طرز تهیه کوکی کیک چیپس شکلاتی

در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه یک نوع کیک که به شکل پیتزا تهیه می شود آشنا کنیم، در ادامه همراه ما باشید.
پنجشنبه، 4 اسفند 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کوکی کیک چیپس شکلاتی

مواد لازم برای تهیه کوکی کیک چیپس شکلاتی

مواد غذایی مقدار
آرد همه منظوره (الک شده) دو پیمانه (250 گرم)
نشاسته ذرت (معروف به آرد ذرت) دو قاشق چای خوری
جوش شیرین یک قاشق چای خوری
نمک یک دوم قاشق چای خوری
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق سه چهارم پیمانه (1.5 چوب یا 170 گرم)
شکر قهوه ای روشن یا تیره بسته بندی شده سه چهارم پیمانه (150 گرم)
شکر گرانول سفید یک چهارم پیمانه (50 گرم)
تخم مرغ بزرگ، به دمای اتاق رسیده یک عدد
عصاره وانیل خالص دو قاشق چای خوری
شکلات چیپسی نیمه شیرین یک و یک چهارم پیمانه (225 گرم)


طرز تهیه پیتزا کوکی چیپس شکلاتی

کوکی کیک یک نوع کیک خوشمزه و خانگی با طعم کوکی می باشد که می توانید آن را برای مناسبت های خاص و دورهمی های خانوادگی خود درست کنید. تا انتهای این مقاله با راسخون همراه باشید تا با دستور پخت این کیک خوشمزه آشنا شوید.

برای تهیه این کیک در کل به یک ساعت زمان نیاز داریم که ده دقیقه برای آماده سازی مواد اولیه، بیست و پنج دقیقه برای پخت و الباقی برای خنک کردن و تزئین یک صرف می شود. همچنین با مواد اولیه اشاره شده در این دستور می توانیم برای ده الی چهارده نفر کیک آماده کنیم.

مرحله اول: گرم کردن فر و آماده کردن قالب
فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتی گراد) روشن می کنیم تا گرم شود سپس یک قالب پیتزا را کمی چرب می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد خشک
دو پیمانه (250 گرم) آرد، دو قاشق چای خوری نشاسته ذرت، یک قاشق چای خوری جوش شیرین و یک دوم قاشق چای خوری نمک را در یک کاسه متوسط می ریزیم و ​​باهم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد تر
در یک کاسه بزرگ و با استفاده از همزن دستی یا برقی، سه چهارم پیمانه (1.5 چوب یا 170 گرم) کره، سه چهارم پیمانه (150 گرم) شکر قهوه ای و یک چهارم پیمانه (50 گرم) شکر گرانول سفید را باهم با سرعت متوسط ​​ حدود دو دقیقه مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.
در ادامه یک عدد تخم مرغ را به آن اضافه می کنیم و حدود یک دقیقه با سرعت بالا  هم می زنیم تا یکدست شوند. در صورت نیاز کناره ها و ته کاسه را با لیسک می تراشیم.
در آخر نیز دو قاشق چای خوری عصاره وانیل را اضافه می کنیم و با سرعت زیاد هم می زنیم تا همه مواد خوب باهم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم: ترکیب کردن مواد تر و مواد خشک (درست کردن مایه کیک)
مواد خشک الک شده را به مواد تر اضافه می کنیم و با سرعت کم مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در حالی که همزن با سرعت کم کار می کند یک و یک چهارم پیمانه (225 گرم) چیپس شکلاتی را به مایه اضافه می کنیم.
نکته: مایه کیک غلیظ و نرم خواهد بود.

طرز تهیه کوکی کیک چیپس شکلاتی

مرحله پنجم: ریختن مایه کیک در قالب
مایه کیک آماده شده را داخل  قالب پیتزایی که از قبل چرب کرده ایم منتقل می کنیم و با دست یا کفگیر پلاستیکی صاف می کنیم تا تقریبا به صورت یکنواخت کف قالب پخش شود.

طرز تهیه کوکی کیک چیپس شکلاتی

مرحله ششم: پختن کیک
در این مرحله مایه کیک را به مدت 22 تا 25 دقیقه یا تا زمانی که پف کرده و روی آن کمی قهوه ای شود می پزیم.
نکته: اگر می‌ خواهید لبه‌ های آن کمی تردتر شود، چند دقیقه بیشتر بپزید.

مرحله هفتم: خنک کردن کیک
بعد از سپری شدن مدت زمان پخت کیک را از فر بیرون می آوریم و به همراه قالبش روی توری سیمی قرار می دهیم و اجازه می دهیم خنک شود.

مرحله آخر: سرو و نگهداری کیک
پیتزا شیرینی آماده و خنک شده را برش می زنیم و در یک ظرف مناسب می چینیم و به همراه یک فنجان چای یا قهوه سرو می کنیم و باقی مانده کیک را می پوشانیم و می توانیم آن را  به مدت دو الی سه روز در دمای اتاق و حداکثر تا پنج روز در یخچال نگهداری کنیم.

طرز تهیه کوکی کیک چیپس شکلاتی

در آخر به نکاتی جهت بهتر شدن دستور پخت اشاره می کنیم
دستورات آماده کردن و انجماد: مایه کوکی را طبق دستور آماده کنید و آن را با فویل آلومینیومی یا پلاستیکی محکم بپوشانید و تا 3 روز در یخچال یا تا 3 ماه در فریزر قرار دهید. در صورت انجماد، قبل از ادامه مراحل پخت، آن را در یخچال یخ زدایی کنید سپس طبق دستور ادامه دهید.

یک پیشنهاد: درست بعد از اینکه کوکی کیک را از فر بیرون آوردید، در حالی که هنوز گرم است، چند تکه شکلات را روی آن فشار دهید. این کار واقعا ظاهر زیبایی به آن می دهد همچنین می توانید از شکلات بیشتری لذت ببرید.

کوکی کیک تولد: می توانید حدود دو سوم پیمانه (127 گرم) اسمارتیز را با چیپس شکلاتی جایگزین کنید و از این کیک به عنوان کیک تولد استفاده کنید که روی آن رنگی رنگی خواهد بود و بچه ها بیشتر دوست دارند. توجه داشته باشید که از مخلوط کردن اسمارتیزها در مایه کوکی خودداری کنید زیرا ممکن است رنگ آن ها از بین برود. آن ها را قبل یا بعد از پخت روی کیک بچینید که عالی می شود.

ابزار مورد نیاز برای تهیه دستور پخت: تابه پیتزا 12 اینچی، همزن، کاسه، لیسک


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.