دستگاه‌های شنیدنی هوشمند

فناوری پوشیدنی برای گوش شما: "Hearable" ها («شنیدنی» ها) می تواند با کمک هوش مصنوعی یک زبان یا موسیقی را به شما آموزش دهند. دستگاه های پوشیدنی می توانند جهش های تکنولوژیکی بزرگی را در گوش شما ایجاد کنند.
پنجشنبه، 4 شهريور 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستگاه‌های شنیدنی هوشمند
تصویر: Hearable ها یا «شنیدنی» ها دستگاه های استماع پوشیدنی هستند که می توانند با کاربر و محیط تعامل داشته باشند.(Shutterstock)
 
دستگاه های شنیدنی میکرو رایانه های هوشمند بی سیم با هوش مصنوعی هستند که از بلندگوها و میکروفون ها استفاده می کنند. آنها در گوش قرار می گیرند و می توانند به اینترنت و سایر دستگاه ها متصل شوند و طوری طراحی شده اند که روزانه پوشیده شوند. برخی از شرکت های فناوری در حال حاضر این ها را به عنوان "آینده تقویت شنوایی" بازاریابی می کنند و بر ظرفیت خود برای ایجاد اختلال در بازارهای موجود سمعک تمرکز می کنند.
 فقدان صفحه نمایش یا عنصر بصری یکی از ویژگی های جذاب شنیدنی است. این به ادغام دستگاه در زندگی ما کمک می کند.اما دستگاه های شنیدنی، سمعک، گوش گیر، هدفون یا هدست نیستند، اگر چه می توانند مزایای این دستگاه ها را به دست آورند. این بدان معناست که می توان به شنیدنی ها به عنوان نوعی دستیار شخصی همیشه پوشیده شده که در گوش قرار دارد، اعتماد کرد، چه برای زمزمه برنامه ریزی یادآوری ها، پخش موسیقی، تقویت صدا یا صحبت با دوستان.
 
اما با استفاده از هوش مصنوعی، از شنیدنی همچنین می توان برای تعیین وضعیت فیزیولوژیکی کاربر، در راستای دانش یا سطح مهارت فعلی کاربر در هر محتوایی که به آن دسترسی دارد استفاده کرد: برای مثال، هنگام یادگیری یک زبان جدید.
 
به عنوان یک متخصص در فناوری آموزشی، من معتقدم شنیدنی ها قابلیت آموزش دیدن را دارند. کارآفرینان فناوری آموزشی در حال بحث در مورد این هستند که چگونه این تکیه جدید بر فناوری های شنیداری می تواند منجر به ادغام بیشتر صدا در یادگیری شود، که تغییری است از عمدتاً تکیه بر متون برای انتقال دانش.
 

آن چه شنیدنی ها نیستند

برای همراهی با اشکال سنتی آموزش در کلاس درس یا آموزش آنلاین، شنیدنی ها می توانند ضمن پشتیبانی از تعامل، از ارائه سخنرانی ها، پادکست های آموزشی، اعلان ها و یادآوری ها از طریق طیف گسترده ای از برنامه ها پشتیبانی کنند.
 
با شنیدنی، باز پخش فوری و ضبط کلمات نیز امکان پذیر است، بنابراین دانش آموزان می توانند درک خود را از یک درس بررسی کنند. دستگاه های شنیدنی هوشمند حتی می توانند زمینه را تعیین کرده و زمان و مکان مناسب را برای ارائه بهترین محتوا انتخاب کنند.
 این فناوری به سرعت از برخی محدودیت ها مانند عمر باتری و پهنای باند خارج می شود.یکی دیگر از ویژگی های مهم آموزش، توانایی ترجمه بین زبان ها است.
 
در آموزش موسیقی و آموزش زبان، شنوایی ها نقش مهمی ایفا می کنند زیرا گوش دادن، در مرکز موسیقی و درک زبان است. دانش آموزان موسیقی و زبان می توانند در هر کجا به محتوای مربوطه دسترسی داشته باشند و دروس خود را تمرین کنند. علاوه بر این، قابلیت های بیومتریک دستگاه ها امکان اندازه گیری متغیرهای سلامت و تندرستی را فراهم می کند و بنابراین می تواند در آموزش سلامتی و بهداشت مفید باشد.
 
فراگیران می توانند تقریباً در هر مکانی با اتصال به اینترنت از آن برای برقراری ارتباط با معلمان و سایر دانش آموزان استفاده کنند. به عنوان مثال، در حین رفت و آمد، دانش آموزان می توانند در پروژه ها همکاری کنند و به محتواها با کمک فناوری های تبدیل متن به گفتار دسترسی داشته باشند و مستقیماً برای مشاوره با معلم خود صحبت کنند.
 
ورای استفاده از شنیدنی ها در محیط ها و تنظیمات آموزشی و یادگیری رسمی و غیر رسمی، آنها می توانند به خوبی در زندگی و فعالیت های عادی ادغام شده و بیش از یادگیری مورد استفاده قرار گیرند - برای مثال، با استفاده از دستورات صوتی برای کنترل دستگاه های خانگی.
 
 دستگاه‌های شنیدنی هوشمند
 
تصویر: نمای نزدیک گوش فرد و نیز دستگاه شنیدنی. می توان از فناوری هوشمند در محیط کلاس درس برای غنی سازی تجربه یادگیری استفاده کرد. (Wikimedia Commons) ، CC BY
 

آموزش حرفه ای، یادگیری مستقل

از دستگاه های شنیدنی می توان توسط کارگران در تأسیسات تولیدی یا سایر محیط های حرفه ای استفاده کرد. آنها می توانند کاربران را در جستجو و دسترسی به دستور العمل ها در حین کار با ابزارهای خود، بدون حواس پرتی ناشی از نگاه به صفحه نمایش، توانا کنند.
 با پیشرفت تکنولوژی، که به عنوان مثال بتواند به صورت بی سیم با تلفن هوشمند شما ارتباط برقرار کند، پذیرش این فناوری می تواند بسیار گسترده تر شود.در خارج از آموزش رسمی یا محل کار، وسایل شنیدنی همچنین می توانند به دانش آموزان در کنترل یادگیری خود کمک کنند. افزایش محبوبیت سخنرانی های آموزشی به عنوان پادکست ها ممکن است به تکیه بر صدا به روش های جدید و استفاده از انواع مختلف دستگاه های صوتی کمک کند.
 
یادگیری زبان برای زبان آموزانی که به زبان بومی خود صحبت می کنند نیز می تواند با وسایل شنیدنی بهبود یابد، زیرا این دستگاه ها می توانند برای بهبود مهارت های صحبت در جمع، ارائه، مصاحبه یا کار تیمی مورد استفاده قرار گیرند. با استفاده از هوش مصنوعی، دستگاه شنیدنی همچنین برای پشتیبانی از یادگیری شخصیِ سازگار و متناسب با ویژگی ها و موقعیت شخصی هر فرد یاد گیرنده مناسب است. شنیدنی ها می توانند به یکی از روش های اصلی تعامل یاد گیرندگان در هر سنی در یادگیری تبدیل شوند.
 

چالش ها، محدودیت ها

با این حال، چالش های قابل توجهی در استفاده از دستگاه های شنیدنی وجود دارد. مهم ترین آنها تا به امروز محدودیت های فنی است. نیاز به کاهش مصرف برق و کاهش اندازه باتری، و افزایش عمر باتری و اتصال قابل اعتمادتر، موانع مهمی است که باید توسط سازندگان برطرف شود.
 
طول عمر باتری و اتصالات پهنای باند زیاد برای پشتیبانی از ارتباطات زبان طبیعی، به ویژه در ترجمه زبان، ضروری است. در آینده نزدیک، این وسیله ممکن است فقط در شهرهای بزرگ تر که در حال حاضر قابلیت 5G در آنها در حال راه اندازی است در دسترس باشد. این نسل پنجم از فناوری بی سیم باعث کاهش قابل توجهی در مصرف انرژی می شود که برای پشتیبانی از عمر طولانی باتری و اینترنت پرسرعت لازم است. این قابلیت خوشبختانه در حال حاضر در جدیدترین سیستم عامل ها گنجانده شده است و به زودی می تواند در همه جا فراگیر شود.
 
هنگامی که صحبت از بلند صحبت کردن افراد در یک مکان یا دفتر عمومی می شود، علاوه بر حفظ حریم خصوصی، نگرانی های عمده ای در ارتباط با مقبولیت اجتماعی وجود دارد.
 در دنیای فوق العاده متصل به فناوری های پوشیدنی، مانند ساعت های Google Glass یا Fitbit، دستگاه های شنیدنی را هم اضافه کنید، دستگاه کوچکی که در گوش خود می پوشید.راحتی این وسایل سبک وزن جدید می تواند به مخدوش کردن استفاده از آنها در ارتباط با درک شدن به عنوان سمعک کمک کند. برخی از شرکت های تولید کننده شنیدنی بر شیک بودن تمرکز کرده اند در حالی که برخی دیگر آنها را به عنوان "فناوری پوشیدنی برای گوش" معرفی می کنند.
 
شاید شنیدنی ها بتوانند گوشواره های آینده باشند؟
 

ظهور وسایل همه جا حاضر؟

دستگاه های تلفن همراه هوشمند در حال حاضر در همه جا در بین دانش آموزان رواج دارد. این را هنوز نمی توان در مورد دستگاه های شنیدنی گفت و ممکن است مدتی طول بکشد تا آنها به سطح دسترسی مشابهی در همه جا دست پیدا کنند.
 
از سوی دیگر، درس هایی که برای استفاده در دستگاه های شنیدنی طراحی شده اند، به راحتی توسط دانش آموزان در دستگاه های تلفن همراه یا سایر رایانه ها قابل دسترسی است.
 
شنیدنی ها به زودی این جا خواهند بود تا هم در سطح وسیع تر جامعه و هم در جامعه آموزشی بمانند. همان طور که پیرس فاکس، پیش بینی کننده و بازاریابِ روند، اظهار داشت: "شاید به جای این که مردم به صفحه نمایش خود خیره شوند، قرار است به دور دست ها خیره شوند. اسمش چیه؟ نگاه خیره هزار متری. "
در آینده نزدیک، این وسیله ممکن است فقط در شهرهای بزرگ تر که در حال حاضر قابلیت 5G در آنها در حال راه اندازی است در دسترس باشد.

جهشی فناورانه برای گوش

اول وقت پنجشنبه است و در یک رویداد شبکه ای هستید و یک بشقاب کوچک از پیش غذا را در یک دست متعادل می کنید. یک نفر به طرف شما می آید و سلام می کند. او طوری رفتار می کند که گویا قبلاً با او ملاقات کرده اید، اما نمی توانید به یاد بیاورید کجا.
 
او می گوید: "جکی بارنز هستم. "
 
"جکی بارنز"، همان طور که به خاطر می آورید تکرار می کنید. "مدت ها پیش بود."
 
همان طور که نام او را می گویید، یک وسیله کوچک در گوش شما کلام شما را بر می دارد. این دستگاه جستجویی را انجام می دهد و میکرو ثانیه ای بعد اطلاعاتی را که در وب یافت می شود به شما می دهد: دانشکده ای که در آن شرکت کرده است، شرکت فعلی اش، و این که او دو فرزند دارد و دونده ای مشتاق است.
 
درست است، او چند سال پیش یک همکار سابق بود.
 
"شغل جدید چطور است؟" راحت می پرسید.
 
در این جا، در دنیای فوق العاده متصل به فناوری های پوشیدنی، مانند ساعت های Google Glass یا Fitbit، دستگاه های شنیدنی را هم اضافه کنید، دستگاه کوچکی که در گوش خود می پوشید. اگر یک پیشگویی که این بازار را از نزدیک تماشا می کند درست باشد، شنیدنی ها به طور گسترده ای وارد بازار خواهند شد. اگر این اتفاق بیفتد، این برای نحوه تعامل ما با این فناوری جدید - و با یک دیگر - چه معنایی می تواند داشته باشد؟
 
ابتدا بیایید ببینیم یک دستگاه شنیدنی چه کاری می تواند انجام دهد. برخی از آنها در بازار وجود دارند، مانندDash ، محصولی با تمرکز بر تندرستی از یک شرکت آلمانی به نامBragi . با پیشرفت تکنولوژی، که به عنوان مثال بتواند به صورت بی سیم با تلفن هوشمند شما ارتباط برقرار کند، پذیرش این فناوری می تواند بسیار گسترده تر شود.
 شنیدنی ها می توانند به یکی از روش های اصلی تعامل یاد گیرندگان در هر سنی در یادگیری تبدیل شوند.پیرس فاکس، رئیس اتاق فکر PSFK Labs می گوید: "این وسیله برای احتیاط در گوش شما است و به نوعی کمک می کند." "فرصتی وجود دارد که بتواند یک مشاور شخصی باشد ... نجوا در جریان است، به شما راهنمایی می کند و به شما می گوید که برای جلسه دیر کرده اید."
 
 دستگاه‌های شنیدنی هوشمند
 
تصویر: برخی از پیش بینی کنندگان فکر می کنند فناوری شنیدنی که در گوش خود می پوشید از بازار ساعت های هوشمند پیشی می گیرد. ساعت های هوشمند ردیاب تندرستی، از سمت چپ به راست: Fitbit Force ، Jawbone Up ، Fitbug Orb  وNike FuelBand SE..  ریچارد درو /AP
 
نیک هون، یک مبلغ بی سیم خود خوانده در پیش نمایش گزارشی که او ارائه کرده است، می گوید فناوری شنیدنی می تواند از محبوبیت سایر پوشیدنی ها مانند ساعت ها پیشی بگیرد، زیرا ما تاکنون یک دستگاه پوشیدنی شنیدنی داریم که از نظر اجتماعی قابل قبول است و در همه جا وجود دارد: هدفون. هان می گوید آنها را بی سیم کنید، و انجام این فقط یک مسئله زمان است - و آن هم نه حتی آن قدرها طولانی.
 دانش آموزان می توانند در پروژه ها همکاری کنند و به محتواها با کمک فناوری های تبدیل متن به گفتار دسترسی داشته باشند و مستقیماً برای مشاوره با معلم خود صحبت کنند.این نشان دهنده پیش بینی گارتنر است که می گوید پوشیدنی ها به سرعت وارد بازار اصلی می شوند. گارتنر می گوید این فناوری به سرعت از برخی محدودیت ها مانند عمر باتری و پهنای باند خارج می شود.
 
به نظر می رسد بسیاری از مردم - از محققان، متخصصان فن، تا هنرمندان - از آن چه که شنیدنی ها می توانند برای زندگی روزمره انجام دهند و همچنین از واقعیت افزوده هیجان زده هستند.
 
دستگاه بی سیم داخل گوش ممکن است هنگام عبور از کنار یک کتاب فروشی به شما هشدار دهد که نویسنده مورد علاقه شما امشب در آنجا صحبت می کند. شاید کلمات روزمره را در مکالمه های شما جمع آوری کرده و به علامت گذاری تقویم شما کمک کند. یا شاید شما در حال پیاده روی در محوطه دانشگاه هستید و با نزدیک شدن به ساختمان هایی خاص، لوله های صوتی، با تحقیقات قابل توجهی که در مدرسه انجام می شد، به فعالیت و هشدار دهی می افتند.
 
شما می توانید همه این کارها را بدون نیاز به پنهان کردن صورتتان پشت صفحه نمایش یا نگاه کردن از میان Google Glass  انجام دهید. ما از نظر فناوری خیلی دور نیستیم، زیرا بلوتوث به طور گسترده ای استفاده می شود و سمعک های بهبود یافته ای دارد. فقدان صفحه نمایش یا عنصر بصری یکی از ویژگی های جذاب شنیدنی است. این به ادغام دستگاه در زندگی ما کمک می کند.
 
بن وابر، مدیرعامل Sociometric Solutions می گوید: "گوش داخلی محجوب تر است؛ زیرا هنگام برقراری ارتباط می توانم مستقیماً به شما نگاه کنم." او می گوید: "شما می خواهید به آن چیزها دسترسی داشته باشید، اما در عین حال نمی خواهید در چیزهایی که مردم واقعاً در آن مهارت دارند دخالت کنید" یعنی در تعامل چهره به چهره.
 
اما حتی بدون عنصر بصری، شنیدنی ها همچنان به توجه شما نیاز دارند. این چند وظیفه گی چگونه می تواند بر رفتار اجتماعی تأثیر بگذارد؟
 دستگاه های شنیدنی میکرو رایانه های هوشمند بی سیم با هوش مصنوعی هستند که از بلندگوها و میکروفون ها استفاده می کنند. گلوریا مارک، استاد گروه انفورماتیک در دانشگاه کالیفرنیا ایروین می گوید: " پیش بینی می کنم آن چه پیش می آید این است که هنجارهای اجتماعی تغییر خواهند کرد." او نحوه تأثیر افراد، جامعه و فناوری بر یک دیگر را مطالعه می کند.
 
مارک خاطر نشان می کند که در حالی که ما واقعاً نمی دانیم دستگاه های شنیدنی چگونه چیزها را تغییر می دهند، می توانیم در این رابطه برای حدس زدن به نحوه استفاده مردم از رایانه و تلفن های هوشمند به طور دقیق نگاه کنیم. او نگران جذاب ترین ویژگی دستگاه های شنیدنی است، چیزی که آنها را هم هیجان انگیز و هم به طور بالقوه آسیب رسان برای تعاملات اجتماعی می سازد: یکپارچگی دستگاه ها. می توانید راحت تر و سریع تر از قبل در برنامه های کاربردی مختلف وارد و از آنها خارج شوید.
 
مارک می گوید: "من استدلال می کنم که مردم واقعاً نمی توانند در مورد چیزهایی که به سرعت در حال تغییر هستند فکر کنند. "
 
مارک در تحقیقات خود دریافته است که در دهه های اخیر، افراد سریع تر بین صفحه ها جا به جا می شوند زیرا فناوری این کار را آسان تر می کند. هر چه بیشتر تعویض صفحه کنیم، کمتر می توانیم بر محیط اطراف خود، و بر افراد و محل کار تمرکز کنیم. او می گوید که تعویض با دستگاه های شنیدنی حتی راحت تر و سریع تر می شود. همه این تغییرات و چند وظیفه گی ها می توانند پیامدهایی واقعی برای زندگی روزمره داشته باشد - صفحه نمایش یا عدم وجود صفحه نمایش.
 می توان به شنیدنی ها به عنوان نوعی دستیار شخصی همیشه پوشیده شده که در گوش قرار دارد، اعتماد کرد، چه برای زمزمه برنامه ریزی یادآوری ها، پخش موسیقی، تقویت صدا یا صحبت با دوستان.
منبع:
روری مک گریال، Athabasca University، جسیکا گلیزر، npr


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.