چند توصيه ويژه خانم هاي ميان سال و مادربزرگ ها

قرمزي ها را از بين ببريد پوست پلک عده اي از افراد، اندکي قرمز بوده و ظاهر خسته و درمانده اي در چشم ايجاد مي کند که مي توان با سايه هايي که پايه رنگ آبي دارند، اين حالت را برطرف کرد.
سه‌شنبه، 7 ارديبهشت 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چند توصيه ويژه خانم هاي ميان سال و مادربزرگ ها
چند توصيه ويژه  خانم هاي ميان سال و مادربزرگ ها
چند توصيه ويژه خانم هاي ميان سال و مادربزرگ ها






قرمزي ها را از بين ببريد

پوست پلک عده اي از افراد، اندکي قرمز بوده و ظاهر خسته و درمانده اي در چشم ايجاد مي کند که مي توان با سايه هايي که پايه رنگ آبي دارند، اين حالت را برطرف کرد.

لکه هاي تيره را محو کنيد

کرم چشمي حاول رتينول تهيه کنيد؛ اين ماده پوست اطراف چشم را ضخيم تر کرده و لکه هاي تيره را مي پوشاند و به چشمان شما ظاهري شفاف تر مي بخشد.

ابروهايتان را پر کنيد

ابروهاي پرپشت و طبيعي، کل صورت را لطيف تر جلوه مي دهند؛ در نتيجه شما جوان تر به نظر خواهيد آمد.

چشم هايتان را بکشيد

براي اين که پلک هايتان صاف و بي چروک جلوه کنند، از خط چشم استفاده کنيد و اگر همچنان پلک پژمرده خود را دوست نداريد، توسط فرچه هايي مويي (حتي الامکان زاويه دار) به پلکهايتان سايه پودري بزنيد. اگر مايل ايد ظاهر پلک هايتان طبيعي تر باشد، درست از محل رويش مژه هايتان تا قسمت بيروني پلک بالا، 3 رنگ سري ومشابه ر به دنبال هم بزنيد؛ سپس مرزهاي اين 3 محدوده را محو کنيد.

پف گيري

اگر زير چشم هايتان پف کرده، مي توانيد از کرم هاي چشمي (ونه لوسيون) بهره ببريد. پوست اطراف چشم شما، فاقد غدد تشرح کننده چربي است و آب موجود در مرطوب کننده هاي معمولي را جذب مي کند که در نتيجه، زير چشم تان پف مي کند؛ اما کرم هاي مخصوص چشم، بدون ايجاد ورم، پوست را هيدراته (آبدار) مي کنند.

گودي پلک ها را برطرف کنيد

مي توانيد با انتخاب سايه تيره متوسط، به پلک هايتان فرم جوان تري بدهيد. براي اين منظور، از بالاي گوشه خارجي چشم شروع کنيد و به سمت پايين و داخل پلک بياييد.

موها را بيرون بکشيد، بدون درد

بر اين که درد کم تري احساس کنيد، ابروهايتان رادرست بعد از حمام برداريد.
آب موها را برجسته تر مي کند و خارج کرن آنها از پوست، راحت تر خواهد شد.

چشم هاي درخشان

اگر مي خواهيد چشم هايتان خوش بدرخشد، همان خط چشم را برداريد و به چشم هايتان بکشيد؛ اما اين بار، پلک بالا را يک اپسيلون بلندتر و واضح تر بکشيد! ضمناً دقت کنيد که کلفتي خط در پلک بالا، ظاهر بدي به چشم مي دهد؛ گويي چشم از سنگيني دارد مي افتد پايين!

پلک هايتان را شاداب کنيد

براي داشتن ظاهري شاداب، به جاي اين که روي پوست قهوه اي و کهنه بي خودي رنگ بماليد، سايه اي با پايه زرد(يک درجه تيره تر از رنگ کرم پودرتان) انتخاب کنيد، از محل رويش مژه شروع کنيد، به سمت حدقه چشمتان رفته و تا محدوده بيني سايه زدن را ادامه دهيد.

اول حمام، بعد فرمژه

هيچ چيز چشم هاي پژمرده را باز نمي کند، به جز فرمژه. براي نتيجه بهتر، هميشه بلافاصله بعد از حمام از فرمژه استفاده کنيد. آب گرم موهاي ترد و شکننده را نعطاف پذير مي کند و باعث مي شود بهتر فرم بگيرند، از شکسته شدن آنها نيز جلوگيري مي کند.

حقه مژه اي

آيا با افزايش سن، مژه ها کم پشت ميشوند؟ يک مداد چشم برداريد و دوبار در محل رويش مژه ها بکشيد. اين خط نبايد زياد نازک باشد. با ين کار، مژه شما پرتر جلوه خواهد کرد.مي توانيد با ريمل، پوشش ضخيم تري به مژه ها بدهيد.

نخ کردن ممنوع

با افزايش سن، رشد موهاي شما تغيرات قابل توجهي خواهد کرد؛ پس مراقب باشيد، ابرويتان را با کندن موهايش نازک نکنيد! چرا که ديگر مانندگذشته دوباره نخواهند روييد و در نهايت با گذشت زمان، اثري از ابرو بر پيشاني شما نخواهد ماند.

سايه هاي کرمي

اين نوع سايه ها به راحتي روي چين و چروک هاي پوست پلک مي خوابند؛ برخلاف سايه هاي پودري که درگودي ها تجمع مي کنند.

چروک ها را کاهش دهيد

به جاي اين که با مواد آرايشي چروک ها را بپوشانيد (که معمولاً توجه را بيشتر به چروک ها معطوف مي کند) سعي کنيد ظاهر آنها را ملايم و لطيف تر کنيد. براي اين منظور، يک کرم چشم هيدراته تهيه کنيد؛ پوست با جذب رطوبت، کمي متورم شده و ظاهر خط خط ناخوشانيد چروک ها را از بين مي رود... سپس روي آن کرم محو کننده بزنيد و در نهايت از سايه اي مات استفاده کنيد.

موهاي خاکستري ابرو را سر به نيست نکنيد

هرگز مرتکب اين اشتباه نشويد که موهاي خاکستري ابرو را از ريشه درآوريد! در اين صورت، ابروي شما ظاهري شبيه آبکش پيدا مي کند. درعوض از سايه و پودرهاي ابرو يا ريمل ابرو استفاده کنيد.

خداحافظ با تيرگي ها

اگر زير چشم هايتان گود افتاده، بهتر است کانون توجه را به بالاي چشم خود بياوريد. پس پلک پاييني خود را نه ريمل بزنيد نه خط چشم بکشيد.
منبع: نشريه زندگي ايده آل شماره 41




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.