شرکت در انتخابات، واجب شرعی

ملت ایران در این انتخاباتی، باید مشت محکمی به دهان تمام بدخواهان خودش در سراسر دنیا بزند و می زند. کاری کنید که دشمن مثل همیشه مأیوس بشود.
يکشنبه، 9 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شرکت در انتخابات، واجب شرعی
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
تمام چشم ها را روی انتخابات مجلس خبرگان - که چند روز دیگر انجام خواهد شد - متمرکز کرده اند. از حالا زمزمه هایی را شروع کرده اند که اگر این انتخابات مورد استقبال مردم قرار نگیرد، بتوانند بر اساس این تحلیل تبلیغات بکنند و بگویند ملت در نظرات و آرمانهایش، مردد شده است. آنها می خواهند با تبلیغات خودشان در شکل های مختلف، صلابت انقلابی و قدرت ناشی از انقلاب را بشکنند.
 
یک نفر در جایی، حرف را از روی عصبانیت و جهالت و یا از روی هر عاملی می زند؛ آن گاه می بینید که در تمام دنیا این حرف را بزرگ و منتشر می کنند و دهان به دهان می گردانند و فریاد می زنند که در ایران اختلاف پیدا شد و فلان افراد، علیه فلان افراد کار کردند! اصلا بنا دارند که در دنیا چهره جمهوری اسلامی را از این چهره ی پیروزمندانه و قدرتمندانه ساقط کنند.
 
من عرض می کنم، ملت ایران در این انتخاباتی که روز دوشنبه برگزار می شود، باید مشت محکمی به دهان تمام بدخواهان خودش در سراسر دنیا بزند و می زند. کاری کنید که دشمن مثل همیشه مأیوس بشود. شرکت در انتخابات مجلس خبرگان را مثل یک واجب شرعى، واجب و لازم بشمرید و تمام آحاد ملت که مشمول این شرایط هستند، در انتخابات شرکت کنند، تا دشمن بداند که جمهوری اسلامی، به برکت این جوانان و این ملت و به برکت پیروزی هایی که خدای متعال به او داده، همچنان باصلابت و قدرتمند ایستاده است. این را در عمل باید ثابت کرد و این عمل است.(1)
 
پی‌نوشت‌:
1- سخنرانی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار با گروه کثیری از آزادگان و اقشار مختلف مردم، در اولین روز از هفته وحدت 1369/7/11
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، ص 27


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.