شیطنت دشمنان در موسم انتخابات

دستگاه های مختلف و قوای سه گانه باید حیثیت، شخصیت و حدود قانونی هم را حفظ کنند و همدیگر را تضعیف نکنند؛ که متأسفانه گاهی در گوشه و کنار چیزهایی در این زمینه دیده می شود.
شنبه، 15 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شیطنت دشمنان در موسم انتخابات
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
مسائل کشور ما دو نوع است: مسائل عام و همیشگی و مسائل موسمی. دشمن برای ضربه زدن به کشور و نظام اسلامی، هم از وسایل عام و همیشگی و هم از وسایل موسمی استفاده می کند. دشمن در هر فصلی ملاحظه می کند که چه کار باید کرد؛ مثلا نزدیک فصل انتخابات چه کار باید کرد. البته دشمن که می گوییم، همیشه دستگاه جاسوسی آمریکا نیست. گاهی سر نخ در دست آنهاست، اما بازیگران کسانی هستند که گاهی خودشان هم نمی فهمند بازی خورده اند و نمی دانند به اشاره دست چه کسی حرکت می کنند.
 
به نظر من آنچه که امروز بیش از هر چیز مورد توجه آنهاست - تا قبل از انتخاباتی که چند ماه دیگر در پیش داریم - مسألهی آفریدن التهاب سیاسی است. مردم را از لحاظ سیاسی دچار التهاب کردن، نگران کردن، سرگرم مسائل کوچک کردن، به جان همدیگر انداختن جناح ها، مسائل کوچک را بزرگ کردن.
 
این جزو برنامه هاست؛ می خواهند کاری کنند که فضای کشور، فضای تب آلود شود. مبارزه با این برنامه، سعی در آرام نگه داشتن فضای عمومی و فضای سیاسی کشور است. همه باید در این جهت حرکت کنند. به هیچیک از حرکات و اظهاراتی که به معنای التهاب آفرینی باشد، نباید میدان داده شود.
 
بخصوص مطبوعات باید به این نکته توجه کنند. دستگاه های مختلف و قوای سه گانه باید حیثیت، شخصیت و حدود قانونی هم را حفظ کنند و همدیگر را تضعیف نکنند؛ که متأسفانه گاهی در گوشه و کنار چیزهایی در این زمینه دیده می شود. البته به گمان زیاد، ناشی از غفلت است؛ اما باید توجه داشت که این غفلت ها بسیاری از اوقات در اختیار و مورد استفاده دشمنان قرار می گیرد.
 
پی‌نوشت‌:
1- بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، ص 91


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.