دستور پخت فریتاتا ماهی آزاد دودی

در ادامه با دستورتهیه یک صبحانه خوشمزه برای آخر هفته آشنا می شوید که از ماهی قزل آلای تکه تکه شده دودی و سایر مواد تهیه می شود و با هر لقمه آن طعم غذاهای دریایی دودی را می چشید، همراه ما باشید.
دوشنبه، 20 دی 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور پخت فریتاتا ماهی آزاد دودی

فریتاتا ماهی آزاد دودی


مواد لازم برای تهیه فریتاتا ماهی آزاد دودی
مواد غذایی مقدار
تخم مرغ هشت عدد
خامه (یا شیر کامل) نصف پیمانه
نمک یک قاشق چای خوری
فلفل سیاه آسیاب شده به مقدار لازم
پاپریکا دودی (اختیاری) یک دوم قاشق چای خوری
کره یک قاشق غذا خوری
موسیر بزرگ (یا یک عدد پیاز قرمز متوسط) خرد شده یک عدد
بچه اسفناج پنج اونس (صد و چهل گرم)
پیازچه خرد شده سه عدد
شوید تازه، خرد شده یک دسته کوچک
ماهی آزاد دودی یک پوند (چهارصد و پنجاه گرم)
پنیر بز، خرد شده سه اونس (هشتاد و پنج گرم)
آووکادو، ورقه شده یک عدد
خامه ترش چهار قاشق غذا خوری


طرز تهیه فریتاتا ماهی آزاد دودی

امروز قصد داریم یک مدل غذای خوشمزه و پرطرفدار را برای آخر هفته آموزش بدهیم. اگر دوست دارید برای آخر هفته یک غذای دریایی و برانچ فانتزی داشته باشید بهترین پیشنهاد است .این فریتاتا دودی ماهی قزل آلا با پنیر بز، اسفناج و آووکادو تهیه می شود. تهیه این غذا وقت زیادی از شما نمی گیرد و در کل به 45 دقیقه زمان نیاز دارد و مقدار غذایی هم که درست می کنید برای چهار نفر کافی خواهد بود پس همراه ما باشید تا با نحوه درست کردن آن آشنا شوید.

ابتدا لازم است توضیحاتی در رابطه با اینکه فریتاتا چیست و برای تهیه آن به چه موادی و چه ابزاری نیاز داریم ارائه دهیم.

فریتاتا چیست؟ اگر تا به حال فریتاتا نخورده اید، پیشنهاد می کنیم که حتما آن را امتحان کنید چون یکی از بهترین انواع غذاست. فریتاتا یک غذای ایتالیایی است و بر پایه تخم‌مرغ که شبیه کیش فرانسوی یا تخم‌مرغ‌ همزده است. معمولاً با گوشت، پنیر و سبزیجات درست می شود. به شما اطمینان می دهیم که اگر این غذا را درست کنید عاشقش می شوید.

مواد اصلی مورد نیاز
تخم مرغ و خامه: برای تهیه فریتاتا که بر پایه تخم مرغ است الزامیست و افزودن خامه فریتاتا را خوشمزه تر می کند.
ماهی آزاد دودی: بهتر است برای این دستور فریتاتا از ماهی قزل آلای دودی "گرم" استفاده کنید. این نوع ماهی قزل آلا به صورت تکه های متوسط ​​دودی می شود که آن را فوق العاده پوسته پوسته و آبدار می کند. برای تهیه این دستور غذا به یک پوند ماهی قزل آلای دودی نیاز داریم شما به راحتی تکه های ماهی را می توانید به قطعات کوچکتر و به صورت لقمه ای خرد کنید.
پنیر بز: پیشنهاد می کنیم از پنیر بز استفاده کنید زیرا به خوبی با ماهی قزل آلای دودی و شوید ترکیب می شود و مزه بی نظیری دارد اگر به پنیر بز دسترسی ندارید یا طعم آن را دوست ندارید می توانید از پنیر فتا، کیزو فرسکو یا حتی پنیر چدار رنده شده هم استفاده کنید.
اسفناج: با افزودن اسفناج طعم فریتاتا فوق العاده می شود در اینجا از بیبی اسفناج استفاده می کنیم.
شوید تازه: استفاده از شوید تازه طراوت بخش ترین طعم را به آن اضافه می کند!قسمت تهیه این غذای خوشمزه است.

ابزار مورد نیاز
ماهی تابه نچسب: حتما از ماهیتابه غیر سمی و نچسب استفاده کنید.
نکته: برای این دستور فقط از تابه نچسب استفاده کنید، در غیر این صورت نمی توانید فریتاتا را از تابه خارج کنید
مینی کفگیر سلیکونی: استفاده از این کاردک ها آپزی را راحت تر پیش می برد.
کاسه مخلوط کن شیشه ای: این کاسه ها برای هم زدن مواد بسیار عالی هستند.
همزن دستی بزرگ: همزن باعث می شود تخم مرغ ها سریع تر مخلوط شوند.

حالا می رویم سراغ درست کردن این غذای بی نظیر.

مرحله اول: آماده کردن مواد و نیم پز کردن فریتاتا
درست کردن این فریتاتا بسیار راحت است، این غذا را می توانید آخر هفته و یا حتی در طول هفته درست کنید و نوش جان کنید. اولین کاری که می کنیم فر را با دمای چهارصد و بیست و پنج درجه فارنهایت روشن می کنیم و اجازه می دهیم گرم شود در این فاصله گاز را روشن کرده و یک ماهیتابه نچسب که بتوان داخل فر هم استفاده کرد را با اندازه متوسط روی حرارت متوسط می گذاریم و ​​گرم می کنیم. یک قاشق غذا خوری کره اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا آب شود. حالا به  کره ذوب شده، نصف پیمانه پیاز قرمز خرد شده  یا یک عدد موسیر بزرگ خرد شده اضافه می کنیم و چهار تا پنج دقیقه تفت می دهیم تا نرم و شفاف شود.
در همین حین که پیاز تفت می خورد در یک کاسه بزرگ هشت عدد تخم مرغ می شکنیم و نصف پیمانه خامه، مقداری فلفل سیاه آسیاب شده و تقریباً یک قاشق چای خوری نمک اضافه می کنیم و با همزن دستی مواد را حدودا دو دقیقه هم می زنیم تا تخم مرغ ها خوب هم بخورند و از لختگی دربیایند.
نکته: برای این دستور می توانید از شیر کامل به جای خامه نیز استفاده کنید.
نکته: در صورت تمایل می توانید به اندازه نصف قاشق چای خوری پاپریکا دودی هم اضافه کنید.

پس از پخته شدن پیاز، پنج اونس بچه اسفناج را به تابه اضافه می کنیم و آرام به مدت دو دقیقه هم می زنیم و اجازه می دهیم اسفناج ها کاملا نرم شوند و بپزند. حالا مخلوط تخم مرغ و خامه و نمک و فلفل را داخل ماهیتابه می ریزیم و با کفگیر هم می زنیم. مطمئن شوید که حرارت روی متوسط ​​ و یا حتی متوسط رو ​​به پایین تنظیم شده است.
توجه کنید که نباید تخم مرغ را تا آخر بپزیم آنها فقط باید تا حدودی پخته شوند (تخم مرغ ها را نیم پز می کنیم). حالا فریتاتا را از روی حرارت برمی داریم و حدود نیمی از ماهی آزاد دودی را داخل آن می ریزیم و چند قاشق غذاخوری پنیر و نیمی از پیازچه خرد شده و مقداری هم شوید تازه خرد شده را روی آن می پاشیم.

دستور پخت فریتاتا ماهی آزاد دودی

دستور پخت فریتاتا ماهی آزاد دودی

دستور پخت فریتاتا ماهی آزاد دودی

دستور پخت فریتاتا ماهی آزاد دودی

مرحله آخر: پخت و تزئین و سرو فریتاتا
فریتاتا را در فر می گذاریم و به مدت 16 تا 20 دقیقه صبر می کنیم تا بپزد و تخم مرغ ها کاملا سفت شوند و پف کنند. بعد از مدت زمان گفته شده ماهیتابه را از فر خارج کرده و باقیمانده ماهی قزل آلای دودی، پنیر، پیازچه و شوید را روی آن می ریزیم و فریتاتا را با آووکادوی برش خورده و خامه ترش تزئین می کنیم همچنین می توانیم مقداری پیاز قرمز ترشی، موسیرهای نازک برش خورده یا حتی کیپر اضافه کنیم حالا فریتاتا آماده سرو است و می توانید آن را میل کنید و لذت ببرید.

دستور پخت فریتاتا ماهی آزاد دودی

در حالی که توصیه می کنیم فریتاتا را بلافاصله پس از پخت سرو کنید، اما اگر دوست دارید مواد آن را آماده کنید و در روز مورد نظر سرو کنید همه را سرهم کنید راهکارهایی وجود دارد که در ادامه بیان می کنیم و شما می توانید آن را زودتر آماده کنید. می توانید هر یک از مراحل را آماده کنید و همه چیز را جدا نگه دارید به این ترتیب که پیاز را سرخ کنید و اسفناج را با پیاز تفت بدهید، سپس روی مخلوط را بپوشانید و در یخچال بگذارید. تخم مرغ ها را با هم مخلوط کرده و روی آن را بپوشانید و در یخچال بگذارید. همه مواد را آماده کنید، آن ها را در کاسه های جداگانه نگه دارید و آن ها را نیز در یخچال نگهداری کنید. هنگامی که نیاز به مونتاژ فریتاتا دارید، فقط فر را از قبل گرم کنید، یک تابه نچسب را گرم کنید و به دستور ادامه دهید.
امیدواریم از این دستور پخت رضایت کامل داشته باشید و آن را درست کنید و در کنار عزیزانتان لذت ببرید.

ارزش غذایی فریتاتا ماهی آزاد دودی
کالری: 540 کیلو کالری | کربوهیدرات: 9 گرم | پروتئین: 39 گرم | چربی: 39 گرم | چربی اشباع شده: 16 گرم | چربی اشباع نشده: 4 گرم | چربی تک غیراشباع: 15 گرم | چربی ترانس: 1 گرم | کلسترول: 411 میلی گرم | سدیم: 1732 میلی گرم | پتاسیم: 865 میلی گرم | فیبر: 5 گرم | شکر: 2 گرم | ویتامین A: 4940IU | ویتامین C: 18 میلی گرم | کلسیم: 180 میلی گرم | آهن: 4 میلی گرم


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.