آموزش درست کردن دسر با پرتقال

پرتقال یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفداراترین میوه‌های دنیاست. با پرتقال می‌توان انواع دسرهارا تهیه کرد در اینجا قصد داریم طرز تهیه چند مدل دسر پرتقالی را به شما آموزش دهیم.
جمعه، 24 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
آموزش درست کردن دسر با پرتقال

دسر پاناکوتا و ژله پرتقالی


مواد لازم (10 نفر)
1 بسته ژله پرتقال
2 لیوان شیر
6 ق غ شکر
2 ق غ پودر ژلاتین
200 گرم خامه
1/4 ق چ وانیل

آموزش درست کردن دسر با برتقال

مراحل تهیه
پاناکوتا؛ پودر ژلاتین را روی 1/4 لیوان شیر سرد ریخته تا اسفنجی شود. سپس روی بخار گذاشته و بن ماری می کنیم.

خامه را در دمای محیط گذاشته و با چنگال میزنیم.

شیر و شکر را روی حرارت گذاشته تا شکر حل شود (لازم نیست شیر بجوشه)

ژلاتین و خامه را به شیر اضافه کرده و هم میزنیم

وانیل را اضافه کرده و حرارت را خاموش می کنیم.

وقتی از حرارت افتاد در قالب میریزیم

ژله پرتقال را با 1/5 لیوان آب جوش آماده کرده و اجازه میدیم سرد بشه

زمانی که لایه پاناکوتا بسته شد. ژله را در قسمت خالی پاناکوتا میریزیم.


دسر ترایفل کاپ کیک پرتقالی


مواد لازم (4 نفر)
۱ بسته ژله هر طعمی
۴ عدد کاپ کیک پرتقالی خونگی خرد شده
۱ عدد پرتقال خونی و معمولی
سس شکلات

آموزش درست کردن دسر با برتقال

مراحل تهیه
ابتدا ژله رو با آب جوش به روش بن ماری حل می کنیم و میزاریم ببنده ژله بعد کاپ کیک پرتقالی رو روی اون میریزیم بعد پرتقال رو پوست کنده خرد کرده و روی اون میریزیم و در آخر سس شکلات نوش جان.


دسر یخچالی پرتقالی


مواد لازم (4 نفر)
2 لیوان آب پرتقال
1/3 لیوان شکر
2 قاشق غذاخوری آرد
3 قاشق غذاخوری نشاسته
1/3 قاشق غذاخوری کره
بیسکوییت پتی پور به مقدار لازم

آموزش درست کردن دسر با برتقال

مراحل تهیه
آب پرتقال و آرد و نشاسته و شکر و کره و با هم مخلوط کنید(با قاشق) و بعد بذارید رو حرارت ملایم و مدام هم بزنید تا موادتون کشدار بشه. اگه آب پرتقال طبیعی استفاده کردید مقدار شکر و دو برابر کنید.

بیسکوییت ها رو با توجه به اندازه قالبتون بچینید و از مواد رو بیسکوییت ها بریزید تا کامل روشونو بپوشونه. قالب باید مستطیلی یا مربع باشه. حتما با بیسکوییت ها کامل قالب و پر کنید چون اگه فضا خالی باشه بیسکوییت ها لیز میخوره و از هم جدا میشه.

لایه آخر بیسکوییت ها رو که گزاشتید روش از سس پرتقالی بریزید و بذارید 3 تا 4 ساعت داخل یخچال بمونه و اگه عجله داشتید 1 تا 2 ساعت داخل فریزر بذارید.

میتونید با خامه و پودر نارگیل و خلال بادام، پسته و...... تزئین کنید.من کمی هم از رنگ غذا نارنجی برا خوش رنگ شدنش استفاده کردم.


دسر پرتقال خونی و وانیلی


مواد لازم
2 لیوان آب پرتقال خونی
2 قاشق نشاسته ذرت
1 بسته بیسکویت پتی بور
2 قاشق پنیر خامه ای
1/2 پیمانه شکر

مواد لازم برای وانیلی
1 و 1/2 لیوان شیر
2 قاشق نشاسته ذرت
2 قاشق پنیر خامه ای
1/2 قاشق چایخوری وانیل
1/3 پیمانه شکر

آموزش درست کردن دسر با برتقال

مراحل تهیه
آب پرتقال تو قابلمه ریخته بهش نشاسته ذرت میزنیم هم زده تا خوب حل بشه بعد زیرگاز روشن کرده میذاریم به جوش بیادوهم میزنیم پنج دقیقه که جوشید پنیر خامه ای رو اضافه میکنیم. از قبل بیسکویت پتی بور پودر کرده نصفش رو بعد از پنیر خامه ای به مواد اضافه کرده با گوشت کوب برقی هم میزنیم تا مواد یکدست بشه میتونید داخل غذاساز هم بریزید بعد تو ظرف موردنظر به صورت کج ریخته میذاریم تو یخچال تاسفت بشه

شیر وانیل شکر نشاسته ذرت رو روی حرارت گذاشته تاشیر به جوش بیاد به جوش که اومد چند دقیقه هم میزنیم بعد پنیر خامه ای رو میریزیم بعد نصف پودربیسکویت پتی بورکه نگه داشته بودیم بعد با گوشت کوب یا غذاساز خوب مخلوط کرده تا یکدست بشه میذاریم ده دقیقه از حرارت بیوفته بعد کنار دسر پرتقالی ریخته میذاریم سفت بشه. ازمواد دسر پرتقالی من اضافه مونده بود من روش ریختم بعد با پرتقال وخلال پسته تزئین میکنیم 1


دسر پرتقالی


مواد لازم دسر پرتقالی
آب پرتقال دو لیوان
خامه صبحانه ۱۰۰گرم
تخم مرغ ۲ عددشکر ۳ قاشق سوپخوری
پودر ژلاتین ۲ قاشق سوپخوری
آبسرد ۱٫۴ پیمانه
رنده پوست پرتقال کمی

مواد لازم کرم  دسر پرتقالی
شیر ۳ لیوان
خامه صبحانه ۱۰۰گرمشکر۳٫۴ پیمانه
وانیل کمی
پودر ژلاتین ۲ قاشقسوپخوری
نصف بسته ژله پرتقال
نصف بسته زله آناناس
پرتقال یک عدد

طرز تهیه کرم پرتقال(لایه اول)
آب سرد را توی یه فنجان بریزید وپودر ژلاتین رو روش بپاشین و روی کتری در حال جوش بذارین تا ژلاتین حل بشه.سفیده تخم مرغ رو باهم زن بزنید تا پوک بشه نصف شکر روکم کم به سفیده اضافه کنید و هم بزنید تا سفت وسفیدشود.زرده تخم مرغ رو با کمی وانیل و شکر بزنید تا کرم رنگ بشه.چند قاشق از آب پرتقال رو خامهرو با چند قاشق از آب پرتقال رقیق کنید.بقیه آب پرتقال رو با ژلاتین که حل کردیم مخلوط کنیدوبه زرده تخم مرغ اضافه کنید.

خامه رو داخل زرده تخم مرغ بریزید هم بزنید.بعدسفیده رو در دو نوبت اضافه کنیدو به صورت دورانی هم بزنید مایع آماده شده رو داخل ظرف مورد نظرتون بریزد.ظرف رو چند بار به آرامیروی میز بزنید تا حباهای اون خارج بشه.روش سلفون بکشید و داخل یخجال قراربدید تاخودش روبگیره.

نکته جهت تهیه ی دسر
میزان شکر رو بنا بهذائقه میتونید کم یا زیاد کنید.برای رنگ دسر میتونید کمی رنگ خوراکی زرد به دسر اضافه کنیدمیتونیدپوست پرتقال رو رنده کرده و داخل دسر بریزید که خوش عطر میشه.

(لایه دوم)
نصف ژله پرتقال رو با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید و روی کتری بگذارید تا شفاف بشه کنار بگذارید تا خنک بشه بعد روی لایه اول بریزید.

کرم شیر(لایه سوم)
شیر و ژلاتین و شکر رو مخلوط کرده روی گاز بگذارید و دایم هم بزنید تا شکر و ژلاتین حل شود به محض داغ شدن از روی حرارت بردارید و کمی وانیل اضافه کنید وقتی کمی خنک شد خامه را اضافه کرده و مخلوط کنید.وقتی ژله پرتقال خودش رو گرفت کرم شیر رو روی اون بریزد.اگر نگران اضافه شدن وزنتون نیستید میتونید مقدار خامه رو بیشتر و به ازای اون شیر رو کم کنید ولی همینجوریش هم خوشمزه است.

لایه آخر
ژله آناناس رو مثل ژله پرتقال آماده کنید.پرتقال رو فیله کنید و روی دسر بچینید.ژله آناناس رو بگذارید تا کمی خودش رو بگیره وقتی غلظتش شبیه سفیده تخم مرغ شد با احتیاط روی پرتقالها با قاشق بریزد تا شکل پرتقالها به هم نخوره. اونقدر ژله بریزید که فقط یه لایه نازک بشه و پرتقالها توش معلق نشه.بقیه ژله آناناس رو هم تا دسر تون آماده بشه میتونین واسه اینکه بیکار نمونین نوش جان کنید. 2


دسر پرتقالی و نان سوخاری


مواد لازم دسر پرتقالی و نان سوخاری
۱ بسته نان سوخاری بی نمک

مواد  لازم شربت
۱/۵ لیوان شکر
۱/۵ لیوان آب

مواد لازم کرم
۱ لیتر شیر
۱ لیوان شکر
۲ قاشق غذاخوری آرد(سر پر)
۳ قاشق غذاخوری نشاسته (سر پر)
۱ قاشق مرباخوری کره
۱ قاشق چایخوری وانیل شکری یا نوک قاشق چایخوری وانیل ایرانی

مواد لازم سس پرتقال
۲ لیوان آب پرتقال تازه
۲ قاشق غذاخوری نشاسته
۲/۵ قاشق غذاخوری شکر

طرز تهیه دسر پرتقالی و نان سوخاری
نان سوخاری ها را درون ظرف پیرکس مربع سایز بزرگ بچینید

برای تهیه شربت شکر را درون قابلمه بریزید و روی حرارت کم‌‌ بگذارید تا شکر ذوب گردد و کمی تغییر رنگ دهد و کاراملی شود بعد آب را بیافزایید در این مرحله شکر سفت می شود نگران نباشید و هم بزنید تا به مرور شکر داخل آب حل شود و بعد از حل شدن حدود ۱۰ دقیقه شربت را بجوشانید. بعد شربت داغ را روی نان سوخاری ها بریزید.

برای تهیه مواد کرمی  هم همه مواد‌ به غیر از کره و وانیل را داخل قابلمه بریزید و مخلوط نمایید و روی حرارت بگذارید و مدام هم برنید تا بجوشد و بپزد و غلیظ گردد بعد اجاق را خاموش نموده و کره و وانیل را اضافه کنید و با هم زن دستی بزنید و مواد کرمی را روی نان سوخاری ها بریزید و بگذارید ولرم شود و از حرارت بیافتد.

برای تهیه سس پرتقال  هم آب پرتقال و نشاسته و شکر را داخل قابلمه بریزید و هم بزنید و روی حرارت بگذارید و بپرید تا غلیظ گردد (اگر آب پرتقال زیاد حرارت بخورد تلخ می گردد به محض غلیظ شدن از حرارت بردارید)

سس پرتقال را روی مواد کرمی ولرم شده بریزید و بگذارید در دمای محیط تا از حرارت بیافتد بعد ۵-۶ ساعت داخل یخچال بگذارید و بعد تزیین نموده و برش بزنید و سرو کنید. 3


دسر ایرمیک پرتقالی و زعفرانی


مواد لازم
3 لیوان آب پرتقال
1 لیوان شکر
3 قاشق سوپ خوری نشاسته
نصف قاشق چایخوری زعفران
4 لیوان شیر
 1 لیوان شکر
6 قاشق سوپ خوری ایرمیک

آب پرتقال، شکر، نشاسته و زعفران رو در قابلمه ای با همزدن میپزیم تا بجوشه و غلیظ شه. قالبتون رو خیس کنین و سس پرتقالی رو توش بریزین و بزارین سرد شه.

آموزش درست کردن دسر با برتقال

طرز تهیه
برای کرم… شکر و ایرمیک رو در قابلمه بریزین و با همزدن بپزین تا غلیظ شه و بجوشه. همین که تقریبا کرم ولرم شد(حالت مایع)، روی سس پرتقالی که روش پوسته بسته، بریزین و بزارین سرد شه در یخچال. 4


پی نوشت:
1.www.cookpad.com
2.www.niksalehi.com
3.www.cookmaster.ir
4.www.7ganj.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.