ملاک های نماینده اصلح، «وابستگی»؛ نتیجه لاابالی گری دینی

ای ملت ایران! بین همین مهندس ها و دکترها، میان همین متخصص ها و کارشناس ها، بگردید متدین ها را انتخاب کنید! به صرف ادعا، اکتفا نکنید. فردی را که می خواهید برگزینید، باید متدین باشد
چهارشنبه، 12 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ملاک های نماینده اصلح، «وابستگی»؛ نتیجه لاابالی گری دینی
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
عزیزان من! وابستگی از لاابالی گری دینی حاصل می شود. نه این که هر کس متدین نیست، وابسته است؛ نه. بالاخره انگیزه های گوناگونی وجود دارد. اما کسی که متدین است، یک مانع اضافه برای وابسته شدن دارد.
 
این خیلی مهم است. شنیده ام بعضی در حول و حوش مرحله اول انتخابات، گفته بودند «فلانی - شاید اسم ما را هم نیاورده بودند - یا برخی دیگر این قدر روی تدین تکیه می کنند، چه اهمیتی دارد؟ باید آدم های متخصص به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کنند. دکترها و مهندس ها به مجلس بروند و مملکت را اداره کنند!» این، اشتباه است.
 
نه این که برای مجلس، متخصص لازم نیست. چرا؟ برای مجلس، متخصص لازم است. ولی ما امروز تخصص کم نداریم. عرض من این است که: ای ملت ایران! بین همین مهندس ها و دکترها، میان همین متخصص ها و کارشناس ها، بگردید متدین ها را انتخاب کنید! به صرف ادعا، اکتفا نکنید. فردی را که می خواهید برگزینید، باید متدین باشد. متدین که شد، آن وقت انسان احساس خاطر جمعی می کند.(1)
 
پی‌نوشت‌:
1-  بیانات در دیدار پرسنل و فرماندهان ارتش 1375/1/28
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، ص 55


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.