دستور تهیه بستنی کاراملی نمکی

بستنی کاراملی نمکی یکی از انواع بستنی هایی است که مورد علاقه بسیاری از افراد است. این بستنی را می توان به راحتی در منزل تهیه نمود. تا انتها با ما همراه باشید تا دستور تهیه بستنی کاراملی نمکی را به شما آموزش دهیم.
شنبه، 23 اسفند 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور تهیه بستنی کاراملی نمکی

بستنی کاراملی نمکی


مواد لازم برای شکر کاراملی
مواد غذایی مقدار
شکر سفید یک و یک سوم پیمانه
خامه غلیظ یک پیمانه
کره یک قاشق غذا خوری
نمک معمولی یا دریایی یک چهارم قاشق چای خوری

مواد لازم برای پایه بستنی (مخلوط خامه)
مواد غذایی مقدار
خامه غلیظ دو پیمانه
شیر یک پیمانه
نمک یک قاشق چای خوری
شکر دو قاشق غذا خوری

مواد لازم برای پایه بستنی(مخلوط تخم مرغ)
مواد غذایی مقدار
زرده تخم مرغ شش عدد
نشاسته ذرت دو قاشق غذا خوری

مواد لازم برای تزئین
مواد غذایی مقدار
کوکی به مقدار لازم


طرز تهیه بستنی کاراملی نمکی

امروز می خواهیم دستور تهیه یک بستنی فوق العاده به اسم بستنی کاراملی نمکی را با شما دوستان عزیز در میان بگذاریم. مطمئنا اگر امتحانش کنید عاشق این بستنی می شوید از آن بستنی هایی است که سخت می توانید از سوپر مارکت ها و فروشگاه ها تهیه کنید و واقعا ارزش این را دارد که خودتان در خانه آن را درست کنید.

دستور تهیه بستنی کاراملی نمکی

مرحله اول
برای تهیه این بستنی خوشمزه اولین کاری که انجام می دهید این است که یک قابلمه مناسب را روی اجاق گاز می گذارید و یک و یک سوم پیمانه شکر داخل آن می ریزید و با شعله متوسط اجازه می دهید تا شروع کند به شفاف شدن. خواهید دید که  از کناره ها شروع به آب شدن می‌کند و یک رنگ قهوه‌ای کهربایی ایجاد می‌کند.

نکته: به هیچ وجه نباید شکر را هم بزنید باید اجازه بدهید خودش کم کم کاراملی شود فقط هر از گاهی ظرف را بلند کرده و بچرخانید تا کمی هم بخورد.

بعد از اینکه شکر آب شد و به شکل کاراملی در آمد شعله را خاموش کنید تا به دمای محیط برسد. در این مرحله داخل قابلمه یک پیمانه خامه غلیظ سرد بریزید.

نکته:  اگر خامه سرد را روی شکر داغ بریزید باعث می‌شود که یک گلوله شکری درست شده و شکر سفت شود. پس وقتی کارامل به دمای محیط رسید خامه را اضافه کنید.

دوباره قابلمه را روی شعله متوسط قرار دهید و اجازه دهید خامه و شکر کاراملی مخلوط شوند و شروع به جوشیدن کنند وقتی شروع به جوشیدن کردند با همزن دستی به آرامی هم بزنید تا خوب با هم ترکیب شوند بعد شعله را کم می‌ کنیم و یک قاشق غذا خوری کره به آن اضافه می کنیم و بعد نمک می ریزیم.

دستور تهیه بستنی کاراملی نمکی

نکته: بهتر است از نمک دریایی استفاده کنید نمک دریایی نمکی است که بسیار سبک و دانه درشت است و از روی نمک زار جمع می‌شود. اگر نمی توانید از نمک دریایی نمک زار استفاده کنید می توانید نمک معمولی بریزید. پس به اندازه یک چهارم قاشق چای خوری نمک اضافه می کنیم بعد مواد را هم می زنیم تا خوب با هم ترکیب شوند وقتی کارامل کاملاً آماده شد و داغ است داخل یک کاسه می ریزیم و کنار می گذاریم حالا باید پایه بستنی را درست کنیم پس دو مرحله داریم.

مرحله دوم
قسمت اول داخل یک قابلمه دو پیمانه خامه غلیظ می ریزیم و یک پیمانه شیر و یک قاشق چای خوری نمک اضافه می کنیم.

نکته: شاید فکر کنید برای این بستنی خیلی از نمک استفاده می‌ کنیم ولی باید بگویم که کاراملی که درست کردیم خیلی شیرین است برای همین نمک می زنیم تا یک طعم عالی بین شوری و شیرینی ایجاد کنیم. بعد دو قاشق غذا خوری شکر اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مخلوط خامه گرم شود.

دستور تهیه بستنی کاراملی نمکی

مرحله سوم
قسمت دوم زمانی که مخلوط خامه گرم می شود داخل یک کاسه بزرگ شش عدد زرده تخم مرغ می ریزیم و دو قاشق غذا خوری نشاسته ذرت. بعد با همزن دستی هم می زنیم تا یک مخلوط زرد کم رنگ ایجاد شود. بعد مخلوط خامه ای که آماده کردیم را کم کم به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و هم می زنیم و بعد مایع بدست آمده را داخل یک قابلمه تمیز ریخته و روی شعله متوسط رو به بالا قرار می دهیم و دائما هم می زنیم تا آماده شود وقتی مخلوط آماده شد داخل یک توری ریز ریخته و صاف می کنیم تا یک مایع صاف و یکدست داشته باشیم. و بعد شکر کاراملی را به این مخلوط اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم بعد از این که خوب باهم ترکیب شدند روی کاسه را می پوشانیم و چند ساعت داخل یخچال می گذاریم تا یک پایه کاراملی سرد داشته باشیم.

نکته: اگر مخلوط را داخل یخچال نگذاریم و اینطوری داخل دستگاه بستنی ساز بریزیم خیلی طول می کشد تا بستنی درست شود. پس بهتر است از پایه ای استفاده کنیم که سرد است.

دستور تهیه بستنی کاراملی نمکی

بعد این مخلوط سرد را داخل دستگاه بستنی ساز می ریزیم و دستگاه را تنظیم می کنیم تا بستنی کاراملی مان درست شود. بعد از اینکه بستنی آماده شد از دستگاه خارج می کنیم و داخل یک ظرف دیگر ریخته و داخل فریزر می گذاریم. به این ترتیب روز بعد یک بستنی بسیار خوشمزه خواهید داشت. برای سرو می توانید چند اسکوپ از بستنی را داخل ظرف های بستنی خوری پایه دار بریزید و برای تزئین هم از کوکی استفاده کنید. چون ترکیب بستنی و کوکی بسیار خوشمزه خواهد بود.

هیچ چیزی مانند بستنی خانگی نمی شود، امیدوارم این دستور را امتحان کنید و از خوردنش لذت ببرید.

دستور تهیه بستنی کاراملی نمکی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.