خواص اعجاب انگیز تخم مرغ بر روی مو

نرم کردن موها با تخم مرغ، رشد مو را افزایش می‌دهد. چرا که تخم مرغ مقدار زیادی پروتئین دارد. ۷۰ درصد مو از پروتئین کراتین تشکیل شده است، بنابراین، پروتئین تخم مرغ با پر کردن نقاط ضعیف رشته‌ی مو، موهای آسیب دیده را بازسازی و بطور موقت مو را تقویت می‌کند.
سه‌شنبه، 11 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: لیلا معصومی
موارد بیشتر برای شما
خواص اعجاب انگیز تخم مرغ بر روی مو

رشد مو با تخم مرغ

رشد مو با تخم مرغ یک روش موثر می باشد و زرده آن دارای بهترین مواد غذایی و پروتئینه از جمله :  بیوتین، فولات، ویتامین A و ویتامین D  نیز می باشد. مواد مغذی که به طور طبیعی در زرده تخم مرغ یافت می شوند همان هایی هستند که در داشتن موهای سالم و براق  نقش بسزایی را ایفا می کنند.

 برخی از مردم زرده تخم مرغ را به صورت خالص برای رشد مجدد مو، ترمیم مو های شکننده و براقی مو استفاده می کنند. که در ادامه از این ماده غذایی اعجاب انگیز بیشتر توضیح داده می شود.

برای درک راه هایی که  تخم مرغ  روش موثر بر رشد مو می باشد و به تغذیه اساسی مو هایتان کمک می  کند، ابتدا باید بحث کنیم که چه چیزی باعث مشکلات موی سر می شود و سر منشا  این مشکلات از کجاست. باید اذعان کرد که بیشتر مشکلات از تغذیه غلط  سرچشمه می گیرد. رژیم غذایی ضعیف در کنار  درمان های شیمیایی بیش از حد، استرس ،اکسیداتیو از محیط زیست  می توانند عامل های اساسی کمبود پروتئین بر رشد مو باشند.1
 

کدام قسمت از تخم مرغ برای مو مناسب است؟

مهم است بدانید با توجه به نوع موی شما، کدام قسمت تخم مرغ برایتان بیشترین فایده را دارد. عموما سفیده تخم مرغ برای موهای چرب و زرده تخم مرغ برای موهای خشک استفاده می‌شود. هر چند استفاده از تخم مرغ کامل می‌تواند فواید هر دو قسمت را برای مو در پی داشته باشد. البته استفاده از زرده و سفیده به طور همزمان بیشتر برای افرادی توصیه می‌شود که موهایی معمولی و یا ترکیبی دارند.

سفیده تخم مرغ شامل مقدار قابل توجهی پروتئین و البته مواد معدنی دیگر نظیر ریبوفلاوین، نیاسین، پتاسیم، منیزیم و سدیم است. تمام این مواد مغذی می‌تواند منجر به افرایش رشد مو شود. سفیده تخم مرغ باعث تنظیم چربی مو شده و آن را در حد طبیعی نگه می‌دارد.

از سوی دیگر زرده تخم مرغ نیز فواید شگفت‌انگیزی دارد. زرده تخم مرغ علاوه بر پروتئین دارای مقدار زیادی فولیک اسید و ویتامین‌های B است که تاثیر فوق العاده‌ای در تغذیه مو دارد. چربی موجود در زده تخم مرغ بهترین آبرسانی را برای مو در پی دارد.2
 

مزایای شگفت‌انگیز تخم مرغ برای مو

تخم مرغ که معمولا در همه خانه‌ها پیدا می‌شود می‌تواند بدون نیاز به صرف هزینه‌های آنچنانی، تاثیر فوق العاده‌ای برای حل مشکلات رایج مو داشته باشد. برخی از فواید تخم مرغ برای مو به شرح زیر است.
 
1. تقویت رشد مو
 تخم مرغ منبعی سرشار از پروتئین است. لذا یک ماده مغذی عالی برای مو به حساب می‌آید و می‌تواند رشد بیشتر موهای سالم را تضمین کند.
 
2. کاهش ریزش مو
 پروتئین موجود در تخم مرغ باعث تقویت فولیکول‌های مو، تحریک پوست سر و تغذیه ریشه‌های مو می‌شود. به این ترتیب ریزش مو به طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.
 
3. افزایش حالت پذیری مو
میزان بالای لوتئین موجود در زرده تخم مرغ باعث آبرسانی به مو و افزایش ارتجاع پذیری آن می‌شود. لذا مقاومت مو در مقابل شکنندگی و موخوره بیشتر خواهد شد.

خواص اعجاب انگیز تخم مرغ بر روی مو
 
4. افزایش درخشندگی مو
 کاربرد رایج تخم مرغ در مورد مو، تزریق مواد مغذی به موهای کدر و مات می‌باشد. به طوری که پس از استفاده، چربی‌های از دست رفته مو به آن بازگردانده شده و باعث درخشندگی بیشتر مو می‌شود، بر خلاف مواد شوینده شیمیایی که همان حداقل چرب‌ های موجود را هم از بین می‌برد.
 
5. ترمیم مو
 ساختمان اصلی مو از پروتئین تشکیل شده است. لذا پروتئین موجود در تخم مرغ می‌تواند به احیای موهای آسیب دیده کمک کند و باعث ضحیم‌تر شدن و کاهش شکنندگی آن شود. لذا افرادی که دارای موهای نازک و ضعیف هستند می‌توانند بیشترین استفاده را از این ماده مغذی ببرند.
 
6. تقویت بافت مو
تخم مرغ باعث نرم کنندگی و احیای بافت مو می‌شود. لذا می‌تواند به عنوان یک کاندیشنر عمل کند و رطوبت لازم را به موهایتان برگرداند.2
 

چگونگی استفاده از زرده تخم مرغ روی مو

چگونگی استفاده از زرده تخم مرغ ممکن است با توجه به انواع مو و شرایط آنها متفاوت باشد. در ادامه چگونگی استفاده از زرده تخم مرغ برای برخی شرایط مو ارائه شده است.
 
استفاده از زرده تخم مرغ برای موی خشک و معمولی
موی خشک بسیار مستعد شکستگی و فرخوردگی است. پیش از بروز این مشکلات، استفاده از زرده تخم مرغ می تواند بهترین راه حل باشد. از این رو، آنچه نیاز دارید شامل موارد زیر می شود:

دو عدد تخم مرغ، دو قاشق غذاخوری روغن زیتون، و نصف فنجان آب.

تمام مواد را در یک کاسه ریخته و به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید.

این ترکیب را با استفاده از دو انگشت دست روی پوست سر خود بمالید. اطمینان حاصل کنید که ترکیب تمام پوست سر را فرا گرفته باشد.

یک کلاه پلاستیکی مخصوص حمام را روی سر خود گذاشته و اجازه دهید 20 دقیقه به همین حالت باقی بماند.

سپس ماسک مو خود را با آب شستشو دهید.

خواص اعجاب انگیز تخم مرغ بر روی مو
 
استفاده از زرده تخم مرغ برای موی چرب
هنگام استفاده از زرده تخم مرغ برای موی چرب باید به میزان رطوبت توجه داشته باشید.

اندکی آب لیمو به یک زرده تخم مرغ اضافه کنید.

لیمو به از بین بردن چربی اضافی کمک خواهد کرد.

مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید. سپس، این ترکیب را روی تمام تارهای مو بمالید.

یک کلاه پلاستیکی مخصوص حمام را روی سر خود قرار داده و اجازه دهید 15 دقیقه به همین حالت باقی بماند.

سپس موها را آبکشی کنید.

پس از آن، سر خود را با شامپو شستشو دهید.

بهتر است این ترکیب روی مو و نه پوست سر استفاده شود، زیرا زرده تخم مرغ پوست سر را چرب‌تر می کند. در صورت تمایل می توانید از آب سیب نیز به جای آب لیمو استفاده کنید.

نکته ای که باید در زمینه استفاده از زرده تخم مرغ مد نظر قرار دهید این است که مقدار آن باید مطابق با طول و ضخامت موی شما باشد. به طور کلی، این درمان خانگی بی خطر و موثر است، از این رو می توانید دو بار در هفته از آن استفاده کنید.3
 

خطرات بالقوه و عوارض جانبی رشد مو با تخم مرغ

استفاده از زرده تخم مرغ برای موهایتان  می تواند یک درمان خطرناک باشد .  یعنی اینکه ممکن است چند عارضه جانبی احتمالی وجود  داشته باشد. این در حالی است که شما به  تخم مرغ حساسیت داشته باشید. پس در اینصورت  از زرده تخم مرغ روی سر خود استفاده نکنید، حتی به عنوان یک درمان موضعی!

اگر زرده تخم مرغ را در مقادیر زیاد مصرف کنید، به یاد داشته باشید که زرده تخم مرغ خوراکی مقدار زیادی کلسترول در خود دارد که مصرف مناسب و به اندازه ان مشکلی را ایجاد نمی کند اما اگر فردی مشکلات قلبی و عروقی داشته باشد می تواند همان تخم مرغ مفید برایش یک سم تلقی شود.1

پینوشتها
1.www.drdr.ir
2.www.styley.ir
3.www.asriran.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.