هفته هفتم زندگی نوزاد

شما ممكن است مشاهده كنيد كه در برخي مواقع كودك كاملا ساكت است و گويا اطراف خود را زير نظر گرفته است. اين دوران اولين مرحله يادگيري است؛ مغز كودك در سه ماهه اول پس از تولد 5 سانتي متر رشد مي كند! شما مي توانيد از اين موقعيت براي آشنايي بيشتر با كودك خود استفاده كنيد؛ با او حرف بزنيد، برايش آواز بخوانيد و عكسهاي روي ديوار را برايش توضيح دهيد. ممكن
دوشنبه، 20 ارديبهشت 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
هفته هفتم زندگی نوزاد
هفته هفتم زندگی نوزاد
هفته هفتم زندگی نوزاد






ماه 2 ، هفته 3

کودک شما چگونه رشد می کند؟

شما ممكن است مشاهده كنيد كه در برخي مواقع كودك كاملا ساكت است و گويا اطراف خود را زير نظر گرفته است. اين دوران اولين مرحله يادگيري است؛ مغز كودك در سه ماهه اول پس از تولد 5 سانتي متر رشد مي كند!
شما مي توانيد از اين موقعيت براي آشنايي بيشتر با كودك خود استفاده كنيد؛ با او حرف بزنيد، برايش آواز بخوانيد و عكسهاي روي ديوار را برايش توضيح دهيد. ممكن است او قادر به پاسخ دادن به شما نباشد اما مسلما در حال يادگيري است.
مي توانيد دست او را بر روي پارچه ها يا چيزهاي جديد قرار دهيد و همچنين نورها و صداهاي جديد را در مقابل او قرار دهيد؛ همه اين موارد فرصت مناسبي براي يادگيري وي هستند، به شرط آنكه ميانه روي را در اين كار رعايت كنيد. حتي زمان استحمام نيز مي تواند يك آزمايشگاه براي شناختن زندگي باشد.

زندگی شما : احساس گناه به دليل شير ندادن به كودك

جامعه امروز فشار زيادي بر مادران وارد مي كند تا خودشان به كودك شير بدهند. بدون شك شيري كه در سينه شما توليد مي شود يك غذاي كامل اوليه براي كودك است. اما با اين حال بنا به برخي دلايل بعضي از مادران قادر نيستند كه نوزاد را از سينه خود شير دهند كه مي تواند به دليل بيماري، ناراحتي و يا درد ناشي از شير دادن و يا حتي محروم بودن از توان شير دادن باشد.
اگر در تمام دوران حاملگي براي شير دادن به كودك برنامه ريزي مي كرده ايد اما اكنون در اثر مواردي از قبيل به دنيا آوردن نوزاد نارس يا سزارين، شيردهي به كودك براي شما غير ممكن يا بسيار دشوار شده است، اين احساس گناه بيشتر خواهد بود. در سينه هر مادري شير كافي براي تغذيه نوزاد توليد مي شود، اما برخي از مادران، حتي پس از چند ساعت يا چند روز تلاش نمي توانند شيردهي را به درستي انجام دهند و از اين رو جريان و توليد شير با اشكال مواجه مي شود.
اين درست است كه شير مادر كاملترين و بهترين غذاي نوزاد است ولي شير خشك نيز مي تواند نيازهاي تغذيه اي كودك را تامين كنند. در صورتي كه شير دادن از سينه را رها كرده ايد يا تصميم اين كار را داريد با پزشك خود يا يك مشاور در زمينه شيردهي مشورت كنيد. در مورد احساس خود نيز حرف بزنيد و خيلي به خودتان سخت نگيريد. مهمترين چيزي كه بايد به ياد داشته باشيد اين است كه اهميت علاقه و مراقبت از كودك بيشتر از نحوه تغذيه او است.
منبع:www.ninisite.com




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما