اسطوره اي براي تمام اسپانيا

با آن موهاي بلند ،تي شرت آستين حلقه اي نارنجي و با آن شلوارملواني گشاد،رافائل نادال درتنيس جهان به چهره اي جذاب و گيرا تبديل شده است.البته اين گيرايي مثل آندره آغاسي به خاطرچيزي فراتر ازتيپ و قيافه جذابش است.
سه‌شنبه، 23 شهريور 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اسطوره اي براي تمام اسپانيا

اسطوره اي براي تمام اسپانيا
اسطوره اي براي تمام اسپانيا


 






 
با آن موهاي بلند ،تي شرت آستين حلقه اي نارنجي و با آن شلوارملواني گشاد،رافائل نادال درتنيس جهان به چهره اي جذاب و گيرا تبديل شده است.البته اين گيرايي مثل آندره آغاسي به خاطرچيزي فراتر ازتيپ و قيافه جذابش است.
درسن 17 سالگي او جوان ترين بازيکني بود که درديويس جام شرکت کرد.تيم اسپانيا او را به مسابقات فرستاد و رافا هم درفينال،راديک آمريکايي را مغلوب کرد و قهرمان شد.
هرگزدرتمرينات به خاطر تاثيربازي راکتي را نشکسته است. او براي تجهيزاتش احترام زيادي قائل است.
دريک مصاحبه تلويزيوني گفته:درآرزوي قهرماني تيم فوتبال اسپانيا درجام جهاني مي سوزم،حتي آنان تاکنون جزو 4 تيم هم نشده اند که دلم به آن خوش باشد.
رافائل علاقه زيادي به فوتبال و ازجمله زين الدين زيدان، فوتباليست تيم ملي فرانسه دارد.به همين دليل جام قهرماني مسابقات تنيس آزاد فرانسه راتقديم او کرد.
درسال 2003 دانشمندان درمايورکا يک کمربند ستاره اي جديد کشف کردند و به افتخار ورزشکار محبوب شهرشان آن را rafaelnadal 128036 نامگذاري کردند.
عموي او ازابتدا با او تمرينات سختي را شروع کرد وبا بالا رفتن سن رافائل تمريناتش راسخت ترکرد. اغلب درمدت زمان طولاني و پس ازتاريکي هوا و بابرنامه فيزيکي مخصوص او را آماده مي کرد.
هم اکنون رافا 17 ميليون پوند درآمد ازقهرماني هايش را در اختياردارد.درحالي که دارايي هاي به دست آمده از بردهاي او درکل به 50 ميليون پوند مي رسد.

يک قهرمان چپ دست
 

هرچند رافا با دست چپ بازي مي کند ولي با اين حال او يک راست دست مادرزاد است .حتي براي نوشتن هم نمي تواند با دست چپش بنويسد که درنوع خود يک استثنا به شمار مي رود! هنگامي که نادال 12 سال داشت .والدينش به اوپيشنهاد کردند. ازبين ورزش هاي فوتبال (ورزش مورد علاقه اش)و تنيس يکي را انتخاب کرده و آن را تا مراحل بالا و حرفه اي ادامه دهد. همان زمان عموي رافائل او رابيشتر تنيسور افسانه اي استراليا يعني «پت کش»با او به يک بازي نمايشي درزمين هاي خاک رس پرداخت. اين درحالي بود که کش اصلاً علاقه اي به بازي با او نداشت و دليلش هم اين بود که ازابتدا قراربود «بوريس بکر»تنيسوراسطوره اي آلماني حريف کش باشد که چون او به اين تورنمنت نمايشي نيامد. نادال ناچار به بازي با او شد. جالب اين که کش اين داستان را به عنوان مضحک ترين رخداد زندگي اش قلمداد مي کند .جالب تراينکه نادال اين بازي رابا اختلاف کمي به سود خود خاتمه داد. و پت کش راحتي عصباني تراز قبل کرد .

شاگرد زرنگ مدرسه
 

رافائل علاوه برتنيس يک شاگرد زرنگ هم بود.او از همان دوران کودکي علاقه زيادي به درس و مدرسه داشت .هميشه بعد ازبه پايان رساندن تکاليف مدرسه اش به تمرين تنيس مي پرداخت .مسئولان مدرسه او رابه عنوان پسري مودب متواضع و باهوش مي شناختند. او به پوشيدن لباس تميز و شيک اهميت مي داد.

زندگي يک ستاره
 

رافائل نادال 3 ژوئن 1986 درشهر مايورکاي اسپانيا به دنيا آمده است. پدرش سباستين يک رستوران دارد و مادرش آناماريا خانه داراست. او تنها يک خواهرکوچک به نام مارياايزابل دارد. رافائل برادرزاده ميگوئل آنخل نادال ،فوتباليست مطرح تيم بارسلونا است. ميگوئل 62 بار درتيم ملي بازي کرده و درتيم بارسلونا 4 بار قهرمان اسپانيا شده .توني نادال ،يکي ديگرازعموهاي رافائل هم مربي تنيس علاقه مند کرد که بعدها همين علاقه و تمرين هاي مداوم او رابه مسابقات بزرگتري کشاند .رافائل از 3 سالگي راکت تنيس به دست گرفت. و به مدت 4 سال زير نظر عمويش توني نادال به آموزش تنيس پرداخت .گويي ورزش تنيس درخون و رگ اين خانواده موج مي زند. رافائل ناخودآگاه وارد عرصه بازي هاي تنيس شد و آن را دنبال کرد .

خصوصيات اخلاقي
 

به گفته کارشناسان نادال يک ويژگي بارز و آشکار دارد. آن هم دوندگي است. دوندگي و جواني نادال موجب موفقيت او شده است .وقتي از او مي پرسند که رازموفقيت توچيست؟ او توضيح مي دهد:«نمي دانم، ولي رازي درکارنيست. فقط از بازي لذت مي برم و به خاطر آنچه که هست احساس خوشبختي مي کنم. من هميشه مي خواستم يک تنيسور خوب باشم.اما اگر روزي هدفم اين باشد که برترين باشم. بايد در خيلي زمينه ها پيشرفت کنم و اقرارمي کنم. که باراجرفدرر خيلي فاصله دارم.» به نظر طرفدارانش رافائل با موهاي بلند ،تي شرت آستين حلقه اي نارنجي و با آن شلوارملواني گشاد و چهره اي جذاب و گيرا نه تنها داراي اعتمادبه نفس زياد است .بلکه بازيکني متواضع، افتاده و مردمي است. به همين دليل محبوب اسپانيايي هاست .گاديو يکي از بهترين تنيسورهاي جهان از آرژانتين درباره نادال مي گويد: نادال بهترين است او پديده اي جديد دراسپانياست و مي تواند بزرگ ترين خطر براي تنيسورهاي معروف به شمارآيد. او بسيارمحکم و مطمئن کارمي کند و صاحب اعتماد به نفس بالايي است .سرعت و جنبش بالا و بازوهاي فعال او را به يک بازيکن باورنکردني تبديل کرده است .ما بايد براي يافتن نقاط ضعف دراو تلاش و کنکاش زيادي داشته باشيم.
منبع:نشريه زندگي ايده آل,شماره 48



 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.