وظايف منتظران ظهور (1)

مظهر عدل پروردگار ، امام زمان (عج) است و مى‏دانيم كه بزرگ‏ترين خصوصيت امام زمان (عليه الصلاه و السلام)- كه در دعاها و زيارات و روايات آمده است - عدالت مى‏باشد : » يملأ الله به الارض قسطا و عدلا« . (1)
سه‌شنبه، 19 مرداد 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وظايف منتظران ظهور (1)
وظايف منتظران ظهور (1)
وظايف منتظران ظهور (1)






بیانات مقام معظم رهبری :

شناخت حجت خدا و معرفت به آن حضرت

امام زمان (عج) ، مظهر عدل خداوند
مظهر عدل پروردگار ، امام زمان (عج) است و مى‏دانيم كه بزرگ‏ترين خصوصيت امام زمان (عليه الصلاه و السلام)- كه در دعاها و زيارات و روايات آمده است - عدالت مى‏باشد : » يملأ الله به الارض قسطا و عدلا« . (1)
انتظار، مقدمه‏ى معرفت امام عصر (عج)
امروز، روز امام زمان و مهدى موعود محبوب اين امت است. اولا، روز جمعه است. ثانيا، شب ولادت باسعادت اين منجى بشريت است و ما مردمى كه در راه نزديك شدن آرمان امام زمان ساليانى به انتظار و اشتياق و روزگارى به مبارزه و مقاومت گذرانيده‏ايم، به جاست كه از اين موقعيت براى آشنا شدن با اهداف امام زمان اندكى استفاده كنيم. (2)
توجه قلبى به امام عصر (عج) ، لطفى از سوى پروردگار
براى ملت ما، ماجراى حضرت ولى‏عصر (ارواحنا له الفداء ) يك ماجراى بديهى و ضرورى است. حقيقتا ياد آن بزرگوار در دل‏هاى مردم ما هست و مردم، حالت انتظار آن امام همام و توسل و توجه به او را به معناى حقيقى كلمه، در دل و وجود خود دارند. اين هم يكى از الطاف خداوند بر ملت ماست كه در دوران انقلاب، آن بزرگوار در فضاى ذهنى و معنوى جامعه حضور دارد و جوانان با او قلبا ارتباط دارند. (3)
لزوم توجه و تدبر در ادعيه
فقط خواندن دعاى ندبه كافى نيست؛ درس گرفتن و فهميدن آن لازم است. (4)
لزوم توجه قلبى به امام عصر (عج)
در اين روز جمعه‏ى با بركت، اولين جمعه‏ى ربيع المولود، ماهى كه متعلق به پيامبر خداست، [توجه به] اين [نكته لازم] است كه ما هميشه مخصوصا در روزهاى جمعه، توسل و توجه‏مان را به ولى‏عصر ) صلوات الله عليه ( فراموش نكنيم.(5)
حقيقت معرفت امام عصر (عج) خارج از بيان و فهم ما
درباره‏ى بركات اين ميلاد معظم و حقايقى كه در باب وجود اقدس ولى‏عصر ( ارواحنا لتراب مقدمه الفداء) هست، من قادر نيستم سخن تازه‏اى بگويم. درك مراتب معنوى و حقايق الهى در باب اين قطب اعظم عالم امكان و خليفه‏ى خدا و مظهر صفات و اسماى الهى ، در حد زبان و بيان و قلب و فهمى همچون من قاصر نيست. خود آن‏ها بايد درباره‏ى امام زمان سخن بگويند ؛ همچنان كه خود آن‏ها بايد درباره‏ى على بن ابى‏طالب (عليه‏السلام) و بقيه‏ى اولياء و اصفياى دين سخن بگويند. (6)
تلاش براى معرفت به مظهر فضل خداوند
وجود مقدس امام زمان، مصداق وعده‏ى الهى است. همين قدر مى‏دانيم كه اين بازمانده‏ى خاندان وحى و رسالت، علم سرافراز خدا در زمين است. » السلام عليك ايها العلم المنصوب و العلم المصبوب و الغوث و الرحمة الواسعة وعدا غير مكذوب « . او وعده‏ى الهى و مصداق لطف خدا بر انسانيت و بشريت است. او مستوره و نمونه‏اى از اولياء و انبياء و برجسته‏ترين بندگان خداست . او نمايشگر مبلغ فضل الهى بر بنى‏آدم است. اين‏ها چيزهايى است كه خود آنان بيان فرمودند. اگر ما بتوانيم در حد فهم قاصر و ناقص خودمان، رشحاتى از اين گفته‏ها را درك كنيم و بفهميم، خيلى برد كرده‏ايم. (7)
انس با امام عصر (عج)عامل جلب توجهات مهدوى
خداى متعال توفيق دهد كه ما سربازان آن بزرگوار، متوسل و متذكر آن بزرگوار باشيم و انس و رابطه‏ى قلبى و روحى با آن بزرگوار برقرار كنيم. اگر شما از اين طرف انس داشتيد، از آن طرف هم جلب توجه، جلب تذكر و جلب لطف و محبت خواهد شد .(8)
رابطه‏ى قلبى با امام عصر (عج) عامل حفظ نعمت‏ها
با توجه ، تضرع ، نافله ، گفتگوى نيمه شب با خدا و توسل به حضرت ولى‏عصر )ارواحنا فداه ( - كه سيد و سالار بزرگ ما اوست - اين نعمت را حفظ كنيد. همه‏ى چيزها به او برمى‏گردد. (9)
اختلاف شيعيان، عامل تألم قلبى امام عصر (عج)
به برادران شيعه عرض مى‏كنم كه جنگ ميان آحاد شيعه، دل مقدس حضرت بقيت الله ) ارواحنا فداه ( را به درد مى‏آورد و هيچ يك از آحاد شيعه اعم از حزب وحدت و غير آن و مردم غيرحزبى ، مطلقا و به هيچ بهانه حق ندارند با يكديگر جنگ كنند. (10)
پى نوشت ها :
1- در خجسته سالروز ولادت امام زمان (عج) ، 22/12/68
2- در مكتب جمعه، ص 199، 6/4/59
3- بيانات مقام معظم رهبرى به مناسبت نيمه شعبان، 6/10/75
4- در مكتب جمعه، ص 200، 6/4/59
5- در مكتب جمعه ، ص 55، 19/10/59
6- سخنرانى در ديدار با اقشار مختلف مردم و ميهمانان داخلى و خارجى شركت كننده در سمينار » تبيين حكم تاريخى حضرت امام خمينى (ره) « ، در سالروز ميلاد امام عصر (عج) ، 11/12/69
7- سخنرانى در ديدار با اقشار مختلف مردم و ميهمانان داخلى و خارجى شركت كننده در سمينار » تبيين حكم تاريخى حضرت امام خمينى )ره( « ، در سالروز ميلاد امام عصر (عج) ، 11/12/69
8- در ديدار اقشار مختلف مردم به مناسبت ميلاد حضرت مهدى (عج) ، 25/9/76
9- در ديدار با فرماندهان و مسؤولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامى ، 29/6/74
10- پيام رهبر انقلاب به مردم افغانستان، جمهورى اسلامى 13/4/74
منبع:http://farsi.khamenei.ir
ادامه دارد...




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.