دستور تهیه انواع دسر با آناناس

آناناس یکی از میوه‌های خوشمزه و مغذی است که حیف است جایش در برنامه غذایی روزانه ما خالی باشد. اگر دوست دارید آناناس را به شکی خاص برای مراسم و مهمانی‌های خود آماده کرده و از آن در تهیه انواع دسرهای لذیذ و خوشمزه بهره ببرید، در ادامه ما را همراهی کنید.
سه‌شنبه، 21 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
دستور تهیه انواع دسر با آناناس

دسر ماست با کمپوت آناناس


مواد لازم
ماست: 4/1 پیمانه
شیر کم‌چرب: 4/1 پیمانه
شکر: ۱ پیمانه سرخالی
خامه: ۲۵۰ گرم
کمپوت آناناس: 2/1 پیمانه
پودر ژلاتین: ۲ قاشق چای‌خوری
آب سرد: 3/1 پیمانه
وانیل: 8/1 قاشق چای‌خوری
سس شکلات: به مقدار لازم
میوه فصل و آناناس: به مقدار لازم

طرز تهیه
ژلاتین را با آب سرد و به روش بن ماری حل کنید. شیر را روی حرارت بگذارید و پس از جوش آمدن، شکر را به آن اضافه کنید و محلول را روی حرارت ملایم قرار داده و تا زمان حل شدن شکر هم بزنید. سپس به آن وانیل اضافه کنید و پس از برداشتن از روی شعله منتظر بمانید تا ولرم شود.

حال محلول ژلاتین را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا خنک شود. ماست و خامه را در دو ظرف جداگانه هم بزنید تا یکدست شوند. کمپوت آناناس را به‌صورت نگینی درآورید سپس تکه‌ها را ته قالب خود بچینید.

ماست و خامه ­ی زده‌شده را با مخلوط شیر ترکیب کنید و اکنون مایه‌ی دسر خود را آماده ساخته‌اید. در این مرحله باید مایع دسر را داخل ظرف بریزید و قالب را به مدت 24 ساعت داخل یخچال قرار دهید. حال وقت آن است که از دسر خود لذت ببرید.


دسر میوه‌ی آناناس


مواد لازم
پودر ژله آناناس: 1 بسته
سیب: 2 عدد
موز: 2 عدد
خیار: 4 عدد
هلو: 1 عدد
زردآلو: 6 عدد
شلیل: 2 عدد
آناناس: 4 حلقه

دستور تهیه انواع دسر با آناناس

طرز تهیه
طرز تهیه این دسر بسیار راحت است اما نمی‌توان از طعم و مزه‌ی آن چشم‌پوشی کرد. در ابتدا میوه‌های سیب، هلو، زردآلو، شلیل، آناناس، موز و خیار را به‌صورت نگینی خردکنید. توجه کنید که بسته به سلیقه خود می‌توانید از میوه‌های دیگری همچون انگور، آلوئه‌ورا، تمشک و … نیز استفاده کنید.

سپس مطابق دستورالعمل درج‌شده بر روی بسته‌، ژله را درست کنید. میوه‌ها را داخل ظرف بزرگی ریخته و ژله را به‌آرامی به آن اضافه کنید. سپس به مدت 3 ساعت درون یخچال قرار دهید تا ترکیب دسر ببندد. سپس می‌توانید کمی از آب و تکه‌های کمپوت آناناس را بر روی آن بریزید. حال وقت آن رسیده است دسر میوه‌ی خود را نوش جان کنید. 1


دسر آناناس کبابی و بستنی وانیلی


مواد لازم
۴ برش آناناس
۴ اسکوپ بستنی وانیلی یا هر بستنی با طعم دلخواه دیگر
شکلات رنده شده برای تزئین
سس شکلاتی یا هر سس با طعم دلخواه دیگر

دستور تهیه انواع دسر با آناناس

طرز تهیه
همانطور که به سادگی می‌توان حدس زد دستور تهیه این دسر بسیار ساده و سریع است. کافی است ابتدا برش‌های آناناس را با حرارت بالا گریل کنید. برای گریل کردن هر طرف یک دقیقه زمان کافی است. حالا برش‌ها را در ظرف دلخواه قرار داده و به سرعت روی هر کدام یک اسکوپ بستنی بگذارید، سس شکلات ریخته و با میوه‌های خرد شده یا شکلات رنده شده تزئین کنید.


چیز کیک با برش‌های آناناس


مواد لازم
۳/۴ پیمانه خرده بیسکوییت
۲ قاشق غذاخوری کره ذوب شده
پنیر خامه‌ای که به دمای اتاق رسیده و نرم شده باشد
۳/۴ پیمانه ماست یونانی ساده
۲ عدد تخم مرغ برگر به اضافه یک عدد زرده تخم مرغ بزرگ
۱/۴ پیمانه شکر
۱/۳ پیمانه آب آناناس
یک قاشق چایخوری عصاره وانیل خالص
مقداری آناناس یا گیلاس خرد شده به دلخواه 

دستور تهیه انواع دسر با آناناس

طرز تهیه
در ابتدا فر را روشن کرده و دمای آن را روی ۳۰۰ درجه تنظیم کنید. کف یک قالب مخصوص پخت را با فویل آلومینیومی پوشانده و لبه‌های آن را به حالا آزاد بگذارید تا بعد بتوانید دسر را به راحتی از قالب خارج کنید. قالب را کنار بگذارید.

در ادامه این آموزش از ۷۲۴پرس دات کام، بیسکوییت خرد شده و کره را داخل یک کاسه متوسط ریخته و به خوبی با هم مخلوط کنید. مخلوط حاصل را داخل قالب از پیش آماده شده ریخته و به خوبی فشار دهید تا سطحی یکنواخت داشته باشد. درنهایت آن را به مدت هشت دقیقه بپزید و سپس قالب را از فر خارج کرده و کنار بگذارید.

در یک کاسه بزرگ یا ظرف مخصوص همزن پنیر خامه‌ای را با دور تند به اندازه‌ای بزنید تا حالتی نرم و لطیف پیدا کند؛ چیزی در حدود یک دقیقه. سپس سرعت همزن را روی متوسط گذاشته و ماست را اضافه کنید و هم بزنید و درنهایت تخم مرغ‌ها و زرده تخم مرغ اضافی را ریخته و به خوبی مخلوط کنید. سرانجام شکر، آب آناناس و وانیل را اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید تا مایه‌ای لطیف به دست آید. این مایه را روی مخلوط بیسکوییت و کره ریخته و به صورت یکنواخت پخش کنید و داخل فر بگذارید تا برای ۳۰ دقیقه یا تا زمانی که آماده شود، بپزد. برای امتحان می‌توانیدکمی قالب را تکان دهید؛ اگر مرکز آن حرکت نکرد، چیز کیک شما آماده است.

قالب را از فر خارج کرده و برای نیم ساعت کنار بگذارید تا کمی خنک شود، سپس آن را به مدت چهار ساعت داخل یخچال قرار دهید. البته اگر چیز کیک را از شب قبل آماده کرده و اجازه دهید تا صبح داخل یخچال بماند، نتیجه بهتر خواهد بود. 

بعد از آنکه کیک به اندازه کافی خنک شد، وقت بیرون آوردن آن از قالب است، از لبه‌های آویزان کمک گرفته و چیز کیک را از قالب بیرون آورده و به صورت مربعی برش بزنید. درنهایت می‌توانید روی آن را با خامه زده شده و تکه‌های خرد شده گیلاس و آناناس تزئین کنید. 2


دسر کرم آناناس


مواد لازم
۲ پیمانه شیر
۱ پیمانه آب آناناس
۲٫۳ پیمانه شکر
۲۰۰ گرم خامه صبحانه
۲ عدد زرده تخم مرغ
۱٫۴ قاشق چایخوری وانیل
۳ قاشق غذاخوری پودر ژلاتین
کرمفیل شیر برای دیزاین دسر

دستور تهیه انواع دسر با آناناس

طرز تهیه
ابتدا پودر ژلاتین رو با یک استکان آب سرد مخلوط کنید و روی بخار کتری بنماری کنید تا شفاف بشه.

شیر رو روی شعله ی متوسط گذاشته تا جوش بیاد.

زرده ی تخم مرغ رو با وانیل و شکر با دور تند همزن می زنیم تا کرم رنگ بشه سپس شیر داغ رو بهش اضافه می کنیم سپس خامه رو اضافه می کنیم و بدون وقفه هم می زنیم تا خوب مخلوط بشن سپس مایع ژلاتین رو اضافه می کنیم ودر آخر آب آناناس رو اضافه کنید.

داخل یه قالب مستطیل شکل رو نایلون یا سلفون پهن می کنیم دسر رو داخلش می ریزیم در یخچال می گذاریم و صبر می کنیم تا نیم بند بشه.

تو این فاصله پودر ژله رو با یک لیوان آب جوش و نصف لیوان آب سرد مخلوط می کنید و اجازه میدیم تا به دمای محیط برسه. بعد میریزیم روی دسر ۷ - ۸ ساعت میذاریم داخل یخچال بمونه تا حسابی خودشو بگیره.

در آخر با احتیاط از قالب خارج کرده داخل یه سینی میذاریم و با چاقوی تیز به سایز دلخواه برش می زنیم و روش رو با کرمفیل و شکلات یا ترافل دیزاین می کنیم.

نکته : من کرمفیل رو خودم درست کردم، اما شما میتونید از لوازم قنادیها تهیه کنید.

نکته سعی کنید روی دسر تون که نیم بند شد ژله رو بریزید روش تا بهم بچسبه، اگه بذارید کاملا دسر ببنده بعد ژله بریزید روش هنگام برش زدن از هم جدا میشن.

این دسر هم شیک و هم خوشمزه هست، با این مقدار مواد داخل قالب ۱۸- ۲۵ هم ۱۲ برش میتونید اندازه ی برشهای من بزنید. برای مهمانی یا جمع دوستانه به صرفه هست. 3


پی نوشت:
1.www.leonardfood.com
2.www.724press.com
3.www.cookpad.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.