طرز تهیه چند نوع دسر قهوه

یکی از دستورالعمل های ساده برای تهیه دسر، طرز تهیه دسر قهوه پرطرفدار است. این نوع دسر معمولا در مهمانی های کاری و رسمی تهیه می شود و بسیار مورد استقبال قرار می گیرد.
چهارشنبه، 6 اسفند 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه چند نوع دسر قهوه

دسرقهوه


مواد لازم
نسکافه: ۲ قاشق سوپ خوری
شکر: سه چهارم پیمانه
آب: یک چهارم پیمانه
پودر ژلاتین: یک قاشق سوپ خوری
خامه شیرین شده: یک پیمانه
تخم مرغ: ۳ عدد

طرز تهیه دسر قهوه
ابتدا تخم مرغ ها را داخل ظرف بشکنید. به مدت طولاتی شروع به هم زدن کنید تا به رنگ کرم روشن در آید. برای این کار بهتر است از همزن برقی استفاده کنید. هم زدن طولانی تخم مرغ سبب می شود حجم تخم مرغ دو برابر شود.

در مرحله دوم شکر را آرام آرام به آن اضافه کنید.

پودر ژلاتین را با آب مخلوط کنید. آن گاه آن را بر روی بخار قرار دهید تا پودر ژلاتین کاملا شفاف شود.

در مرحله بعدی نسکافه را به ژلاتین آب شده و حرارت دیده اضافه کنید. مواد را کاملا به هم بزنید تا به صورت غلیظ شود. همیشه به خاطر داشته باشد برای ساخت انواع شیرینی، انواع کیک و دسرها، هم زدن بعد از ریختن مواد باید به طور طولانی انجام شود. همچنین مواد به صورت آرام آرام باید اضافه شود و مرتبا این هم زدن تا آخرین مرحله ادامه داشته باشید.

در ادامه خامه شیرین شده را در ظرف دیگری بریزید. خامه را تا فرم گرفتن هم بزنید.

آن گاه خامه ای که فرم گرفته را به مواد اضافه کنید. هم زدن را ادامه دهید. آن گاه مواد یک دست شده را در قالبی که از قبل برای این کار انتخاب کرده اید، بریزید. البته توجه داشته باشید که قالب باید خیس باشد. قالب را در یخچال قرار دهید. بعد از گذشت ۸ ساعت دسر قهوه شما آماده می شود. این دسر را می توانید به صورت دلخواه تزیین کنید. 1


بستنی قهوه


مواد اولیه
۴/۱ فنجان آب گرم
۲  قاشق غذاخوری اسپرسو فوری
۲ الی ۳ قاشق شیر عسلی
۱ قاشق چایخوری عصاره وانیل
مقدار کمی نمک
۲  فنجان خامه قنادی

طرز تهیه چند نوع دسر قهوه

مراحل تهیه بستنی قهوه
۱- مواد اولیه را تهیه کنید.

۲- آب گرم را داخل یک فنجان بزرگ یا یک کاسه متوسط بریزید و اسپرسو فوری را با آن ترکیب کنید تا کاملاً حل شود.

۳-  شیر عسلی، عصاره وانیل و نمک را اضافه کنید و آنها را کاملاً با هم مخلوط کنید. آن را در یخچال قرار دهید تا در مدت زمانی که خامه سنگین را آماده می‌کنید، بقیه مواد خنک شوند.

۴-  خامه قنادی را با همزن دستی آنقدر بزنید تا خامه فرم بگیرد و کاملاً غلیظ شود.

۵-  خامه غلیظ شده را با ترکیب موادی که با شیر غلیظ شده شیرین آماده کرده بودید، مخلوط کنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند، اما حواستان باشد که آن را بیش از حد هم نزنید.

۶- بستنی را در یک ظرف مخصوص کیک‌پزی بریزید. روی ظرفتان را با پلاستیک بپوشانید و سپس آن را حداقل به مدت ۶ ساعت در فریزر قرار دهید یا آن را تا زمانی در فریزر قرار دهید که کاملاً یخ بزند. البته یک ترفند بسیار خوب این است که آن را شب در فریزر بگذارید.

۷-  زمانی که بستنی‌ قهوه کاملاً آماده شد، وقت آن می‌رسد که آن را در ظرف دلخواهتان بریزید، برای این کار اسکوپ بستنی را با آب داغ گرم کنید، بستنی را با اسکوپ از ظرف اصلی جدا کنید، اسکوپ‌ها را داخل ظرف مورد نظرتان بگذارید، و آن را با تکه‌های شکلات، کلوچه‌های با طعم بادام یا با کلوچه‌های طعم‌دار دیگر نوش جان کنید. 2


کرم قهوه


مواد لازم
قهوه  3 قاشق مرباخوری سرپر
شکر  80 گرم
شیر  نصف لیوان
وانیل  نصف قاشق چایخوری
آب  نصف استکان
پودر ژلاتین 2 قاشق مرباخوری
زرده تخم مرغ  1 عدد

طرز تهیه چند نوع دسر قهوه

طرز تهیه
شیر و شکر و قهوه را با هم در ظرف گودی مخلوط می کنیم تا شکر در شیر حل شود.

ظرف را بدون در به مدت 4 دقیقه قدرت 100% در مایکروویو می گذاریم.

سپس ژلاتین را با آب مخلوط کرده و مدت 20 ثانیه با قدرت100% در مایکروویو می گذاریم تا کاملاً ژلاتین در آب حل شود.

زرده تخم مرغ را با یک چنگال زده و به آرامی به مایه شیر اضافه می کنیم و مجدداً ظرف را به مدت 2 دقیقه قدرت 40% بدون درپوش در مایکروویو می گذاریم تا خامی زرده گرفته شود.

سپس ظرف را بیرون آورده و ژلاتین را به آن اضافه می کنیم و مایه را در قالب می ریزیم و در یخچال می گذاریم تا کرم بسته شود. 3


دسر خامه و قهوه


مواد لازم برای دسر خامه و قهوه
خامه غلیظ:1 لیوان
ژلاتین:4 ق م
قهوه فوری غلیظ:250 میلی لیتر
شکر:4 ق غ
هل:4 عدد
 مواد لازم برای شربت قهوه
 قهوه غلیظ:200 میلی لیتر 
شکر:200 گرم 

طرز تهیه چند نوع دسر قهوه

طرز تهیه دسر خامه و قهوه
ابتدا شربت قهوه را درست کنید، برای این کار یک قهوه غلیظ دم کنید و شکر را به آن اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا دانه های شکر حل شود.

سراغ درست کردن دسر بروید برای این کار ابتدا ژلاتین را  داخل یک دوم پیمانه آب سرد بریزید تا کمی نرم شود ، در این فاصله پوست هل را بکنید آن را روی یک سطح صاف و محکم مثل چوب قرارداده

و به همراه کمی شکر له کنید تا به شکل پودر در بیاید. خامه، شکر و پودر هل را داخل تابه ای بریزید و روی حرارت قرار دهید تا کمی گرم شود، حالا ژلاتین و قهوه را اضافه کرده و همه مواد را با هم مخلوط کنید

و قبل از این که مواد بجوشد آن را از روی حرارت بردارید. مواد دسر را در فنجان هایی که از قبل آماده کرده اید بریزید و شربت قهوه را روی آن اضافه کنید.روی دسر را با مقداری خامه و پودر قهوه تزیین کنید. 4


دسر قهوه و شیر


مواد لازم برای دسر قهوه و شیر
پودر ژلاتین 7 گرم
آب جوش 1/2 پیمانه
شیر عسلی 1/2 پیمانه
شیر کامل 1/2 پیمانه
قهوه شیرین شده 1 پیمانه

طرز تهیه چند نوع دسر قهوه

طرز تهیه
ابتدا پودر ژلاتین را در آب جوش بریزید و هم بزنید تا کاملاً در آب حل شود. سپس بگذارید قدری خنک شود.
 
در این مدت، قهوه را بگذارید تا دم بکشد و بعد به سلیقه خود آن را شیرین کنید. می‌توانید از شکر، شکر قهوه‌ای یا شربت ساده برای شیرین کردن قهوه استفاده کنید.
 
شیر عسلی و شیر کامل را با هم مخلوط کنید. نصف ژلاتین حل شده را به قهوه و نصف دیگر آن را به مخلوط شیر اضافه کنید. هر دو را به خوبی هم بزنید.

 
دو لیوان یا کاسه شیشه‌ای را برای تهیه ژله آماده کنید. ۱/۴ از ژله شیر را داخل هر لیوان بریزید و آن‌ها را در یخچال قرار دهید. ژله شیر باقی‌مانده و ژله قهوه را در دمای اتاق نگه دارید.
 
حدود ۱ ساعت بعد ژله شیر موجود در یخچال شروع به سفت شدن می‌کند. زمان دقیق بستگی به کیفیت ژلاتین شما دارد. وقتی لایه اول سفت شد، ۱/۴ از ژله قهوه را به لیوان‌ها اضافه کنید و دوباره در یخچال بگذارید تا ژله بسته شود. این کار را دو بار دیگر به ترتیب با ژله شیر و قهوه تکرار کنید.

برای تزیین روی هر ظرف ژله کمی خامه اسپری کنید یا مقداری شیر عسلی بریزید. 5


پی نوشت:
1.www.arga-mag.com
2.www.fenjoonet.com
3.www.7ganj.ir
4.www.namnak.com
5.www.irancook.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.