طرز تهیه پای خامه ای نارگیلی

پای نوعی خوراکی پخته شده در فر است که که معمولا از خمیری درست شده که حاوی موادی میانی است. در این مطلب طرز تهیه پای خامه ای نارگیلی را آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.
پنجشنبه، 21 اسفند 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه پای خامه ای نارگیلی

پای خامه ای نارگیلی

در این مطلب قصد داریم طرز تهیه یک پای خامه ای نارگیلی خوشمزه را به شما دوستان عزیز آموزش دهیم.

برای تهیه این پای زیبا از دو نوع مختلف نارگیل، فندق و شیر نارگیل استفاده می کنیم که نتیجه آن بی نظیر خواهد بود. در ادامه این مطلب همراه ما باشید با طرز تهیه پای خامه ای نارگیلی.

مواد لازم برای لایه بیسکویتی پای خامه ای نارگیلی
مواد غذایی مقدار
کراکر یا بیسکویت دایجستیو 9 عدد
فندق نصف پیمانه
شکر 1 قاشق غذاخوری
نارگیل شیرین شده نصف پیمانه
کره آب شده 4 قاشق غذاخوری
روغن برای چرب کردن ظرف کمی

مواد لازم برای سس پای
مواد غذایی مقدار
شیر 1 پیمانه
شیرنارگیل پرچرب 1 پیمانه
لوبیای وانیل 1 عدد
شکر سفید 4/1 پیمانه
زرده تخم مرغ 4 عدد
نشاسته ذرت 3/1 پیمانه
نمک کمی

مواد لازم برای خامه فرم گرفته
مواد غذایی مقدار
خامه سنگین 2 پیمانه
پودر قند 2 قاشق غذاخوری
عصاره وانیل 1 قاشق چایخوری
نارگیل برای تزئین 4/1 پیمانه


طرز تهیه پای خامه ای نارگیلی


طرز تهیه پای خامه ای نارگیلی

مرحله اول: طرز تهیه لایه بیسکویتی
خب برای تهیه کردن این دسر خوشمزه داخل ظرف غذاساز 9 عدد کراکر گراهام می ریزیم که شما می توانید به جای آن از بیسکویت دایجستیو استفاده کنید، بعد 1 نصف پیمانه فندق اضافه می کنیم نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که قیمت فندق خیلی بالا است و اگر شما نمی خواهید از فندق استفاده کنید می توانید مقدار کراکر را افزایش دهید. بعد 1 قاشق غذاخوری شکر سفید و نصف پیمانه نارگیل شیرین شده اضافه می کنیم و خوب باهم مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

خب بعد از مخلوط شدن کراکرها 4 قاشق غذاخوری کره آب شده به آن اضافه کرده و دوباره هم می زنیم تا کاملا باهم ترکیب شده و یکدست شوند بعد مواد را داخل یک بشقاب فلزی پای می پزیم.

در رابطه با بشقابی که برای پختن پای از آن استفاده می کنیم باید بگویم بهتر است فلزی باشد چون در این صورت پای خوب می پزد و کاملا برشته می شود.
برای آماده کردن بشقاب پای ابتدا باید با اسپری شیرینی پزی داخل آن را چرب کنید بعد با یک برس به همه جای آن پخش کنید اینکار باعث می شود زمان برش پای بتوانید به راحتی آن را از ظرف جدا کنید.

بعد از چرب کردن ظرف همه مخلوط را داخل آن می ریزیم در ابتدا شاید فکر کنید که این مخلوط برای این ظرف زیاد باشد ولی این طور نیست.

حالا با یک وسیله مانند پیمانه اندازه گیری یا فنجان معمولی که زیر آن صاف است مواد را به سمت لبه های ظرف هل دهید و مواد وسط ظرف را کاملا فشار دهید تا صاف شود.

حالا داخل سینی فر کاغذ شیرینی پزی بیاندازید و ظرف پای را داخل سینی گذاشته و منتقل کنید به داخل فر، با دمای 375 درجه فارنهایت به مدت فقط 10 دقیقه.

زمانی لایه بیسکویتی پای خوب قهوه ای و طلایی شد از فر خارج می کنیم.

طرز تهیه پای خامه ای نارگیلی

مرحله دوم: آماده کردن مواد داخل پای
بعد برای مواد داخل پای داخل یک قابلمه متوسط 1 پیمانه شیر می ریزیم و 1 پیمانه هم شیرنارگیل اضافه می کنیم.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که از شیر نارگیل پرچرب استفاده کنید چون شیرنارگیل سبک به اندازه کافی غلیظ نخواهد بود.

و اینها را هم بزنید تا مخلوط شوند بعد از اینکه یکدست شدند یک لوبیای وانیل را که دانه های آن را تراشیده اید به مخلوط شیر اضافه کنید و بعد 4/1 پیمانه شکر بریزید و خوب هم بزنید. مخلوط شیر را حرارت دهید تا شکر در آن حل شود.

در این فاصله داخل یک کاسه بزرگ 4 عدد زرده تخم مرغ اضافه می کنیم  با کمی نمک و 3/1 پیمانه نشاسته ذرت و خوب باهم مخلوط می کنیم تا یک خمیر خوب به دست بیاد بعد آرام آرام مخلوط شیر را به مخلوط تخم مرغ ها اضافه می کنیم و بعد روی قابلمه متوسط یک توری می گذاریم و مواد را داخل آن می ریزیم و صاف می کنیم. بعد شروع می کنیم به پختن مواد داخل پای.

در حین پخت مواد را مرتب هم می زنیم تا یک خامه فرم گرفته به دست بیاید و همینطور که مواد داغ هستند روی لایه بیسکویتی پای می ریزیم چون اگر صبر کنید که خنک شود مواد سفت شده و خیلی ضخیم می شود بعد ظرف پای را  می گذاریم داخل یخچال.

مرحله سوم: آماده کردن خامه فرم گرفته
برای درست کردن خامه فرم گرفته داخل کاسه همزن 2 پیمانه خامه سنگین می ریزیم و 2 قاشق غذاخوری پودر قند و 1 قاشق چایخوری عصاره وانیل اضافه می کنیم و با دور تند می زنیم تا کاملا سفت شوند و بعد خامه را داخل کیسه شیرینی پزی یا قیف می ریزیم و یک ماسوره به شکل دلخواه می گذاریم و روی پای را با آن تزئین می کنیم اگر خامه سفت باشد نتیجه کاربهتر خواهد بود.

طرز تهیه پای خامه ای نارگیلی

مرحله آخر

حالا باید پای را یک شب داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. روز بعد چند دقیقه قبل از اینکه سروش کنید می توانید 4/1 پیمانه نارگیل شیرین نشده روی آن بپاشید.

البته شما ی توانید از نارگیل شیرین شده هم استفاده کنید بستگی به ذائقه شما دارد من خودم گاهی از مخلوط نارگیل شیرین شده و گاهی هم از مخلوط نارگیل شیرین نشده استفاده می کنم.

و نکته ای که باید بگویم این است که بهتراست نارگیل ها را به مدت 5 دقیقه با دمای 400 درجه فارنهایت برشته کنین چون اینطوری خیلی خوشمزه تر خواهند شد.

این هم از پای خوشمزمون که از یک لایه کیک برشته و سس نرم به همراه خامه فرم گرفته و با تزئین نارگیل تهیه شده است.

خب دوستان امیدوارم این پای خوشمزه را درست کنید و در کنار خانواده نوش جان کنید و از آن لذت ببرید.

طرز تهیه پای خامه ای نارگیلی



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.