طرز تهیه سه نوع کیک قهوه

کیک قهوه از آن دست کیک‌های خوشمزه‌ و پرطرفداری است که به‌شکل‌های مختلفی تهیه می‌شود و آن‌قدر تنوع دارد که هر کسی را برای خوردنش وسوسه می‌کند.
پنجشنبه، 30 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه سه نوع کیک قهوه

کیک پرتقال و قهوه

در این پست طرز تهیه کیک پرتقال و قهوه را آموزش می‌دهیم.

مواد لازم
روغن  ۲۲۵ گرم
شکر قهوه‌ای ۲۲۵ گرم
تخم‌مرغ کامل ۴ عدد
قهوه ۵ قاشق غذاخوری ( با دو قاشق غذاخوری آب داغ مخلوط شود)
آرد سفید ۲۲۵ گرم
بیکینگ‌پودر ۱ قاشق غذاخوری
مواد لازم برای رویه کیک قهوه و پرتقال:
زرده تخم‌مرغ ۳ عدد
پرتقال ۳ عدد ( آب گرفته شده)
پودر قند ۱۰۰ گرم
کره بدون نمک ۲۵ گرم
آرد ذرت ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه
ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد یا ۱۶۰ درجه فارنهایت و یا درجه ۴ گرم کنید. یک قالب مستطیل شکل با ابعاد ۲۳ در ۹ سانتی‌متر را با روغن چرب کنید و کف آن را کاغذ روغنی بیاندازید.

در یک کاسه شکر و روغن را خوب مخلوط کنید و با همزن بزنید. ۴ عدد تخم‌مرغ کامل را یکی یکی به مخلوط شکر و روغن اضافه کنید و با همزن خوب مخلوط کنید. وقتی مخلوط روغن آفتاب‌گردان لادن و تخم‌مرغ و شکر به خوبی مخلوط شد، مخلوط قهوه و آب داغ را به آن اضافه کنید و دوباره خوب هم بزنید.

آرد و بیکینگ‌پودر را چند بار الک کنید و به مخلوط تخم‌مرغ، روغن آفتاب‌گردان لادن و شکر و قهوه اضافه کنید و با دست هم بزنید به طوری که در پایان یک مایع لطیف داشته باشید. غلظت مایع باید کمی بیشتر از غلظت ماست باشد.

مخلوط آماده شده را در قالب بریزید و به مدت ۵۰ تا یک ساعت درون فر قرار دهید. بعد از ۵۰ دقیقه یک خلل دندان داخل آن فرو کنید و بیرون بکشید. اگر مایع کیک به خلال دندان نچسبید یعنی کیک آماده است و باید از فر بیرون بیاید، در غیر این صورت باید کمی دیگر در فر بماند تا مغزپخت شود.

بعد از اینکه مغز کیکی کاملا پخت، آن را از فر خارج کنید و اجازه دهید تا سرد شود. بعد از اینکه کاملا سرد شد، با استفاده از ته یک قاشق چوبی در کیک به صورت عمودی سوراخ‌هایی ایجاد کنید. باید روی کیکی حدود ۳۶ عدد سوراخ ایجاد کنید. یعنی برای هر تکه کیک، حدود ۴ سوراخ باید ایجاد شود. فقط مراقب باشید که سوراخ‌ها را تا ته کیک ایجاد نکنید. ارتفاع هر سوراخ باید کمی بالاتر از کف کیک باشد به طوری که وقتی رویه کیک را به آن اضافه می‌کنید، از زیر کیک خارج نشود.

برای تهیه رویه کیک، ابتدا زرده‌های تخم‌مرغ، آب پرتقال و رنده پوست پرتقال را مخلوط کنید و با همزن خوب بزنید. سپس شکر، کره و آرد ذرت را اضافه کنید و آن‌قدر هم بزنید تا گلوله‌های آرد ذرت کاملا از بین برود و یک ترکیب صاف و یکنواخت ایجاد شود. مخلوط را روی حرارت قرار دهید و مرتب هم بزنید. این مخلوط باید آن‌قدر روی حرارت بماند تا شبیه کرم شود. برای اینکه متوجه شوید آیا مخلوط آماده است یا نه یک قاشق داخل مواد فرو کنید و در بیاورید. اگر مواد سطح قاشق را بپوشاند یعنی آماده است.

کیک را بعد از سرد شدن از قالب خارج کنید و در ظرف قرار دهید.  کرم رویه را که کاملا سرد شده است روی آن بریزید. آن‌قدر کرم روی کیک بریزید تا سوراخ‌های ایجاد شده در کیک کامل پر شوند. برای سرو کردن کیک آن را به تکه‌های مساوی تقسیم کنید.1

طرز تهیه سه نوع کیک قهوه


کیک قهوه با ماست

کیک قهوه با ماست ، یکی از کیک هایی که در بین همه ی سنین طرفداران ویژه دارد . این کیک درست کردنش بسیار راحت است. اگر در بین شما و یا فرزندتان عاشق قهوه باشید این کیک خوشمزه را درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید .

مواد اولیه کیک قهوه با ماست
کره ۱ فنجان (نرم شده)
شکر ۱ و ۳/۴ فنجان
تخم مرغ۲ عدد
ماست یونانی ۱ فنجان (ساده)
وانیل نصف قاشق چایخوری
پوست لیمو ترش پوست ۲ لیمو (لیموی میر،‌عصاره ی پوست)
دانه خشخاش ۱ قاشق سوپخوری
آب لیمو ترش نصف فنجان (لیموی میر)
آرد ۲ فنجان
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
نمک ۱/۴ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک قهوه با ماست
فر را از قبلبا دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۷ درجه سانتی گراد) گرم کنید.کف یک قالب کیک کنگره ای سایز استاندارد را روغن و آرد بمالید.در کاسه ی یک همزن دستی، کره و شکر را با هم بزنید و خامه ای کنید تا سبک وپفکی شوند.تخم مرغ ها و سپس ماست یونانی، وانیل، عصاره پوست لیمو و دانه خشخاش را اضافه کنید و مخلوط کنید.

در یک کاسه ی دیگر آرد، بکینگ پودر و نمک را مخلوط کنید.مواد خشک را به ظرف همزن دستی اضافه کنید و با سرعت پایین بزنید.به ترتیب در سه دور کمی آرد و کمی آب لیموترش اضافه کنید و بزنید تا همه چیز با هم ترکیب شود.خمیر را داخل قالب آماده شده پخش کنید.۶۰ تا ۶۵ دقیقه تا زمانی که طلایی شود و کاملاً بپزد در فر بگذارید.

کیک را روی توری خنک کننده بگذارید تا سرد شود.کیک را از قالب بیرون بیاورید و روی آن شکر پودری بپاشید. برش دهید و سرو کنید.من کیک را گرم سرو کردم.2

طرز تهیه سه نوع کیک قهوه

کیک قهوه ای با خامه ترش


مواد لازم برای کیک قهوه ای با خامه ترش
کره 1 فنجان
شکر 2 فنجان
تخم مرغ 2 عدد
خامه ترش 1 فنجان
وانیل 1/2 قاشق چایخوری
آرد 2 فنجان
بکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
نمک 1/8 قاشق چایخوری
آرد 1/3 فنجان
شکر قهوه ای 1/2 فنجان
کره ذوب شده 2 قاشق
دارچین 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه
فر را تا دمای 175 درجه سانتی گراد گرم کنید. یک قالب پیرکش مستطیلی را چرب کنید.
 
در یک کاسه بزرگ، یک فنجان کره و دو فنجان شکر سفید را با همزن خوب هم بزنید تا بافت کرمی و نرم پیدا کند. تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کنید و هم بزنید. خامه ترش و وانیل را نیز اضافه و با مواد زیر و رو کنید. 2 فنجان آرد را با بکینگ پودر و نمک وارد مخلوط کنید. نصف مایه کیک آماده شده را کف قالب چرب شده بریزید و پهن کنید.
 
برای تهیه فیلینگ، 1/3 فنجان آرد، شکر قهوه ای، 2 قاشق کره ذوب شده و دارچین را خوب باهم بهم بزنید. 1/2 از مواد حاصله را روی مایه کیک پهن کنید. سپس مایه کیک باقی مانده را روی مواد بریزید و مجددا روی آن را با فیلینگ پر کنید.

مایه کیک را 35 تا 40 دقیقه در فر بپزید.3


پی نوشت:
1.www.ladanoil.com
2.www.niksalehi.com
3.www.irancook.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.