مادر، برادرم را با جهاد آشنا كن

درحالي اين وصيت‌نامه را مي‌نويسم كه تمام اميد و آرزويم اين است كه خداوند مرا نيز در خيل شهدا قرار دهد و از او مي‌خواهم كه مرا در پيمودن اين مسير توفيق عنايت فرمايد و قلبم را به عشق خودش و اهل‌بيت(ع) كه جان‌شان را در راه برافراشته شدن بيرق حق گذاردند، منوّر سازد. ما بايد معنا و مفهوم بذل جان براي دفاع از حق و
دوشنبه، 29 شهريور 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مادر، برادرم را با جهاد آشنا كن

مادر، برادرم را با جهاد آشنا كن
مادر، برادرم را با جهاد آشنا كن


 






 

وصيت نامه شهيد علي رضا لقيس(شهيدي از جنگ 33 روزه)
 

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم
درحالي اين وصيت‌نامه را مي‌نويسم كه تمام اميد و آرزويم اين است كه خداوند مرا نيز در خيل شهدا قرار دهد و از او مي‌خواهم كه مرا در پيمودن اين مسير توفيق عنايت فرمايد و قلبم را به عشق خودش و اهل‌بيت(ع) كه جان‌شان را در راه برافراشته شدن بيرق حق گذاردند، منوّر سازد. ما بايد معنا و مفهوم بذل جان براي دفاع از حق و اسلام را از سيره اهل‌بيت(ع) بياموزيم و معنا و ارزش شهادت را نيز از سيره امام و آقاي‌مان امام‌حسين(ع) آموخته و با آن زندگي كنيم. وصيت اصلي‌ام خطاب به خانواده و برادرانم است:
به اهل‌بيت(ع) اقتدا كنيد كه آنان راه وصول به خشنودي و محبت خداوند هستند و هم آنانند طريق نجات از خشم خدا. شما را وصيت مي‌كنم به پيروي از خط و راه امام‌خميني كه اين خط، اكنون در لبنان در حزب‌الله متجلّي گشته است.
مادر عزيزم!
اي گران‌ترين وگران‌بهاترين و نيكوترين مخلوق خداوند در طول حياتم! از تو مي‌خواهم از من خشنود باشي و دعا كني كه خداوند مرا با اجدادت(عليهم‌السّلام) محشور فرمايد. همچنين از تو مي‌خواهم كه در اين مصيبت كه مربوط به زندگي ماست، صبر پيشه كني. چرا كه اين مصائب هديه‌اي است الهي كه خداوند آن را مختص به پيروان محمد و آل او(ع) گردانيده است... و نيز از تو مي‌خواهم كه همچون عمه‌ات زينب(ع) باشيد؛ درحالي‌كه برادر و پشتيبان و تمام عزيزان خود را ازدست داد، پايدار و صبور ماند و...
از تو به خاطر تربيت اسلامي و آموختن طريق عشق به اهل‌بيت(ع) سپاسگزار و ممنونم؛ گرچه اين تشكر، هرگز حق تو را ادا نخواهد كرد.
پدر عزيزم!
برايت آرزوي شهادت دارم. چرا كه مي‌دانم شهادت از بالاترين درجات در نزد خداوند است و از شما مي‌خواهم كه مرا به سبب هر كوتاهي و تقصيري كه از من به سبب فراموشي و يا هرگونه اهمالي سر زد، حلال كرده و ببخشيد. از شما ممنونم كه مرا به جهاد، راهنمايي كرديد؛ چنان‌كه امام‌علي(ع) نيز فرموده است: «ان‌الجهاد باب من ابواب‌الجنه فتحه‌الله لخاصه اوليائه...» شما را در مورد برادرم حسين وصيت مي‌كنم كه او را در پيمودن راه جهاد و راهنمايي هميشگي كمك كرده و او را نصحيت كنيد و منتظر نباشيد تا از شما بپرسد. چرا كه او اكنون نيازمند پندها و راهنمايي‌هاي شماست.
خواهر عزيزم، نور!
بايد خانه و همسر و فرزندانت براي تو در اين دنيا، مهمترين چيز باشد و خوب به آنان رسيدگي كني و در حق‌شان كوتاهي نكني! خصوصاً آنكه علي‌رضا و بقيه فرزندانت را كه خداوند ان‌شاءالله رزقت خواهد گردانيد، با عشق به جهاد و شهادت تربيت كن و لحظه‌اي از تقديم آنان به قربانگاه شهادت در راه دفاع از دين ناب محمدي و آزادسازي قدس و دفاع از حكومت امام‌منتظر(عج) سستي به خود راه مده!
برادر عزيزم!
عادات و اعمال نامفهوم و گسستگي كه اصالتاً با رسالت اسلامي ما در اين روزها متناسب نيست، رو به افزايش است و به نحوي در عقل جوانان رسوخ كرده كه ديگر مبدل به مسئله‌اي بديهي و عادي شده است؛ همچون ارتباط با نامحرم، بلند كردن مو به صورتي گنگ و نامفهوم، پوشيدن لباس‌هاي مد روز... و جوانان در اين خيالند كه اين‌ها كه در واقع آغاز راه انحراف و وارد شدن در حرام است، هيچ حرمتي ندارند. اما در واقع، كوچك شمردن اين كارهاي به ظاهر عادي، سبب كوچك شمردن نماز اول‌ وقت و سپس خود نماز در نزد ما مي‌شود. معمولاً در نود درصد فيلم‌هاي غربي شراب‌خواري امري عادي است. غرب در تلاش است تا اين‌گونه كارها را از راه فيلم‌ها براي ما منتشر سازد. تو بايد حواست جمع باشد. تو هميشه تا هنگام مرگ و نه فقط در اين سن‌وسال، در معرض اين‌گونه مسائل خواهي بود. بايد با عقلا و مؤمنين مصاحبت داشته باشي و از افراد منحرف و روشنفكران مدرن‌گرا و متحدان دروغين دوري گزيني.
به خواهران عزيزم آيه و فاطمه
شما را وصيت مي‌كنم كه از اختلاط با نامحرمان دوري گزينيد؛ اگرچه كه اين مسئله امروزه در مدارس و دانشگاه‌ها امري عادي شده است. همچنين لازم است تمام مشكلاتي را كه چه بزرگ و كوچك با آن مواجه مي‌شويد را با مادرمان در ميان بگذاريد و به توصيه‌هايش عمل كنيد و هميشه در كنارش بوده و به او اهتمام داشته باشيد.
به سيدحسن نصرالله، حضرت دبيركلّ حزب‌الله
دوست دارم كه نام شما را در وصيت‌نامه‌ام ذكر كنم، نه براي آنكه به شما توصيه‌اي كنم، بلكه به خاطر آنكه فضل و محبت شما را بر خودمان و بر تمام ملل عرب و مسلمان در 25مي (چهار خرداد، سالروز آزادسازي جنوب لبنان) و در هر عمليات رزمندگان، باعث سربلندي آنان شديد را يادآور شوم. از خدا مي‌خواهم كه شما را تا ظهور حضرت حجت(عج) محفوظ نگه دارد تا همگي از جمله فرماندهان ارتشي باشيم كه در برابرش به شهادت مي‌رسيم.
به برادران رزمنده‌ام در حزب‌الله
خداوند اشتباهات و خطاهاي شما را پوشاند و شما را با مشيت خود پيروز گردانيد. به اذن خداوند، چيزي ‌كه اكنون به نام كشور اسرائيل موسوم است به دستان شما از بين خواهد رفت. شما را به انجام كامل وظيفه و عدم اجتهاد در برخي موارد كه منجر به كوتاهي در انجام وظايف مي‌شود، توصيه مي‌كنم كه رمز قدرت و پيروزي ما التزام به تكليف و اصل ولايت‌فقيه است كه همچنان دليل اصلي پيروزي انقلاب اسلامي در ايران و قدرتش در اين ايام است كه سبب ترس تمام مستكبران و طواغيت جهان گرديده و باعث شده تا تمام تلاش و اهتمام خود را براي گرفتن سلاح ما و تضعيف مقاومتي كه حاكميت اسرائيل را با حضور خود تهديد كرده و حافظ كرامت ماست، مصروف ساخته و بخواهند كه ما را ذليل سازند و «يأبي‌الله و رسوله والمؤمنون... .»
به برادرانم در دانشگاه عربي بيروت
شما را به كار فرهنگي در دانشگاه توصيه مي‌كنم. چرا كه جهاد فقط در جبهه جنگ نيست، بلكه هركاري را كه در مدارس و دانشگاه‌ها تحت وظيفه بسيج فرهنگي انجام مي‌دهيم، خود يك جهاد است و هر كوتاهي در اين زمينه، كوتاهي در رساندن حقانيت پيامي است كه حزب‌الله سعي در انتشار آن در تمام جهان دارد. از اينكه در دانشگاه‌ها حزب‌اللهي هستيد، شرم نكنيد و آن را پنهان نسازيد؛ بسيار شاهد اين ماجرا بوده‌ام. بلكه لازم است با تعامل و برخورد با ديگران در برتري و تحقيقات پژوهشي‌تان، تصويرروشن و خوبي از رسالتمان به همه بدهيد... همه بايد بدانند كه فرزندان حزب‌الله فقط مجموعه يا گروهي در مرزهاي جنگي نيستند، بلكه آنان در همه زمينه‌ها و مجالات علمي و كاري حاضرند... در آخر، از همگي‌تان طلب عفو و بخشش مي‌كنم.
والسّلام‌عليكم و رحمهًْ‌الله و بركاته
برادرتان، بنده كوچك خدا، علي‌رضا لقيس
منبع:نشريه امتداد- ش 48



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.