آموزش تهیه انواع دسر خرمالو

‌می‌دانستید با خرمالو چه دسر‌های خوشمزه‌ای می‌توان تهیه کرد؟ اگر شما هم عاشق خرمالو هستید و دوست دارید دسر‌های خرمالویی را یاد بگیرید با ما همراه باشید.
دوشنبه، 11 اسفند 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
آموزش تهیه انواع دسر خرمالو

مافین خرمالو


مواد لازم برای تهیه مافین خرمالو
خرمالو سه عدد
آرد دو پیمانه
شکر یک پیمانه
بکینگ پودر یک و نیم قاشق چای­خوری
نمک سه‌­چهارم قاشق چای­خوری
زنجبیل (رنده شده) سه­‌چهارم قاشق چای­خوری
پودر دارچین سه‌­چهارم قاشق چای­خوری
پوست لیمو­ترش (رنده شده) یک قاشق چای­خوری
تخم‌­مرغ دو عدد
سفیده تخم­‌مرغ یک عدد
کره پاستوریزه  ۱۰ قاشق غذاخوری
ماست سون دو سوم پیمانه
پودر قند به مقدار لازم

طرز تهیه مافین خرمالو
اگر از طعم کوکی خرمالو لذت برده‌اید، بعید است که این مافین‌های خوشمزه نتوانند نظرتان را جلب کنند. برای شروع فر را روی ۱۹۰درجه سانتی‌گراد روشن کنید. در فاصله گرم شدن فر، ۱۲ کاپ مافین را آماده کنید و در آن­ها کاغذ مافین بگذارید.

خرمالو‌ها را از وسط نصف کنید و داخل آن را با قاشق خالی کنید و در غذاساز بریزید تا کاملا له و یکدست شوند.

سپس آرد، شکر، بکینگ پودر، جوش شیرین، نمک، زنجبیل، دارچین و پوست لیموترش را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. یک و یک­‌چهارم پوره خرمالو را با دو تخم‌­مرغ و سفیده یک تخم­‌مرغ، کره پاستوریزه کاله و ماست سون را در یک کاسه به هم بزنید. مخلوط تخم­‌مرغ را به مخلوط آرد اضافه کنید و بزنید تا یکدست شود.

حالا مواد را در کاپ­های مافین بریزید تا سه­‌چهارم کاپ پر شود. روی آن­ها پودر قند بپاشید. کاپ­ها را در فر بگذارید تا حدود ۲۵ دقیقه بپزند (یک خلال دندان در کیک فرو کنید و اگر از مایع کیک به آن نچسبیده بود، کیک پخته است). در این مرحله کیک­ها را از فر خارج کنید و اجازه دهید تا خنک شوند. 1


کیک آپساید داون خرمالو


مواد لازم برای روی کیک
۳ قاشق غذاخوری مارگارین
یک چهارم پیمانه شکر قهوه‌ای
۴ عدد خرمالوی بزرگ رسیده و ورقه شده

مواد لازم برای کیک
نصف پیمانه کره نرم شده
یک پیمانه شکر
دو پیمانه پالپ خرمالو
دو پیمانه آرد
۲ قاشق چایخوری بیکینگ پودر
یک قاشق چایخوری جوش شیرین
یک چهارم قاشق چایخوری نمک
نصف قاشق چایخوری دارچین
نصف قاشق چایخوری جوز هندی
نصف قاشق چایخوری میخک
نصف پیمانه گردوی خردشده
نصف قاشق چایخوری پوست لیمو

آموزش تهیه انواع دسر خرمالو

طرز تهیه
۱. دمای فر را روی ۱۷۵ درجه سانتیگراد تنظیم و قالب کیک را چرب کنید.

۲. مارگارین و شکر قهوه‌ای را داخل قالب ریخته و آن را داخل فر داغ بگذارید تا شکر ذوب و حبابی شود (حدود ۵ دقیقه). قالب را از فر درآورید و خرمالو‌های ورقه شده را کف قالب کیک بچینید.

۳. کره و شکر را با همزن برقی در یک کاسه بزرگ بزنید تا روشن و پف کرده شود. رنگ آن باید کاملا روشن شود. خرمالو‌ها را هم اضافه کنید و هم بزنید. در یک کاسه دیگر، آرد، بیکینگ پودر، جوش شیرین، نمک، دارچین، جوزهندی و میخک را الک و مخلوط کنید. به تدریج مخلوط آرد را به مخلوط خرمالو و شکر اضافه کنید و کاملا هم بزنید. خمیر سفت خواهد شد. حالا گردو و پوست لیمو را اضافه کنید.

۴. خمیر کیک را به صورت یکنواخت روی خرمالو‌های ورقه شده بریزید و قالب را به فر برگردانید. آنقدر بپزید تا خلال دندان از مرکز کیک تمیز بیرون بیاید (حدود ۳۰ دقیقه). به مدت ۱۰ دقیقه قبل از برگرداندن کیک داخل بشقاب، اجازه دهید سرد شود. 2


تارت خرمالو


مواد لازم برای تارت خرمالو

برای کراست
بیسکوییت پتی بور 2 بسته
کره ذوب شده 70 گرم
دنت وانیلی 1/2 بسته

برای داخل تارت
پنیر خامه ای 200 گرم
خامه قنادی 350 گرم
پوره خرمالوی رسیده بدون پوست 1 پیمانه
پودر ژلاتین 2 قاشق غذاخوری
خرمالو سفت برای تزیین

آموزش تهیه انواع دسر خرمالو

طرز تهیه تارت خرمالو
ابتدا بیسکوییت ها را با غذاساز کاملاً خرد کنید یا با گوشت کوب بکوبید تا کاملا پودر شوند. بعد کره ذوب شده و نصف بسته دنت شکلاتی را اضافه کنید و خوب با پودر بیسکویت مخلوط نمایید تا حالت خمیری پیدا کند. خمیر بیسکویتی را کف قالب تارت بریزید و به کف و دیواره های قالب فشار دهید تا کاملاً منسجم شود و به دیواره قالب بچپسبد. با این کار موقع در آوردن تارت از قالب کمتر به مشکل بر میخورید.
 
حال قالب تارت را نیم ساعت داخل یخچال بگذارید تا خمیر خودش را بگیرد. در این مدت مواد داخل تارت را آماده کنید. ابتدا پودر ژلاتین و اب را بنماری کنید. یعنی قابلمه یا کتری را آب کنید و روی شعله قرار بدهید تا جوش بیاید. سپس ظرف حاوی نصف پیمانه آب و پودر ژلاتین را روی شعله قرار دهید و هم بزنید تا ژلاتین در آب حل شود و آب گرم شود.

خامه قنادی را با همزن بزنید تا پف کند و فرم بگیرد. سپس آن را با پنیر خامه ای و پوره خرمالو مخلوط کنید. پودر ژلاتین بنماری شده که مقداری خنک شده را به بقیه مواد اضافه کنید و دوباره هم بزنید. در این مرحله مواد را بچشید. اگر مایل هستید مواد داخل تارت شیرین تر باشند کمی پودر قند اضافه کنید. البته خامه قنادی خودش به اندازه کافی شیرین هست و شیرینی ملایم خوبی به تارت شما میدهد. اما به هر حال مقدار شیرینی بستگی به ذائقه شما دارد.
 
میتوانید یک قطره رنگ خوراکی نارنجی هم به موادتان اضافه کنید تا رنگ بیشتری پیدا کند. این مقدار خرمالو یک رنگ نارنجی ملایم به مواد میدهد که البته اگر میخواهید روی تارت را با خرمالوی بیشتر تزیین کنید اهمیتی ندارد.
 
مواد پنیری را روی کراست یا پایه بیسکویتی بریزید و روی آن را با پشت قاشق کمی صاف کنید .سپس به مدت 4 ساعت در یخچال  بگذارید تا مواد داخلی کمی سفت شود و خودش را بگیرد.
 
بعد از این مدت تارت خرمالوی شما آماده است. می توانید آن را از قالب جدا کنید. روی آن را به دلخواه با خرمالو تزیین کنید و برش بزنید. برای شب یلدا می توانید دسر خرمالو را با دانه های انار تزیین کنید.

نکته ها
اگر برای جدا کردن تارت از قالب نگران هستید می توانید 1 ساعت آخر قالب را به فریزر منتقل کنید. اما در این صورت بعد از خارج کردن تارت خرمالو از قالب کمی صبر کنید تا آماده سرو شود.

در ضمن برای راحت تر خارج شدن از قالب تارت کمربندی استفاده کنید که کفش قابل جدا شدن است. 3


دسر خرمالو ( دسر رژیمی)


طرز تهیه
چند تا خرمالو رو با قاشق داخلشو بریزید تو دستگاه بلندر یا با گوشت کوب برقی پوره کنید.

آموزش تهیه انواع دسر خرمالو

کرن فلکس که برای صبحونه میخوریمو ساده شو انتخاب کردم بدون شکر و ماست خامه ای که اگر خیلی دوست داشتید رژیمی تر بشه ماست ساده ولی خامه ای بهتره چون نمک نداره و ترش نیست.

لایه لایه از این مواد ریختم تو لیوانام. همون موقع هم میشه خوردش.اون کرن فلکسا زیر دندون با ماست و خرمالو معرکه است. 4


پی نوشت:
1.www.yjc.ir
2.www.bartarinha.ir
3.www.irancook.ir
4.www.cookhouse.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.