توصیه های مفید برای یادگیری زبان انگلیسی در منزل در کمترین زمان ممکن

برای یادگیری مکالمه زبان در زمان کم و با کیفیت بالا باید در اطراف خودتان محیطی را فراهم کنید که به یادگیری شما کمک زیادی بکند
پنجشنبه، 22 مهر 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
توصیه های مفید برای یادگیری زبان انگلیسی در منزل در کمترین زمان ممکن
در این مقاله راهکارها و روش هایی برای آموزش سریع زبان انگلیسی در خانه ارائه شده است. اگر می خواهید زبان انگلیسی را در منزل در کمترین زمان ممکن آموزش ببینید ادامه این مطلب را بخوانید.


ابتدا هدف خودتان از یادگیری زبان انگلیسی را مشخص نمائید

برای یادگیری زبان در مرحله اول باید هدف خودتان را مشخص نمائید. به عنوان مثال روندی که باید در پیش بگیرید تا مکالمه زبان را یاد بگیرید با حالتی که بخواهید گرامر زبان را آموزش ببینید و یا برای امتحان زبان آماده شوید متفاوت است. در هر کدام از این حالتها باید روند مشخصی را در پیش بگیرید که ممکن است با سایر حالتها متفاوت باشد.

به عنوان مثال، اگر می خواهید در امتحان زبان انگلیسی در مقطع متوسطه و دانشگاه شرکت کنید، برای یادگیری زبان در کلاسهای خودتان شرکت نمائید. در ادامه در منزل درس را مرور کنید و کتاب درسی را به خوبی بخوانید.

 
توصیه های مفید برای یادگیری زبان انگلیسی در منزل در کمترین زمان ممکن


ممکن است بعضی از افراد در حال مطالعه زبان انگلیسی برای کسب درصد بالا در کنکور زبان باشند و یا بخواهند در کنکور زبان انگلیسی شرکت کنند. اگر می خواهید در کنکور، زبان انگلیسی را خوب و حتی 100 درصد بزنید در مرحله اول کتاب درسی را خوب بخوانید. البته قبل از آن شرکت در کلاسهای آموزش زبان مدرسه بسیار مفید است. یادگیری زبان انگلیسی در کلاس مدرسه و به صورت گروهی بازدهی بالایی دارد. چرا که در کلاس درس مدرس یا معلم شما مهمترین نکات را ارائه می کند و ممکن است روی قواعد و گرامر و ... بحث شود. همین بحث ها کاملا آموزنده است و پایه ی محکمی برای مطالعات بعدی شما خواهد شد.

بیشتر زبان آموزان میخواهند به راحتی با افراد انگلیسی زبان ارتباط برقرار کنند. اگر این هدف شماست باید هر چهار مهارت شنیدن، گفتن، خواندن و writing را تقویت کنید. شروع خیلی خوب در یکی از آنها کمک زیادی به زبان آموزان نمیکند، این 4 مهارت با هم شما را قدرتمند میکنند، به عنوان مثال شما نیاز دارید تا اول خوب بخوانید تا بعد بنویسید، یا اینکه اول گوش کنید تا بعد جواب دهید.

برای یادگیری گرامر زبان از مطالب آموزشی موجود در اینترنت استفاده کنید

یکی از بخش های مهم زبان انگلیسی که باید آموزش دیده شود گرامر و قواعد زبان انگلیسی است. شما باید با انواع زمان های مورد استفاده در زبان انگلیسی، نحوه استفاده از جملات شرطی، چگونگی کاربرد افعال کمکی و منفی و سوالی کردن جملات و .... آشنایی داشته باشید تا هم بتوانید خوب حرف بزنید و هم اینکه وقتی متنی را به زبان انگلیسی می نویسید از درست بودن آن مطمئن باشید. البته نکته ای که وجود دارد این است افرادی که زیاد به اخبار و مکالمات انگلیسی و فیلم و .... گوش می دهند به صورت اتوماتیک ساختار درست جملات و گرامر زبان انگلیسی در ذهن آنها نقش می بندد.

مطالعه کنید: دانلود رایگان خلاصه گرامر آموزش زبان انگلیسی از پایه تا پیشرفته
مداومت داشته باشید و هر روز برای یادگیری زبان وقت بگذارید

اگر می خواهید زبان انگلیسی را خوب یاد بگیرید، انگلیسی را روان صحبت کنید و در یادگیری این زبان پیشرفت قابل توجهی داشته باشید باید به جای اینکه یک روز 4 ساعت زبان بخوانید و 3 روز بعد اصلا مطالعه و مروری نداشته باشید، هر روز برای یادگیری این زبان وقت بگذارید و به صورت آهسته و پیوسته پیش بروید.

در طول روز تا جایی که می توانید به اخبار و مطالب آموزشی به زبان انگلیسی گوش دهید. گوش دادن مادر یادگیری زبان انگلیسی و هر زبان خارجی دیگری است. یک کودک تنها با گوش دادن زبان مادری خودش را یاد می گیرد. شما هم با گوش دادن اخبار و مطالب آموزشی به زبان انگلیسی می توانید این زبان را سریعتر یاد بگیرید.


 
توصیه های مفید برای یادگیری زبان انگلیسی در منزل در کمترین زمان ممکن
 

برای تقویت lessening و مکالمه، اخبار و داستان انگلیسی گوش دهید

بسیاری از اساتید زبان انگلیسی ذکر می کنند که برای یادگیری زبان انگلیسی گوش دادن بسیار مهم است. در واقع یک نوزاد که در مدت زمان دو سال زبان مادری خودش را بسیار عالی آموزش می بیند و حرف می زند، فقط با تمرکز 100 درصدی بر روی آموزش زبان مادری و فقط با گوش دادن می تواند به این تسلط برسد. اگر در یادگیری زبان انگلیسی اشکال دارید از بهترین اساتید خصوصی آنلاین زبان انگلیسی کمک بگیرید.

از کتاب هایی مانند 504 استفاده کنید و لغات جدید را مرور نمائید

وقتی که می خواهید حرف بزنید و یا متنی را به زبان انگلیسی بنویسید ذهن شما در جستجوی لغات و کلماتی است که بتواند با استفاده از آنها منظور خودش را برساند. شما با مطالعه کتاب هایی مانند 504 لغت ضروری انگلیسی می توانید دایره لغات خودتان را افزایش دهید و راحت تر حرف بزنید و متن های بهتری را بنویسید.

لغات و کلمات جدید را در قالب جمله و در متن یاد بگیرید. هر لغت جدیدی را که یاد گرفتید نحوه کاربرد و استفاده آن را در جمله بررسی نمائید و یاد بگیرید. لغات جدید را همواره مرور کنید و در مکالماتتان از انها استفاده نمائید.

از سایت های معتبر که در زمینه آموزش زبان انگلیسی فعالیت دارند استفاده کنید

برای آموزش و یادگیری زبان انگلیسی در منزل و برای اینکه بتوانید بدون شرکت در کلاس های آموزشگاهها و موسسات زبان را یاد بگیرید، می توانید از سایت های خوب آموزش زبان مانند https://learnenglish.britishcouncil.org/  و https://www.talkenglish.com/ هم استفاده نمائید. با مراجعه به این سایت ها مطالب مفیدی در زمینه آموزش زبان انگلیسی می توانید مطالعه نمائید.

حتما بخوانید: دانلود رایگان جزوه عالی گرامر زبان - آموزش زمان ها در زبان انگلیسی
 
لغات جدید را در مکالمات خودتان مورد استفاده قرار دهید

باید سعی کنید هر لفتی را که یاد می گیرید به اندازه کافی مرور نمائید و با آن جمله بسازید و فرم های مختلف یک کلمه و نحوه کاربرد آن را هم بلد باشید. دایره لغات خودتان را گسترش دهید و کلماتی که بلد هستید را از حالت پسیو و یا غیر فعال به حالت اکتیو و یا فعال تغییر دهید. با کلماتی که بلد هستید و کمتر استفاده می کنید جمله بسازید و از آنها استفاده نمائید.

از کلاس های تدریس خصوصی زبان انگلیسی استفاده نمائید

یکی از راهکارها برای اینکه در خانه بتوانید زبان را یاد بگیرید استفاده از کلاس های تدریس خصوصی است. کلاس های تدریس خصوصی معمولا در خانه برگزار می شود و برای شرکت در این کلاس ها لازم نیست از منزل بیرون بروید. البته خودتان هم به صورت مستقل می توانید کارهایی انجام دهید ولی به هر حال برای پیشرفت بهتر و سریعتر می توانید به صورت هفتگی 1 یا 2 جلسه کلاس در منزل داشته باشید.

کلاس های خصوصی برای یادگیری زبان انگلیسی و یا هر زبان خارجی دیگری بسیار مفید است. در این کلاس ها بسته به هدفی که دارید می توانید روی گرامر، درک مطلب زبان و یا مکالمه و هر بحث دیگری متمرکز شوید. در سایت تدریس خصوصی ایران مدرسteaching.iranmodares.com  تدریس خصوصی و بهترین معلم های خصوصی آنلاین و لیست کامل مدرسین زبان انگلیسی را می توانید مشاهده کنید.


چگونه مکالمه زبان را یاد بگیریم؟

برای یادگیری مکالمه زبان در زمان کم و با کیفیت بالا باید در اطراف خودتان محیطی را فراهم کنید که به یادگیری شما کمک زیادی بکند و در ضمن از تمام فرصت هایی که دارید برای آموزش مکالمه استفاده کنید. اینکه بخواهید فقط در کلاسهای آموزش مکالمه شرکت کنید و در هفته 3 چهار جلسه در کلاس حضور داشته باشید کافی نیست. باید در تمام طول روز و در برنامه روزانه خودتان مکالمه زبان را تمرین کنید. برای موفقیت در یادگیری مکالمه زبان عاملی که خیلی اهمیت دارد حضور ذهن و تعداد کلمه هایی است که به صورت اکتیو بلد هستید. باید تلاش کنید دایره لغات خودتان را گسترش دهید و لغات را در داخل متن و جمله یاد بگیرید.

از هر فرصتی برای انگلیسی صحبت کردن استفاده کنید. شما ممکن است هنگام صحبت کردن دچار اشتباه شوید اما این طبیعی است. شما نیاز دارید هر اندازه که امکان دارد تمرین کنید تا بتوانید انگلیسی را به سرعت و روان صحبت کنید.


برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی فیلم ببینید

تماشای فیلم هم حالت مفرحی دارد و هم چون در قالب یک داستان به مکالمات گوش می دهید اگر حتی بسیاری از کلمات را بلد نباشید به تدریج راه خواهید افتاد. در بسیاری از کلاسهای آموزش زبان انگلیسی در آموزشگاهها هم دیدن فیلم و ویدیو یکی از بخش های اصلی کلاس است. می توانید یک سریال که به زبان انگلیسی است و برای خودتان به لحاظ موضوعی هم جالب می باشد را تهیه کنید و هر روز یک قسمت از آن را ببینید.

انگلیسی آنقدر فراگیر است که شما می توانید همه جا آن را بکار بگیرید. می توانید از گوگل استفاده کنید و وب سایتهای به زبان انگلیسی با اطلاعات جالب را بیابید، می توانید کارتونهای زبان اصلی را تماشا کنید، می‌توانید با کامپیوتر خود بازیهای ماجرایی را بازی کنید، می‌توانید کتابهایی جالب به زبان انگلیسی بخوانید و .....

منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس https://teaching.iranmodares.com/teaching-index.php معلم خصوصی زبان و سایر دروس آنلاین و حضوری در تهران، کرج و کل ایران



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما