تماشای گوشه‌ای از حیات وحش جذاب در کیش

این آکواریم با داشتن هفتاد گونه ماهی و صد گونه خزنده، تنوع خلیج‌فارس را در قابی بزرگ برای بازدیدکنندگان نمایش می‌دهد.
چهارشنبه، 25 خرداد 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
تماشای گوشه‌ای از حیات وحش جذاب در کیش
کیش از مقاصد لوکس، هیجان‌انگیز و بهشت انواع سرگرمی‌ها در ایران است. در کنار جاذبه‌های دیدنی و تاریخی، تفریحات متنوع این جزیره تجربه فراموش‌ناشدنی را برای گردشگران رقم می‌زنند. از جمله‌ی این تفریحات بازدید از جاذبه‌های دیدنی طبیعی و کلکسیون‌های حیوانات و گیاهان در کیش است. در این مقاله سعی داریم شما را با این مجموعه‌های طبیعی آشنا کنیم.
دلفیناریوم کیش

باغ پرندگان کیش

باغ پرندگان کیش در جنوب شرق جزیره واقعع شده و بخشی از مجموعه دلفین‌های کیش است. این باغ میزبان نزدیک به ۶۰ گونه مختلف است. از انواع طوطی‌های سبز، طوطی سفید، کاسکو، طاووس و طاووسک گرفته تا پرنده بهشتی، شترمرغ، مرغ سقا و قرقاول چینی، همگی در بخش پرندگان در قفس و یا در قسمت پرندگان آزاد این باغ زندگی می‌کنند.

در بخش میانی پارک، برکه آبی ساخته شده که می‌توانید در آن پرندگان آبی مثل فلامینگو‌ها، پلیکان‌ها، درنای تاج‌دار، قو‌ها و انواع لک‌لک‌ها را ببینید.

دلفیناریوم

کمی دورتر از بخش باغ پرندگان، آکواریوم آب شوری وجود دارد که انواع مختلف پستانداران دریایی در آن نگهداری می‌شود. به این مجموعه دلفیناریوم یا پارک دلفین‌ها گفته می‌شود. حرکات نمایشی جالب و بازی دلفین‌ها با توپ، حلقه و کشیدن نقاشی علت شهرت این دلفیناریوم است.

در این آکواریوم آب شور دیگر جانوران دریایی مثل شیر دریایی، گراز دریایی، گربه دریایی و پنگوئن نیز نگهداری می‌شود. دلفیناریوم به صورت ویژه برای کودکان بسیار جذاب است، پس اگر در سفرتان به کیش کودکان همراه شما هستند حتماً برای دیدن از این مجموعه برنامه‌ریزی کنید. فضای سبز پارک دلفیناریوم کیش دارای حدود صد گونه گیاهی متناسب با خاک مرجانی و اقلیم جزیره کیش است.

درختانی مانند نخل، بنجامین بزرگ، اوکالیپتوس، درختان لور، آکاسیا، مورد، کهور، گل ختمى، شیشه شور، تکوما، سیاه نوفیلد و بیش از ۲۵ گونه کاکتوس همگی فضایی بی‌نظیر در این پارک ایجاد کرده اند.

آکواریوم کیش

آکواریوم کیش نیز بخش دیگری از مجموعه دلفیناریوم در این جزیره است. اگر به دنیای زیر آب علاقه‌مند بازدید از این آکواریوم می‌تواند به اندازه‌ی غواصی در آب‌های خلیج‌فارس برایتان جذاب باشد.

این آکواریم با داشتن هفتاد گونه ماهی و صد گونه خزنده، تنوع خلیج‌فارس را در قابی بزرگ برای بازدیدکنندگان نمایش می‌دهد. این مجموعه دو آکواریوم با حجم‌های ۵۰ هزار لیتر و ۲۰ هزار لیتر دارد. آکواریوم بزرگ‌تر محل نگهداری کوسه، ماهی‌ها و آبزیان بزرگ و آکواریوم کوچک دارای انواع ماهی‌های رنگارنگ و کمیاب است.

از انواع خزندگانی که در این مجموعه وجود دارند می‌توان به ماربوآ، مار پرنده تایلند، سوسمار ایگوانا، عقرب سیاه آفریقایی و… اشاره کرد. لاک‌پشت عظیم‌الجثه‌ی دو متری از خاص‌ترین موجوداتی است که در این آکواریوم می‌توانید از نزدیک ببینید. دیدن حیوانات تاکسیدرمی مثل مار، تمساح و پرندگان در بخش دیگری از این آکواریوم هم جذاب است.

خرید بلیط هواپیما
اگر برای سفر به دنبال وبسایتی مطمئن برای خرید بلیط هواپیما تهران کیش هستید، به اسنپ‌تریپ مراجعه کنید. این پلتفرم در حوزه‌ی گردشگری خدماتی چون فروش بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس را ارائه می دهد.


در بخش پروازهای داخلی در وبسایت یا اپلیکیشن اسنپ‌تریپ می‌توانید نام مبدا و مقصد و تاریخ پروازتان را وارد کرده و دکمه جستجو را بزنید. به شما لیستی از بلیط هواپیما چارتر و سیستمی نمایش داده خواهد شد. با انتخاب بلیط مناسب و وارد کردن مشخصات فردی به راحتی می‌توانید بلیط پروازتان را به صورت آنلاین تهیه کنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.