشکی با چند روش متفاوت


پیراشکی کرم دار با طعم گلاب


مواد لازم خمیر پیراشکی
تخم مرغ :۲عدد

کره :۷۰گرم

شیر :یک لیوان

خمیر مایه فوری:یک قاشق غذاخوری

شکر:۴قاشق غذاخوری(یک قاشق واسه ی عمل اومدن خمیر مایه استفاده کردم)

آرد :تا وقتی که خمیر بدست نچسبه

مواد لازم واسه ی کرم پیراشکی
شیر :دو لیوان

آرد :دو قاشق غذاخوری

نشاسته ی ذرت :دو قاشق غذا خوری

وانیل :مقداری

گلاب در صورت دلخواه یک قاشق غذاخوری

کره :۲۵گرم

شکر :طبق ذائقه اندازه ی شیرین بودنش

طرز تهیه ی خمیر
مواد و به دمای محیط می رسونیم شیر و گرم کرده تا حدی که انگشت می زنیم گرمیش حس بشه ولی نسوزه بهش یک قاشق شکر و می ریزیم و خمیر مایه ی فوری رو اضافه می کنیم و ۱۰دقیقه می زاریم تا عمل بیاد .

دو عدد تخم مرغ و با بقیه ی شکر و کره مخلوط کرده وخمیر مایه ی عمل اومده رو به مواد اضافه می کنیم بعد قاشق قاشق آرد و می ریزیم و ورز می دیم وقتی دیدیم دیگه خمیر بدستون نچسبید آرد کافیه باید خمیر لطیفی بدست بیاد (آردزیاد باعث سفتی خمیرتون میشه )
بعد روشو سلفون می کشیم و می زاریم ی جای گرم تا عمل بیادحدود یک تا دو ساعت
در این فاصله کرم رو درست می کنیم :
آرد و نشاسته و شکر و با شیر مخلوط می کنیم و می زاریم روی حرارت تا موادمو سفت بشه مدام هم بزنید حدود یک ربع تا پخته هم بشه و خامی آرد احساس نشه بعد از خاموش کردن وانیل و گلاب و کره رو می ریزیم و می زاریم تا سرد بشه.

وقتی حجم خمیر دو برابر شد ورز بدین کمی تا باد خمیر گرفته بشه بعد اگه قالب گرد دارین قالب بزنین یا اگه نداریم.

چونه های ۸۰گرمی جدا کنین با دست گرد کنین و کمی پهن کنین و بزارین روی کاغذ روغنی که چرب کردین وقتی همشون تموم شد استراحت دوم رو ۲۰دقیقه به خمیرهاتون بدین بعد توی روغن داغ که زیر شعلتون کم بود داغ شده بندازین و ی دونه ی دونه سرخشون کنین (حرارت زیاد نباشه تا هم پیراشکیا سرخ بشه هم مغز پخت)

وقتی همه رو سرخ کردین و تموم شد از وسط پیراشکی ها با چاقو نصف کنین و از کرم وسطشون بزارین

نکته
واسه ی کرم هم می تونین فقط از آرد یا فقط از نشاسته ی ذرت استفاده کنین .2

طرز تهیه پیراشکی با چند روش متفاوت


روشی دیگر از تهیه پیراشکی کرم دار

در اینجا می خواهیم دستور تهیه پیراشکی کرم دار که جزو شیرینی ها نیز دسته بندی می شود را به روشی ساده و خوشمزه در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید بعد از یادگیری آن را به عنوان میان وعده یا دسر خوشمزه در منزل تهیه کنید و لذت ببرید.

مواد لازم
آرد/ یک کیلو

خمیر مایه/ ۲۰ گرم

آب/ ۵۰۰ تا ۵۵۰ سی سی

شکر/ ۲۰۰ گرم

شیر/ نیم لیتر

شکر/ ۱۵۰ گرم

آرد ۷۵ گرم

کره/ ۵۰ گرم

روغن/ ۵۰ گرم

بهبود دهنده/ ۵ گرم

نمک/ ۱۰ گرم

دستور ساده برای تهیه پیراشکی کرم دار
برای تهیه پیراشکی به این روش، در ابتدا آرد را داخل کاسه ای بریزید و به همراه خمیر مایه و بهبود دهنده هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

سپس شکر را در آب حل کنید و بعد به آرد بیفزایید، مواد را هم بزنید تا مخلوطی خمیری بدست آید. خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه ورز دهید و مدت زمانی را کنار بگذارید تا ور بیاید. سپس خمیر آماده شده را به صورت گلوله هایی مساوی تقسیم کنید که به این کار اصطلاحاً چانه گیری می گویند.

اکنون چانه ها را در حدود چند دقیقه کنار گذاشته تا استراحت کنند و حجم شان دو برابر شوند. در طی این مدت شیر را داخل قابلمه ای ریخته و روی حرارت بگذارید تا بجوشد، بعد ترکیب آرد و شکر را اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا یکدست شود. 

حال بعد از استراحت دادن چانه های خمیر، می توانید آنها را داخل روغن داغ شده سرخ کنید و بعد پیراشکی ها را روی توری بگذارید تا روغن اضافی آنها گرفته شود. در پایان پیراشکی ها را داخل ظرف مناسبی بچینید و روی آنها را با کرمی که درست کرده اید تزیین کرده و سپس سرو کنید. در پایان امیدواریم این دستور آشپزی مورد توجهتان قرار گرفته باشد و از طبخ آن به روشهای گفته شده در منزل لذت ببرید.3


پی نوشت:
1.www.chishi.ir
2.www.kiashpaze.ir
3.www.arga-mag.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.