کسب درآمد در دنیای متاورس چگونه صورت می گیرد؟ + 12 روش

برای کسب درآمد از متاورس باید مقداری پول و امکانات داشته باشید. اگر از عهده آن برمی‌آیید؛ با یکی از روش‌هایی که برای شما توضیح می‌دهیم، به این دنیا وارد شوید.
دوشنبه، 26 دی 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مریم توفیق
موارد بیشتر برای شما
کسب درآمد در دنیای متاورس چگونه صورت می گیرد؟ + 12 روش

کسب درآمد در دنیای متاورس چگونه صورت می گیرد؟


متاورس دنیای مجازی جدیدی است که در بستر فناوری بلاک چین در حال توسعه و رشد است. این دنیا می‌تواند جایگزین کامل دنیای واقعی ما شود؛ به گونه‌ای که همه آن‌چه در دنیای واقعی وجود دارد، در آن توسعه و رشد یابد. دنیای شبیه متاورس در فیلم‌های علمی و تخیلی به شکل‌های مختلفی وجود دارد و به تصویر کشیده شده است. گاهی بازی‌ها و این دنیای مجازی به قدری دلنشین‌تر از دنیای واقعی است که مردم دوست دارند بیشتر عمر خود را در آن سپری کنند و گاهی برای صرف نیازهای جسم خود به دنیای واقعی برگردند. همین موضوع سبب می‌شود ارزش سرمایه‌گذاری برای کسب درآمد از متاورس بیشتر از بقیه مکان‌ها باشد. در این مقاله می‌خواهیم شما را با روش‌های کسب درآمد از متاورس آشنا کنیم تا با توجه به شرایط خود، راه مناسب را انتخاب کنید پس با ما همراه باشید.
 

راه‌های کسب درآمد از متاورس


دنیای متاورس، یک دنیای بزرگ و وسیع است که به مرور توسعه بیشتری پیدا می‌کند. همین توسعه و رشدی که برای آن در نظر گرفته‌اند، می‌تواند آن را به یکی از بهترین مکان‌ها برای کسب درآمد تبدیل کند. البته از آن‌جایی‌که این دنیا در حال توسعه است، باید این موضوع را در نظر بگیرید که امکان دارد، مثل یک پروژه ناتمام به نتیجه نرسد پس همه سرمایه زندگی خود را روی آن سرمایه‌گذاری نکنید. البته فراموش نکنید که ورود دیر هنگام می‌تواند روی میزان کسب درآمد از متاورس شما تاثیر منفی بگذارد. بهتر است با کاربردهای متاورس آشنا شوید. این آشنایی می‌تواند ایده‌هایی را به شما بدهد که از طریق آن در دنیای متاورس کسب درآمد داشته باشید.
البته متاورس الزاما یک دنیای کاملا مجازی نیست که شما را از دنیای واقعی دور کند. بلکه شما با یک آواتار و به کمک تجهیزاتی وارد آن دنیا می‌شوید و می‌توانید در آن دنیا درآمد داشته باشید. شغل خود را ادامه دهید یا از راه‌های دیگر به کسب درآمد از متاورس بپردازید. مثلا شما در دنیای واقعی یک دکتر هستید، می‌توانید در دنیای متاورس نیز نقش دکتر را ایفا نمایید و به ویزیت کاربران بپردازید. این ویزیت در دنیای مجازی متاورس با کاربران حقیقی اتفاق می‌افتد، پس می‌تواند اطلاعات آن مفید باشد.
می‌توان از متاورس به عنوان ابزاری برای آموزش استفاده کرد. شاید فکر کنید که کاربردی نیست و اصلا نیازی به آن نخواهد بود اما کرونا ثابت کرد که به یک محیط اثربخش برای آموزش از راه دور نیاز دارید. با متاورس می‌توانید در خانه و با استفاده از ابزارهای مورد نیاز آن مثل اینترنت، وارد کلاس شبیه‌سازی شده شوید و تجربه‌ای بسیار نزدیک به کلاس واقعی داشته باشید.
متاورس می‌تواند در زمینه جاذبه‌های دیدنی و تجربه گردشگری نیز مفید و قابل استفاده باشد اما چگونه؟ جاذبه‌های گردشگری در محیط متاورس شبیه‌سازی می‌شوند و شما می‌توانید به‌جای دیدن آن محیط با صرف هزینه‌های متعدد در دنیای واقعی، به کمک متاورس از نمونه واقعی آن که سه بعدی است، دیدن نمایید و تجربه‌ای شبیه واقعیت با هزینه بسیار پایین داشته باشید.
کاربردهای متاورس در دینای واقعی بسیار بیشتر از این موارد است. شناخت کاربردها می‌تواند راه کسب درآمد از متاورس را به شما نشان دهد. در ادامه به شیوه‌های کسب درآمد از این دنیا خواهیم پرداخت.
 

بازی کردن؛ کسب درآمد از متاورس به کمک سرگرمی


بیشترین چیزی که می‌تواند عموم کاربران و مردم را به خود جذب کند، سرگرمی است. نمونه‌های بازی‌های موجود در کنسول‌های بازی نشان می‌دهد که مردم حاضرند برای این بازی‌ها هزینه کنند. همین مسئله سبب شده که بخشی از دنیای متاورس به بازی کردن اختصاص پیدا کند اما بازی‌ها باید به گونه‌ای طراحی شوند که مردم آن را دوست داشته باشند و بخواهند مدت زمان بیشتری در آن بازی کنند؛ بنابراین این بازی‌ها باید دارای هدف باشند و مردم، یادگیری را دوست دارند پس این هدف، بازی کردن برای یادگیری خواهد بود اما این هدف برای نگه‌داری مردم کافی نیست. برای همین بخش دست‌آوردها ایجاد شده که با جمع آوری مواردی می‌توانید وسایل و ابزارهایی را برای خود تهیه کنید و شخصیت خود را ارتقا دهید.
برای کسب درآمد از متاورس شما باید با بازی کردن به دنبال جمع آوری وسایل باشید، هر اندازه این وسایل کمیاب‌تر باشند، ارزش آن‌ها در بازی بیشتر است و می‌توانید با پول واقعی در محیط بازی آن را رد و بدل کنید. شما به پول در دنیای واقعی نیاز دارید و آن کاربر به ارتقای شخصیت خود در دنیای متاورس نیازمند است. این گونه هر دو راضی خواهید بود.
در بازی‌های آنلاین، همیشه توکن یا کوین مخصوصی وجود دارد که وسایل و ابزارها به کمک آن خرید و فروش می‌شوند و محل خرید و فروش، فروشگاه خاصی در دنیای متاورس است. شما با جمع آوری وسایل در محیط متاورس، می‌توانید به این فروشگاه بیایید و توکن دریافت کنید. توکن ارزش مالی در دنیای واقعی دارد و این گونه می‌توانید به کسب درآمد از متاورس بپردازید.
بخشی از بازی‌ها به مبارزه اختصاص دارد. شما با مبارزه می‌توانید آیتم‌هایی را به دست آورید و این آیتم‌ها را در جهت کسب درآمد از متاورس مصرف کنید. البته نوع جدیدی از بازی‌ها نیز وجود دارند که شما باید یک حرکت ورزشی را انجام دهید و با انجام درست آن درآمد به دست می‌آورید. این بازی‌ها، برای سلامتی کاربران مفید خواهند بود.
 

خرید و فروش زمین؛ تمثیلی از بنگاه املاک، راهی برای کسب درآمد از متاورس


سازندگان متاورس سعی کرده‌اند تا آن را شبیه دنیای واقعی بسازند. شما برای زندگی در این دنیا، باید یک زمین داشته باشید. می‌توانید این زمین را از دیگری اجاره کرده باشید یا خودتان اقدام به خرید آن کرده باشید. شباهت این بازی به دنیای واقعی در قوانین ارزش ملک نیز دیده می‌شود. در صورتی که تمکن مالی دارید و از بنگاه‌داری، سررشته دارید، می‌توانید برای کسب درآمد از متاورس به خرید و فروش زمین بپردازید.
در دنیای واقعی، زمین‌هایی که به شعبه‌های مک دونالد یا استارباکس نزدیک هستند، قیمت بالاتری نسبت به زمین‌های اطراف خود دارند. این مساله در متاورس نیز صادق است بنابراین مردم دوست دارند در نزدیکی شرکت‌های بزرگ اقدام به خرید زمین نمایند پس زمین‌هایی که جمعیت بیشتری از مردم به آن دسترسی دارند، ارزش بالاتری دارند. همچنین نزدیک بودن به مراکز مهم نیز در قیمت زمین موثر است.
ساختار هر دنیای متاورس دارای زمین مشخصی است که به قسمت‌های کوچک‌تر یکسان تبدیل شده است. هر کدام از این قطعه‌های زمین به لند شهرت دارند. هر لند هم توکن خاصی از دنیای متاورس است که برای قابلیت واگذاری به صورت NFT عرضه شده‌اند تا هر قطعه زمین، مالک مشخصی داشته باشد. در واقع شما با خرید زمین صاحب ان اف تی می‌شوید. در برخی از متاورس‌ها برای ایجاد تفاوت در اندازه زمین علاوه‌بر لند، استیت نیز وجود دارد. استیت‌ها در واقع چند لند هستند که در کنار یک دیگر قرار گرفته‌اند در نتیجه مساحت بیشتری دارد.
اگر می‌خواهید از طریق خرید و فروش ملک به کسب درآمد از متاورس بپردازید باید بتوانید از بین دنیاهای متاورسی، پلتفرم مناسبی را انتخاب کنید زیرا این کار یک سرمایه گذاری بلندمدت است و با انجام درست آن می‌توانید سود بالایی را به دست آورید. البته ریسک‌های خود را نیز دارد.
 

کسب درآمد از متاورس با اجاره زمین


تنها راه کسب درآمد از متاورس از طریق زمین، خرید و فروش آن نیست. شما می‌توانید با انجام کارهای ساخت و ساز و ارتقای زمین نیز درآمد داشته باشید. دنیای متاورس در بستر فناوری بلاک چین ساخته شده و شما می‌توانید در آن همه چیز را ارتقا دهید. یکی از این ارتقاها مربوط به زمین است. شما می‌توانید قطعه زمین خود را به صورت خام بفروشید که ارزش پایینی دارد و همه مردم توان خرید زمین را ندارند یا اینکه اقدام به ساخت و ساز و ارتقای زمین کنید، به آن ویژگی‌های ارزشمندی اضافه کنید تا کاربران مشتاق اجاره کردن آن باشند. شما زمین بهتر و مناسب‌تری داشته باشید که در مکان بهتری قرار دارد، امکان اجاره آن بالا خواهد بود و اگر این زمین به خوبی ساخته شده باشد، می‌توانید به راحتی آن را اجاره دهید. پس سعی کنید با ارتقای زمین خود، ارزش آن را بالا ببرید، این گونه فروش و اجاره آن راحت‌تر خواهد بود.
ساده‌ترین کاری که می‌توانید برای ارتقای زمین و بالا بردن ارزش آن انجام دهید، ارتقای بخش ظاهری آن است. اگر ملک شما قابلیت برگزاری رویداد، جلسات، کنسرت یا تفریح و سرگرمی را داشته باشد، مردم بیشتری مایل به تهیه آن هستند و شما به راحتی می‌توانید آن را در اختیار دیگران قرار دهید. در آینده نیز با افزایش تعداد کاربران و پیشرفت دنیای متاورس، کاربران بتوانند در آن به تماشای فیلم پرداخته یا مسابقات ورزشی را تماشا کنید. اگر بتوانید زمین خود را برای انجام این کار آماده کنید، می‌توانید درآمد بیشتری را به دست آورید. تخیل و قابلیت‌های شما در میزان کسب درآمد از متاورس موثر است. بنابراین هر اندازه که زمین شما در متاورس با ارزش‌تر باشد، مشتریان بیشتری خواهد داشت درنتیجه می‌توانید هزینه اجاره زمین خود را بیشتر کنید.
 

تبلیغات؛ راهی برای کسب درآمد از متاورس


تبلیغات و بازاریابی یکی از بزرگترین دنیاهای کسب درآمد است که راه و جایگاه خود را به متاورس پیدا می‌کند و با گذر زمان رو به بهبود و توسعه است. شما می‌توانید در دنیای متاورس به کمک تبلیغ اقدام به فروش کاربر یا وسایل خود نمایید. تبلیغ در متاورس شبیه تبلیغ در دنیای واقعی است و دو سمت ماجرا دارد؛ یکی فرد تبلیغ کننده و دیگری فرد نیازمند به تبلیغ. شما برای تبلیغ به زمین یا همان توکن لند نیاز دارید تا کار تبلیغ را در آن انجام دهید.
هر اندازه که زمین شما به مراکز پرجمعیت و پربازدید نزدیک‌تر باشد، ارزش آن بیشتر است زیرا می‌تواند به عنوان یک مرکز تبلیغ نیز کاربرد داشته باشد. مکان مناسب زمین شما به کمک تبلیغ سبب کسب درآمد از متاورس می‌شود. هر اندازه که محبوبیت متاورس افزایش یابد، مردم بیشتری به آن وارد می‌شوند و همین موضوع به افزایش درآمد منجر خواهد شد. متاورس دنیای نوین برای تبلیغ است، شما می‌توانید بنرهای تبلیغاتی شرکت‌ها را در زمین خود نصب کنید و به ازای آن از صاحب شرکت هزینه دریافت کنید.
بعضی از افراد درخواست تبلیغ می‌دهند و این درخواست را به افرادی خواهند داد که یک محیط مناسب برای ارائه تبلیغ دارند و محیط مناسب، محیطی است که تعداد بازدید بالایی دارد. پس با داشتن همچین زمین‌هایی شانس کسب درآمد از متاورس شما بیشتر است. البته شما می‌توانید ویدیوهای یوتوب را به نمایش بگذارید و این شیوه از تبلیغات را در پیش بگیرید یا پیج‌های اینستا، تیک تاک و... را در اختیار دیگر کاربران قرار دهید.
 

با فروش آثار هنری و دیجیتالی برای خود در بستر متاورس درآمد داشته باشید


یکی از راه‌های کسب درآمد از متاورس استفادره از آثار هنری و دیجیتالی است. شما می‌توانید با ساخت ان اف تی و فروش مجموعه‌های آن درآمد داشته باشید. جالب است بدانید که برخی از این آثار با قیمت بسیار بالایی به فروش رفته‌اند، به گونه‌ای که برخی از آن‌ها با قیمت میلیون دلاری خریدار داشته‌اند. شما نیز می‌توانید به ساخت NFT اقدام کنید؛ مخصوصا اگر مهارت و توانایی لازم را در این زمینه دارید. شاید برای شما سوال باشد که چگونه آن‌ها را به فروش برسانم؟ مراکز خاصی برای فروش NFT وجود دارد که محبوبیت و میزان استفاده از آن‌ها با هم دیگر یکسان نیست. البته شما می‌توانید این ان اف تی ها را در خود متاورس در معرض نمایش قرار دهید، می‌دانید که گالری‌هایی در متاورس برای انجام همین کار وجود دارند.
NFT یک توکن غیرقابل معاوضه است و می‌تواند فرمت‌های مختلفی مثل صوتی، ویدیویی، تصویری، متنی یا حتی 3 بعدی داشته باشد. پس اگر شما در هر کدام از این زمینه‌ها فعالیت دارید، می‌توانید با استفاده از هنر و دانش خود، ان اف تی بسازید و آن را به فروش برسانید. از آن‌جایی‌که افراد حاضر در متاورس از ارزش NFT مطلع هستند، یکی از بهترین فضاها برای تبلیغ و فروش آن است. شما می‌توانید با هنر خود اقدام به کسب درآمد از متاورس نمایید.
 

سفارشی‌سازی ظاهر آواتارها؛ روشی ابتکاری برای کسب درآمد از متاورس


شما برای ورود به دنیای متاورس به آواتار نیاز دارید. این آواتار می‌تواند ظاهری شبیه خود واقعی شما داشته باشد یا از نو و مطابق سلیقه شما ساخته شده باشد. بعضی از افراد دوست دارند که کلیت ظاهر آواتار آن‌ها شبیه خود واقعی آن‌ها باشد، فقط شیوه پوشش‌شان متناسب با مد و فشن روز باشد. تمایل و رغبت مردم به دنیای مد و سبک لباس پوشیدن سبب شده است که دنیای مد زودتر از بقیه به متاورس ورود پیدا کند تا بتواند افراد بیشتری را به خود جذب کرده و از این طریق نیز به تبلیغ برند خود بپردازد.
در متاورس تمایل به شخصی‌سازی آواتار بالا است. اگر شما در زمینه مد و فشن فعالیت دارید، می‌توانید همین کار را نیز در متاورس انجام دهید. هر اندازه که کار شما خوب باشد، کاربران بیشتری به سمت شما خواهند آمد و مشتری‌های بیشتری خواهید داشت که به کسب درآمد از متاورس کمک می‌کند. شما می‌توانید کار طراحی و تولید کیف، کفش، لباس، مو، پوشیدنی و... را انجام داده و آن را در متاورس عرضه نمایید. تنها کافی است که با نرم‌افزارهای طراحی آشنا باشید و به طور حرفه‌ای بتوانید این کار را انجام دهید. یکی از ابتدایی‌ترین نرم‌افزارها برای طراحی دیجیتالی، نرم‌افزار adobe illustrator است. اگر می‌خواهید به صورت تخصصی‌تر در این زمینه فعالیت کنید، باید به سراغ نرم‌افزارهای تخصصی این کار بروید.
دنیای متاورس در حال پیشرفت است و به مرور محبوبیت آن بیشتر می‌شود. همین موضوع سبب شده تا پلتفرم‌هایی مثل Digitalization Fashion Industry به وجود بیایند تا مد و فشن را بین کاربران متاورس ترویج دهند. شما می‌توانید از طریق این پلتفرم‌ها، لباس‌های طراحی شده را به متاورس وارد کرده و در آن بفروشید یا لباس‌ها را به صورت NFT در آورده و بفروشید. در این صورت، کاربران می‌توانند پس از مدتی، لباس خریداری شده را بفروشند و شما به عنوان سازنده آن، کارمزدی دریافت خواهید کرد.
باید بدانید که خود پلتفرم متاورس نیز برای انجام این کار یک مکان خاصی را طراحی کرده است. دیسنترالند از متاورس‌های محبوبی است که بزرگ‌ترین فروشگاه مد و فشن را دارد و به کاربران خود اجازه شخصی‌سازی آواتارهایشان را می‌دهد.
 

بازی‌سازی در متاورس؛ راهی برای کسب درآمد از متاورس


متاورس دنیایی است که می‌تواند شبیه دنیای واقعی یا یک بازی باشد. البته در زمان حال، بیشتر متاورس‌ها یک بازی هستند اما متاورس جذاب‌تر خواهد شد اگر کاربران بتوانند در آن به خلق بازی بپردازند. می‌دانید که صنعت بازی یک صنعت پردرآمد است و شما می‌توانید با ساخت بازی به کسب درآمد از متاورس اقدام نمایید. می‌توان مهم‌ترین جنبه متاورس را جنبه تفریح آن دانست که به مرور افراد بیشتری را به خود جذب خواهد کرد. شما می‌توانید ایده‌ ساخت بازی سنتی را از دنیای واقعی گرفته و به دنیای متاورس وارد کنید. بازی‌های نوستالژی می‌توانند افراد زیادی را به خود جذب کنند و ایده‌ای پول‌ساز برای کسب درآمد از متاورس برای شما باشند.
از اولین پلتفرم‌های متاورسی که برای کاربران امکان بازی‌سازی را فراهم کرد، روبلاکس بود. از دیگر متاورس‌های معروف، می‌توان دیسنترالند را نام برد که در آن می‌توانید به کسب درآمد از متاورس بپردازید. می‌توانید پس از ساخت بازی، آن را با قیمت بالا به کاربران بفروشید یا از آن‌ها حق اشتراک بگیرید. فرایند ساخت بازی به موتورهای پردازشی قدرتمند نیازمند است و شاید این مشکل را در ساخت بازی مانع شما باشد اما یکی از پروژه‌های جدید مطرح شده در متاورس، پروژه رندر (RENDER) است که به شما و بقیه کاربران مشتاق به ساخت و توسعه بازی بر مبنای بلاک چین و برای متاورس کمک می‌کند.
رندر با استفاده از قدرت پردازشی کاربران فعال در آن، به کاربران کمک می‌کند تا بازی خود را طراحی کنند و آن را بسازند. این به شما کمک می‌کند تا به تجهیزات قدرتمند برای ساخت بازی نیاز نداشته باشید و با استفاده از سیستم قدرتمند دیگران، کار خود را پیش ببرید. اگر می‌خواهید شما نیز قدرت پردازشی سیستم خود را در اختیار دیگران قرار دهید، در رندر عضو شوید؛ این کار برای شما پاداش به همراه دارد و همین پاداش می‎‌تواند راهی برای کسب درآمد از متاورس باشد.
ساخت بازی در متاورس به نرم‌افزارهای خاصی نیاز دارد که یکی از پرکاربردترین آن‌ها در دنیای متاورس، سندباکس است. سندباکس موتور بازی‌سازی خاص خود را دارد و نام آن  SANDBOX GAME MAKER است. شما با استفاده از این برنامه و بدون فنی و تخصصی، می‌توانید برای متاورس بازی طراحی کنید. البته که ساخت بازی چالش‌های خاص خود را دارد اما این برنامه نسبت به بقیه برنامه‌ها راحت‌تر است.
 

کسب درآمد از متاورس با گردشگری و توریسم


یکی از بزرگ‌ترین صنعت‌ها که منبع بزرگ اقتصادی برخی از کشورهاست، صنعت توریسم است. متاورس فقط فضایی برای کاربران نیست و کشورها نیز می‌توانند در آن شروع به فعالیت نمایند. همان طور که کره‌جنوبی می‌خواهد از طریق متاورس به صنعت توریسم خود کمک کند. افرادی هستند که به سفرهای واقعی علاقه دارند و دوست دارند که تجربیات جدید را با حواس چندگانه خود لمس کنند. این افراد احتمالا از فضای مجازی متاورس دوری خواهند کرد اما متاورس مزیت‌هایی دارد، شما می‌توانید با کمترین هزینه به هر فضا و مکانی بروید.
برای کسب درآمد از متاورس در صنعت توریسم، شما باید در طراحی مکان‌های تفریحی، تاریخی، گردشگری و مذهبی توانا باشید. حتی می‌توانید نقش راهنمای تور را بگیرید و از این مهارت خود به کسب درآمد از متاورس بپردازید. بعضی از افراد نمی‌توانند در دنیای واقعی به بعضی از مکان‌ها سفر کنند و متاورس این امکان را به آن‌ها می‌دهد تا به کمک راهنمای تور یک سفر نزدیک به واقعیت را برای آن‌ها شبیه سازی کند. بعضی از کشورها نیز می‌خواهند در آینده، برخی از وقایع تاریخی مثل جنگ جهانی و... را در متاورس به تصویر بکشانند.
شما می‌توانید نقش راهنما را در متاورس داشته باشید یا طراح موقعیت و فضا در برخی از پروژه‌ها باشید و از این روش‌ها به کسب درآمد از متاورس بپردازید. حتی شما می‌‌توانید نقش مدیر تورهای گردشگری را داشته باشید یا این تورها را به شرکت‌های بزرگ فعال در این زمینه بفروشید.
 

ساخت و فروش وکسل؛ راهی برای کسب درآمد از متاورس


وکسل در واقع کوچک‌ترین بخش سازنده در دینای متاورس است. همان طور که پیکسل، کوچک‌ترین واحد سازنده تصویر است، وکسل نیز این نقش را برای متاورس دارد پس دنیای متاورس از واحدهای کوچک وکسل ساخته شده و قابلیت شخصی‌سازی دارد. کاربران فعال در متاورس برای ایجاد تغییر در محیط زندگی خود و حتی زمین‌شان، می‌توانند از مهارت طراحان وکسل کمک بگیرند.
متاورس به خودی خود یک دنیای ساده و خامی است که چیز خاصی ندارد و برای جذاب کردن آن، باید به کمک وکسل و ایجاد تغییر در آن، به ساخت دنیاهای جدید و محیط متفاوت بپردازید تا زندگی و بازی در این محیط ساده و کسل کننده نباشد. برای ساخت و ایجاد تغییر در وکسل، نرم‌افزارهایی وجود دارند که در متاورس‌های مختلف با هم دیگر فرق دارند. مثلا در متاورس سندباکس، نام این ابزار، وکس ادیت (VoxEdit) است که یکی از پیشرفته‌ترین ابزارها برای انجام این کار است.
اگر شما در انجام کارهای گرافیکی مهارت دارید و می‌توانید با این ابزارها کار کنید، یکی از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد از متاورس در مقابل شما قرار دارد. وکسل که به اختصار وکس نیز نامیده می‌شود، کوچک‌ترین جزء سازنده همه اجزای متاورس است؛ از زمین گرفته تا هر چیزی که در این دنیا وجود دارد. اگر در این زمینه مهارت داشته باشید، می‌توانید با شخصی‌سازی‌هایی که کاربران می‌خواهند، به درآمد بالایی در متاورس برسید.
 

کسب درآمد از متاورس با مشاوره و آموزش


متاورس دنیای بسیار بزرگ و پیچیده‌ای است که یادگیری درباره آن تمامی ندارد. برای شروع کار در آن به یادگیری‌های زیادی نیاز دارید و این موضوع برای همه کاربران صادق است. زمانی می‌توانید به طور کامل آن را یاد بگیرید که مدت زیادی به تجربه آن بپردازید ولی هنگامی که ماهر شدید، برای کسب درآمد از متاورس می‌توانید یادگیری‌های خود را به کاربران جدید آموزش دهید و راهنمای آن‌ها باشید تا مسیری را که برای یادگیری نیاز دارند، در مدت زمان کوتاهی سپری کنند و در ازای آن مقداری پول پرداخت نمایند. این کار به آن‌ها کمک می‌کند تا در زمان خود صرفه‌جویی کنند و سریع به آن‌چه می‌خواهند دست یابند و برای شما در نقش دستمزدی برای تشکر از وقت و دانش‌تان است.
البته شما می‌توانید پا را از این فراتر بگذارید و در زمینه‌های بیشتری به دیگران آموزش دهید. شما می‎توانید راهنمای یک نفر از زمان ورود و ثبت نام در متاورس تا خرید یا اجاره خانه باشید و به او در زمینه انجام یک شغل مناسب کمک کنید. می‌توانید نقش مشاوره خرید و فروش خانه و تحلیل وضعیت قیمت را انجام دهید یا به دیگران در زمینه مکان مناسب برای اجاره، مشاوره دهید. در صورت تخصص، مشاوره یک شغل مناسب برای کسب درآمد از متاورس است که برای شما و دیگری مفید است.  
 

فروش تجهیزات متاورس راهکاری برای کسب درآمد از متاورس


دنیای متاورس یک دنیای جدید است که برای تجربه مناسب آن به ابزارهایی نیاز دارید. این ابزارها و تجهیزات برای با توجه به جدید بودن آن‌ها، قیمت نسبتا بالایی دارند. بهتر است بدانید که تجربه کاربری شما به قدرت سخت‌افزاری دستگاه‌تان وابسته است و هر اندازه این دستگاه قدرتمندتر و بهتر باشد، تجربه بهتری را خواهید داشت.
شرکت‌های بزرگی در سطح جهان در حال تلاش برای ساخت عینک واقعیت مجازی هستند تا با توسعه آن، بتوانند تجربه بهتری را با قیمت ارزان‌تر در اختیار کاربران قرار دهند. اگر شما در این زمینه مهارت دارید، می‌توانید با فعالیت در این شرکت‌ها و کمک به توسعه این ابزارها، اقدام به کسب درآمد از متاورس نمایید.
 

با خرید و فروش ارزهای متاورس برای خود درآمد داشته باشید


متاورس یک دنیا است که برای انجام معاملات در آن به ارزهای مخصوص خود نیاز دارد. این ارزها برای خرید، فروش یا ارتقا به کار می‌روند. شما می‌توانید با شناسایی پروژه‌های معتبر، اقدام به خرید و فروش ارزهای آن نمایید. این معاملات، مانند معاملات سهام دارای افت و خیزهایی است و می‌توانید در صورت مهارت به سوددهی مناسبی برسید.
 

برای کسب درآمد از متاورس باید چه نکاتی را بدانید؟


متاورس یک دنیای پیچیده، نوین و در حال تکامل است که در بستر بلاک چین در حال توسعه است. شما با شناخت بیشتر حوزه‌های بلاک چین، می‌توانید به درک بهتری از متاورس برسید. این درک می‌تواند به شما کمک کند تا عملکرد بهتری در دنیای متاورس داشته باشید. البته این موضوع را فراموش نکنید که فعالیت و کسب درآمد از متاورس نیازی نیست که به همه حوزه‌های مسلط باشید؛ همان طور که در دنیای واقعی نیز برای کسب درآمد از طریق یک شغل، نیازی به شناخت کامل بقیه شغل‌ها نیست. فقط باید در آن زمینه متخصص باشید.
با توجه به جدید بودن دنیای متاورس، باید بدانید که احتمال کلاه‌برداری در آن وجود دارد پس از یک محیط امن فعالیت در آن را شروع کنید و اطلاعاتی را که در مورد آن وجود دارد، مطالعه کنید. بهتر است بدانید که برای انجام فعالیت در این دنیا نیز باید مقداری از ریسک‌پذیری را داشته باشید.
 

برای کسب درآمد از متاورس به چه چیزهایی نیاز دارید؟


اولین مهارت لازم برای شروع فعالیت در این دنیا، داشتن دانش و آگاهی کافی از حوزه‌های بلاک چین است. بدون دانش نمی‌توانید به موفقیت در کسب درآمد از متاورس دست یابید. پس از کسب دانش اولیه، می‌توانید وارد این دنیا شوید.
بهتر است بدانید که برای انجام فعالیت در این دنیا به کیف پول مجازی مخصوص آن نیاز دارید. شما باید کیف پول ارز دیجیتال خود را به متاورس وصل کرده و اجازه دسترسی را به آن بدهید. البته همه کیف پول‌ها نمی‌توانند به دنیای متاورس متصل شوند. متامسک، بهترین کیف پولی است که توسط اکثر پلتفرم‌های متاورس پشتیبانی می‌شود.
با توجه به مجازی بودن بازی، شما به اینترنت پرسرعت نیاز دارید که پهنای باند خوبی داشته باشد. اینترنت سرعت کم نمی‌تواند به شیوه مناسب به متاورس وصل شود. در برخی از متاورس‌ها نیز به عینک واقعیت مجازی نیاز دارید تا از طریق آن به کسب درآمد از متاورس بپردازید. با توجه به جدید بودن این تجهیزات، قیمت بالایی دارند.
بیشتر متاورس‌ها برای ثبت نام اولیه، مبلغی را از کاربر دریافت می‌کنند. این مبلغ می‌تواند برای کارمزد ثبت نام، خرید زمین یا تجهیزات مورد نیاز باشد. باید بدانید که این هزینه برای بیشتر کاربران زیاد است زیرا ارزش دلار نسبت به ریال در کشور ما، ایران، بسیار بالا است که ممکن است از عهده هزینه‌های ورود به این دنیا برنیایید. پس باید هم اکنون به فکر این ابزار، تجهیزات و اینترنت باشید و اگر از عهده آن برمی‌آیید، به دنیای کسب درآمد از متاورس وارد شوید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.