دستور تهیه سس قارچ

سس قارچ جز آن دسته از سس های خوشمزه و پرطرفدار است که با شیر تهیه می شود. این سس به عنوان یک مکمل خوشمزه برای انواع غذاهای گوشتی مثل استیک می باشد.
شنبه، 25 ارديبهشت 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور تهیه سس قارچ

سس قارچ


مواد لازم برای تهیه سس قارچ
مواد غذایی مقدار
قارچ سیصد گرم
سیر دو تا سه حبه
پیاز سفید متوسط نصف یک عدد
قرص عصاره مرغ یک عدد
خامه صبحانه پاکتی صد و پنجاه گرم
شیر یک لیوان
آرد یک قاشق غذا خوری سر پر
کره نرم شده پنجاه گرم


طرز تهیه سس قارچ

این سس یکی از حرفه ای ترین سس هایی است که اکثرا دوست دارید یاد بگیرید. درست کردن این سس هم مانند سس های دیگر روش های متفاوتی دارد روشی که در اینجا آموزش می دهیم رسپی است که خودم سال ها است از آن استفاده می کنم و بهترین نتیجه را می گیرم و بسیار خوشمزه و عالی است.

مرحله اول طرز تهیه سس قارچ
در اینجا سیصد گرم قارچ داریم که بهتر از قارچ های کوچکتر که سفت تر هستند استفاده کنیم. قارچ را به دو صورت می توانیم خرد کنیم اول این که به صورت مکعبی خیلی ریز خرد کنیم ولی بهتر است طوری خرد کنیم که داخل سس دیده شوند چون به این ترتیب سس ظاهر بهتری دارد و هم این که وقتی قارچ جویده می شود حس خوشایندی دارد پس روش بعدی برای خرد کردن آن به این شکل است که به صورت برش هایی با پهنای دو تا سه میلی متر اسلایس کنیم تا وقتی می پزیم و آب از دست می دهند خیلی کوچک نشوند و از بین نروند.

دستور تهه سس قارچ

مرحله دوم طرز تهیه سس قارچ
حالا قارچ ها را داخل ماهیتابه داغ می ریزیم در این مرحله اصلا به روغن نیاز نداریم تنها کاری که باید انجام دهیم این است که حرارت را تا جایی که امکان دارد بالا ببریم تا قارچ ها آب بیاندازند و هر چه سریع تر آب از دست بدهند و هر از گاهی هم می زنیم و صبر می کنیم تا آب آن ها خشک شود.

دستور تهه سس قارچ

دستور تهه سس قارچ

مرحله سوم طرز تهیه سس قارچ
وقتی آب قارچ ها خشک شد آن ها را به یک کاسه منتقل می کنیم در این مرحله روی قارچ ها کمی فلفل سیاه می ریزیم که برای سیصد گرم قارچ کمتر از یک قاشق چای خوری کافی است. بعد دو حبه سیر درشت رنده می کنیم حتما رنده خیلی ریز باشد که سیر ها پوره شوند چون نمی خواهیم بافت آن ها معلوم شود و باید به شکل خمیر در بیایند در این مرحله که قارچ ها هنوز گرم هستند هم می زنیم تا مزه سیر و فلفل سیاه خوب جذب شود. در اینجا مهم ترین طعم دهنده ای که داریم قرص عصاره مرغ است برای این مقدار قارچ نصف آن را پودر می کنیم و روی قارچ ها می ریزیم و هم می زنیم.

نکته: اگر دوست دارید مزه قوی تری داشته باشد می توانید از یک قرص کامل عصاره مرغ استفاده کنید.

دستور تهه سس قارچ

مرحله چهارم طرز تهیه سس قارچ
حالا ظرف حاوی قارچ را کنار می گذاریم و می رویم سراغ خرد کردن پیاز. در اینجا نصف یک عدد پیاز متوسط را داریم آن را به صورت خیلی خیلی ریز خرد می کنیم اگر خرد کردن آن سخت باشد می توانید آن را رنده کنید.

حالا یک ماهیتابه کوچک را روی حرارت می گذاریم تا گرم شود بعد پنجاه گرم کره را داخل آن می اندازیم و برای این که کره نسوزد کمی روغن اضافه می کنیم و کمی نمک می ریزیم بعد از این که کره آب شد پیاز خرد شده را اضافه می کنیم و دائما هم می زنیم تا پیازها نسوزند ( چون خیلی ریز هستند ) بعد از سه یا چهار دقیقه که پیاز ها کمی طلایی و سبک شدند یک قاشق غذا خوری سر پر آرد می ریزیم و هم می زنیم تا آرد تفت بخورد و رنگ و بوی آن کمی عوض شود. وقتی رنگ آرد متمایل به طلایی قهوه ای شد یک لیوان شیر اضافه می کنیم توجه کنید که شیر حتما سرد باشد بعد باید سریع هم بزنیم تا وقتی که مایع غلیظ شود به علت وجود آرد هر چقدر بجوشد غلیظ تر خواهد شد  شعله را کم می کنیم و مدام هم می زنیم تا غلظت آن مانند ماست رقیق شود وقتی به این غلظت رسید از روی حرارت بر می داریم.

دستور تهه سس قارچ

دستور تهه سس قارچ

مرحله پنجم طرز تهیه سس قارچ
حالا نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم ( حتما بچشید تا نمک آن زیاد نشود چون به کره کمی نمک زده بودیم ) و هم می زنیم بعد سسی را که درست کردیم به قارچ ها اضافه می کنیم و بعد صد و پنجاه گرم خامه صبحانه را می ریزیم ( از خامه های پاکتی استفاده می کنیم که غلیظ باشد ) بعد هم یک قاشق غذا خوری سس خردل اضافه می کنیم که اختیاری است ولی سس را خوشمزه تر می کند.

حالا همه مواد را خوب باهم مخلوط می کنیم و به این ترتیب سس قارچ آماده می شود.

دستور تهه سس قارچ

همانطور که گفته شد دستور این سس یکی از بهترین دستور هایی است که استفاده می کنیم و می توانید با انواع استیک ها یا حتی مرغ و کباب ها سرو کنید در کل سسی است که خیلی کاربرد دارد.

امیدواریم از این رسپی خوشتان آمده باشد و مورد تجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما