هفته سوم زندگی نوزاد

نوزادان دوست دارند و البته نياز هم دارند كه عمل مكيدن را انجام دهند، پس از اين كار آنها جلوگيري نكنيد. ممكن است فهميده باشيد كه پستانك، به كودك شما كمك مي كند تا آرام شود. برخي از كارشناسان توصيه مي كند كه در هنگام خواب يا چرت زدن كودك، از پستانك استفاده كنيد، زيرا شواهدي وجود دارد كه نشان مي دهد اين كار احتمال "مرگ
چهارشنبه، 15 ارديبهشت 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
هفته سوم زندگی نوزاد
هفته سوم زندگی نوزاد
هفته سوم زندگی نوزاد






ماه 1 ، هفته 3

کودک شما چگونه رشد می کند؟

نوزادان دوست دارند و البته نياز هم دارند كه عمل مكيدن را انجام دهند، پس از اين كار آنها جلوگيري نكنيد. ممكن است فهميده باشيد كه پستانك، به كودك شما كمك مي كند تا آرام شود.
برخي از كارشناسان توصيه مي كند كه در هنگام خواب يا چرت زدن كودك، از پستانك استفاده كنيد، زيرا شواهدي وجود دارد كه نشان مي دهد اين كار احتمال "مرگ ناگهاني كودك" را كاهش مي دهد. هنگامي كه كودك شير نمي خورد يا انگشت شما نيز در دسترس او نيست، ممكن است انگشت شست خود يا ديگر انگشتهايش را بمكد تا آرام شود؛ اين الزاما به معناي گرسنه بودن نوزاد نيست، اگر چه علامت مهمي از گرسنگي مي باشد.

زندگی شما : پيوند شما با كودك

برخي از مادرها مي گويند كه در هنگام تولد كودك، ناگهان احساس كرده اند كه به نوزاد خود علاقه مند شده اند و بين آنها پيوند ايجاد شده است. ظاهرا به نظر مي رسد كه در اكثر موارد پيوند بين مادر و كودك به همين صورت رخ مي دهد. اما در واقع، بروز اين پيوند و علاقه هميشه به صورت يك اتفاق عجيب و غريب در اتاق زايمان نيست. در بيش از نيمي از مادران، مدتي طول مي كشد تا اين پيوند ايجاد شود و البته اين اتفاق به هيچ وجه بد نيست.
زايمان و بهبود پس از زايمان، خصوصا در صورتي كه اين دو مرحله با مشكلاتي مواجه شوند، مي تواند موجب بروز فشارهاي فيزيكي و بدني نسبتا زيادي شود. اگر شما تاكنون با كودكان سر و كار نداشته ايد، مسووليت نگهداري از يك كودك نيز مي تواند به تنهايي عامل تاخير در ايجاد پيوند عاطفي باشد و نگراني در مورد انجام صحيح همه كارها و وظايف نيز مي تواند به اين عامل اضافه شود. رابطه شما با كودكتان، چندان با رابطه شما با ديگر افراد تفاوت ندارد و ممكن است مدتي زمان و همچنين ارتباطات متقابل بين شما و نوزادتان لازم باشد تا احساس پيوند و دلبستگي بين شما ايجاد شده و رشد كند.
پس اگر در حالي به كودك خود (كه مدتي طولاني منتظر آمدنش بوده ايد) نگاه مي كنيد كه گويا به يك غريبه نگاه مي كنيد، نگران نباشيد. حتي مي توان گفت كه او تا حدي غريبه هم هست! مدتي صبر كنيد و آنگاه در خواهيد يافت كه زندگي بدون او براي شما ممكن نخواهد بود.
با اين حال، اگر احساساتي از قبيل كناره گيري از كودك يا حتي تنفر از او تا چند هفته ادامه پيدا كرد، شما ممكن است دچار "افسردگي پس از زايمان" شده باشيد. حدود 10% از مادران از اين عارضه رنج مي برند كه عمدتا در اثر تغييرات هورموني پس از زايمان رخ مي دهد. بعلاوه، در صورتي كه حالت "دوسوگرايي" يا "دمدمي بودن" (توجه ناگهاني و دلسردي ناگهاني نسبت به كودك و وضعيت خود به عنوان مادر) براي مدتي طولاني ادامه پيدا كند، عوارض ديگري همچون بيخوابي، عصبانيت، تغييرات اشتها و تصميم براي آسيب رساندن به خود يا نوزادتان، نيز ممكن است بروز نمايند.
عارضه افسردگي پس از زايمان به قابليت مادر بودن شما ارتباطي ندارد، بلكه به تغييراتي بيوشيميايي ربط دارد كه شما كنترل چنداني بر آنها نداريد. بهتر است تا زمان معآينه بعدي صبر نكنيد و اين حالت را بدون درنگ به ماما يا پزشك متخصص زنان يا روانشناسي كه تحت نظر او هستيد، اطلاع دهيد. هرچه زودتر به دنبال راه حل و كمك برويد زودتر حالات ناخوشايند را پشت سر مي گذاريد و احساس بهتري خواهيد كرد.
منبع:www.ninisite.com




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.