طرز تهیه کیک پنیری

در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه یک نوع کیک پنیر خامه ای آشنا کنیم. این دستور با استفاده از 9 ماده ساده یک کیک پنیری عالی تولید می کند، این کیک پنیری مورد علاقه جدید شما خواهد بود. برای جلوگیری از خراب شدن کیک، زمان پخت و دمای پخت را به دقت دنبال کنید، همراه ما باشید.
يکشنبه، 27 آذر 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کیک پنیری

مواد لازم برای تهیه کیک پنیری

مواد غذایی مقدار
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق یک و یک دوم پیمانه (345 گرم) 
پنیر خامه ای پر چرب، نرم شده در دمای اتاق هشت اونس (226 گرم)
شکر گرانول سفید دو و یک دوم پیمانه (500 گرم)
خامه ترش، به دمای اتاق رسیده یک سوم پیمانه (80 گرم)
عصاره وانیل خالص دو قاشق چای خوری
تخم مرغ درشت، به دمای اتاق رسیده شش عدد
آرد کیک سه پیمانه (354 گرم)
بیکینگ پودر یک دوم قاشق چای خوری
نمک یک هشتم قاشق چای خوری
اختیاری برای سرو: خامه فرم گرفته خانگی و توت تازه به مقدار لازم


طرز تهیه کیک پنیری

در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه یک نوع کیک پنیر خامه ای آشنا کنیم. این دستور با استفاده از 9 ماده ساده یک کیک پنیری عالی تولید می کند، این کیک پنیری مورد علاقه جدید شما خواهد بود. برای جلوگیری از خراب شدن کیک، زمان پخت و دمای پخت را به دقت دنبال کنید، همراه ما باشید.
برای تهیه این کیک در کل به چهار ساعت زمان نیاز داریم که پانزده دقیقه برای آماده سازی مواد اولیه، یک ساعت و بیست دقیقه برای پخت و الباقی برای تزئین و خنک کردن آن صرف می شود همچنین با مواد اولیه اشاره شده در این دستور می توانیم دوازده الی چهارده تکه کیک آماده کنیم.

مرحله اول: گرم کردن فر و آماده کردن قالب
فر را با دمای 325 درجه فارنهایت (163 درجه سانتی گراد) روشن می کنیم تا گرم شود. به دمای فر دقت کنید، یک قالب با ظرفیت ده الی دوازده پیمانه ای Bundt را با کره یا اسپری خوب چرب می کنیم و کنار می گذاریم.
مرحله دوم: آماده کردن مایه کیک
در یک کاسه بزرگ با استفاده از همزن دستی یا برقی، سیصد و چهل و پنج گرم کره را با سرعت بالا حدود دو دقیقه هم می زنیم تا یکدست و کرم رنگ شود. سپس دویست و بیست و شش گرم پنیر خامه ای را به کره اضافه می کنیم و با سرعت زیاد حدود یک دقیقه دیگرهم می زنیم تا کاملا یکدست شوند. بعد پانصد گرم شکر را اضافه می کنیم و حدود یک دقیقه دیگربا دور تند هم می زنیم تا مخلوط شوند، سپس هشتاد گرم خامه ترش و دو قاشق چای خوری وانیل به مخلوط اضافه می کنیم و با دور تند هم می زنیم تا یکدست و کرم رنگ شوند. کناره ها و کف کاسه را با کاردک پلاستیکی می تراشیم و وسط کاسه جمع می کنیم و دوباره هم می زنیم.

مرحله سوم: ادامه آماده کردن مایه کیک
شش عدد تخم مرغ را یکی یکی اضافه می کنیم و هر بار با سرعت کم هم می زنیم تا تخم مرغ ها خوب ترکیب شوند. مواظب باشید بعد از اضافه کردن تخم مرغ ها مخلوط را زیاد هم نزنید. وقتی ششمین تخم مرغ هم ترکیب شد، همزن را متوقف کرده و سیصد و پنجاه و چهار گرم آرد کیک، یک دوم قاشق چای خوری بکینگ پودر و یک هشتم قاشق چای خوری نمک را داخل مواد الک کرده و اضافه می کنیم. حتما با سرعت متوسط ​​ هم می زنیم تا مخلوط شوند توجه کنید که بیش از حد مخلوط نمی کنیم. با استفاده از یک کاردک پلاستیکی یا همزن محکم، مایه کیک را هم می زنیم تا مطمئن شویم که هیچ آرد گلوله شده ای در ته کاسه وجود ندارد. مایه کیک کمی غلیظ و خامه ای خواهد بود.

مرحله چهارم: ریختن مایه کیک در قالب
مایه کیک را در قالب آماده شده می ریزیم و قالب را یک یا دو بار روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی آن خارج شود و در سطح مایه حباب های هوا ظاهر شود.

طرز تهیه کیک پنیری

مرحله پنجم: پخت کیک
قالب را داخل فر گذاشته و به مدت هفتاد و پنج الی نود و پنج دقیقه می پزیم. زمان که به نیمه رسید روی کیک را با فویل آلومینیومی می پوشانیم تا مطمئن شویم که سطح آن بیش از حد قهوه ای نمی شود. نکته کلیدی برای کیک پنیری، زمان پخت طولانی و دمای کم است. برای تست آماده بودن از خلال دندان استفاده کنید. وقتی داخل کیک فرو کردید و کاملا تمیز بیرون آمد، کیک پنیری آماده است. این یک کیک بزرگ و سنگین است، بنابراین اگر در فر شما پخت آن کمی بیشتر طول کشید، نگران نباشید چون دمای فرها باهم متفاوتند پس صبور باشید.

مرحله ششم: خنک کردن کیک
کیک را از فر خارج کرده و به مدت دو ساعت اجازه می دهیم داخل قالب بماند تا خنک شود. سپس کیک پنیری که کمی خنک شده است را روی توری سیمی یا ظرف سرو برمی گردانیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود.

مرحله هفتم: تزئین کیک
کیک را با چاشنی های اختیاری مانند خامه فرم گرفته خانگی یا قنادی و انواع توت های تازه تزئین می کنیم و د ظرف مناسب قرار می دهیم.

مرحله آخر: سرو و نگهداری کیک
کیک را برش می زنیم و به همراه یک فنجان چای یا قهوه سرو می کنیم و روی باقی مانده آن را محکم می پوشانیم و تا دو روز در دمای اتاق و تا پنج روز در یخچال نگهداری می کنیم.
امیدواریم از این دستور راضی باشید و آن را درست کنید و در کنار عزیزانتان میل کنید و لذت ببرید. نوش جان!

نکات کلیدی برای بهتر شدن دستور پخت
دستورالعمل انجماد: کیک پنیری پخته شده و خنک شده را در 1 تا 2 لایه نایلون و سپس یک لایه فویل آلومینیومی بپیچید و تا 3 ماه فریز کنید. برای یخ زدایی هم اجازه دهید یک شب در بسته بندی پلاستیکی و فویل در یخچال بماند، سپس قبل از برش زدن و سرو به دمای اتاق برسانید.

قالب کیک: مایه کیک را در دو قالب مستطیلی شکل 9×5 اینچی چرب شده بریزید. هر کدام را در دمای 325 درجه فارنهایت (163 درجه سانتیگراد) حدود 60 دقیقه بپزید. یا تمام مواد را نصف کنید تا یک تکه کیک 9×5 اینچی درست شود.

آرد کیک: برای کسب بهترین نتیجه، به شدت آرد کیک را توصیه می کنیم. می‌توانید آن را از فروشگاه های لوازم قنادی تهیه کنید.

عصاره بادام یا طعم دهنده های دیگر: همراه با عصاره وانیل، کمی عصاره بادام را مخلوط کنید. این  قسمت اختیاری است، اما استثنایی ترین طعم را به کیک اضافه می کند! ما معمولاً حدود یک قاشق چای خوری عصاره بادام استفاده می کنیم. یا از یک قاشق چای خوری عصاره لیمو، عصاره پرتقال، عصاره نارگیل یا هر طعم مورد علاقه خود می توانید استفاده کنید.

چند نکته نهایی موفقیت
نکته اول:
دستور پخت را به دقت دنبال کنید و از مواد تشکیل دهنده و اندازه های ذکر شده استفاده کنید.

نکته دوم:
کیک را با دمای کم و آهسته بپزید، کیک پنیری یک کیک بزرگ و سنگین است و به فر با دمای پایین تری نیاز دارد. اگر کیک شما بیش از 90 دقیقه طول کشید، نگران نباشید.

نکته سوم:
قبل از شروع همه مواد را به دمای اتاق برسانید. مواد به دمای اتاق رسیده نوید یک کیک با بافت یکنواخت را می دهد. مواد سرد با هم امولسیون نمی شوند و کیک پنیری به درستی پخته نمی شود.

نکته چهار:
اطمینان حاصل کنید که هر تخم مرغ قبل از اضافه کردن تخم مرغ بعدی مخلوط شده است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.