اهمیت سلامت انتخابات

بعضی خیال کرده اند که حالا چه اتفاق می افتد. من بخصوص از رئیس جمهور محترم استفسار کردم و گفتم شاید ایشان خبری دارند؛ اما ایشان گفتند که نه؛ من در همه انتخابات ها، به مسؤولان و دست اندرکاران سفارش می کنم که تخلف نکنند.
چهارشنبه، 12 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اهمیت سلامت انتخابات
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
مگر ممکن است در انتخابات جمهوری اسلامی، کسی به خود حق بدهد یا جرأت بدهد که در آراء مردم دستکاری کند؟ اولا شورای محترم نگهبان، یک مجموعه عادل و مواظب و ناظر بر انتخاباتند و هیچ راهی را برای تقلب باقی نمی گذارند.
 
ثانیا وزیر محترم کشور پیش من آمد و گفت شما مطمئن باشید که ما نمی گذاریم یک رأی جا به جا شود. اینها مسلمان و انقلابی و متدین و مورد اعتمادند و از مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد گرفته اند. بر فرض در گوشه ای یک تخلف کوچک هم انجام گیرد. این در نتیجه انتخابات هیچ تأثیری نخواهد داشت. خود من هم مواظبم و اجازه نخواهم داد که کسی به خود حق بدهد، تقلب در انتخابات را که یک عمل هم خلاف شرع و هم خلاف اخلاق سیاسی و اجتماعی است، انجام دهد. چنین کاری هرگز نخواهد شد.
 
بعضی خیال کرده اند که حالا چه اتفاق می افتد. من بخصوص از رئیس جمهور محترم استفسار کردم و گفتم شاید ایشان خبری دارند؛ اما ایشان گفتند که نه؛ من در همه انتخابات ها، به مسؤولان و دست اندرکاران سفارش می کنم که تخلف نکنند. مسأله خاصی وجود ندارد. عده ای جنجال کردند و رادیوهای بیگانه هم های وهوی راه انداختند. نخیر؛ انتخابات ان شاء الله با اتقان کامل انجام خواهد گرفت. هم مسؤولانی که هستند، مورد اطمینانند، هم خود من نخواهم گذاشت که مسأله انتخابات، خدای نکرده اندکی مخدوش شود.(1)
 
پی‌نوشت‌:
1- بیانات در دیدار خانواده های معظم اسرا و مفقودان جنگ تحمیلی 1376/2/31
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، صص63-62


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.