معرفی 7 کیک تولد با امکان پخت سریع و آسان

در برخی از رسپی های کیک تولد، به دلیل استفاده زیاد از خامه در رویه ی کیک، کیک پز از شکر استفاده نمیکند و سعی میکند با اب میوه و ... شیرینی را وارد کیک کند
سه‌شنبه، 29 شهريور 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
معرفی 7 کیک تولد با امکان پخت سریع و آسان
یکی از مهمترین فاکتورهای یک جشن تولد، حتی اگر جشن تولد تک نفری نیز باشد! کیک آن است. کیک تولد یک نفره نیز میتواند به میزان قابل توجهی حال دل ما را خوب کند. در این نوشته به معرفی 7 کیک مخصوص که بیشتر به عنوان کیک تولد شناخته میشوند خواهیم پرداخت . با ما همراه باشید .

1- کیک اسفنجی :

یکی از اولین کیک هایی که برای مراسم تولد پیشنهاد میشود ، کیک اسفنجی است. طرز تهیه کیک اسفنجی برای تولد بسیار آسان است و تنها تفاوت ان نسبت به سایر کیک های تولد، همزنی زیاد آن و میزان استفاده بالا از تخم مرغ می باشد.

این کیک گزینه ای بسیار مناسب برای خامه کشی می باشد. با استفاده از یک خامه کشی ساده و مناسب می توانید ظاهر این کیک را نیز بسیار زیبا کنید و در کنار یک کیک نرم و ترد ، ظاهری دلپذیر نیز به آن بدهید.

کیک اسفنجی در مدل های مختلفی تولید میشود که برای تولد بهتر است کیک به صورت دایره برش داده شده و سپس خامه کشی روی آن انجام گیرد.

2- کیک تولد مخصوص :

در سری دسته های آموزش آشپزی برخی از رسپی ها وجود دارند که به صورت اختصاصی به یک دسته متعلق می باشند. در این بین در دسته ی کیک ها ، یک سری از کیک ها با عنوان کیک تولد شناخته میشوند. کیک هایی که در داخل انها از گردو و یک لایه میوه استفاده شده است و از این رو لذت بسیار بالایی به همراه دارد.

در طرز تهیه این کیک ها ، هدف اصلی تولید کننده ، طراحی کیک است . طعم این کیک ها اصولا یک طعم می باشد ولی طراحی ها و استفاده از فوم و خامه در آنها میتواند سبب دلپذیر شدن شکل کیک شده و توجه های بیشتری را به خود جذب کند.

در برخی از رسپی های کیک تولد، به دلیل استفاده زیاد از خامه در رویه ی کیک، کیک پز از شکر استفاده نمیکند و سعی میکند با اب میوه و ... شیرینی را وارد کیک کند. در نتیجه در هنگام مصرف شیرینی اصطلاحا دل مصرف کننده را نخواهد زد.

3- کیک خیس :

استفاده از کیک خیس بیشتر در دورهمی هایی که با تعدادی محدود برای مثال 2 3 نفری می باشد توصیه می گردد. کیک خیس گزینه ای بسیار مناسب برای چنین میهمانی هایی است.

هم بسیار لذیذ است و هم از زیبایی بالایی برخوردار است. با اینکه در کیک خیس از خامه استفاده نمیشود ولی استفاده از شکلات و یا مایع کاکائویی سبب تولید یک کیک بسیار خوشطعم خواهد شد.

انواع روش های مختلفی برای درست کردن کیک خیس وجود دارد که از آنجمله می توان به کیک خیس مجلسی ، کیک خیس ساده ، کیک خیس ترکیه ای و ... اشاره کرد.

کیک خیس ترکیه ای به کیک خیسی گفته میشود که شباهت بسیاری به کیک های براونی دارد. این نوع کیک ها به صورت تکی و تکه ای نیز سرو میشوند و بسیار لذیذ می باشند.


 
معرفی 7 کیک تولد با امکان پخت سریع و آسان

4- کیک شیفون پرتقالی :

برای تولدهایی که در 3 4 ماهه ی پایانی سال است، استفاده از پرتقال می تواند طعم کیک را بسیار دلپذیرتر کند. کیک های شیفون پرتقالی از جمله خوشطعم ترین کیک های میوه ای هستند که از نظر بافت بسیار نرم می باشند.

در این کیک ها تولید کننده می تواند به جای استفاده از آب ، از آب پرتقال استفاده کند. در این صورت میزان مصرف شکر نیز کاهش پیدا میکند.

کیک های شیفون انواع مختلفی دارند که در نمونه های پرتقالی علاوه بر قرار دادن پرتقال در داخل کیک، از شیره ی پرتقالی نیز می توان در تزئین کیک استفاده کرد.

5- کیک هامینگ برد :

کیک هامینگ برد به صورت اختصاصی متعلق به امریکای جنوبی می باشد. این کیک بسیار خوشطعم در داخل شاکله ی خود از موز و اناناس بهره برده است. اما شاید بتوان گفت خوشطعم ترین قسمت این کیک تهیه ی خامه ای پنیری و استفاده از آن در کیک می باشد که طعم کیک را به میزان قابل توجهی خوشطعم میکند.

روش های مختلفی برای تهیه ی کیک هامینگ برد وجود دارد که بسته به در دسترس بودن میوه های مختلف انجام می باشد.

6- کیک صبحانه ویژه :

کیک صبحانه به سرعت تهیه میشود، در تهیه ان از مواد گرانقیمتی استفاده نمیشود، کیک هم میتواند سبک باشد و هم میتواند کیکی سنگین در نظر گرفته شود. به طور کلی کیک های صبحانه ای که به صورت کیک های طولی تولید میشوند، در بین اعضای خانواده از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار می باشند.

این کیکی ها هم ساده تهیه میشوند و هم اینکه سرعت تهیه ی آنها بسیار بالاست !

7- تهیه چیز کیک

چیزکیک را عموما به صورت تنها کیک موجود در مراسم تولد تلقی نمیکنند. از این کیک به عنوان کیک پوششی در کنار سایر کیک ها می توان نام برد. روش تهیه چیزکیک ها عموما به صورتی است که میزان شیرینی انها به دلیل استفاده از بسیکویی در مدل های معمولی ، بیش از حد می باشد و ممکن است ازار دهنده باشد .

از این رو بهتر است در مراسم تولد این نوع کیک در کنار سایر کیک ها سرو شود.

نتیجه گیری :

طرز تهیه کیک های مختلف بسته به میزان تسلط شما و همینطور سختی یا آسانی روش تهیه کیک متفاوت می باشد. از این رو پیشنهاد میشود در زمان تهیه کیک ابتدا روش های تولید کیک و تصاویر کیک های تولیدی را مشاهده کنید و پس از بررسی امکان تولید چنین کیک هایی توسط شما، اقدام به تولید کیک کنید .


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.