نبرد پنهان با گلادياتورهاي مجازي

مبارزه با فيلترينگ در داخل كشور، ايجاد امنيت براي كاربران فضاي مجازي عليه جمهوري اسلامي، ايجاد بستر ارتباط امن تلفني و ديتا براي مصاحبه با راديو فردا ، راديو زمانه و صداي امريكا ، شعار و شايعه‌سازي ، توليد سندي خودساخته براي كشته شدن 72 نفر كه محسن مخملباف به عليرضا بهشتي در ايران برساند، ارائه حدود 86 ميليون سرويس vpn و فيلترشكن به صورت
سه‌شنبه، 29 تير 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نبرد پنهان با گلادياتورهاي مجازي
نبرد پنهان با گلادياتورهاي مجازي
نبرد پنهان با گلادياتورهاي مجازي






86 ميليون سرويس vpn و فيلترشكن رايگان

اشاره :

مبارزه با فيلترينگ در داخل كشور، ايجاد امنيت براي كاربران فضاي مجازي عليه جمهوري اسلامي، ايجاد بستر ارتباط امن تلفني و ديتا براي مصاحبه با راديو فردا ، راديو زمانه و صداي امريكا ، شعار و شايعه‌سازي ، توليد سندي خودساخته براي كشته شدن 72 نفر كه محسن مخملباف به عليرضا بهشتي در ايران برساند، ارائه حدود 86 ميليون سرويس vpn و فيلترشكن به صورت رايگان به كاربران ، ديكتاتور خواندن ملت و دولت ايران ، تبليغ طرح خاموشي سبز ، دستكاري نمودارهاي آماري مسائل اقتصادي و فرهنگي كشور براي تمسخر دولت نهم و تغيير اخبار و نظرات مردم بنا به سليقه و تفكر خود، نمونه‌هايي از فعاليت براندازانه پروژه فتنه عميق قبل و بعد از انتخابات دهم رياست جمهوري است.
جنگ نرم در برابر جنگ سخت در حقيقت شامل هرگونه اقدام رواني و تبليغات رسانه‌اي است كه جامعه هدف را نشانه مي‌گيرد و بدون جنگ رواني ، درگيري نظامي و گشوده شدن آتش ، رقيب را به انفعال يا شكست وامي‌دارد. جنگ رايانه‌اي ، اينترنتي، براندازي نرم ، راه‌اندازي شبكه‌هاي راديويي و تلويزيوني و شبكه‌سازي از اشكال جنگ نرم هستند و اين جنگ در پي از پاي درآوردن انديشه و تفكر جامعه هدف است تا حلقه‌هاي فكري و فرهنگي آن را سست كند و با بمباران خبري و تبليغاتي در نظام سياسي- اجتماعي حاكم، تزلزل و بي‌ثباتي تزريق كند.
انتخابات اخير رياست جمهوري در ايران به تناسب شرايط پديد آمده از سوي عوامل خارجي، معاندان و بعضاً فريب‌خوردگان داخلي، محلي براي حضور و نقش آفريني عده اي سودجو شد كه تحت حمايت‌هاي مالي و فكري ايالات متحده امريكا، دول اروپايي و سرويس‌هاي جاسوسي صهيونيستي قرار داشتند. ادعاي تقلب در انتخابات، كشته‌سازيهاي پياپي ، ماجراهايي پيرامون كشته شدن سعيده پورآقايي و قصه پردازي‌هايي از قتل و شكنجه و تجاوز و در پي آن انتشار شايعاتي در محكوميت نظام جمهوري اسلامي ايران از جمله اقداماتي بود كه طي سال گذشته و پس از برگزاري انتخابات شاهد آن بوديم.

پروژه فتنه عميق كليد خورد

پروژه فتنه عميق ديگر برنامه‌سازمان يافته و مدون ايالات متحده امريكا با حمايت برخي كشورهاي اروپايي و افراد معاند يا فريب خورده در داخل و خارج از كشور به شمار مي‌رود كه با هدف زير سؤال بردن انتخابات و القاي دروغ بزرگ "تقلب در انتخابات " در سايتهاي داخلي و خارجي زمينه دخالت آشكار بعضي سياستمداران و دولتمردان غربي در امور داخلي ايران و دامن زدن به ناآرامي‌هاي موجود را فراهم مي‌كرد.
توهين به مقدسات و ارزشهاي ناب نظام جمهوري اسلامي ايران در سايتهاي سياسي و شبكه‌هاي اجتماعي اينترنتي كه از بيرون كشور هدايت مي‌شوند مانند سايت‌هاي گويا نيوز ، بي.بي.سي ، روزآنلاين ، يوتيوب ، فيس بوك ، توييتر و ... حمله هكري به سايتهاي اطلاع رساني و خبرگزاري‌هاي رسمي كشور، هدايت، آموزش و تشويق اغتشاشگران براي ايجاد ناامني و آشوب و هتك حرمت مسئولان و توده‌هاي مختلف مردم را مي‌توان در زمره اقدامات سازمان يافته بدخواهان عليه انقلاب برشمرد.
دخالت آشكار بعضي سياستمداران و دولتمردان غربي در امور داخلي ايران و دامن زدن به ناآرامي‌هاي موجود، بيانيه‌نويسي، نامه‌نگاري و قلم فرسايي، راه‌اندازي كمپين عليه انقلاب اسلامي به بهانه‌هاي مختلف و آموزش و تشويق اغتشاشگران حتي براي انجام عمليات تروريستي به منظور ايجاد ناامني در كشور را ميتوان ديگر برنامه‌هاي مدنظر اين شبكه عنوان كرد.
در اين بين قلم فرسايي جمعي از افراد در سايتها و وبلاگهاي شخصي به منظور سودجويي و بهره برداري از جو به وجود آمده در كشور به انضمام پوشش غير واقعي خبري اغتشاشات و دعوت به تجمعات غيرقانوني توسط شبكه‌هايي چون B.B.C فارسي، VOA، راديو آزادي و راديو فردا، همراهي آگاهانه يا ناخودآگاه سايتها و وبلاگهاي نامبرده را با رسانه‌هاي وابسته غرب علني كرد.

برنامه‌هاي از پيش تدوين شده

صادقي، معاون فني و سايبري سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در همين رابطه ضمن اشاره به استراتژي امنيت ملي امريكا طي سالهاي اخير مبني بر تاكيد بر استفاده از فضاي اينترنت به عنوان مهمترين ابزار ديپلماسي عمومي مي‌گويد: افزايش بودجه وزارت دادگستري امريكا در بحث جرائم رايانه‌اي و اينترنتي به منظور جلوگيري از تهديدات مرتبط، ديگر اقدامي است كه ايالات متحده امريكا در اين راستا انجام داد.
همچنين در وزارت امور خارجه اين كشور يك دفتر ويژه براي شناسايي فعالان اينترنتي در سطح دنيا به زبانهاي عربي و فارسي فعال شد.
پروژه هلندي با هدف ايجاد تنوع رسانه اي در ايران در خصوص فرهنگ مجازي در ايران؛ همچنين فعاليت مركز مطالعاتي و امنيتي جورج. سي. مارشال در سال 2007 در خصوص فرهنگ مجازي فارسي زبانان و ايرانيان، مويد توجه روزافزون آمريكايي‌ها به فضاي مجازي است.
صادقي همچنين اظهار مي‌كند: فعاليت‌هاي مطالعاتياي كه در فضاي مجازي صورت مي‌گيرد، نمونه‌هايي از اقدامات و پروژه‌هايي است كه ساماندهي و اجرا شده تا به نتايجي برسند.
به محض اينكه اوباما وارد كاخ سفيد شد، اداره تهديدات اينترنتي را راه‌اندازي كردند؛ حتي در جريان فتنه هم ديديم كه پنتاگون 45 ميليون دلار هزينه كرد تا انواع سايتها به زبانهاي مختلف را در شبكه‌هاي اجتماعي مستقيم يا غيرمستقيم راه‌اندازي كند، با اين هدف كه در فضاي مجازي خبرسازي و جريان‌سازي شود.
محمدنيا ديگر عضو مركز مبارزه با جرائم سازمان يافته سپاه پاسداران، مجموع اين اقدامات كه در قالب شبكه‌هاي مضلين، داركوب، فتنه و پروژه مرصاد كه در قالبهاي سياسي و امنيتي، اخلاقي و ديني و غيره فعاليت مي‌كردند را در پناه يك سيستم برنامه‌ريزي شده و با هدايت و پشتيباني عوامل خارجي و كمك عوامل معاند يا فريب خورده داخلي عنوان مي‌كند.
وي البته به اين موضوع هم اشاره مي‌كند كه ظهور و بروز اين شبكه‌ها حاصل سياستهاي جديد آمريكايي‌ها در فضاي مجازي براي مبارزه با تهديدات است كه نمونه آن را مي‌توان در مسائل فرهنگي، اقتصادي، امنيتي و سياسي ديد كه پروژه گرداب يك نمونه از اين تهاجمات فرهنگي بوده است.
پروژه‌هاي كشف و منهدم شده متصل به سرويسهاي جاسوسي آمريكايي و ديگر كشورهاي غربي پس از انتخابات رياست جمهوري، مصاديق خوبي براي اثبات برنامه‌هاي هدفمند غرب در جهت استفاده از فضاي اينترنت به منظور تقويت توان نظامي در جنگ يك طرفه نرم و حملات مجازي است اما مديران اصلي شبكه فعال در حوزه انتخابات رياست جمهوري دهم، برخلاف ديگر شبكه‌ها از جمله مضلين كه به واسطه گروهك تروريست منافقين حمايت مي‌شدند، به صورت مستقيم از آمريكا حقوق دريافت مي‌كردند.

با هدف تخريب انتخابات و نظام

محمدنيا، فعاليت اين مجموعه را تخليه بانكهاي اطلاعاتي كشور، نفوذ و خرابكاري در سايتهاي اينترنتي ايران، مبارزه با فيلترينگ در داخل كشور، ايجاد امنيت براي كاربران شبكه مجازي عليه جمهوري اسلامي، ايجاد بستر ارتباط امن تلفني و ديتا براي مصاحبه با راديو فردا، راديو زمانه و صداي آمريكا، شعار و شايعه‌سازي، كشته‌سازي و ... برمي‌شمارد.
ارائه حدود 86 ميليون سرويس vpn و فيلترشكن به صورت رايگان به كاربران را از ديگر اقدامات اين شبكه مي‌توان محسوب كرد.
اشراف فني و اطلاعاتي مستمر سپاه در حوزه فضاي مجازي عامل كشف دو شبكه گسترده اطلاعاتي در فضاي مجازي در حال جمع آوري و ارسال اخبار به خارج از كشور است كه با تجزيه و تحليل بر اسناد به دست آمده، يكي با نام ايران پروكسي و ديگري با پوشش سلاح حقوق بشري رصد شد.
به گفته معاون فني و سايبري اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، مركز مبارزه با جرايم سايبري سپاه موفق به كشف اين مطلب شد كه ايران پروكسي توسط سرويسهاي جاسوسي آمريكا ايجاد شده و اهداف خاصي را دنبال مي‌كند. عمده فعاليت آن ايجاد امنيت براي اعضا و كاربران بود .
بدين شكل كه اگر عضوي قصد داشت فعاليتي در فضاي اينترنت انجام دهد با احساس امنيت كامل فعاليت كند و مطمئن باشد شناسايي و رديابي نخواهد شد. با تخصصي كه همكاران سايبري پيدا كردند توانستيم به طور كامل فعاليت اين گروه را رصد كنيم.
وي سرمايه‌گذاري آمريكايي‌ها را در حوزه فضاي مجازي بيش از پيش مي‌داند و عقيده دارد: اين شبكه سند خودساخته براي كشته شدن 72 نفر تهيه كرد و آن را در اختيار مخملباف گذاشت تا او به عليرضا بهشتي در ايران برساند و آنها بدون اينكه بدانند پشت صحنه قضايا كيست به راحتي سند را توزيع كردند.
صادقي البته فعاليت مجموعه فعالان حقوق بشر را در راستاي تخريب چهره ايران همراه و هماهنگ با اين جريان مي‌داند كه موظف بودند ماهيانه 90 گزارش عليه ايران توليد كنند. البته به صحت و كذب محتواي آن كاري نداشتند و فقط دنبال جريان‌سازي بودند. اما با تخصص و اشراف نيروهاي ما در اين حوزه به طور قطع اين اطمينان را مي‌دهم كه با تلاش بي وقفه و شبانه روزي فرزندان اين آب و خاك، آمريكايي‌ها در اين صحنه هم شكست خواهند خورد.

اندكي پيرامون ماهيت مديران فتنه عميق

صادقي در تشريح ماهيت پروژه فتنه عميق در فضاي سايبر به معرفي مديران اصلي اين شبكه مي‌پردازد و مي‌گويد: حسن و علي ب، دانشجوي اخراجي دانشگاه اميركبير دو برادرند كه به اتهام اقدام عليه امنيت كشور از طريق تبليغ عليه نظام و تشويش اذهان عمومي شناسايي و دستگير شده و سايتهاي آنان از دسترس خارج شده است. فعاليت‌هاي مجرمانه اين دو راه‌اندازي و مديريت سايتهاي ضد امنيت كشور، ترويج و اشاعه اخبار دروغ و اكاذيب، تحريك احساسات كاربران با نشر اكاذيب و اخبار دروغين مبني بر كشته شدن مردم، تغيير اخبار و نظرات مردم بنا به سليقه و تفكر خود، اطلاع‌رساني در مورد مراكز تجمع اغتشاش‌گران و شعارهايي كه بايد سر بدهند و غيره بوده است.
اميد.ل، 22 ساله نيز از ديگر مديران پروژه فتنه عميق بود كه ارسال ايميل‌هاي انبوه به منظور دعوت به تجمعات غير قانوني ( ارسال 30 هزار پيام اينترنتي براي تجمع در ميدان بهارستان )، تشويش و تخريب اذهان عمومي با زير سؤال بردن انتخابات و القاي شبهه در آن، دستكاري نمودارهاي آماري مسائل اقتصادي و فرهنگي كشور جهت تمسخر دولت نهم، تراكتهاي تبليغاتي تخريبي و توهيني در مورد دولت نهم و تاكيد بر تقلب در انتخابات از جمله بخشهايي از جرايم وي است.
معاون فني و سايبري اطلاعات سپاه پاسداران در ادامه به عليرضا.ع اشاره دارد و جرايم وي را فراخوان براي تجمع غيرقانوني در مقابل مجلس شوراي اسلامي، ارسال و انتشار ايميل‌هاي حاوي بيانيه و اطلاعيه تحريك‌آميز، تشكيل جنبش وبلاگي سبز، كاريكاتورهاي تخريبي عليه دولت، كاريكاتورها و مطالب تمسخر آميز در مورد رياست جمهوري، نامه جعلي منتسب به فرماندهي نيروي زميني سپاه و غيره عنوان مي‌كند.
امير. الف 32 ساله هم با اجراي طرح خاموشي سبز در 27،26و 28 مرداد، ارائه راهكارهاي مقابله با اقدامات دولت در خصوص طرح خاموشي سبز، ديكتاتور خواندن ملت و دولت ايران، تبليغ طرح خاموشي سبز، ارائه اطلاعاتي در خصوص وضعيت و نحوه كاركرد شبكه برقي كشور به جهت ايجاد خاموشي، ارسال اطلاعات مربوط به انرژي توليد شده نيروگاه‌هاي كشور براي طرح ريزي در خصوص طرح خاموشي سبز، پرداخت 200 دلار به سايت بالاترين براي درج لوگوي خاموشي سبز در بالاي صفحه سايت سياستها و... اين شبكه را هدايت مي‌كرد.

جنگ نرم مختص به زمان انتخابات نبود

به ادعاي كارشناسان، جنگ نرم دشمن كه در اغتشاشات پس از انتخابات رياست جمهوري ظهور و بروز يافت، اقدامي نيست كه مربوط به اكنون باشد و به عبارتي ريشه ساختارشكني‌هايي كه ما اخيرا در اغتشاشات ديديم به سالها قبل باز مي‌گردد؛ به دوراني كه مربوط به دهه‌هاي قبل و آغاز انقلاب اسلامي است.
اسنادي كه از لانه جاسوسي به دست آمده و خبرهايي كه از روزهاي اول انقلاب رسيده نشان مي‌دهد، كساني كه از همان روزها مايل نبودند اين انقلاب به موفقيت برسد از خارج از كشور برنامه‌هايي داشتند و استكبار جهاني نيز برنامه‌هايي براي مقابله با هرگونه نهضت مردمي استقلال طلبانه و به طور خاص نسبت به ملت داشت.
غرب سال‌هاست بودجه‌هايي را براي اين اقدامات اختصاص داده و فعاليتهاي به ظاهر پنهاني تصويب و هزينه مي‌كند اما به محض اينكه متوجه شد انقلاب با خواسته‌هاي آنها پيش نمي‌رود و نميتواند اهدافش را پياده كند اغتشاشات را دامن زد.
همانطور كه سراج كارشناس سياسي نوع حركتي كه ايالات متحده آمريكا بر ضد ايران تدارك مي‌بيند را انتقال از جنگ سخت به نرم عنوان و در تحليل اين مسأله مي‌گويد: روزگاري بحث قدرت در ادبيات استراتژيك و سياسي برابر با قدرت سخت و نظامي بود اما با سير تحول مفهوم مبارزه در قدرت نرم خلاصه شده است كه غربي‌ها از آن به عنوان قدرت جذابيت ياد مي‌كنند.
به اعتقاد اين كارشناس سياسي، آمريكايي‌ها سعي مي‌كنند با استفاده از قدرت رسانه ارزشهاي خود را جهاني كنند. تحولاتي كه در كشور ايران در چند سال اخير اتفاق افتاد و رويكرد به ارزشها و آرمانهاي انقلاب به شكل جدي صورت گرفت، گفتمان ليبراليسم و سكولاريسم به حاشيه رفت و تلاش دشمن براي دوگانه كردن حاكميت شكست خورد، اين تحولات در داخل كشور به نوعي قدرت نرم و دكترين بازدارندگي ايجاد كرد؛ موضوعي كه غرب حاضر به پذيرش آن نيست.
بنابراين مي‌توان گفت، از زماني كه پيروزي انقلاب اسلامي ايران رقم خورد كمينگاه‌هاي مختلفي ارزشهاي اين جامعه را نشانه رفت چرا كه اين تحول عظيم در عصري روي داد كه هويت انساني دچار بحران شده و كرامت انساني تعابيري متفاوت يافته بود، پس تمامي جنبشهاي آزادي‌بخش را فراخواند تا نه تنها ايران بلكه جهان اسلام شاهد تحول و حركتي عظيم با پيام عدالت، توسعه و رفاه بر مبناي معنويت در راستاي آزادي خواهي و آزادگي باشد.
اظهارات " ميشل فوكو " فيلسوف اجتماعي فرانسوي را كه مانند بسياري ديگر از نظريه پردازان غرب لب به اعتراف گشود و انقلاب اسلامي ايران را نجات از بحران معنويت عنوان كرد، مي‌توان شاهدي بر اين ادعا دانست؛ وقتي كه گفت: مردمي كه روي اين خاك [ايران] زندگي مي‌كنند در جستجوي چيزي هستند كه ما غربي‌ها امكان آن را پس از رنسانس و بحران بزرگ معنويت از دست داده‌ايم و آن " معنويت سياسي " است.
منبع:ويژه‌نامه پتك جمهوريت




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط