فاصله آنتالیا تا آلانیا چقدر است؟

برای مثال اگر شما تور آنتالیا را تهیه کرده باشید این احتمال وجود دارد که در بخشی از سفر خود به شهر آلانیا نیز سری بزنید. دانستن فاصله آنتالیا تا آلانیا و نحوه دسترسی به آلانیا از شهر آنتالیا امری ضروری است. در این متن سعی داریم شما را با فاصله این دو شهر و همچنین جاذبه ‌های آن ‌ها آشنا نماییم.
سه‌شنبه، 29 آذر 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
فاصله آنتالیا تا آلانیا چقدر است؟
کشور ترکیه دارای شهر‌های بسیار زیبا و دیدنی بوده به همین سبب سالانه بسیاری از گردشگران و مسافران این شهر را به عنوان مقصد گردشگری و تفریحی خود انتخاب می ‌کنند.

از استان آنتالیا و شهر آلانیا می ‌توان به عنوان معروف ‌ترین و محبوب ‌ترین شهر‌ها و استان ‌های این کشور نام برد. بسیاری از مسافرانی که به کشور ترکیه سفر کرده ‌اند در سفر خود به این دو شهر فوق العاده زیبا و دیدنی سر می‌ زنند.

برای مثال اگر شما تور آنتالیا را تهیه کرده باشید این احتمال وجود دارد که در بخشی از سفر خود به شهر آلانیا نیز سری بزنید. دانستن فاصله آنتالیا تا آلانیا و نحوه دسترسی به آلانیا از شهر آنتالیا امری ضروری است. در این متن سعی داریم شما را با فاصله این دو شهر و همچنین جاذبه ‌های آن ‌ها آشنا نماییم.


فاصله آلانیا از آنتالیا با استفاده از نقشه
مسافران و گردشگران می ‌توانند با استفاده از نقشه راهنما در خصوص فاصله آلانیا با آنتالیا و همچنین مسیر‌های دسترسی به این شهر آشنا شوند. نقشه این شهر و استان را می‌ توانید در زیر مشاهده نمایید.

شهر آلانیا یکی از معروف ‌ترین شهر‌های استان آنتالیا بوده که در منطقه ‌ای به نام اک قرار گرفته است. این شهر آب و هوای بسیار خوبی دارد و همچنین دارای تفریحات گردشگری، تفریحی، تاریخی و دریایی بسیاری است. به همین سبب بسیاری از افراد در سفر خود به آنتالیا به این شهر نیز سری می ‌زنند.

راه‌ های رسیدن از آنتالیا به آلانیا

در ابتدا لازم است ذکر شود که فاصله آنتالیا تا آلانیا در حدود 130 کیلومتر تخمین زده می‌ شود. به طور کلی دسترسی به شهر آلانیا از آنتالیا به روش‌ های مختلفی امکان پذیر بوده برای مثال یکی از راه ‌های رفتن به آلانیا از آنتالیا استفاده از ماشین ‌های سوار است.

به علاوه جالب است بدانید از آنتالیا به آلانیا و همچنین از تهران به آلانیا پرواز‌هایی وجود دارند. البته اگر شما دارای ماشین شخصی هستید می‌ توانید با استفاده از اتومبیل شخصی خود به این شهر برسید.

دسترسی به آلانیا از طریق پرواز

همان ‌طور که ذکر کردیم یکی از راه‌ های دسترسی به شهر آلانیا، استفاده از هواپیما است. فرودگاه شهر آلانیا که اخیرا به منظور پذیرایی از گردشگران سایر کشور‌ها افتتاح شده است، فرودگاه قاضی پاشا نام دارد. این فرودگاه در حدود 45 کیلومتر با مرکز شهر آلانیا فاصله داشته و دارای یک ترمینال است که در صرفه جویی زمان بازرسی گمرکی و کنترل گذرنامه تاثیر بسیاری دارد.

در خصوص مدت زمان رسیدن از فرودگاه آلانیا تا مرکز این شهر لازم است ذکر کنیم که مسافران با طی مسافتی که در حدود 30 دقیقه طول می‌ کشد، به مقصد خواهند رسید.

معرفی فرودگاه آلانیا

از آنجایی که شهر آلانیا یک شهر توریستی است، ضروری بود که فرودگاهی داشته باشد. فرودگاه آلانیا که قاضی پاشا نام دارد در سال 1997 تاسیس گشته و در ابتدا تنها پرواز‌های داخلی را پوشش می ‌داد اما هم اکنون پرواز‌های خارجی نیز در این فرودگاه وجود دارند.

طبق آمار‌ها سالانه در حدود 1 میلیون و 500 هزار نفر از این فرودگاه برای جا به ‌جایی استفاده می ‌نمایند. اگر مسافران بخواهند از تهران به آلانیا برسند لازم است مسافتی در حدود 1781 کیلومتر است را طی کنند که زمان دسترسی به شهر آلانیا از تهران با استفاده از هواپیما در حدود 2 ساعت برآورد می ‌شود.

در خصوص مشخصات این فرودگاه لازم است ذکر کنیم که فرودگاه قاضی پاشا در فاصله 28 متری از سطح دریا و مساحت آن در حدود 6700 متر مربع است.

 
فاصله آنتالیا تا آلانیا چقدر است؟

امکانات فرودگاه آلانیا

فرودگاه قاضی پاشا جزو پر رفت و آمد‌ترین فرودگاه‌ های کشور ترکیه و استان آنتالیا بوده به همین سبب از امکانات رفاهی بسیار خوبی برخوردار است. از جمله مهم ‌ترین امکانات این فرودگاه می ‌توان به پارکینگ اختصاصی با ظرفیت در حدود 105 خودرو و همچنین مرکز فوریت‌ های پزشکی آن اشاره کرد.

سایر امکانات این فرودگاه معروف به شرح زیر هستند:

رزرواسیون هتل

نمازخانه

داروخانه

سرویس بهداشتی

مراکز تبدیل ارز

خدمات بانک و شعبه‌ های بانک

بخش اشیا گمشده

کافه و رستوران‌ های متنوع

دستگاه مخصوص بسته بندی چمدان

سوپر مارکت

هزینه دسترسی به آلانیا از آنتالیا

بسته به این که برای رسیدن به آلانیا از چه مسیر و وسیله ‌ای استفاده نمایید هزینه پرداختی آن متفاوت خواهد بود. برای مثال اگر شما از تاکسی و آژانس سواری برای رفتن از آنتالیا به آلانیا استفاده می‌ کنید لازم است بدانید که بسته به ظرفیت ماشین و مدل ماشین، هزینه متفاوت خواهد بود.

هر چه مدل ماشین بهتر و ظرفیت آن کمتر باشد، هزینه لازم برای آن بیشتر است. اگر برای رسیدن به شهر آلانیا از هواپیما استفاده می‌ کنید لازم است هزینه پرواز را بپردازید. البته لازم است بدانید اگر تور آنتالیا را تهیه نموده‌ اید، دسترسی به شهر آلانیا بر عهده تور بوده و با هماهنگی آن ها صورت خواهد گرفت.
 

جاذبه‌ های گردشگری آلانیا

آلانیا یکی از شهر‌های کوچک، دنج و زیبا در استان آنتالیا بوده که دارای جاذبه ‌های بسیاری است. از جمله جاذبه ‌های این شهر می ‌توان به دریا و ساحل مدیترانه و طبیعت جذاب آن اشاره کرد. همچنین در این شهر روستاهای زیبایی به نام ‌های آوسالار، محمودلار وجود دارند که مسافران می ‌توانند از طریق آن ‌ها به فرودگاه این شهر دسترسی داشته باشند.

موزه آلانیا

موزه آلانیا یکی از زیباترین موزه‌ های این شهر است. در این موزه که در سال 2012 بازسازی شده است، وسایلی همچون جواهرات، کوزه، سکه و نامه نگهداری می ‌شود.

پارک آبی آلانیا

اگر علاقه ‌مند به تفریحات آبی هستنید، لازم است در سفر خود به آلانیا حتما به این پارک آبی که در نزدیکی مرکز این شهر قرار گرفته سری بزنید. در این پارک سرسره‌ ها و نزدیک به 15 عدد سرسره وجود دارد.

غار فسفرلو

غار فسفرلو یکی از زیبا‌ترین غار‌های استان آنتالیا و حتی کشور ترکیه است. گردشگران می‌ توانند با استفاده از قایق از این غار دیدن نمایند. انعکاس نور از سطح آب داخل این غار جلوه بسیار زیبایی را پدید می ‌آورد.


 
فاصله آنتالیا تا آلانیا چقدر است؟
 

کلام آخر

سالانه تعداد زیادی از گردشگران به آنتالیا و شهر‌های آن به منظور تفریح سفر می ‌کنند. یکی از شهر‌های بسیار زیبای استان آنتالیا، شهر آلانیا بوده که مناطق و جاذبه ‌های تفریحی، گردشگری و تاریخی بسیار زیادی دارند.

اغلب تور‌های گردشگری همچون تور آنتالیا، برنامه ‌ای جهت بازدید گردشگران از شهر‌های دیگر این استان فراهم می‌ کنند. دانستن راه ‌های دسترسی و همچنین فاصله آنتالیا تا آلانیا از جمله ضرورات سفر به آنتالیا است.


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.