تدین؛ رکن اصلی صلاحیت ها

انتخاب صالح یعنی انتخاب نماینده ی متدین. برای نماینده، آگاهی سیاسی لازم است؛ جرأت و جسارت در برخورد با مسائل لازم است؛ آگاهی از مسائل کشور لازم است؛ آگاهی از مسائل جهان لازم است. همه اینها لازم است. لکن رکن اصلی، تدین است
دوشنبه، 10 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تدین؛ رکن اصلی صلاحیت ها
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
این جمله را هم عرض کنم که انتخاب صالح - در درجه ی اول - یعنی انتخاب نماینده ی متدین. برای نماینده، آگاهی سیاسی لازم است؛ جرأت و جسارت در برخورد با مسائل لازم است؛ آگاهی از مسائل کشور لازم است؛ آگاهی از مسائل جهان لازم است. همه اینها لازم است. لکن رکن اصلی، تدین است؛ یعنی اعتقاد به اسلام و به اصول و پایه های دینی و عامل بودن به این ها. این، اساس قضیه است.

نماینده ای که متدین باشد، شما خاطرتان جمع است که خیانت نخواهد کرد؛ کار خلاف نخواهد کرد؛ حتی کوتاهی و سستی نخواهد کرد. نمایندہ ی متدین، هر یک ساعتی را که بخواهد غیبت کند و در مجلس نباشد، احساس می کند این خلاف شرع است و چون متدین است، این خلاف شرع را انجام نمی دهد.

نماینده متدین، از تریبون مجلس برای گفتن سخن ناحق، استفاده نمی کند. نماینده متدین، مصالح انقلاب و کشور را بر مسائل شخصی یا گروهی، مقدم می داند. تدین، این خصوصیات و این خواص مهم را دارد. اگر این شرط را بتوانید تأمین کنید و نماینده متدین را ان شاء الله پیدا و انتخاب کنید، آن جهات بعدی قابل تأمین تر است.(1)
 
پی‌نوشت‌:
1- مصاحبه رادیو - تلویزیونی رهبر معظم انقلاب اسلامی در پایان بازدید از پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 1371/2/17
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، صص40-39


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.