طرز تهیه سه مدل نان آمریکایی

نان های آمریکایی از انواع نان های خوشمزه و پر طرفدار بین المللی است. به همین دلیل در اینجا قصد داریم طرز تهیه چند مدل نان آمریکایی را توضیح دهیم، همراه ما باشید.
سه‌شنبه، 5 اسفند 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه سه مدل نان آمریکایی

نان بیگل


مواد لازم نان بیگل
آرد نانوایی3.5 پیمانه
خمیر مایه فوری2 قاشق چایخوری
شکر یا عسل1 قاشق غذاخوری
آب ولرم1 و ¼ پیمانه
نمک1.5 قاشق چایخوری

طرز تهیه سه مدل نان آمریکایی

دستور پخت نان بیگل
مرحله اول
برای تهیه نان بیگل خوشمزه ابتدا آرد را داخل کاسه ای می ریزیم و نمک را به آن اضافه می کنیم.1/2 پیمانه از آب را داخل لیوانی می ریزیم و عسل یا شکر را ب آن اضافه می کنیم و با قاشق کاملا آن ها را هم می زنیم تا مخلوط شوند.

مرحله دوم
سپس خمیر مایه را به این ترکیب اضافه می کنیم و روی لیوان درپوشی قرار می دهیم و کنار می گذاریم تا 5 الی 10 دقیقه بعد خمیر مایه حجم دار شود و به عمل بیاید. سپس وسط کاسه محتوی آرد را خالی می کنیم.

مرحله سوم
حالا آرد را به کناره ها می بریم و مایه خمیر به عمل آمده را وسط کاسه می ریزیم و با قاشق چوبی مواد را زیر و رو می کنیم تا کاملا آرد با خمیر مایه ترکیب شود و بعد باقی آب ولرم را کم کم روی مواد می ریزیم.

مرحله چهارم
سپس مجددا مواد را مخلوط می کنیم تا خمیر بدست آمده به دست نچسبد. اگر احساس کردیم هنوز خمیر به دست می چسبد می توانید کمی آرد اضافه کنید.خمیر را همان طور رها می کنیم و اجازه می دهیم تا 10 دقیقه استراحت کند.

مرحله پنجم
بعد روی صفحه کار آرد می پاشیم و خمیر را روی آن می گذاریم و به مدت 7 الی 10 دقیقه خوب ورز می دهیم.کاسه ای را کاملا چرب می کنیم و خمیر را داخل آن قرار می دهیم و با سلفون روی کاسه را می پوشانیم.

مرحله ششم
حالا یک پارچه نیز روی کاسه می اندازیم و کنار می گذاریم تا به مدت 1 ساعت خمیر به حجم دو برابر برسد و کاملا به عمل بیاید. سپس خمیر را از داخل کاسه جمع می کنیم و روی صفحه کار قرار می دهیم و اجازه می دهیم تا 5 دقیقه همان طور بماند.

مرحله هفتم
در این مدت حدودا 2 الی 3 لیوان آب را داخل قابلمه ای کوچک ترجیحا با عمق زیاد می ریزیم و کمی شیره خرما یا شکر داخل آن می ریزیم و روی حرارت ملایم می گذاریم تا به جوش بیاید. بعد از گذشت 5 دقیقه خمیر را به 8 قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

مرحله هشتم
سپس کنار هم قرار می دهیم و پارچه ای را مرطوب می کنیم و روی خمیرها می اندازیم تا کاملا پوشیده شوند. سینی فر را بیرون می آوریم و فر را روشن می کنیم و روی 225 درجه سانتیگراد قرار می دهیم تا گرم شود.

مرحله نهم
در این مرحله کف سینی را به طور کامل با کاغذ روغنی می پوشانیم. هر کدام از خمیرها را با دست به صورت گرد حالت می دهیم و با انگشت وسط خمیر را فشار می دهیم تا سوراخی به قطر 4 سانت ایجاد شود.

مرحله دهم
ترکیب آب و شکر که به جوش آمد با کفگیر دارای سوراخ آرام خمیرهای آماده شده را بر می داریم و داخل ترکیب آب و شکر قرار می دهیم و هر طرف آن ها را به مدت 2 دقیقه اجازه می دهیم تا بپزد و بعد در سینی فر آن ها را می گذاریم.

مرحله یازدهم
زرده 1 عدد تخم مرغ را در پیاله ای می ریزیم و قلمو را داخل آن می زنیم تا آغشته به زرده شود و روی بیگل ها می کشیم تا کاملا روی نان ها زرد شود و کمی کنجد یا ترکیب دارچین و شکر نیز روی آن ها می پاشیم.

مرحله دوازدهم
سپس سینی فر را در طبقه وسط فر قرار می دهیم تا به مدت 20 الی 25 دقیقه نان ها بپزند.در آخر اگر تمایل داشتید 2 دقیقه گریل را روشن می کنیم تا روی نان بیگل ها طلایی شود.نان ها را در سبد نان قرار می دهیم و نوش جان کنید. 1


نان پارکر آمریکایی


مواد لازم نان پارکر آمریکایی
تخم مرغ 2 عدد
آرد به میزان لازم (حدود نصف – 3 پیمانه)
شکر 4 قاشق غذاخوری
خمیر مایه نصف – 2 قاشق چایخوری
شکر جهت خمیر مایه 1 قاشق غذاخوری
شیر 1 پیمانه
کره ذوب شده 4 قاشق غذاخوری
نمک نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه سه مدل نان آمریکایی

طرز تهیه نان پارکر آمریکایی
نصف مقدار شیر رو گرم کنید تا ولرم بشه. 1 قاشق شکر رو توش حل کنید و خمیر مایه رو روش بپاشید، در ظرف رو بذارید و 10 دقیقه کنار بگذارید تا عمل بیاد و پف کنه.

باقی شیر رو گرم کنید، کره رو توش بریزید و شکر خمیر رو هم اضافه کنید و هم بزنید تا حل بشه.

تخم مرغ ها رو بهش اضافه کنید و سپس خمیر مایه  عمل اومده رو هم اضافه کنین.

نمک و آرد رو مخلوط و به مایه اضافه کنید و خوب ورز بدید و یا 100 بار خمیر رو بکوبید.

کیفیت نان شما بسته به ورز دادن هست. سپس در ظرف رو با سلفون ببندید و پتو پیچ کنید و جای گرم بذارید تا ور بیاد.

حدوداً  1/5 تا 2 ساعت طول میکشه خصوصاً توی هوای سرد این زمان طولانی میشه.

پس از حجیم شدن و استراحت خمیر رو کمی ورز بدید.

روی میز کار کمی آرد الک کنید و خمیر رو با وردنه پهن کنید.

با کاتر گرد دایره بزنید و سه تا از خمیرهای دایره شکل رو روی هم تا نصفه بچینید به این ترتیب که دایره دومی رو جوری بذارید که نصف دایره زیری پیدا باشه.

حالا یه خمیر دایره شکل دیگه بردارید و روی خمیر دوم بذارید باز هم جوری که نصف اون پیدا بشه.

توجه کنید برای چسبوندن حتماَ اون قسمت رو نمناک کنید تا  بهتر بچسبند.

حالا این خمیر رو رول کنید شکل گل میشه و بعد توی قالب بذارید.

دوباره روشون رو بپوشونید و یک ربع استراحت بدید.

تو فر کاسه آب بذارید و قالب رو در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد قرار بدید و به مدت حدود 20 دقیقه بپزید.

بعد از بیرون آوردن با عسل رومال کنید و بعد از خنک شدن میل کنید. 2


نان ذرت آمریکایی


مواد لازم (برای 6 نفر)
آرد ذرت=200 گرم
آرد گندم=140 گرم
کره=150 گرم
تخم مرغ=2 عدد
شیر=2 لیوان
شکر=100 گرم(4 قاشق سوپخوری)
پکینگ پادر=2 قاشق مرباخوری
نمک=بمقدار کم

طرز تهیه سه مدل نان آمریکایی

طرز تهیه
فر را با حرارت 350 درجه فارنهایت یا 175 درجه سانتیگراد گرم می کنیم. آرد ذرت و آرد گندم را با پکینگ پادر و کمی نمک مخلوط می کنیم. تخم مرغها را با شکر خوب بهم می زنیم و با شیر مخلوط می کنیم و داخل آرد می ریزیم. کره را آب کرده،داخل مایه می ریزیم و با همزن کاملا مخلوط می کنیم تا خمیر صاف و یکنواخت شود. قالب گود مستطیل شکلی را کمی چرب می کنیم،خمیر را در قالب ریخته، روی آن را می پوشانیم و می گذاریم 1 ساعت بماند. بعد قالب را روی پنجره وسط فر قرار می دهیم.نان پس از 30 تا 40 دقیقه بالا می آید و ترک خورده می پزد. وقتی کاملا سرد شد آنرا از قالب بیرون می آوریم. 3


پی نوشت:
1.www.chishi.ir
2.www.ghandpahlu.com
3.www.irannaz.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.