بهترین مقاصد گردشگری ایران برای پاییز

اگر دوست دارید برای سفری هیجان‌انگیز و پرخاطره در پاییز پیش‌رو برنامه‌ریزی کنید، ما قصد داریم تا در مورد بهترین مقاصد گردشگری ایران برای پاییز با شما اشتراک اطلاعات داشته باشیم.
يکشنبه، 20 شهريور 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
بهترین مقاصد گردشگری ایران برای پاییز
پاییز یکی از بهترین فصل‌های سال برای سفر است. دمای مناسب، طبیعت زیبا و رنگارنگ و همچنین خلوت‌تر بودن مقاصد توریست‌پذیر نسبت به تابستان مهم‌ترین عواملی هستند که از پاییز فصلی ایده‌آل برای سفر ساخته‌اند.

اگر دوست دارید برای سفری هیجان‌انگیز و پرخاطره در پاییز پیش‌رو برنامه‌ریزی کنید، این مقاله مخصوص شماست. قرار است در این نوشته با شما از بهترین مقاصد گردشگری ایران برای پاییز حرف بزنیم. با ما همراه باشید.

هرمز

قشم و خلیج فارس یکی از مقاصدی است که حتما باید در برنامه مسافرت پاییزه خود جا بدهید. جزیره قشم و تمام توابع آن با دمای مطلوبی که در پاییز و زمستان دارند، یکی از دلپذیرترین مقاصد گردشگری در شش ماهه دوم سال هستند.

جزیره هرمز به دلیل عوارض خاص طبیعی خود، یکی از شگفت‌انگیزترین جزایر ایرانی محسوب می‌شود. دره رنگین کمان، جنگل حرا، ساحل شب‌تاب، شن‌های رنگین جزیره هنگام، غار الهه نمک، قلعه پرتغالی‌ها و البته برنامه‌های تفریحی مانند غواصی از فعالیت‌هایی است که حین سفر به این جزیره نباید از دست بدهید.

واقعیت این است که دیدنی‌های هرمز آنقدر زیاد هستند که برای دیدن از همه آن‌ها حتما باید دفعه اول با کسی که با جزیره آشناست به این مکان سفر کنید. می‌توانید برای این منظور سفرتان را با تور هرمز پیش ببرید تا در نهایت هزینه‌های تمام شده هم بسیار کمتر از مسافرت شخصی شود.

شیراز

شیراز یکی از بهترین مقاصد گردشگری در فصل پاییز است. تقریبا همه ما از جاذبه‌های گردشگری پاییز باخبریم و از طرفی آب‌وهوای این شهر در فصل پاییز بسیار مطبوع و دلچسب است.

از طرفی اگر مهرماه به این شهر سفر کنید، می‌توانید این شانس را داشته باشید که در بزرگداشت حافظ کنار مقبره او در حافظیه باشید. هوای بارانی و حافظیه و حال خوب؛ چه چیزی از این بهتر؟


 
بهترین مقاصد گردشگری ایران برای پاییز
 

کویر مرنجاب

شش ماه دوم سال، مخصوصا فصل پاییز، یکی از بهترین اوقات برای سفر به مناطق گرمسیر و مخصوصا کویر است. استان اصفهان یکی از جذاب‌ترین کویرهای ایران را در دل خود جا داده است و می‌تواند مقصدی ایده‌آل برای دوست‌داران کویر و کویرنوردی باشد.

کویر مرنجاب در شهرستان آران و بیدگل قرار گرفته است و شن‌های روان آن جان می‌دهند برای پیاده‌روی. اگر دوست دارید شب را در کویر مرنجاب کمپ بزنید، می‌توانید از کاروانسرای مرنجاب دیدن کنید.

این کاروانسرای تاریخی که از دوره صفویه در این منطقه ساخته شده است، هم فال است و هم تماشا. این کاروانسرا برای اقامت گردشگران هم برنامه تدارک دیده است و شما می‌توانید در اتاق‌های این بنای تاریخی اقامت داشته باشید.

مازندران

مازندران در هر فصلی زیباست و در پاییز زیباتر! خوبی مازندران، دسترسی مناسب و مراکز اقامتی متعدد البته طبیعت بکر و زیبا است. مازندران در پاییز هوای متعادل و خنکی دارد و می‌تواند گزینه‌ای عالی برای سفر پاییزه شما باشد.

دیدنی‌های اطراف سوادکوه مانند جنگل راش، دریاچه شورمست یا دیدنی‌های بابل مانند هفت آبشار از دیدنی‌هایی هستند که در پاییز درست مانند نقاشی آبرنگ به نظر می‌رسند. برای تماشای این صحنه‌های زیبا حتما مازندران را به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری پاییزه خود در نظر بگیرید.

خوزستان

همانقدر که سفر به اردبیل در تابستان جذاب است، سفر به خوزستان در پاییز و زمستان می‌تواند تجربه‌ای هیجان‌انگیز باشد. خوزستان استانی با جاذبه‌های طبیعی و البته تاریخی، یکی از مقاصد کمتر شناخته شده گردشگری در پاییز است.

سفر به دزفول، اندیمشک و شوش می‌تواند تجربه‌ای متفاوت برای شما رقم بزند. جاذبه‌هایی مانند زیگورات چغازنبیل، سازه‌های آبی شوشتر، قلعه سلاسل و دره انار دزفول تنها چند جاذبه از دیدنی‌های این استان زیبا هستند.

شما می‌توانید برای تجربه بهتر سفر به این استان، از یکی از شرکت‌های گردشگری تور خوزستان را رزرو کنید تا در کمترین زمان ممکن، از بیشترین دیدنی‌های این استان بهره ببرید.

یزد

یزد، دومین شهر تاریخی جهان و یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های توریستی ایران است که تا قبل از پاندمی کرونا، همیشه میزبان گردشگران خارجی زیادی بوده است. باید بگوییم که پاییز بهترین فصل برای سفر به یزد محسوب می‌شود و این شهر می‌تواند یکی از بهترین مقاصد سفرهای پاییزی شما باشد.

تماشای آتشکده زرتشتیان، موزه آب، میدان امیرچخماق، بافت تاریخی و بازارهای دیدنی و سنتی یزد در کنار لذت بردن از باغ‌های انار تفت که در پاییز در اوج زیبایی هستند، از دیدنی‌هایی هستند که نباید در سفر به یزد از دست بدهید.

سیستان و بلوچستان

به نظر من سیستان و بلوچستان یکی از جذاب‌ترین استان‌های ایران است و سفر به آن در پاییز و زمستان، می‌تواند تجربه‌ای فراموش نشدنی برایتان بسازد. این استان علاوه‌بر بافت تاریخی، جاذبه‌های طبیعی فراوانی دارد که نظیر آن را در هیچ جای ایران نخواهید دید.

سواحل شب‌تابی تنگ، ساحل درک، ساحل صخره‌ای، بندر کنارک، گل‌افشان، دره مریخی، دریاچه صورتی لیپار و جاده صخره‌ای کنارک به چابهار از جمله جاذبه‌های گردشگری طبیعی این استان هستند که نظیر آن در ایران قابل مشاهده نیست.

اگر دوست دارید سفری متفاوت در پاییز و زمستان داشته باشید، حتما به سیستان و بلوچستان زیبا فکر کنید.

 
بهترین مقاصد گردشگری ایران برای پاییز
 

بوشهر

بوشهر هم یکی از مناطق گرمسیر ایران است که می‌تواند مقصدی خاطره‌انگیز برای سفر پاییزی شما باشد. شاید بسیاری از شما با دیدنی‌های بوشهر به اندازه استان‌هایی مانند اصفهان و فارس آشنا نباشد. اما باید بدانید که این استان زیبا و دیدنی هم جاذبه‌های تاریخی زیادی دارد و هم ساحل بکر و کم‌نظیر آن، دیدنی است.

دیدنی‌های بندر سیراف مانند گورستان صخره‌ای، گنبد نمکی جاشک، گوردختر براز جان، موزه رئیسعلی دلواری، بافت تاریخی شهرستان بوشهر، ساحل صخره‌ای و چندین بنای تاریخی در این شهر، از جاذبه‌هایی هستند که می‌توانند برنامه سفر شما را حسابی شلوغ کنند.

شما می‌توانید هم با تور بوشهر و هم به صورت شخصی به این استان سفر کنید و از جاذبه‌های کمتر دیده شده آن لذت ببرید.

و در آخر

سرزمین چهار فصل ایران، دست هر گردشگر را برای تجربه انواع آب و هوا در هر موقع از سال باز گذاشته است. ما در این مقاله تنها به بخشی از دیدنی‌های کشورمان در پاییز اشاره کردیم.

اگر در پاییز پیش‌رو برنامه‌ای برای سفر دارید و مقصدتان هیچ‌کدام از جاذبه‌های این لیست نیستند، حتما از آن با ما صحبت کنید. به نظرتان چه جاذبه دیگری را می‌توان به این لیست اضافه کرد؟ برای آگاهی از جذابیت های گردشگری ایران از شما دعوت می‌کنیم به سایت آرند تور مراجعه کنید.


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.