سئو سایت چیست؟ چرا به خدمات سئو سایت نیاز داریم؟

از دیگر خدمات مهم سئو سایت، سئو محلی است. قطعاً مشتری هنگام جست و جو برای خرید محصولی، نزدیک‌ترین فروشگاه به محل سکونت خود را انتخاب می‌کند. سئو محلی باعث می‌شود شانس شما در فروش و ارائه محصولات و خدمات و در نتیجه پیشرفت سایتتان افزایش یابد.
چهارشنبه، 19 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
سئو سایت چیست؟ چرا به خدمات سئو سایت نیاز داریم؟
پیشرفت تکنولوژی در عصر ارتباطات باعث شده اکثر کسب و کارها از حالت کسب و کار فیزیکی فاصله گرفته و وارد دنیای اینترنت شده‌اند. از آنجا که امروزه مردم بیشتر تایم بیکاری خود را در اینترنت و شبکه‌های مجازی سپری می‌کنند، فروشگاه‌های اینترنتی با بازدید بالایی همراه هستند و در نتیجه کسب و کار اینترنتی رونق چشمگیری دارد. این مسئله به قدری جدی است که حتی مغازه‌ها و فروشگاه‌های کوچک نیز در صدد طراحی سایت اختصاصی خود هستند. از این رو اگر به دنبال برند سازی و موفقیت در این مسیر هستید باید با سئو سایت آشنایی داشته باشید و استراتژی‌های سئو را در جهت پیشرفت سایت خود به کار بگیرید.

در ادامه راجع به سئو سایت و خدمات و اهمیت آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.



سئو سایت در واقع به معنی بهینه سازی سایت در موتور جست و جوی گوگل است و به مجموعه خدمات و استراژدی‌هایی اطلاق می‌شود که شما را در مسیر موفقیت و رسیدن به رتبه برتر در گوگل قرار می‌دهد. در اصل اگر می‌خواهید عملکرد سایت خود را بر اساس استانداردهای موتور جست و جو بهبود ببخشید باید سئو سایت را رعایت کنید. فاکتدورهای بسیاری در سئو کردن سایت مطرح می‌شود که همگی در کنار هم باعث می‌شوند سایت شما رتبه بالایی در گوگل کسب کند. وقتی شما عنوانی را در موتور گوگل یا سایر موتورهای جست و جو سرچ می‌کنید، موتور جست و جو بهترین نتیجه را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 
سئو سایت چیست؟ چرا به خدمات سئو سایت نیاز داریم؟


البته سئو فقط مربوط به موتور جست و جو نیست. سایت شما باید به گونه طراحی شود که کاربر هنگام بازدید آن نظر مثبتی راجع به سایت شما داشته باشد. در این هنگام اهمیت سئو آشکار می‌شود.

گوگل الگوریتم‌های بسیاری دارد و دائم در حال تغییر و تکامل است. الگوریتم جدید گوگل رفتار کاربر هنگام جست و جو در سایت هدف را آنالیز می‌کند و بر اساس آن به سایت شما رتبه می‌دهد. وقتی کاربر عنوانی را سرچ کند با چند گزینه رو به رو می‌شود و نهایتاً یکی را انتخاب می‌کند تا اطلاعات مربوطه را به دست می‌آورد‌.

در این بین ممکن است سایتی با محتوی زرد و بی‌کیفیت را در نتیحه جست و جوی خود انتخاب کند و باعث رتبه گیری آن سایت شود. این در حالی است که سایت شما از لحاظ محتوایی قدرتمند است اما رتبه پایینی کسب می‌کند و کمتر بازدید می‌خورد. بنابراین باید برای رتبه گیری سایت تمام خدمات سئو را رعایت کنید. خدمات سئو سایت شامل چند مورد اصلی است که در ادامه بیان می‌کنیم.
 

خدمات سئو سایت و مراحل آن شامل چه مواردی می‌شود؟

سئو تکنیکال:
تکنیک‌های سئو شامل: اصول طراحی سایت، کد نویسی و برنامه نویسی، بهینه سازی سرعت سایت، نشانه گذاری استاندارد و غیره می‌شود. لگوسایت و در واقع جلوه بصری آن تأثیر بسیاری در میزان بازدید دارد. در این راستا انتخاب رنگ‌های استاندارد و طرح‌های جذاب بسیار اهمیت دارند. اگر با دانش کد نویسی و برنامه نویسی آشنا شوید می‌توانید سایت را شخصی سازی کرده و برنامه‌های جدیدی به آن اضافه کنید. در رابطه با سرعت سایت نیز باید بدانید که این نکته زمانی اهمیت پیدا می‌کند که سایت شما با افزایش ترافیک و تعداد بازدیدکنندگان همراه شده و به شدت افت سرعت پیدا می‌کند. این مسئله در روزهای ابتدایی راه اندازی سایت به دلیل ترافیک پایین مطرح نمی‌شود اما پس آن باید پشتیبانی و بهینه سازی شود.
 
بازاریابی محتوی:
این مورد شامل فعالیت‌هایی از جمله: شناسایی کلمات کلیدی قدرتمند، آنالیز سایت‌های رقیب، تولید محتوی ارزشمند، لینک سازی داخلی و غیره می‌شود. می‌توان گفت یک سایت فروشگاهی یا خدماتی هیچ‌گاه بدون تولید محتوی قدرتمند به رتبه برتر نمی‌رسد. در این راستا انتخاب کلمه کلیدی اهمیت بسیاری می‌یابد. گاهی شما ناخواسته وارد رقابت با سایت‌های قدر می‌شوید. در این صورت باید استراتژی‌های سئو سایت را به خوبی رعایت کنید تا بتوانید در صفحه اول گوگل قرار بگیرید. در این بین باید نقاط قوت و ضعف رقبا را تشخیص داده و از این طریق سایت خود را بهینه سازی کنید.

 
سئو سایت چیست؟ چرا به خدمات سئو سایت نیاز داریم؟

لینک سازی:
همانطور که می دانید میلیون‌ها سایت در سراسر جهان در گوگل با یک دیگر رقابت می‌کنند که برخی از آن‌ها بسیار قدرتمند بوده و در گوگل دنسر همواره در صفحه اول قرار می‌گیرند و ترافیک بسیار بالایی دارند. نکته مهم در این زمینه این است که قرارگیری در صفحه اول محال نیست اما این که در بین این حجم از تعداد سایت‌های مختلف رتبه یک را کسب کنید کمی محال به نظر می‌رسد. برای این که بتوانید با سایت‌های قدیمی و شناخته شده جهانی رقابت کنید باید در شبکه‌های اجتماعی فعالیت گسترده داشته باشد، رپورتاژ آگهی انجام دهید و بک لینک واقعی دریافت کنید. خرید بک لینک از سایت‌های بزرگ نقش بسیار مهمی در رتبه گیری شما دارند. این در حالی است که گوگل سریع بک لینک فیک را تشخیص داده و شما را جریمه می‌کند.
 
سئو محلی:
از دیگر خدمات مهم سئو سایت، سئو محلی است. قطعاً مشتری هنگام جست و جو برای خرید محصولی، نزدیک‌ترین فروشگاه به محل سکونت خود را انتخاب می‌کند. سئو محلی باعث می‌شود شانس شما در فروش و ارائه محصولات و خدمات و در نتیجه پیشرفت سایتتان افزایش یابد. در واقع این استراتژی از سئو سایت اعتماد مشتری نسبت به سایت شما را افزایش می‌دهد.

انواع سئو سایت

موتور جست و جوی گوگل همواره سعی می‌کند بهترین پاسخ در نتایج جست و جوی کاربر ارائه دهد. وقتی سئو سایت به خوبی رعایت شده باشد سایت شما در نتیجه جست و جوی گوگل به رتبه برتر می‌رسد و در دنس یا رقص سایت‌ها در گوگل نیز همواره در صفحه اول گوگل قرار می‌گیرد. این رتبه موقتی نخواهد بود و سایت شما به سمت پیشرفت راه خواهد یافت.

اگر تکنیک‌های سئو در جهت رضایت کاربران هدف و با رعایت قوانین و اصول سئو انجام شود، به آن سئو سفید می‌گویند اما اگر صاحبان سایت از تکنیک‌های فریب دهنده گوگل و ضعف‌های آن برای رتبه گیری استفاده کنند و به رضایت مشتری اهمیت ندهند به آن سئو سیاه می‌گویند که در این صورت سایت با تنبیه از سوی گوگل رو به رو می‌شود.

 
سئو سایت چیست؟ چرا به خدمات سئو سایت نیاز داریم؟

سئو سایت خود را به کدام مجموعه بسپاریم؟

سئو سایت نیاز به تخصص و دانش دارد. قطعاً شما باید برای طراحی سایت از شرکت‌های طراحی سایت کمک بگیرید. طبیعتاً برای بهینه سازی سایت نیز به یک مشاوره سئو نیاز دارید که بتواند با دانش خود استراتژی‌های لازم را جهت بهینه سازی سایت ارائه دهد. بنابراین باید مشاوری را انتخاب کنید که نسبت به مشاوره وی اطمینان داشته باشید و اگر هزینه‌ای پرداخت می‌کنید جهت دریافت سئو سفید باشد. در این راستا می‌توانید از جناب آقای اسماعیل سحاب معروف‌ترین و معتبرترین کارشناس و مشاور سئو کمک بگیرید. برای اطلاعات بیشتر با لینک https://ismaeilsahab.ir/  وارد سایت این کارشناس حرفه‌ای شوید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.