مراحل رشد نوزاد

انتخاب اولین جفت کفش برای کودک نوپا

در این مقاله به نکاتی در خصوص انتخاب نخستین جفت کفش برای کودک نوپا و علت اهمیت توجه به این نکات پرداخته شده است.
دوشنبه، 29 شهريور 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
انتخاب اولین جفت کفش برای کودک نوپا
انتخاب اولین جفت کفش برای فرزند نوپایتان بسیار هیجان انگیز است! با این حال بسیار اهمیت دارد که در این راه درست تصمیم بگیرید...
 
پای کودک نوپا نرم و لطیف است بنابراین لازم می باشد کفش هایی برای او انتخاب کنید که راحت و متناسب با رشد کوچولوی دلبندتان باشد.
 
در این بخش هر آنچه لازم است در خصوص انتخاب نخستین کفش مناسب کوچولویتان بدانید را در اختیارتان قرار می دهیم.
 

برداشتن نخستین قدم

کوچولوی شما بالأخره در حال برداشتن نخستین قدم های خود است! در حالی که از خوشحالی و غرور در پوست خود نمی گنجید بهتر است به خاطر داشته باشید که برای خرید اولین جفت کفش او عجله نکنید. نوزاد تا زمانی که به بیرون از خانه قدم نگذاشته است نیازی به پوشیدن کفش ندارد. تا آن زمان یادگیری نحوه راه رفتن با پاهای برهنه بهترین گزینه به حساب می آید.
 
در صورتی که قصد دارید اولین جفت کفش را برای فرزند خود خریداری کنید، بسیار مهم است که اندازه و سایز پاهای او را توسط فردی متخصص اندازه گیری کنید. هر زمان که قصد خرید کفش برای کودک نوپای خود را دارید از او بخواهید در حالی که کفش ها را به پا کرده است در مغازه راه برود تا پیش از خرید مطمئن شوید کفش ها اندازه پاهای او هستند.
 

نکاتی که باید مورد توجه قرار داد

* کفش ها باید از چرم ساخته شده باشند چرا که بایستی نرم و انعطاف پذیر باشند.
 
* به دنبال یک جفت کفش سبک و انعطاف پذیر باشید همچنین ته کفش لیز نباشد تا از سر خوردن کودک بر روی زمین خودداری شود.
 
* کفش بایستی در قسمت جلو یا انگشتان پا پهن و جادار باشد، کناره های آن نرم و از موادی ساخته شده باشند که پا بتواند در آن نفس بکشد و همچنین دارای بند یا چسب قابل تنظیم باشد.
 
انتخاب اولین جفت کفش برای کودک نوپا

* یک جفت کفش مناسب می تواند به فرزند شما کمک کند در حین راه رفتن تعادل و کنترل لازم را بدست آورد و اعتماد بنفس ادامه این فعالیت و برداشتن چند قدم دیگر را به او ببخشد.
 
* کفش های فرزندتان بایستی هر شش تا هشت هفته یکبار مورد بررسی قرار گیرند تا اطمینان حاصل شود هنوز اندازه پاهای او هستند.
 
* هرگز کفش دست دوم خریداری نکنید چرا که ممکن است برای پاهای کودک دیگری تنظیم شده باشند و پشتیبانی لازم را برای پاهای فرزندتان فراهم نسازد.
 
سلب مسئولیت: اطلاعات موجود در این برنامه یا مقاله با کمک از کارشناسان و اطلاعات موجود در اینترنت بدست آمده است. داده های موجود در این مقاله ممکن است با داده های مربوط به کودک شما مطابقت نداشته باشد. اکیداً توصیه می شود رهنمودها و توصیه های موجود در این برنامه را بدون مشورت با پزشک خود اعمال نکنید.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.