چگونه تگ لاین یا شعار برند بنویسیم؟

تگ لاین یا شعاربرند روشی برای بازاریابی بصری و شنیداری یک کسب و کار محسوب می شود. با ما همراه باشید تا بیشتر با این مفهوم در بازاریابی آشنا شوید.
پنجشنبه، 6 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه تگ لاین یا شعار برند بنویسیم؟
تگ لاین یا شعار برند شباهت زیادی با مفهوم شعار دارد، اما غالباً تگ لاین برای کل یک شرکت و محصولات آن در نظر گرفته می شود در صورتی که شعار برای کمپین تبلیغاتی آن واحد استفاده می شود. تگ لاین ها موفق از طریق طوفان مغزی و ویرایش های فراوان آن به وجود می آیند. بهترین های این تگ لاین ها معمولا جذابیت نوشتاری دارند اما در کنار آن، مزایای استفاده از محصولات یا خدمات یک کسب و کار را نیز باید بیان کنند. از کسب و کار یا محصول خود الهام بگیرید تا بتوانید تگ لاین های تبلیغاتی خوبی خلق کنید که بسیاری از مردم  همیشه آن را ذهنشان به یاد آورند.
 
چگونه تگ لاین یا شعار برند بنویسیم؟
 

1.مشخص کنید که در کجا می خواهید عنوان را نشان دهید

 مکانی که انتخاب می کنید ممکن است بر طول و سایر مشخصات تگ لاین تأثیر بگذارد. به طور معمول، یک تگ لاین ممکن است بر اساس صلاحدید در کنار آرم شرکت نمایش داده شود. اغلب تگ لاین در بالای وب سایت شرکت نمایش داده می شود، اما ممکن است در شبکه های اجتماعی، بر روی کارت ویزیت  و سایر تبلیغات نیز استفاده شود.

+ هنگامی که مکانی برای نمایش تگ لاین انتخاب می کنید، زیبایی را نیز مد نظر قرار دهید؛ برای مثال یک عبارت طولانی می تواند آرم شرکت را تحت شعاع قرار دهد. بنابراین تگ لاینی را انتخباب کنید که در جای مناسب قرار بگیرید.
 
+ از یک برچسب خوب اغلب می توان در جاهای مختلف استفاده کرد. این بدان معنا نیست که شما باید از آن در همه جا استفاده کنید؛ تگ لاین را در جایی که مناسب و بجا است باید استفاده کرد.

چگونه تگ لاین یا شعار برند بنویسیم؟
 

2. مخاطب هدف را برای عنوان خود انتخاب کنید

 تصمیم بگیرید که محصول یا خدمات شما برای چه کسانی در نظر گرفته شده استزبانی که در عنوان تگ لاین استفاده می کنید ممکن است بسته به مخاطبان و آنچه شما به آنها پیشنهاد می دهید متفاوت باشد. تگ لاین هایی که برای افراد متخصص به کار می برید بسیار متفاوت از آنچه برای کودکان نوشته می شود، استاکثر تگ لاین ها ساده هستند و برای جذب هرچه بیشتر مخاطبانِ بیشتر استفاده می شود.

+ برای مثال، تگ لاین های مربوط به خدمات برنامه ریزی مالی برای بزرگسالان باید نوشته شود. که اغلب باید صریح و نگرش خوش بینانه باشد. برای مثال شرکت اپل از عبارت think Different یعنی متفاوت فکر کن استفاده کرده است.
 
یکی از محبوب ترین تگ لاین های جهان “Just do it.” یعنی "فقط آن را انجام دهید" است. خیلی عبارت خاصی نیست اما این عبارت در بین ورزشکاران بسیار محبوب است. مشتریان انتظار محصولات بی معنی را ندارند. آنها برای رسیدن به اهدافشان به عبارات این چنینی احتیاج دئارند.

چگونه تگ لاین یا شعار برند بنویسیم؟
 

3. کلمات ایده پردازی شده توصیف کننده محصول یا خدماتی است که تگ لاین آن را پوشش می دهد

 یک تگ لاین موثر به افراد این آگاهی را می دهد تا بدانند چه انتظاری از یک محصول یا خدمات داشته باشند. به آنچه مشتری های بالقوه برای دانستن آن نیاز دارند فکر کنید، سپس یک لیست کوتاه از کلمات را یادداشت کنید. این کلمات پایه و اساس تگ لاین برند شما را تشکیل می دهند. تا آنجا که ممکن است کلمات مختلفی ارائه دهید تا هنگام نوشتن تگ لاین کامل، دست شما باز باشد.

+ به عنوان مثال ، وب سایت  wikiHow  شعار  برند آن: "چگونه می توان هر کاری را انجام داد"  است. این عبارت کوتاه به شما اجازه می دهد تا بدانید سایت حاوی دستورالعمل هایی درباره موضوعات متنوع است.

+ از محصول ، وب سایت یا هر منبع دیگری که در دسترس شماست، الهام بگیرید. به عنوان مثال ، اگر وب سایتی درباره بستنی است، احتمالاً دارای تعداد زیادی عکس و رنگ ملایم نیز در آن به کار خواهید برد؛ کلماتی مانند جالب ، شاداب و آرامش بخش ، توضیحات احتمالی هستند که می توانند در تگ لاین شما قرار گیرند.

4. مزایای خدمات خود را برای مشتریان در استفاده از محصول تان را ذکر کنید

از روش طوفان فکری برای تهیه لیست جداگانه از کلمات و عبارات توصیفی که مشخص می کند که شما به مشتریان چه پیشنهادی دارید، استفاده کنید. تگ لاین در اصل یک تبلیغ است. تگ لاین چیزی است که بسیار می تواند چشمگیر باشد و باید مشتریان بالقوه را تشویق کند تا آنچه شما ارائه می دهید بررسی کنند. سعی کنید در توصیف این مزایا تا حد امکان خاص باشید.

+ کلمات و عباراتی مانند برنامه ریزی ، آزادی مالی ، محافظت از ثروت و از این دست مسائل، روشهای متداول برای توصیف خدمات برنامه ریزی مالی هستند.

+ به عنوان مثال ، شرکت بیمه عبارت "در 15 دقیقه می توانید 15٪ یا بیشتر در بیمه اتومبیل پس انداز کنید." حتی اگر قبلاً نام این شرکت را نشنیده باشید، دقیقاً متوجه خواهید شد که از آن چه انتظاری خواهید داشت.
 

حالا چگونه یک تگ لاین بنویسیم؟

1. دو جمله در توصیف تجارت خود بنویسید
 در صورت داشتن لیستی از توصیفات و ایده های خود، از آن استفاده کنید. همه آنها را در 1 یا 2 جمله کامل خلاصه کنید که توضیح ای از تجارت و خدمات شما باشد. سعی کنید توضیحات را تا آنجا که ممکن است  شفاف و خاص تجارت خودتان کنید، گویی که آن را برای یک غریبه ارائه خواهید کرد. هنوز نگران نوشتن تگ لاین نباشید.

+ به عنوان مثال ، ممکن است بنویسید ، "Acme به شما این امکان را می دهد تا وب سایت خود را بدون دردسر زیاد مدیریت کنید. ابزارهای ما به شما کمک می کنند سایتی سفارشی ایجاد کنید، طراحی کنید و عیب یابی کنید."
 
2.جملات را به چند کلمه کوتاه کنید
 جمله طولانی که قبلا نوشته اید را حالا به یک جمله کوتاه تبدیل کنید به طوری که همچنان شامل تمام اطلاعات مهم شرکت شما و خدماتی که ارائه خواهید داد، باشد. هنگامی که جمله را کوتاه کردید حالا وقت آن رسیده است، آن را به تگ لاین تبدیل کنید . تعداد کلمات تگ لاین معمولا 10 کلمه یا کمتر است.

+ به یاد سپردن تگ لاین ها کوتاه و گیرا به مراتب آسان تر است. همچنین بهتر است شعارهای برند در زیر آرم ها و سایر مکن های مهم قرار می گیرند.

+ برچسب خود را به صورت زیر کوتاه کنید: "Acme خدمات هاستینگ و طراحی یک وب سایت را آسان می کند. ابزار ما عالی است. " مجدداً آنرا مرتب کنید و این طور کوتاه کنید: "میزبانی وب؛ بهترین از هر لحاظ"
 
3. برای یافتن تگ لاین مناسب، تغییراتی ایجاد.
 با جمله کوتاهی که ساختید بازی کلمات راه بیندازید تا تاگ لاین های جایگزین را پیدا کنید. سعی کنید کلمات جمله خود را تغییر دهید. تگ لاین هایی ایجاد کنید که تجارت شما را از چند زاویه مختلف نشان دهد.

+ تگلاین خود را به "بهترین ابزار میزبانی وب" ، "طراحی وب سایت را آسان کنید" و غیره تغییر دهید. تگ لاین ها را مقایسه کنید و یکی از مواردی را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید
 
4. برای شفاف کردن اینکه نام شما بخشی از تجارت است چه کاری انجام می دهید، از یک نشان استفاده کنید.
وکلا ، بازاریاب ها و بسیاری از متخصصان دیگر در تبلیغات با این مشکل روبرو می شوند. تا زمانی که فوق العاده مشهور نباشید ، هیچ کس با خواندن نام شما متوجه نمی شود شما چه کاری انجام می دهید. در این حالت ، یک برچسب بسیار خاص بنویسید. دقیقاً محصولات یا خدماتی را که تجارت شما ارائه می دهد ، لیست کنید. [8]

+ به عنوان مثال ، تگ لاین شما ممکن است "حسابداران خبره" یا "مدرس شبکه های اجتماعی" باشد. درمورد آنچه ارائه می دهید تا حد ممکن شفاف باشید.
چیزی مانند ، "سخنران ، نویسنده ، مربی" نمونه ای از عناوین ناکارآمد است. شما می توانید یک مدرس برای انسان ها باشید ، یا مربی حیوانات باشید ، یا نقش های دیگری داشته باشید.
 
لازم به ذکر است می توانید از سایت هایی که خدمات رایگان برای ساخت تگ لاین دارند نیز استفاده کنید.

منبع: wikihow


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما