۵ نکته مهم که پیش از اجاره کلبه در اولسبلنگاه باید بدانید

از آنجایی‌که فاصله این روستا تا ماسال خیلی زیاد نیست در صورت فراموش کردن خریدهای ضروری خود می‌توانید به دکه‌های ماسال سری بزنید.
شنبه، 9 ارديبهشت 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
۵ نکته مهم که پیش از اجاره کلبه در اولسبلنگاه باید بدانید
اولسبلنگاه مقصد گردشگری بسیاری از توریست‌ها و طبیعت گردان است. به این خاطر که این روستا در منطقه ییلاقی ماسال و در میان ارتفاعات کوه‌های تالش جای گرفته است. اگر بخواهیم از آب‌وهوای سحرانگیز آن برای شما بگویم همین‌قدر کافی است که بدانید در ارتفاع ۱۴۸۹متری از سطح دریا واقع‌شده است.

شما با سفر به این روستای بی‌نظیر می‌توانید سوغاتی‌های نظیر لبنیات محلی، عسل و گیاهان دارویی را با خود همراه کنید. پس اگر تصمیم خود را برای سفر به اولسبلنگاه گرفته‌اید با ما همراه شوید. قرار است با شما در مورد اجاره کلبه در اولسبلنگاه و نکاتی که پیش‌ازاین مهم باید از آن مطلع شوید مطالبی را با شما در میان بگذاریم.

 ۵ نکته مهم پیش از اجاره کلبه در اولسبلنگاه

 همان‌طور که می‌دانید اولسبلنگاه یکی از روستاهای گردشگری در شمال کشور در منطقه ماسال است. از همین رو نیاز است بایدونبایدهای را در راستای سفر به این منطقه و اجاره کلبه در اولسبلنگاه دانست تا در طول سفر با مشکل جدید روبرو نشوید.
 

آب آشامیدنی همراه خود داشته باشید

 اگر خیلی تمایل به استفاده‌کردن از آب چشمه ندارید. می‌توانید با خود بطری‌های آب‌معدنی همراه داشته باشید. به دلیل اینکه شرایط سختی برای عبور و مرور به این منطقه وجود دارد. هنوز شرایط برای مهیاکردن آب‌لوله‌کشی در این منطقه مهیا نشده است. از همین رو مهمان‌ها و توریست‌ها یا با خود آب آشامیدنی می‌آورند یا از دکه‌ها آب تهیه می‌کنند.

چون آبی که در منبع آب وجود  دارد به‌اندازه شستشو و استحمام شما است و بهتر است آب آشامیدنی خود را از این آب جدا کنید. چون مشخص نیست که این آب چند وقت است که در منبع باقی‌مانده است.

 
۵ نکته مهم که پیش از اجاره کلبه در اولسبلنگاه باید بدانید

چراغ‌قوه فراموش نشود

 همان‌طور که اشاره شد، هنوز لوله‌کشی آب انجام‌نشده است پس برق‌کشی هم در این منطقه صورت نگرفته است. یکی اینکه با خود وسایل مربوط به روشنایی بیاورید چون برای تأمین برق این منطقه از انرژی خورشیدی و پنل‌های خورشیدی در کنار موتوربرق  استفاده می‌شود.

به همین خاطر برای استراحت افراد بومی سعی می‌شود ساعت دوازده شب به بعد روشنایی قطع و صدای موتوربرق برداشته شود. شما نیاز است وسایل مربوط به روشنایی مثل چراغ‌قوه را همراه داشته باشید. چون در طول مسیر هم چراغ‌برق در جاده نیست بهتر است پیش از شب شدن در روستا باشید تا به مشکل برنخورید.
 

 اینترنت نیست، زندگی در دنیای مدرن را فراموش کنید

همان‌ طور که می‌دانید زندگی در ییلاقات و اجاره کلبه در اولسبلنگاه بسیار با سبک زندگی در شهر متفاوت است. از همین رو توصیه می‌شود برای سفر به ییلاقات ماسال مخصوصاً اولسبلنگاه پیش از هر چیزی با دنیای اینترنت خداحافظی کنید. به‌جای آن‌یک دوربین عکاسی بردارید و به عکاسی از منظرهای زیبا بپردازید و حال روحی خود را در طول سفر خوش کنید.
 

 پول نقد همراه خود داشته باشید

به خاطر ارتفاع بالای این روستا قدری خدمت‌رسانی در حوزه تلفن و اینترنت سخت دنبال می‌شود. به همین دلیل اگر نمی‌خواهید برای خرید از  اهالی روستا و یا کشیدن کارت برای ورود به روستا خیلی معطل شوید پول نقد با خود همراه داشته باشید. درست مثل زمان‌های قدیم باید در این روستان زندگی کنید و تجربه متفاوتی را از زندگی کردن داشته باشید.

از آنجایی‌که فاصله این روستا تا ماسال خیلی زیاد نیست در صورت فراموش کردن خریدهای ضروری خود می‌توانید به دکه‌های ماسال سری بزنید. شیر، پنیر، تخم‌مرغ، عسل و نان محلی و گوشت تازه در روستا برای شما مهیا است. توصیه می‌شود در کنار آب‌معدنی مواد خوراکی که ممکن است در طول روزبه آن نیاز داشته باشید را حتماً بیاورید. امنیت در این منطقه زیاد است پس نگران پول نقدی که همراهتان است هم نباشید. تمام افراد این روستا محلی هستند و یکدیگر را به‌خوبی می‌شناسند.

 
۵ نکته مهم که پیش از اجاره کلبه در اولسبلنگاه باید بدانید

شناخت منطقه برای اقامت در اولسبلنگاه

اگر تاکنون به مناطق ییلاقی سفر نداشته‌اید نکات عنوان‌شده را به ذهن بسپارید. پیش از سفر و اجاره کلبه در اولسبلنگاه آب‌وهوا و وضعیت جاده را چک کنید تا در زمان سفر دچار باران‌ها ناگهانی شمال نشوید. همچنین هوا شب سرد می‌شود پس لباس گرم و پتوی اضافه فراموش نشود.

خانه‌های اولسبلنگاه چوبی است پس با خود پشه‌بند داشته باشید تا تابستان را در تراس به خواب بسپارید و از آب‌وهوای بکر آن لذت ببرید. به طبیعت بکر احترام بگذارید و زباله‌های خود را در منطقه پخش نکنید.

همچنین سعی کنید برای اُتراق کردن در دشت و ییلاق به طبیعت و درختان آسیبی وارد نکنید. همچنین بهتر است در فصل سرد سال مثل پاییز و زمستان که خطر لغزندگی جاده زیاد است و ممکن است به مشکل بخورید قید این سفر را بزنید. بهترین فصل برای تماشای ییلاقات اولسبلنگاه ماسال فصل بهار و تابستان است. البته همراه شدن با یک گروه گردشگری در فصل پاییز هم طبیعت بی‌نظیری را در پیش چشم شما می‌گذارد.

کلام آخر پیرامون اجاره کلبه در اولسبلنگاه

 همان‌طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید خدماتی که در شهر در پیش روی شما قرار دارد در اولسبلنگاه مهیا نیست. پس اگر آب منبع را میل نمی‌کنید حتماً آب‌معدنی همراه داشته باشید. برای شب‌های سرد لباس گرم و برای خرید پول نقد فراموش نشود. سبک زندگی در ییلاق متفاوت است و خبری از برق و اینترنت هم نیست باید سنتی زندگی کنید.

چندین سرویس بهداشتی هم برای این منطقه در نظر گرفته‌شده است که مسافران از آن استفاده می‌کنند. البته برای بهره گرفتن از امکانات بیشتر می‌توانید به شهر ماسال بروید و از خدمات گردشگری آنجا بهره بگیرید.

صدالبته که دیگر خبری از طبیعت بکر اولسبلنگاه در ماسال نیست. امید است مطالب ارائه‌شده در راستای اجاره کلبه در اولسبلنگاه موردتوجه شما عزیزان قرارگرفته باشد.


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.