دو تذکر مهم در انتخابات

همه صلاحیت دارند؛ منتها أمر ریاست جمهوری، بالاتر از این حرف هاست. باید گشت و اصلح را پیدا کرد. باید گشت و امین ترین را انتخاب کرد. باید جستجو کرد و در بین این چند نفر، به طور نسبی قادرترین بر اداره کشور را پیدا کرد. مهم است
چهارشنبه، 12 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دو تذکر مهم در انتخابات
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
شما باید مردم را به دو امر تذکر دهید: اول، اصل ورود در انتخابات است. مبادا کسانی - شذاذی از مردم - از امر انتخابات غافل بمانند - اگر چه یقین دارم که مردم غافل نیستند - و خیال کنند که این انتخابات اهمیتی ندارد. خیر؛ بسیار مهم است.
 
دشمنی ها را ببینید! ببینید که در معیارهای جهانی و میزان های سیاسی عالم، حضور مردم در جمهوری اسلامی و در صحنه های گوناگون، نسبت به قضاوت ها و تشخیص ها و تصمیم ها، چگونه تعیین کننده است! نفس این که این نظام، نظامی متکی بر مردم و آراء مردم است، حداکثر اهمیت را دارد. نفس قبول مردم، حداکثر اهمیت را دارد. یک جا که مظهری از حضور مردم در صحنه است - چه انتخابات، چه راهپیمایی ها و چه بعضی از استقبال های باشکوهی که انجام می گیرد و حضور مردم را نشان میدهد - به کلی ترفندهای دشمنان را - لااقل تا مدتی - خنثی و باطل می کند. امروز با توجه به این که دشمنان در سطح جهان مایلند خودشان را به همدستی هایی علیه نظام جمهوری اسلامی نائل کنند، اهمیت حضور مردم از اوقات دیگر هم بیشتر است. اگر چه این حضور، همیشه اهمیت بسیار زیادی داشته است؛ اما شاید بشود گفت که در حال حاضر، این اهمیت از همیشه بالاتر و بیشتر است. این را به مردم یادآوری کنید.
 
نکته دوم این است که به مردم تفهیم کنید که همچنان که شرکت در انتخابات یک وظیفه است، گزینش خوب و آگاهانه هم یک وظیفه است. البته ممکن است همه ی تلاش ها به نتیجه نرسد؛ اما انتخاب کنندگان تلاش کنند، برای این که گزینش درستی داشته باشند. این، خیلی مهم است. البته هیچ کس در صحنه انتخابات وارد نمی شود، مگر این که شورای نگهبان صلاحیت او را اعلام کند. بنابراین، کسانی که وارد صحنه انتخابات می شوند، اشخاصی هستند که شورای نگهبان - که امین مردم در این قضیه است .
 
پای اسم آنها را امضا کرده و اعلام صلاحیت نموده است. بنابراین، همه صلاحیت دارند؛ منتها أمر ریاست جمهوری، بالاتر از این حرف هاست. باید گشت و اصلح را پیدا کرد. باید گشت و امین ترین را انتخاب کرد. باید جستجو کرد و در بین این چند نفر، به طور نسبی قادرترین بر اداره کشور را پیدا کرد. مهم است. چون این امر مهم است، تفاضل هر چه هم کم باشد، اهمیت پیدا می کند. در کارهای کلان، این طور است.
 
فرق دو مبلغی که با هم اندکی تفاضل دارند، اگر جنسی که میخواهیم با این مبلغ تهیه کنیم، یک کیلو و دو کیلو جنس است، خیلی اهمیت ندارد؛ اما وقتی آنچه که می خواهیم جا به جا کنیم، فرضا هزاران تن از این جنس است، آن هنگام تفاضل در قیمت وقتی هم کم باشد، حجم زیادی می یابد و اهمیت پیدا می کند. همه کارهای کلان، این طوری است.(1)
 
پی‌نوشت‌:
1- بیانات در دیدار با روحانیان و مبلغان اعزامی در آستانه ی ماه محرم الحرام 1376/2/13
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، صص 59-58


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.