راهنمای خرید مبل راحتی برای خانه رویایی‌تان

مبلمان جزو وسایل اصلی منزل است که دکوراسیون پذیرایی و نشیمن را تشکیل می دهد، مبلمان علاوه بر زیبا و مدرن بودن باید راحت و استاندارد هم باشد. اگر قصد خرید مبل جدید دارید بهتر است نکاتی که در این بخش به شما میگوییم را رعایت کنید تا بعدا از خریدتان پشیمان نشوید. با ما همراه باشید.
چهارشنبه، 12 آبان 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
راهنمای خرید مبل راحتی برای خانه رویایی‌تان

تعریف مبل و مبل راحتی

واژه مبل به‌ وسیله‌ ای گفته می‌شود برای نشستن یا کمک به نشستن که دارای یک ساختار کلی با داشتن چهارپایه است.

این واژه در اصل یکی از کلمات فرانسوی است که به سایر زبان‌ ها به‌ خصوص زبان انگلیسی اضافه شده است.

تاریخچه استفاده از مبل به حدود سه هزار سال پیش از میلاد نیز می‌رسد. زمانی که انسان هنوز در غار زندگی می‌کرد و همانند امروز زندگی پیشرفته نداشت.

به‌ طور کلی مبلمان به دودسته کلی تقسیم‌ب ندی می‌شود که همین دودسته نیز به مدل‌های مختلفی تقسیم‌ بندی می‌شوند و هرکدام نام خود را دارند.

دودسته کلی عبارت‌اند از مبل کلاسیک و مبل راحتی. در کنار این دودسته بندی در ایران یک دسته‌ بندی دیگر نیز وجود دارد و آن هم مبلمان استیل است.
 

تفاوت مبلمان راحتی و کلاسیک

مبل‌های راحتی دارای مشخصه‌هایی هستند که آنها را از مبلمان کلاسیک و استیل متمایز می‌سازد. این مبل‌ها دارای ارتفاع کمتری نسبت به سایر مبل‌ها دارند.

نشیمنگاه‌هایی بسیار نرم که نشستن را بسیار راحت می‌کند و فرد با نشستن طولانی‌مدت روی مبل احساس ناراحتی نخواهد کرد.

دسته‌های بالشتی و پهن از دیگر مشخصه‌های مبل‌های راحتی است که در دیگر مبل‌ها خیلی کم دیده می‌شود. به همین جهت خرید مبل راحتی در بیشتر مواقع به خرید مبل کلاسیک ترجیح داده می‌شود. 3
 

هنگام خرید مبل راحتی به چه نکاتی توجه کنم؟

اگر قصد خرید مبل جدید دارید یا به تازگی دریافتید مبلمان حال حاضر شما کمکی به شما نمی‌کنند و نیاز به تعویض دارند، ما در اینجا نکاتی را برای شما آورده ایم که خوب است در  مسیر خرید مبل راحتی آن ها را در نظر بگیرید:
 
۱. نیاز های خود را بسنجید
مبل یک کالای کاربردی است. وجود آن برای پاسخ به این سوال که خانه برای شما چه کارایی دارد و کارایی هر چیز در خانه چیست، امری ضروری است.

اینکه قبل از خرید نیاز های خود را بسنجید، بسیار مهم است و برای نیازسنجی سوالاتی وجود دارد که قبل از هر خرید باید از خود بپرسید.
 
۲. محدودیت‌های خانه‌تان را بشناسید!
همیشه همراه با نیاز های شما محدودیت‌هایی مربوط به مبله کردن منزل نیز وجود دارد. این محدودیت ها درباره کمبود فضا، سلامتی، بودجه و یا هر نیاز ویژه دیگری هستند.

دانستن هر کدام از نیازهای مربوط به مبلمان و محدودیت‌های وابسته به آن می‌تواند به شما برای پیدا کردن بهترین مبلمان کمک کند. این مرحله ابتدایی‌ترین و بنیادی‌ترین مرحله در خرید مبل است.

راهنمای خرید مبل راحتی برای خانه رویایی‌تان
 
۳. سبک و استایل موردنظرتان را پیدا کنید
اینکه بدانید دقیقا سلیقه شما چیست و به دنبال چه سبک مبلی می‌گردید، در راه خرید مبلمانی مطابق با آنچه می‌خواهید بسیار کمک می‌کند. مبل راحتی می‌خواهید یا مبل کلاسیک؟ خانه‌تان حس و حال مدرن دارد یا سنتی؟

شناخت و حس دقیق شما به یک سبک موجب می‌شود در خرید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، پس بهترین گزینه را انتخاب خواهید کرد. مبلی که با سلیقه و سبک شما سازگار باشد نه تنها نیازهایتان را برطرف می‌کند بلکه فضای جذاب‌تری را برای شما به‌وجود می‌آورد.
 
۴. خلاق باشید! نترسید!
اینکه شما درباره سبک دلخواه‌تان ایده ای داشته باشید. موجب می شود در مسیر خرید از انعطاف بیشتری برخوردار باشید. شاید مبلی که شما مد نظر دارید مبل پرفروش و عامه پسندی نباشد.

شما می‌توانید آن را بخرید و در دکوراسیون خود آن را با المان های مختلف ترکیب کنید و سبک خود را بسازید. شما خالق فضایی کاملا شخصی سازی شده هستید.
 
۵. خرید مبل راحتی: کیفیت ساخت مبل را درنظر بگیرید
کیفیت برای هر کسی که قصد خرید مبل را دارد مهم‌ترین فاکتور است. گاهی اوقات شما می‌بینید که دو مبل از نظر ظاهر کاملا شبیه به هم هستند اما قیمت آن‌ها اختلاف زیادی دارد.

وقتی بیشتر جست و جو می‌کنید، میفهمید که تفاوت آن ها در کیفیت ساخت و موادی که استفاده شده است.
 
6. انتخاب مبلمان هماهنگ با سبک دکوراسیون
در هنگام انتخاب مبلمان باید کل فضا و تزیینات آن مانند گچبری های زیبا و پر جزییات، وسیله های دکوری چوبی و آینه های قدی را نیز در نظر بگیرید تا بتوانید میان تمام اجزای دکوراسیون داخلی خانه هماهنگی برقرار نمایید و مبلمانی بر اساس سبک دکوراسیون منزل تان انتخاب کنید مثلا اگر وسایل خانه شما مدرن است، مبلمانی مدرن انتخاب نمایید و اگر خانه تان سبک کلاسیک دارد مبلمانی کلاسیک انتخاب نمایید.

اگر وسایل خانه تان هماهنگ با سبک کلاسیک باشد و شما مبلمان با سبک مدرن را انتخاب نمایید ، هماهنگی فضا را از بین می برد و باعث بر هم خوردن نظم دکوراسیون داخلی فضایتان خواهد شد.

اگر منزل تان دارای ترکیبی از رنگ ها و طراحی های مختلف است، مبلی انتخاب کنید که ترکیبی از چندین سبک باشد.

اگر سبک مبل شما راحتی و یا کلاسیک می باشد برای زیبایی بیشتر آن بهتر است از کوسن و بالشتک های فانتزی و زیبا استفاده کنیم. 1

راهنمای خرید مبل راحتی برای خانه رویایی‌تان
 
7. انتخاب رنگ مناسب برای مبلمان
رنگ مبلمان تاثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون منزل دارد پس از رنگ های جیغ و شاد نترسید و آن ها را امتحان کنید اما اگر نمیتوانید ریسک کنید میتوانید از رنگ های خنثی استفاده کنید.

شما در انتخاب رنگ مبل سالن پذیرایی بهتر است به اندازه فضا و میزان نور موجود در سالن پذیرایی توجه کنید. بدین معنی که اگر سالن پذیرایی منزل شما بزرگ است از انواع رنگ های متنوع روشن و تیره برای مبلمان استفاده کنید و برای بزرگ تر به نظر رسیدن سالن های پذیرایی کوچک از مبلمان رنگ روشن استفاده کنید.

اگر سالن پذیرایی تان به اندازه کافی نور دارد مبلمان با رنگ روشن و یا رنگ تیره انتخاب کنید و اگر فضای سالن پذیرایی تاریک و کم نور است از مبلمان رنگ روشن مانند سفید و شیری که نور را منعکس می کنند، استفاده کنید.

شما می توانید رنگ مبل را با سایر وسایل موجود در دکوراسیون پذیرایی مانند کفپوش و رنگ پرده و رنگ غالب استفاده شده در دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی ست کنید.

برای جدا کردن مبلمان پذیرایی از دکور اتاق پذیرایی از رنگی برای مبلمان استفاده کنید که مکمل رنگ به کار رفته در دکوراسیون داخلی پذیرایی است.
 
8. انتخاب جنس مبلمان
باید پارچه رومبلی را انتخاب کنید که خیلی زود کثیف نشود و تمیز شدن آن آسان باشد و در برابر خراشیدگی و ساییدگی مقاوم باشد.

پارچه های کتان، چرم و پشم گزینه های مناسبی برای رومبلی هستند. همچنین مبل های چرمی به راحتی قابل شست و شو بوده و براقیت خود را حفظ می کنند.

پارچه های مخملی براق و پرزدار نیز برای خانه های کوچک تر مناسب هستند و پارچه های مخملی مات و بدون پرز نیز برای خانه های بزرگ تر مناسبند.

برای انتخاب طرح پارچه (گلدار، طرح دار و ساده) لازم به است به اندازه فضا دقت کنید مثلا پارچه های ساده برای فضاهای کوچک تر و پارچه های گلدار برای فضاهای باز و بزرگ مناسب هستند اما اگر به پارچه های طرح دار علاقه دارید برای شکستن فضا و روح بخشیدن به خانه کوچک خود، مبلمانی ساده با کوسن های گلدار را انتخاب کنید.

توجه کنید که مبل هایی که حجم بیشتری از آنها را چوب تشکیل داده باشد، سریع تر و ساده تر تمیز می شوند و گردوغبار کمتری هم در آنها نفوذ می کند.

9. به آینده فکر کنید
تصمیم احساسی نگیرید و به این موضوع که قرار است مدت زیادی این مبلمان مهمان منزلتان باشد فکر کنید.

اگر ریسک پذیر نیستید از رنگ های غیر متعارف استفاده نکنید و با مد پیش نروید. رنگ های آرامش را انتخاب را انتخاب کنید و از نشستن بر روی مبلمان خود لذت ببرید.
 
10. از فروشگاه های معتبر خرید کنید
فروشگاه های معتبر برای جلب رضایت مشتری خدمات زیادی مثل گارانتی، خدمات پس از فروش، ارسال رایگان و ... به خریدار عرضه می کنند. فروشگاه های مبل و دکوراسیون هم از این قاعده مستثنی نیستند و سعی می کنند تجربه خرید خوبی را در ذهن مشتری ثبت کنند.

اگر شهرستانی هستید جای نگرانی نیست چون خوشبختانه با ظهور اینترنت و رشد کسب و کارهای آنلاین فروشگاه های اینترنتی معتبری در زمینه مبل و دکوراسیون مثل مبل و میز، توکامارت و آفدکور به وجود آمده اند که به راحتی و با خیال آسوده می توانید از آن ها خرید کنید.
 
11. وزن مبلمان
مبلی را انتخاب کنید که وزن زیادی نداشته و سبک باشد تا در هنگام جا بجایی و یا تغییر دکوراسیون حمل آن آسان باشد و آسیب نبیند.
 
12. تعداد مبل با توجه به فضا
تعداد مناسب مبل ها باید با فضای مورد نظر شما متناسب باشد . معمولا مبلمان ها 7 نفره هستند اما هنگام خرید مبل حتما لازم نیست تعداد و ترکیب مبلمان را رعایت کنید و بهتر است متناسب با فضا و نیاز آنرا تغییر دهید تا از پر شدن و اضافه آوردن مبل ها به خصوص در فضاهای کوچک جلوگیری نمایید.
 
13. در انتخاب تعداد نشیمن دقت کنید
اگر خانواده شلوغی دارید و یا معولا آخر هفته ها مهمان دارید بهتر است مبل راحتی با تعداد بیشتر نشیمن را انتخاب کنید و اگر عکس این موضوع صادق است از تعداد نشیمن کمتر و یا حتی نیم ست استفاده کنید. 2

پی نوشت:
1.www.setare.com
2.www.virgool.io
3.www.iranmiz.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.