اختلاف قیمت خودروهای چینی در بازار ایران و چین

خودروهای چینی در حال حاضر از تنوع و کیفیت قابل قبولی برخوردارند، اکنون محصولات چینی سهم بزرگ و مهمی در بازار ایران دارند و بخش عمده‌ای از اخبار خودرو نیز به آن‌ها تعلق می‌گیرد
پنجشنبه، 14 بهمن 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
اختلاف قیمت خودروهای چینی در بازار ایران و چین
طی چند سال اخیر، تغییرات عمده‌ای در بازار خودرو کشور ایجاد شده است. قانون ممنوعیت واردات و تحریم‌های پیاپی سبب شد تا قیمت خودروهای وارداتی به سرعت و میزان قابل توجهی افزایش یابند.

بنابراین، بسیاری از مصرف‌کنندگان هنگام خرید خودرو، محصولات چینی را انتخاب می‌کنند. سایت باما مرجعی مطمئن در دنیای خودرو می باشد که پس از تصمیم به خرید خودرو می توانید به لینک زیر مراجعه کنید. (https://bama.ir/car)

خودروهای چینی در حال حاضر از تنوع و کیفیت قابل قبولی برخوردارند. این خودروها توسط شرکت‌های مختلفی مانند مدیران‌خودرو، کرمان‌موتور، بهمن‌موتور، سیف‌خودرو و ... ارائه می‌شوند. اکنون محصولات چینی سهم بزرگ و مهمی در بازار ایران دارند و بخش عمده‌ای از اخبار خودرو نیز به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

(برای مشاهده جدیدترین خبر خودروهای داخلی و خارجی و شرایط فروش، سرخط مهمترین اخبار و گزارش های خبری خودرو اینجا کلیک کنید) البته ناگفته نماند که این روزها با وجود افزایش شدید قیمت خودرو، خودروهای چینی با قیمت‌های بالایی معامله می‌شوند.

شرکت‌های ارائه‌دهنده خودروهای چینی نیز محصولات جدید خود را با قیمت اولیه بالایی عرضه می‌کنند؛ به طوری که این قیمت‌ها گاهی حتی از قیمت همان خودرو در کشورچین، بسیار بیش‌تر است. برای مثال، مدیران‌خودرو اخیرا محصول جدید خود را با نام «تیگو 8 پرو» معرفی کرده و قیمت آن یک میلیارد و 750 میلیون تومان اعلام شده است که بیش‌تر از حد استاندارد به نظر می‌رسد.

فونیکس تیگو 8 پرو

در واقع «فونیکس» برند جدید مدیران‌خودرو است که از این پس خودروهای لوکس آن تحت این نام عرضه خواهند شد. تیگو 8 پرو، محصول جدید مدیران‌خودرو، روی پلتفرم T1X طراحی شده و به انبوهی از امکانات مجهز است؛ مانند شارژر وایرلس، دوربین 360 درجه، مانیتور سرتاسری، سیستم تهویه اتوماتیک چهارگانه و ... .

تیگو 8 پرو از یک پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ نیرو می‌گیرد که 197 اسب‌بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق گیربکس 7 دنده اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌ها می‌فرستد.
 
همان طور که بالاتر ذکر شد، قیمت اعلام شده برای تیگو 8 پرو، یک میلیارد و 750 میلیون تومان است؛ اما در کشور چین با قیمتی حدود 19.6 هزار دلار به فروش می‌رسد که تقریبا معادل مبلغ 540 میلیون تومان بوده و اختلاف قیمت چشمگیری را نشان می‌دهد. حال باید منتظر ماند و دید که آیا تیگو 8 پرو با چنین قیمتی می‌تواند مشتریان زیادی را جذب کند یا خیر.

 
اختلاف قیمت خودروهای چینی در بازار ایران و چین
 

دیگنیتی بهمن‌موتور

دیگنیتی در واقع خودرو برند چینی دانگ‌‌فنگ است که توسط بهمن‌موتور در ایران عرضه می‌شود. این کراس‌اور به پیشرانه‌ای توربوشارژ و 1.5 لیتری مجهز است که 148 اسب‌بخار قدرت و 220 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و به گیربکس CVT متصل است. دیگنیتی آپشن‌های خوبی را مانند اتوهلد، دوربین 360 درجه، نویگیشن، چراغ بدرقه و ... ارائه می‌دهد.

بهمن‌موتور دیگنیتی را با قیمت 795 میلیون تومان تحویل می‌دهد، اما قیمت آن در بازار به یک میلیارد و 210 میلیون تومان می‌رسد. این در حالی است که در کشور چین همین خودرو با قیمتی بین 16 تا 20 هزار دلار، معادل 450 میلیون تومان، قابل خریداری است.

اختلاف قیمت خودروهای چینی در بازار ایران و چین


کی‌ام‌سی T8

سال گذشته کرمان‌موتور تصمیم گرفت که پیکاپ کمپانی جک را به ایران بیاورد؛ البته آن را تحت نام جدید «کی‌ام‌سی» عرضه کرد. کی‌ام‌سی T8 به یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ مجهز شده که قدرت و گشتاوری معادل 174 اسب‌بخار و 290 نیوتن‌متر تولید می‌کند. پیکاپ کرمان‌موتور علاوه بر ارائه امکاناتی مانند کی‌لس استارتر، دوربین عقب، کروز کنترل و ...، قابلیت آفرود نیز دارد.

این پیکاپ در کشور چین حدود 18 هزار دلار (معادل 495 میلیون تومان) قیمت دارد اما در بازار ایران با قیمت 940 میلیون تومان معامله می‌شود که اختلاف 445 میلیون تومانی را نشان می‌دهد.

ام‌وی‌ام X22 پرو

مدیران‌خودر، نسخه جدید  X22 را با تغییرات ظاهری‌ای، به ویژه در بخش جلو، عرضه می‌کند. این کراس‌اور کوچک، X22 پرو نامیده شده و با زبان طراحی جدید محصولات چری به بازار می‌آید.

البته قسمت عقب خودرو دچار تغییرات زیادی نشده است. مدیران‌خودرو اولین بار خودرو X22 پرو را با قیمت 580 میلیون تومان عرضه کرد، اما اکنون با قیمت 620 میلیون تومانی به دست مشتریان می‌رسد.

این کراس‌اور شهری کوچک در بازار چین حدود 10 هزار دلار، معادل تقریبا 275 میلیون تومان، به فروش می‌رسد که نشان می‌دهد مدیران‌خودرو، این محصول را 345 میلیون تومان گران‌تر به بازار ایران عرضه می‌کند.

چری آریزو 5 توربو جدید

نسخه فیس‌لیفت شده آریزو5 در ایران با نام IE به فروش می‌رسد. این سدان مشخصات جدیدی مانند گیربکس CVT، جلوپنجره جدید، نمایشگر 8 اینچی، طراحی کابین جدید و ... دارد و از پیشرانه‌ای  1.5 لیتری نیرو می‌گیرد.

مدیران خودرو قیمت 720 میلیون تومانی را برای آریزو 5 جدید در نظر گرفته، در حالی که در بازار چین با قیمتی حدود 280 میلیون تومان معامله می‌شود و اختلاف قیمت 440 میلیون تومانی بازار ایران و چین را نشان می‌دهد.

فردا T5

این کراس‌اور محصولی جدید از کمپانی دانگ‌فنگ است که فرداموتور آن را عرضه می‌کند. این خودرو در سال 2020 دچار تغییرات ظاهری‌ای شد، اما فرداموتور آن را با همان ظاهر مدل 2018 به ایران آورده است.

می‌توان فیدلیتی پرایم (محصول بهمن‌موتور) را رقیب اصلی فردا T5 دانست. این خودرو در بازار چین حدود 15 هزار دلار، معادل 412 میلیون تومان، قیمت دارد؛ فرداموتور قیمت آن را رسما اعلام نکرده اما طبق اخباری غیررسمی، باید در حدود 980 میلیون تومان قیمت داشته باشد که در این صورت با بازار چین حدود 568 میلیون تومان اختلاف دارد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط