دستور پخت انواع کیک دارچین

کیک دارچین از اون دسته کیک ها می باشد که با درست کردن آن در منزل تمام عطر و بوی آن خانه را پر می کند. کیک دارچین علاوه بر بوی بی نظیرش طعم بسیار خوبی دارد و مناسب یک کیک عصرانه است.
دوشنبه، 27 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
دستور پخت انواع کیک دارچین

کیک دارچینی

امروز قصد داریم یک کیک ساده و خوشمزه را به شما معرفی کنیم که در مدت زمانی کوتاه و بدون هیچ دردسری تهیه می‌شود. کیک دارچینی در‌واقع از یک کیک اسفنجی ساده تشکیل شده که روی آن مخلوطی از شکر و دارچین پاشیده می‌شود. کیک دارچینی همراه با چای یک عصرانه سبک و دلچسب را برای شما و عزیزانتان محیا می‌کند. طعم ملایم دارچین این کیک ساده را چنان جذاب می‌کند که حتی می‌توانید آن را در مهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه هم سرو کنید. با استفاده از قالب‌های کیک متنوع می‌توانید کیک را به شکل‌های مختلفی در آورید و از آن لذت ببرید.

مواد لازم برای کیک دارچینی آسان
کره 70 گرم

شکر 2/3 پیمانه+1 قاشق غذاخوری

تخم مرغ 1 عدد

وانیل 1/2 قاشق چایخوری

آرد 1 پیمانه

بیکینگ پودر 1 و 1/2 قاشق چایخوری

نمک 1/4 قاشق چای خوری

شیر 1/3 پیمانه

دارچین 1/2 قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک دارچینی آسان
ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید و بگذارید گرم شود. یک قالب گرد ۱۸ سانتی را با کمی روغن چرب کنید و کنار بگذارید.

اجازه بدهید کره کمی نرم شود. ۱۰ گرم از آن را جدا کنید و کنار بگذارید. بقیه کره را خرد کنید و همراه با ۲/۳ پیمانه شکر در کاسه بزرگی بریزید. آن را با همزن برقی خوب بزنید تا حالت کرم پیدا کند و رنگش روشن شود. سپس تخم مرغ و وانیل را اضافه و با آن مخلوط کنید.

در ظرف دیگری آرد، بیکینگ پودر و نمک را الک کنید. کمی مخلوط آرد را به مواد قبلی اضافه کنید. سپس کمی شیر بریزید و هم بزنید. این کار را تکرار کنید تا همه مواد به خوبی با هم مخلوط شوند.

مایه کیک را در قالبی که از قبل آماده کردید بریزید و به طور یکنواخت پهن کنید.آن را به مدت ۲۵–۳۰ دقیقه در فر قرار دهید تا پخته شود. خلال دندانی را در کیک فرو کنید. اگر خلال دندان تمیز از کیک بیرون آمد کیک شما آماده است. آن را از فر خارج کنید.

همچنان که کیک داغ است، ۱۰ گرم کره باقیمانده را روی آن بمالید. دارچین را با یک قاشق شکر باقیمانده مخلوط کنید و روی کیک بپاشید. کیک دارچینی شما آماده سرو است.1

دستور پخت انواع کیک دارچین


کیک هویج، کشمش و دارچین (برای 4 نفر)


مواد لازم
آرد: یک و سه چهارم پیمانه

دارچین: دو ق چ

مغز گردو: نصف پیمانه

کشمش: یک پیمانه

تخم مرغ: چهار عدد

روغن مایع: سه چهارم پیمانه

وانیل: یک هشتم ق چ

شکر: یک پیمانه

هویج رنده شده: دو پیمانه

بکینگ پودر: یک و یک دوم ق چ

نمک: یک هشتم ق چ

طرز تهیه
تخم مرغ ها را داخل کاسه بشکنید و به آن شکر و وانیل اضافه بیفزایید. با همزن برقی، مواد را هم بزنید تا کاملا سفیدرنگ شوند.
 
روغن را اضافه کرده و باز هم هم بزنید.
 
آرد، دارچین، بکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید. سپس آن را روی تخم مرغ زده شده، الک کنید. این کار را به تدریج انجام دهید تا مواد گلوله نشوند.
 
هویج ها را پوست کنده و بشویید. سپس آنها را رنده کنید. مغز گردوها را کمی خرد کنید و به کشمش شسته بیفزایید. هویج و گردو را به مایه کیک اضافه کرده و هم بزنید تا کاملا با مایه مخلوط شوند.
 
کف قالب، کاغذ الگو بگذارید. مایه را داخل آن بریزید. سپس قالب را داخل فر قرار دهید. به مدت 35 تا 45 درجه باید قالب داخل فر بماند.
 
بعد از این مدت، قالب را از داخل فر درآورده و در هوای آزاد بگذارید تا کمی سرد شود. سپس آن را برش بزنید.

نکته
اگر دوست داشتید می توانید روی کیک را با رنده هویج یا تکه های هویج خام و گردو، تزیین کنید.2

دستور پخت انواع کیک دارچین


کیک سیب، گردو و دارچین

کیک سیب، گردو و دارچین طعم بسیار فوق العاده‌ای دارد و برای پذیرایی در دورهمی‌های خانوادگی عصرانه، گزینه بسیار مناسبی است.
طریقه آماده سازی این کیک همانند کیک هویج ، گردو و دارچین است، ولی با این تفاوت که به جای افزودن هویج به کیک از سیب استفاده می‌شود.

مواد لازم
آرد یک و سه چهارم پیمانه

دارچین دو قاشق چایخوری

مغز گردو نصف پیمانه

تخم مرغ چهار عدد

روغن مایع سه چهارم پیمانه

وانیل یک هشتم قاشق چایخوری

شکر یک پیمانه

سیب رنده شده یا خردشده بسیار ریز دو پیمانه

بکینگ پودر یک و یک دوم قاشق چایخوری

نمک یک هشتم قاشق چایخوری

طرز تهیه
شیوه درست کردن این کیک درست مانند کیک هویج، کشمش و دارچین است. با این تفاوت که در مرحله افزودن گردو، فقط کشمش را اضافه کرده و به جای رنده هویج، رنده یا خردشده سیب پوست کنده را بریزید.

بقیه مراحل پخت آن هم مانند همان کیک هویج، کشمش و دارچین است.

اگر طعم ترش دوست دارید می‌توانید از سیب ترش استفاده کنید. ترکیب طعم ترش سیب با مواد دیگر جالب است.3

دستور پخت انواع کیک دارچین


کیک هل و دارچین


مواد لازم برای تهیه کیک هل و دارچین
تخم مرغ ۳ عدد

شکر ۱ پیمانه

آرد ۲ پیمانه

روغن ۱ پیمانه

هل ۵ عدد

آب جوش ۱/۴ پیمانه

شیر ۱/۲ پیمانه

دارچین ۲ ق چای خوری

وانیل ۱ ق چای خوری

بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری

طرز تهیه کیک هل و دارچین
مرحله اول : دم کشیدن هل
دانه های هل را داخل آبجوش انداخته تا دم بکشد می توانید بجای دانه هل و آب از عرق هل یا دارچین نیز استفاده کنید. وقتی دانه های هل دم کشید آن ها را خارج کنید و آبجوش را با شیر مخلوط کرده و دارچین را به مخلوطمون اضافه کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم : هم زدن شکر و تخم مرغ
تخم مرغ را داخل کاسه همزن بریزید و شکر را اضافه کنید و بمدت ۵ دقیقه با دور تند همزن خوب بزنید تا حجیم و کرم رنگ شود سپس مخلوط مرحله اول را به تخم مرغ ها اضافه کنید و هم بزنید سپس روغن را اضافه کرده و هم بزنید (۱ دقیقه برای اضافه کردن هر کدام کافی می باشد در حد مخلوط شدن مواد)

مرحله سوم : اضافه کردن آرد
آرد را از قبل با بیکینگ پودر مخلوط کرده و سه بار الک کنید تا سبک شود سپس طی ۳ مرحله به مایه کیک اضافه کنید و با لیسک به طور دورانی هم بزنید سعی کنید در یک جهت هم بزنید و پف مواد را نگیرید.

مرحله چهارم : پخت کیک هل و دارچین
قالب مورد نظر را چرب کنید و کمی آرد پاشی کنید تا راحت تر از قالب جدا شود، سپس مایه کیک را داخل قالب ریخته و سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافه آن خارج شود سپس در فری که از قبل بمدت ۱۵ دقیقه گرم کردید قرار دهید و دما را روی ۱۸۰ درجه و زمان ۴۵ الی ۵۵ دقیقه تنظیم کنید تا کیک پخته شود در نیم ساعت اول اصلا درب فر را باز نکنید وگرنه پف کیک می خوابد سپس در ۱۰ دقیقه انتهای زمان پخت با خلال دندان چک کنید اگر پخته بود خارج کرده کمی که خنک شد از قالب خارج کنید و روی کیک پودر قند بپاشید و همراه با چای میل کنید.4


پی نوشت:
1.www.irancook.ir
2.www.bartarinha.ir
3.www.yjc.ir
4.www.parsiday.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.